Материалдар / "БАЛАЛАР МУЗЫКА МЕКТЕПТЕРІНДЕГІ ДОМБЫРАШЫ-МАМАНДАРДЫҢ КӘСІБИ ҚЫЗМЕТІ"
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

"БАЛАЛАР МУЗЫКА МЕКТЕПТЕРІНДЕГІ ДОМБЫРАШЫ-МАМАНДАРДЫҢ КӘСІБИ ҚЫЗМЕТІ"

Материал туралы қысқаша түсінік
Балалар музыка мектептердің оқытушыларына арналған ӘДІСТЕМЕЛІК БАЯНДАМА. Қазіргі заманғы оқытушының алдында келесі сұрақтар тұр: қазіргі уақытта музыкант - оқытушы қандай білім, білік және дағдыларға ие болуы керек.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
13 Қаңтар 2022
360
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

«Қасым Аманжоловтың атындағы балалар музыка мектебі»













ӘДІСТЕМЕЛІК БАЯНДАМА:


"БАЛАЛАР МУЗЫКА МЕКТЕПТЕРІНДЕГІ ДОМБЫРАШЫ-МАМАНДАРДЫҢ КӘСІБИ ҚЫЗМЕТІ"


Орындады: домбыра сыныбының оқытушысы

Д.Б. Акишева
























Қарағанды 2022

"БАЛАЛАР МУЗЫКА МЕКТЕПТЕРІНДЕГІ ДОМБЫРАШЫ-МАМАНДАРДЫҢ КӘСІБИ ҚЫЗМЕТІ"


"Қазақстан Республикасының Білім туралы Заңына" сәйкес балалар музыка мектептері сабақтан бос уақытта, жалпы білім беретін мектепте музыкалық оқыту мен тәрбиелеуді жүзеге асыратын қосымша білім беру мекемелері болып табылады.

Өнердің өзі эстетикалық тәрбиенің ең тиімді құралы, ал көркемдік білім беру мекемелері жалпы білімге қажетті қосымша болып табылады, бұл жеке дамудың үйлесуіне ықпал етеді. Сондықтан біздің елімізде балалар музыка мектептері мен өнер мектептерінің үлкен желісі құрылды.

Музыкалық тәрбие-эстетикалық тәрбиенің орталық компоненттерінің бірі, ол баланың жеке басының жан-жақты дамуында ерекше рөл атқарады. Сондықтан біздің елімізде Өнер, Музыка және өнер мектептерінің бүкіл желісі құрылды.

Музыка өзінің мәні, мазмұны бойынша эмоционалды. Бұл эмоционалды таным құралына айналады және адамның эмоционалды саласын, әсіресе балалық шағында дамытуға мүмкіндік береді.

Қазіргі музыкалық педагогика өткеннің дәстүрлерін мұра етіп, шығармашылықпен дамытты, бірақ уақыт өз түзетулерін жасайды. Оқытудың дәстүрлі әдістері заман талабына сай өзгертіліп, жаңартылып отырады. Сондықтан қазіргі заманғы мұғалімнің алдында келесі сұрақтар тұр: қазіргі уақытта музыкант - мұғалім қандай білім, білік және дағдыларға ие болуы керек. Оның аспапта ойнау техникасын жақсы меңгеруі, орындаушылық шеберлігі және белгілі бір әдістерді білуі жеткілікті ме?

Бүгінгі таңда балалармен жұмыс істейтін мұғалім жан-жақты білімге ғана емес, сонымен бірге шығармашылық тапқырлыққа да ие болуы керек.

Кез-келген педагогика төрт сұрақтың жауаптарымен анықталады: кімге үйрету керек, нені оқыту керек, нені оқыту керек және қалай оқыту керек. Әр мұғалімнің маңызды міндеті-әр жеке оқушыны тәрбиелеу мен оқытудың тиіді жолдарын үнемі іздеу.

Аспаптық сынып оқытушының міндеті

Аспаптық сынып оқытушысы-оқушылардың негізгі тәрбиешісі. Ол, ең алдымен, балалардың эстетикалық көзқарастары мен көркемдік талғамдарын қалыптастыруға және дамытуға, оларды музыка әлеміне таныстыруға, аспапта орындау өнерін үйретуге арналған.

Ең жақсы оқытушылардың тәжірибесінде эстетикалық тәрбие әртүрлі формаларға ие – сабақтағы әңгімелерден бастап, сынып жиналыстары кезінде концерттерге, театрларға, мұражайларға бірлесіп баруға дейін, содан кейін оларды талқылауға дейін. Оқушылардың эстетикалық көріністері олар оқыған репертуарда қалыптасады.

Баланы бірден екі мектепке қабылдау оның өміріне түбегейлі өзгерістер әкеледі. Ойын әрекетінен оқу жұмысына күрт көшу бар, баладан үлкен психологиялық және физикалық күш-жігерді талап етеді.

Барлық балалар бірден мұндай режимге бейімделе алмайды, сондықтан олар көңілі қалады. Мұғалім осы қиын сәттің алдын алып, баланың музыкалық мектепте оқуға деген ықыласын алдын-ала қалыптастыра білуі керек. Егер тілек әлі де жоғалып кетсе, онымен бірге жаңа жеке сабақ түрін іздеу қажет.

Жаңадан келген оқушының алдына бірден көп міндет қою мүмкін емес. Бұл психикалық және физикалық стрессті тудырады, нәтижесінде жағымсыз эмоциялар пайда болады.

Жас балаларда тұрақты көңіл бөлінбейді, сондықтан сабақтың қарқыны маңызды. Оқытылатын шығармалар тым көп болмауы бойынша протяжению. Түсіндірмелерді қысқа және нақты етіп жасау керек, оларды аспапта ойнау арқылы күшейту керек.

Оқушыға кез-келген жаңа орындау техникасын үйрету кезінде мұны оқушының анатомиялық, физиологиялық және психологиялық ерекшеліктерін ескере отырып жасау керек, оның көркемдік, көркемдік дамуын көріп, барлық компоненттерді кешенге тәрбиелеу керек.

Музыкалық шығармамен жұмыс

Музыкалық шығармамен жұмыс оқушыларды тәрбиелеу және оқыту мәселелерін шешуде ерекше орын алады. Жұмыс басталған сәттен бастап баланы онымен қызықтырған жөн. Ол үшін пьеса ойнап, оның ерекшеліктері туралы айтып, оны қалай үйрету керектігін түсіндіру керек. Төменгі сынып оқушыларымен музыкалық мәтінді сауатты және мағыналы оқуға үйрету үшін сыныптағы жұмысты бөлшектеу керек. Уақыт өте келе оқушыларға музыкалық мәтінді талдау бойынша тапсырмалар беру керек. Осылайша, оқушының кейінгі өзіндік жұмысының негізі қаланады.

Логикалық есте сақтауды дамыту үшін оқушылармен жұмыс жасаудың келесі формаларын орындаңыз: үй тапсырмасын дайындау туралы ауызша есеп. Оқушы оның қалай жұмыс істегенін, қандай қиындықтармен кездескенін айтады.

Өзін-өзі талдау: оқушының өзі өз ойын бағалайды, қателіктерін талдайды, жолдасының ойынын, әсіресе өзі ойнаған шығармаларын талдайды.

Пьесаларды тәуелсіз талдау: шығарманы талдау кезінде әртүрлі тапсырмаларды қолданған жөн, атап айтқанда - алдымен мәтінді талдаумен қатар, саусақтар мен соққыларды таңдау керек, бұл маңызды сәт, өйткені жақсы таңдалған саусақтар қажетті көркемдік мәселелерді жақсы шешуге және ойын қимылдарын тез автоматтандыруға ықпал етеді. Жұмыстың ортасында оқушы музыканың сипатына тереңдей түседі және осыған байланысты жеке элементтер мен формалардың орындалуын жақсартады. Ырғақ, динамика және техникалық қиындықтарды жеңу пысықталуда.

Бұл жұмыс соңғы кезеңде де жалғасуда. Осы кезеңде оқытушы бүкіл жұмыстың орындалуын жиі тыңдауы керек. Оқушы сәтті болғанын және тағы не істеу керек екенін орындау аяқталғаннан кейін айту керек.

Негізгі жұмыстың тағы бір түрі – парақтан оқу және ансамбльде ойнау. Парақтан ноталарды жақсы оқуды үйрену үшін жүйелі жаттығулар қажет. Жан-жақты музыкалық білім беру үшін ансамбльде ойнау үлкен маңызға ие. Ансамбльдерді ойнаған кезде тек жеке қойылымды ғана емес, сонымен қатар серіктесті де тыңдай білу, сонымен қатар шығарманың бүкіл музыкалық матасының жалпы дыбысы сияқты маңызды қасиеттер дамиды, басқа ойыншыларды өз ниетімен баурап алу қабілетіне тәрбиелейді, қиял мен шығармашылық белсенділік іске қосылады. Дыбыстық түс сезімі күшейеді, партияны білу үшін жауапкершілік сезімі артады, бірлесіп орындау мәтінді еркін меңгеруді талап етеді.

Бірлескен ойынның маңызды талаптары-жұмыстың сипаты мен қарқынын бірдей сезіну, дыбыс алу әдістерінің сәйкестігі. Ансамбльде ойнау жоғарғы сынып оқушылардың музыкалық маталарды жыртып алмай, әуенді, сүйемелдеуді, пассажды серіктеске жеткізе білуді талап етеді.

Ансамбльдік шығармалармен жұмыс оқушылардың музыкалық дамуының барлық кезеңдерінде маңызды. Ансамбльде ойнаудың бастапқы дағдыларын игеру домбырада оқытудың алғашқы қадамдарынан басталады.

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!