Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ....................................................................................................3
I Баспасөз конференциясының БАҚ-тағы алатын орны
1.1 Баспасөз конференциясының журналистикадағы маңызы..............5
1.3 Баспасөз конференциясының құрылымы.........................................15
II Баспасөз конференциясы және іскерлік қарым-қатынас
2.1 Баспасөз конференциясының іскерлік қарым-қатынаспен байланысы.................................................................................................19
КІРІСПЕ
Баспасөз конференциясы – баспасөз, радио, теледидар өкілдерінің жиналысы. Ондай жиналыстарды түрлі ресми адамдар, газеттердің, журналдардың, радио мен теледидардың (отандық, сондай-ақ шетелдік) қызметкерлері қабылдаған аса манызды шешімдермен, үкіметтің, түрлі қызмет дәрежесіндегі адамдардың, елдің ішкі жағдайы және халықаралық жағдай жөніндегі ой-пікірлерімен таныстыру, белгілі бір оқиғаға түсінік беру, баспасөз қызметкерлерінің түрлі сұрақтарына жауап беру мақсатымен өткізеді.
Баспасөз конференциясы – бірнеше интервьюерлердің белгілі бір саланы жақсы білетін бір, не одан да көп адамдарға сұрақ қоюы арқылы ерекшеленетін сұхбаттың түрі.
Брифинг - журналистерге айтулы оқиға туралы қысқа түсінік беріп, оның жалпы барысы туралы баяндап, талқылануға тиіс тақырыптарға тоқталып өтетін жиын. Егер тақырып жалпы халықтың қызығушылығын туғызатын болса, кез келген баспасөз конференциясы бір уақытта телевизиялық бағдарламаға айналып шыға келуі әбден мүмкін.
Телевизияның талдамалы публицистикалық жанры ретінде пресс-конференцияны журналистердің өздері де өткізуі мүмкін. Мұндай телевизиялық баспасөз конференциясы кейде дауға ұласып, көрермендерді еліктіре түседі. Мұндайда телеаудиторияның өзі шындықты бірлесе іздеуге қызу кірісіп кетеді. Телевизиялық баспасөз конференциясында көбіне режиссуралық қысқартуларға түспейді. Кейде тікелей эфир арқылы таратылады. Бұл баспасөз конференциясында әрбір азамат сақтауға тиісті заңдылықтары болады.
Жүргізуші баспасөз конференциясы қатысушыларды таныстырып, олардың аз-кем сөйлеуіне мүмкіндік туғызады. Кейде мәселе жалпыға бірдей түсінікті болған жағдайда бірден сұрақтарға жауап беруден басталады. Бірақ, сұрақ қою баспасөз конференциясында төрағалық етуші адамның рұқсатымен жүзеге асады. Бұл жерде сұрақ қоюшы микрофон жеткенше шыдамдылық танытқаны дұрыс. Микрофон қолға тиген соң өзіңізді таныстырып, қай БАҚ-тан келгеніңізді айтып кеткеніңіз абзал. Сұрағыңызды жүйелі құрып, нақты, анық қоя білу де өнер. Бірнеше сұрақты бірінен соң бірін жаудыра берудің нәтижесі толымсыз жауап болмақ. Сондықтан, ой бір сұраққа сыйып тұрғаны абзал. Жауап берушімен жағаласып, жарысып сөйлеу – әдепсіздік.
Егер зал үлкен болса, сұрақты орныңыздан тұрып қойыңыз (бұл жауап беріп отырған адамның және камераға түсіріп жүрген оператордың сізді тез тауып алуына көмектеседі). Сіз жауап берушінің сөзін дұрыс тыңдамай немесе оның айтқандарын қасыңыздағы әріптесіңізге қабаттаса түсіндіріп тұрсаңыз, не отырған қонақтарға басқа да жағымсыз қылықтарыңызбен әдепсіздік көрсетсеңіз бұл ісіңіз жайсыз атмосфера қалыптастырады. Оның үстіне сіз бұл кезде камераның «қарауылында» тұрасыз.
Баспасөз конференциясы (міндетті түрде) жалпы халықтың қызығушылығын туғызатын маңызды мәселелерге арналады. Баспасөз конференциясы экономикалық, саяси, ғылыми мәселелерді терең қозғауға, жан-жақты талдауға құрылады.
Сырттай қарағанда журналистің пресс-конференцияға қатысуы қарапайым жұмыс. Ол отырады, тыңдайды, сұрақ қояды. Бірақ бұл телевидениедегі оңай жанр деп түсінуге болмайды. Себебі, журналист камера үлкен планда еркін ала алатындай қашықтықта отыруы керек. Еш нәрсені қалт жібермей мұқият тыңдау керек. Дұрыс сұрақ қою – бұл кез-келген адамға бірден беріле салмайтын шеберлік.
Курстық жұмыстын өзектілігі. Журналистикадағы баспасөз конференциясының маңыздылығы мен қалай өткізілу керектігін қамтитын ережелер және баспасөз конференциясындағы журналистің этикасы мен іскерлік қарым-қатынас жасаудағы баспасөз конференциясының, баспасөз релизінің және т.б. рөлі.
Курстық жұмыстың құрылымы. Жұмыс екі бөлімнен тұрады. Бірінші бөлімі баспасөз конференциясының журналистикадағы маңызына негізделсе, екінші бөлімде іскерлік қарым-қатынас пен журналистиканың байланысы көрсетіледі және баспасөз конференциясын өткізу туралы кеңестер қарастырылады. Сондай-ақ, қорытынды бөлім және пайдаланылған әдебиеттер тізімі берілген.
I Баспасөз конференциясының БАҚ-тағы алатын орны
1.1 Баспасөз бен баспасөз конференциясының журналистикадағы маңызы
Баспасөз конференциясы журналистер мен билік арасында қарым-қатынас орнату үшін тамаша дүние болып табылады. Мұндай іс шаралар 1913 жылдан бастап АҚШ-та көптеп өткізіле бастады. Өткен ғасырдың американдық президенті Дуайт Эйзенхауэр 1955 жылы 19 қаңтарда радио және теледидарда алғаш рет эфирге шыққан баспасөз мәслихатын өткізді.
Бүгінгі күнгі баспасөз конференциясы-бұл саясаткердің немесе шоу-бизнес жұлдызының журналистің сұрақтарына жауап беру арқылы эксклюзивті жаңалығын жариялаудың ең оңай жолы. Қоғам танитын адам үшін әр баспаға эксклюзивті жаңалығын бөлек-бөлек айтқанша, БАҚ құралдарын өзі шақырып, арнайы баспасөз конференциясын өткізген пайдалырақ болады.
Баспасөз конференциясы жанр ма? Ол сұхбатқа жақындау болғанымен, жауап бір ғана адамға емес, түрлі ақпарат көздерінен келген журналистер тобына арналады. Сұрақ жауабы баспасөз конференциясын ұйымдастырушы арнаулы адамның мәлімдемесінен алдын – ала байқалады. Онда қозғалатын актуальді мәселеге байланысты таңдалынып, тексерілген көзқарас қана хабарланады. Баспасөз конференциясы – сұхбаттан бұрыннан бар, бірақ БАҚ тәжірибесінде көп қолданылмаған түрі. Бұл көбіне белгілі адамдармен, басшы қызметкерлермен өткізілетін әңгіме. Баспасөз конференциясы ел көлеміндегі не әлемдік маңызға ие бір мәселеге арналады немесе қалыптасып отырған жағдайды көрермендерге түсіндіру мақсатында ұйымдастырылады.
Кез келген баспасөз конференциясының тақырыбы көпшілікке ортақ қызығушылық тудырған жағдайда ол телевизиялық хабар бола алады. Кейде телевизия қызметкерлерінің өздері талдамалы публицистиканың телевизиялық жанрына ұқсас баспасөз конференциясын ұйымдастырады. Ондай жағдайда студияға көрнекті саясаткерлер, мемлекет қайраткерлері, ғалымдар, жазушылар шақырылып, әрі теледидар тарапынан сұрақ қоюшыларға шек қойылмайды. Алайда, сұрақ қою мүмкіндігі осы тақырып төңірегінде әйгіленіп жүрген танымал БАҚ – тың журналистеріне көбірек жасалынады. Мұндай телевизиялық баспасөз конференциясы кейде телеаудитория үшін қызғылықты, аса шиеленісті пікірталасқа ұласып, оның драматургиялық шешімі ұжымды ізденіске салып қояды. Көпшілігінде телевизиялық баспасөз конференциясы режиссер монтажынсыз тікелей де жүріп жатады. Дегенмен, баспасөз конференциясының өзінің қалыптасқан дәстүрі, орныққан қағидасын хабарға қатысушы әрбір адам біліп, оны сақтауы орынды.
Баспасөз конференциясын жүргізуші қонақтардың әрбірін таныстырып, олардың қысқаша мәлімдеме жасауына мүмкіндік береді. Кейде тақырып бәріне белгілі болған жағдайда сұрақ қою бірден басталады. Сұрақты баспасөз конференциясына төрағалық етушінің рұқсатымен ғана қойған жөн. Егер залға радиоқабылдағыш қойылған жағдайда микрофонды күткен орынды. Алдымен өзіңізді таныстырып және қызмет істейтін БАҚ туралы хабарлайсыз. Содан соң, мүмкіндігінше бір ғана қысқа, ықшам, айқын сұрақ қойылуы керек. Сұраққа жауап қайтарушымен пікір таластыру журналистің кәсіби этикасына жат нәрсе.
Баспасөз конференциясы актуалды мәселеге арналып, ол көпшілік аудиториясының қызығушылығын тудырады. Осы жанр аса маңызды экономикалық, саяси әлде ғылыми проблемаларды тереңнен көрсетудің біржақты мүмкіндігіне ие.
Баспасөз мәслихаты – органдардың, коғамдық ұйымдардың, саяси партиялардың, жеке қайраткерлердің белгілі бір мәселеге байланысты өздерінің көзқарасын, пікірлерін жария ету үшін ұйымдастыратын аудиториялық жиыны.
Мұнда көтерілетін мәселе бойынша тиісті орынның баспасөз хатшылығы журналистерге пресс-релиз (мәслихаттың тақырыптық мазмұндамасы) таратады. Баспасөз мәслихаты жиынды ұйымдастырушы жақтың қысқаша сөзімен ашылады. Одан кейін сұрақ-жауап түріне көшеді. Баспасөз мәслихаты пішімі жағынан сұхбат жанрына ұқсас болғанымен, мұндай жиыннан журналистер, көбінесе, қысқаша немесе кеңейтілген есеп жазады. Көтерілген мәселе туралы есепке журналист өзінің түсіндірмесі мен көзқарасын да қосып отырады.
"Баспасөз мәслихаты" 70-жылдарға тән жанрдың бірі студияда өтетін баспасөз мәслихаттары еді. Қоғам үшін өзекті тақырып табылғанда немесе Қазақстанға өте танымал тұлғалар ат басын тірегенде олармен баспасөз мәслихаты ұйымдастырылатын. Оған тележурналистерден басқа газет пен журналдардың, радионың тілшілері шақырылып, жан-жақтан түрлі сұрақтар қойылады.
Баспасөз конференциясының екінші атауы брифинг десек қателеспейміз. Брифинг:
Белгілі бір мәселелер жөнінде үкімет ұстаған бағытты арнаулы өкілдің, БАҚ журналистердің алдында шағын мәжіліс өткізіп, баяндап беруі.Мысалы:халықаралық келіссөздерде болған мәмілені мәлімдеу, түсіндірме жасау.
Үкіметтің жеке мәселелер бойынша немесе халықаралық келіссөзге қатысушылардың келісімімен оның барысы туралы хабарлама жасау үшін ресми адамдардың ақпарат құралдары өкілдерімен кездесуі.
Нұсқау, қысқа мәжіліс. Баспасөз өкілдерінің кездесуі. Онда белгілі бір мәселе төңірегінде үкіметтің позициясы баяндалады немесе халықаралық келіссөзге, конференцияға қатысушы жақтардың көзқарасы хабарланады.Брифинг баспасөз конференциясының үлгісі тәріздес. Брифингте мемлекеттің қандай да бір бағыттағы мәселеге көзқарасы ашық баяндалып, оған БАҚ-тың көзқарасы тексеріледі. Брифинг материалының баспасөз-конференциядағыдай баспасөзде жариялануы міндетті емес.
Эксклюзивті пресс-конференция.
Брифинг – бұл сенімге кірген журналистерге арналған пресс-конференция. Брифинг мүмкін болған жағдайда кез-келген жерде өткізіле береді.Оның ғимаратта өтуі шарт емес, далада, су жағасында, балабақшада, саябақ аумағында кейде корабльде немесе ұшақта да өте береді.
Баспасөз маслихаты — әдетте, ресми органдардың, қоғамдық ұйымдардың, саяси партиялардың, жеке қайраткерлердің белгілі бір мәселеге байланысты өздерінің көзқарасын, пікірлерін жария ету үшін ұйымдастыратын аудиториялық жиыны. Көтерілер мәселе бойынша тиісті орынның баспасөз хатшылығы журналистерге пресс релиз (мәслихаттың тақырыптық мазмұндамасы) таратады. Баспасөз маслихаты жиынды ұйымдастырушы жақтың қысқаша сөзімен ашылады. Одан кейін сұрақ-жауап түріне көшеді. Баспасөз маслихаты пішімі жағынан сұхбат жанрына ұқсас болғанымен, мұндай жиыннан журналистер, көбінесе, қысқаша немесе кеңейтілген есеп жазады. Көтерілген мәселе туралы есепке журналист өзінің түсіндірмесі мен көзқарасын да қосып отырады.
Баспасөз релизі – баспасөзге арналған бюллетень түрі.
Тұрақты шығып туратын бюллетеннен өзгешелігі ол тұрақты шығарылмайды; қандай да бір қабылданған акция, мәлімдеме немесе жарияланымның мәтін сөздеріне, хабарланатын ақпаратқа қызығушылық кажеттілігі кезінде ғана шығарылады. Америкалықтар тәжірибесінде, пресс-релиз, тұрақты бюллетень негізінде қабылданған.
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз