Материалдар / Банк жүйесі
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Банк жүйесі

Материал туралы қысқаша түсінік
Банктер уақытша пайдаланылмай тұрған бос ақша қаражаттарын өзіне жинақтау, клиенттерге есепшот ашып, кассалық қызмет көрсету, қысқа және ұзақ мерзімге несие беру, кредит бөлу, инвестициялық қызмет атқару (ұзақ мерзімді күрделі шығындарды қаржыландыру, құнды қағаздар шығару) т.с.с. өзіндік арнаулы қызметтерге қоса, нарықтық экономика жағдайында лизингтік, факторингтік, трастық, кеңесшілік, ақпараттық, т.б. қызметтерді де атқарады. Банк жүргізетін операциялар пассивті (ресурстарды банктегі есепшотқа енгізу) және активті (Банк ресурстарын орналастыру) болып бөлінеді. Негізгі пассивті операциялардың қатарына Банктің өзіндік капиталы (жарғылық қор, резервтік қор), депозиттер қабылдау және банкаралық ақша пиасасынан (рыногынан) қосымша ресурстар алу жатса, ал, негізгі активті операцияларға банкаралық кредит беру, инвестициялық (тікелей және портфельді) қаржы бөлу, т.б. жатады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
12 Қараша 2018
1105
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Пән: Қаржылық сауаттылық және бизнесСынып: 9А Күні: Тақырыбы: Банк жүйесі. Банктік қызметтерСабақтың мақсаты: Банктердің атқаратын негізгі функциялары мен операцияларын түсіндіру.Сабақтың міндеті:Білімділік:Оқушыларға банк қызметтерінің түрлеріне түсінік бере отырып, ұғым қалыптастыру.Дамытушылық: Экономикалық ойлау, әртүрлі экономикалық жағдайда шешім қабылдай білу, топпен жұмыс жасау қабілетін дамыту.Тәрбиелік: Нарықтық экономика жағдайында қор нарығының маңызы мен тиімділігін көрсете отырып,тапқырлыққа тәрбиелеу.Сабақтың түрі: іскерлік ойынСабақты ұйымдастыру әдісі: топтықКөрнекілігі: схемалар, слайдтар

Сабақтың барысыІ. Ұйымдастыру кезеңі:1) Амандасу2)Оқушыларды сабаққа әзірлеу, сабақтың тақырыбы және мақсатымен танысу3) Ынта-зейіндерін сабаққа аударуІІ. Үй тапсырмасын тексеру:
  • Банк ұғымы
  • Банк жүйесіне анықтама
  • ҚР-да қалыптасқан банк жүйесі және қызметтері
ІІІ. Жаңа білімді меңгеру
  • Банк қызметтері түсінігі
  • Банк атқаратын функциялары
  • Банк операциялары
2) Банктердіңфункциялары:
  • Есепайырысу мен несиеберудеделдалдыққызметатқару.
  • Ақшалайтабыстар мен жинақтардыңбірбөлігікапиталғаайналдыру.
  • Айналымғанесиеқұрылымдарыншығару (вексель, чек, банкнот)
  •  Уақытшабосақшақаражаттарынтарту, жинақтаужәне оны қарызкапиталынаайналдыру;
  •  Кәсіпорынға, мемлекетке, жекеадамдарғанесие беру, бағалықағаздармен операция жүргізу;
  • Ақша айналымын реттеу. Банк ─ әртүрлішаруашылықсубъектілердіңтөлемайналымыжүретінорталық. Банк өзініңесепайырысужүйесіарқылыклиенттерінеайырбас, капитал жәнеақшаайналымынжүргізугемүмкіндіктуғызады;
  • Айналымғанесиеқұралдарыншығару. Банк клиентін тек жинағануақытшабосақшақаражатыменнесиелепқанақоймай, соныменқатардепозиттікчектерді, вексельдердішығарумен де несиелейді;
  • Экономикалықжәнеқаржылықкеңес беру.
Функцияларжәне операция жүргізусипатыбойыншабанктербөлінеді:
  • орталықэмиссиялық,эмиссиялықемес;
  • коммерциялықдепозиттік, инвестициялық;
  • жинақ;
  • арнайыбағытағыбанктер.
3) Нарықтық экономика жағдайындаекіншідәрежелібанктердіңбарлықоперацияларынүшнегізгітопқабөлугеболады:
  • Пассивтікоперациялар (қаржыжұмылдыру);
  • Активтікоперациялар (қаржыныорналастыру);
  • Активтік-пассивтікоперациялар (делдалдықжәнебасқа да қызметтер).
Пассивтік операциялар. Бұл операциялардың басты мақсаты, банктің ресурстарын қалыптастыру және оны ұлғайту. Сондықтан, бұл операцыялардың банктің өзінің, несиелік мекеме ретінде жұмыс жасауы үшін төтенше маңызы бар. Пассивтік операциялар қатарына мыналар жатады:-Заңды немесе жеке тұлғалардың есеп, немесе ағым шоттарына қаржы жұмылдыру (талап етілмелі депозиттер);-Басқа банктерден қарыз алу (банкаралық несие);-Заңды және жеке тұлғалардың қаржыларын мерзімді салымға жұмылдыру;-Құнды қағаздарды шығарып, оларды орналастыру;-Орталық (Ұлттық) банктен орталықтандырылған несие алу т.б.Ұлттық Банкмынадайоперациялардыжүргізеді:
  • біріншікластықэмитенттерменшығарылатыналтыайлыққайтаруміндеттемелердіқайтаалады;
  • мемлекеттікбағалықағаздардысатыпаладыжәнесатады;
  • сертификаттарменқайтарубіржьшғажататынборыштықбағалықағаздардысатыпаладыжәнесатады.
  • депозиттікжәнеесепайырысужүргізеотырып, бағалыкағаздарды, басқа да сақтауғажәнебасқаруғақабылдайды;
  • қаржыоперациялардыжүзегеасырады;
  • қажеткезіндебанктердежәнеұйымдарындашоттарашады;
  • чектердіжазыпбереді;
  • жарғығақайшыкелмейтінөзміндеттемелерінесайкелетінбасқа да банктікжүзегеасырады
Несие беруде және төлемдерде делдалдық ету
Ақшалай табыс пен жинақ ақша бөлігін капиталға айналдыру
Айналымның несиелік қаржысын (вексельдер,чектер, банкноттар) жасау








Орталық эмиссиялық
Коммерциялық депозиттік
Инвестициялық
Жинақтық
Арнайы мақсатқа арналған




















«Экономист» ойыны Оқышыларды 2 топқа бөліп, жарыс ұйымдастыру. Ұяшықтарды таңдап отыру арқылы сұрақтарға жауап береді. Әр ұяшықтың өзінде белгіленген балдар жазылған. Қай топ көп сұрақтарға жауап беріп, көп балл жинаса, сол жеңімпаз атанады.IV. Жаңа сабақты бекіту.
  • Банк қызметінің негізгі міндеттері?
  • Уақытша бос ақшаларды қалай қадағалайды?
  • Банк операцияларына не жатады?
V. Үй тапсырмасын беру.Барлық тақырыпты қайталау.VI. Бағалау.

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!