«Еліміздің ертеңі бүгінгі
жас
ұрпақтың қолында, ал жас
ұрпақтың
тағдыры ұстаздардың
қолында»
Н.Ә. Назарбаев
Баланың тілін заманауи
технологиялар арқылы дамыту
Еліміздің білім саласында жүргізіліп жатқан
реформаның басты мақсаты – ой-өрісі жаңашыл, шығармашылық деңгейде
қызмет атқара алатын, дүниетанымы жоғары, жан-жақты
қалыптасқан жеке тұлға тәрбиелеу. Мектеп жасына дейінгі
балаларды дамыту мәселесі қазіргі таңда мемлекеттік саясаттың
ажырамас бөлігі болып отыр.
Жаңа заман баласы ертеңгі еліміздің болашағы.
Жаңа заман баласын қалыптастырып, дамыту үшін, тұлғаның ішкі
дүниесі мен оның қыр сырын анықтап, мүмкіншіліктері
мен қабілетінің дамуына жағдай туғызу қажет.
Әрине, ол үшін мектепке дейінгі білім беру
мекемелерінде балалардың жеке басының қалыптасуы мен
дамуында педагогтардың педагогикалық технологияларды
қолдана білу сауаттылығына да байланысты.
Қоғамдағы қазіргі даму кезеңінде мектепке дейінгі
мекемелердегі білім беру жүйесінде оқыту, тәрбие беру үрдісін
технологияландыру – басты мәселенің бірі. Осыған орай мектепке
дейінгі мекемелердің тәжірибесіне оқыту мен тәрбиелеудің әр түрлі
технологиялары жасалып енгізілуде. Мысалы:
-
Ойын технологиясы.
-
ТРИЗ технологиясы.
Ойын арқылы оқыту технологиясының
мақсаты: дидактикалық, тәрбиелік, дамытушылық,
әлеуметтендірушілік мақсатқа жету.
Ойын технологиясының
ерекшелігі: ойындық іс-әрекеттің психологиялық механизмі жеке
бастың өзіндік талап-талғамдарына сүйенеді. Баланың бойындағы
білімділік, танымдық, шығармашылық қасиеттерін аша түсуді көздейді.
Ойын – балалар үшін оқу да, еңбек те. Ойын айналадағы дүниені
танудың тәсілі. Ол баланың жасына қарай өзін қоршаған ортаны танып
білуге құштарлығын арттырады.
ТРИЗ-дің мақсаты – тек қана балалардың қиялын ғана емес,
сонымен қатар шынайылықты түсініп жүйелі ойлауға, өзін-өзі тануға,
қоршаған ортаның қиындығын байқауға және де өздерінің шағын
қиындықтарын шешуге баулу болып табылады.
Луллий
шеңбері. Мектепке дейінгі баланың тілін дамыту әрқашанда
өзекті мәселе болып табылады. Сөздік қорын байытады. Дыбыс, сөз,
буын, сөйлем құрудың структасын үйретеді.
Қорыта
айтқанда, балалардың ана тіліндегі
дыбыстарды анық айтып, дұрыс сөйлей білуге балабақшада берілер
тәрбиенің ықпалы зор.
Жоғарыда айтылған
мүмкіндіктерге сай балалардың сөйлеу қабілеттерін тереңдетіп,
шығармашылық қабілеттерін дамытуда айтқан әңгімесіне, өзі
құрастырған қысқа әңгімелеріне бағыт-бағдар бере отырып, тіл
байлығын, сөздік қорын дамытуды басты назарда ұстау керек деп
ойлаймын.