Материалдар / Бастауыш сынып оқушыларына жылдам оқуды үйрету
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Бастауыш сынып оқушыларына жылдам оқуды үйрету

Материал туралы қысқаша түсінік
Бастауыш сынып оқушыларына жылдам оқуды үйрету жолдары
Авторы:
05 Желтоқсан 2023
224
27 рет жүктелген
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Ақмола облысы,

Целиноград ауданы

«Талапкер ауылының

жалпы орта білім беретін»

КММ –нің бастауыш сынып мұғалімі

Бозбаева Толқын Битиковна



БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНА ЖЫЛДАМ ОҚУДЫ ҮЙРЕТУ

Оқушылардың оқу материалын сәтті игеру үшін жылдам оқудың маңыздылығы және жылдам оқуға негізделген семантикалық оқудың қалыптасқан дағдысы барлық тәрбиелік және пәндік әрекеттердің негізі болып табылады. Семантикалық оқу арқылы өздігінен білім алу, іздену, материалды тез меңгеру секілді қасиеттер қалыптасады.

Оқушының өмірі өзінің қанықтылығы мен жүктемесі бойынша ересек адамның өмірінен айтарлықтай ерекшеленбейді. Оқушының күнделікті кестесінде үйірмелер мен секцияларды есептемегенде көптеген сабақтар бар. Мұндай жағдайларда мәтіндерді түсіну және кейіннен есте сақтау арқылы жылдам, ұтымды оқу дағдысы уақытты айтарлықтай үнемдейді.

Оқушыларды жылдам оқуға үйретудегі ең басты қағидасы -жылдам оқу дағдыларын игеру нәтижесінде оқушының танымдық жағдайларының тиімдірек іске асуына көмектесу. Әр оқушының жеке тұлға екенін есте ұстаған жөн, сондықтан олардың оқуын түзету жолдары сан түрлі.

Таңдаудың өзектілігі келесі факторлармен анықталады:

диагностикалық фактілерге сүйене отырып, оқушылардың оқу жылдамдығы төмен, олар оқу кезінде қателіктер жібереді: әріптерді, буындарды өткізіп жібереді, ауыстырады, қайта реттейді, аяқтайды, аяқтамайды, сөздердің дыбыстық құрамын бұрмалайды – бұл көп жағдайда оқушыларға оқуды түсінуді қиындатады.

Стандартты түрде баяу оқудың 5 негізгі себебі бар:

- артикуляция (еріннің, тілдің, біреудің жақ сүйегінің, оқу процесіне қатысатын басқа мүшелердің қозғалысы);

- регрессиялар (оқу кезінде көздің кері қозғалысы);

- "мен аз көремін-баяу оқимын" (айқын көріністің кішкентай нүктесі). Баяу оқитын оқушы бір көзқараста 8-12 таңбаны (әріптерді) көреді. Жылдам оқуды меңгерген ол бірнеше сөзді көреді (20 таңбадан) және оларды бірден қабылдайды;

- әлсіз назар;

- оқу кезінде жоспардың болмауы.

Оқушы үшін маңызды дағды — бұл мәтіннің мазмұндық тереңдігін игерудің жоғары деңгейімен ақпаратты тиімді түсіну қабілеті. Бұл дағды әсіресе орта мектепте оқитын пәндер бойынша материал көлемді болған кезде сұранысқа ие болады. Сондықтан бірінші сатыдағы мектепте жылдам оқуды оқыту технологияларын енгізу ақталады. Жылдам оқу дағдыларын игере отырып, болашақ жоғары сынып оқушысы Оқу ақпаратының күрт өскен көлемін ауыртпалықсыз бағдарлай алады, бұл білім берудің жаңа сатысына көшу кезінде білім алушылардың сәтті бейімделуінің шарттарының бірі.

Жылдам оқу - бұл үлкен мәтіндік ақпаратты тез игеру мүмкіндігі ғана емес. Даму процесі оқу жылдамдығына да байланысты. Оқу барысында жедел жады мен зейіннің тұрақтылығы жақсарады. Бұл екі көрсеткіш, өз кезегінде, оқушының ақыл-ой қабілетіне байланысты. Сондықтан жылдам оқу дағдысы бастауыш мектепте қалыптасуы керек.

Оқыту принциптері:

  • сана, шығармашылық белсенділік, Тәуелсіздік принципі

  • мұғалімнің рөліндегі бала;

  • көрнекілік принципі, нақты және абстрактілі, ұтымды және эмоционалды, репродуктивті және өнімді жылдам оқуды оқыту, көру және есту жадын жақсарту, кешенді тәсілдің көрінісі ретінде;

  • оқытуды өмірмен байланыстыру принципі;

  • жұмыстың жаңа түрлерін үнемі іздеу және технологияны жетілдіру.

  • Жылдам оқуды үйренудің ең маңызды принциптерінің бірі-баланы үнемі өз мүмкіндіктерінің шегінде ұстау.

  • практикалық: жаттығулар, графикалық жазбаларды орындау;

Оқыту әдістері мен дағдылары:

  • ауызша: әңгіме, түсіндіру, жаттығу, оқу, ынталандыру;

  • көрнекі: демонстрация;

  • аналитикалық: бақылау, салыстыру, интроспекция.

  • Бұл бағдарлама практикамен тығыз теориялық байланысты қамтиды.

  • Бағдарламаны орындаудың маңызды аспектісі сабақтарда қолайлы жағдайларды қамтамасыз ету болып табылады.



Болжалды нәтиже:

  • оқу жылдамдығын арттыру;

  • материалды есте сақтау техникасын игеру, есте сақтау сапасын жақсарту және оқуды түсіну;

  • жоғары психикалық функцияларды белсендіру;

  • көру өрісін кеңейту;

  • ұтымды оқу алгоритмін игеру.

Жұмыс нәтижелері

  • зейіннің шоғырлануы мен таралуының жоғары деңгейі;

  • есте сақтауды дамыту: көру, есту, мотор, фотографиялық, логикалық және басқалар;

  • екі жарты шарды синхрондау;

  • көру өрісін кеңейту;

  • оқу жылдамдығын арттыру;

  • ойлауды жетілдіру;

  • артикуляция мен моториканы дамыту.

Білім алушылардың дайындық деңгейіне қойылатын талаптар

Осы бағдарлама бойынша оқыту нәтижесінде білім алушылар:

  • үй тапсырмасын орындау уақытын қысқартады;

  • оқу жылдамдығын арттырады;

  • мәтінді есте сақтау жылдамдығы мен сапасын арттырады;

  • өлеңдерді оңай есте сақтауды үйренеді;

  • күндерді, ережелерді, анықтамаларды, сөздік сөздерді тез есте сақтауды үйренеді;

  • тезірек ойлауды үйренеді;

  • Сондай-ақ, зейінді жаттықтыратын жаттығуларға "үлкен және кіші сандар"жаттығуы жатады. Бұл ешқашан шаршатпақ емес, сіз бір суретті шексіз рет қолдана аласыз, кейде тікелей немесе кері тәртіпте жұмыс жасай аласыз. Бұл жаттығу ретінде 1-ден 99-ға дейінгі сандарды табу керек.

  • Бұл жаттығудың ерекшелігі неде? Барлық сандар әр түрлі қаріппен жазылған, олар әр түрлі мөлшерде және оқушының миы бұл жаттығуды орындау үшін өте тез қалпына келуі керек. Жалпы, ми тез бейімделеді. Ол жылдам ауысу үшін жаттығады. Оқушы қаріптің сипаттамалары — ені, биіктігі, сызбасы, көлбеу бұрышы өзгеретінін түсінеді және дұрыс жауап берудің жалғыз критерийі — жазу формасы (біреуі осылай жазылады, екеуі де жазылады).

  • "Түрлі-түсті сандар" жаттығуы. "Үлкен және кіші сандардың" бір нұсқасы, бірақ қарапайым. Мұнда сандарды ретімен іздеу керек: 1 ақ (сұр), 1 қара, 2 ақ (сұр), 2 қара және т. б.

  • Көру өрісін кеңейтуге арналған жаттығулар

  • Жаттығудың келесі блогы-көру өрісін кеңейту. Бұл блокта төмендегіні болжау қисынды: ақпараттың жеткілікті үлкен көлемін көру үшін оқушы үлкен аумақты анық көруі керек. Бұл "айқын көру нүктесі" деп аталады. Айқын көру нүктесін үлкейтуге арналған ең жақсы жаттығулардың бірі-Шульте кестелері. Шульте Кестесі кездейсоқ тәртіпте орналасқан сандардан тұрады әр түрлі түсіндірулері бар: 3 х 3 (кішкентай балалар үшін) 4 х 4 және 5 х 5. Шульте кестесімен қалай жұмыс істеуге болады? Кестені көзге дейінгі қашықтық оның жағының ұзындығынан 3-4 есе болатындай етіп орналастыру керек. Яғни, егер кестенің жағы 10 см болса, онда қажетті қашықтық 30-40 см болады.кестенің ортасына шоғырланып, 1-ден 25-ке дейінгі сандарды бүйірлік көру арқылы табу керек.

  • Жаттығу кезінде көздің қозғалысы азаяды. Әрине, оны толығымен алып тастау мүмкін емес, бірақ оқушылар бұл қозғалыстарды барынша азайта алады, өйткені олардың айқын көру нүктесі үлкен болады. Бұл берілген дағдының жақсы жаттығатынын және бұл жаттығуды әділ орындау өте маңызды екенін көрсетеді, әсіресе бастапқы кезеңдерде. Оқушының адалдығы көбінесе мұғалімге байланысты, өйткені егер сіз оқушыға қатты қысым жасасаңыз, онда ол алдап, жақсы жұмыс істейтінін көрсеткісі келеді. Оқушыға мынаны түсіндіру өте маңызды: олар жаттығуды неғұрлым адал орындаса, соғұрлым жоғары нәтижелерге қол жеткізеді.

  • Келесі жаттығу-сына тәрізді кестелер деп аталатын айқын көру нүктесінің көлденең және тік компонентін кеңейту.

  • Бұл тапсырманың мақсаты-Орталық сызыққа қарап,әр түрлі бағытта орналасқан сандарды немесе әріптерді көру. Осылайша көру өрісі кеңейеді. Қате болса, екі қадам артқа шегініп, жалғастыру керек.

  • Екі жарты шарды синхрондау жаттығулары

  • Жаттығудың үшінші блогы-бұл мидың екі жарты шарының бір уақытта жұмыс істеуі. Яғни, егер сол жақ жарты шар дәйектілік, логика және құрылым болса, онда оң жарты шар интуиция, қиял, бейнелер және т. б.

  • Бір медициналық факт бар: мидың оң жарты шары дененің сол жағына, ал сол жақ жарты шарға сәйкесінше оң жаққа жауап береді. Біз бәріміз білеміз, солақай адамдар оңқай адамдарға қарашағанда шығармашылықпен көп айналысады. Тағы бір практикалық қорытынды-мидың екі жарты шарын синхронды түрде жұмыс істеу арқылы оқу процесі әлдеқайда жеңіл және әлдеқайда тиімді болатын шамадан тыс оқу күйін алуға болады. Сондықтан бағдарламаға мидың екі жарты шарының бір мезгілде жұмыс істеуі үшін көптеген жаттығулар енгізілді.

  • Екі қолмен сурет салу.

  • Оқушы екі қолмен сурет салуы керек. Оған қысым жасамау өте маңызды. Егер оқушы 30-40-50% үлгерсе, жақсы нәтиже көрсетеді. Бұл қол жеткізілген нәтижені сақтау қажет деңгей.

  • "Алфавит" жаттығуы мидың екі жарты шарын да синхрондайды. Мұны келесідей орындау керек: оқушы жоғарғы әріпті жұппен дауыстап айтады және сәйкесінше оң қолын көтереді, егер төменгі жағында P әрпі болса, сол қолын, Егер төменгі жағында Х әрпі болса. Егер бұл О әрпі болса, онда екі қол да бір уақытта.Неғұрлым күрделі интерпретацияда тиісті аяқты көтеру керек.жәнежаттығу "ауызша санау". Жауаптарды тез санап, дауыстап айту керек. Мысалдарды кез келген жерден шеше бастаңыз. Шешім уақыты-1 минут.

  • Көрсеткішпен оқу

  • Тренингте оқуды орындау кезінде көрсеткішті пайдаланып, оқылатын мәтіннің астына қалам немесе қарындашпен жүргізіп, кері қозғалыстардан аулақ болу керек. Оқушы дауыстап оқи ма, жоқ па, маңызды емес. Ол көрсеткішті тоқтаусыз үздіксіз жүргізеді және оның қозғалысын үнемі жылдамдатады. Оқу процесінде баланың жеңіске жетуі өте маңызды: жеңістер неғұрлым көп болса, соғұрлым ол сенімді адам болады және жақсы нәтижеге қол жеткізеді.

  • Сөйлеу аппаратының ұтқырлығын дамытуға арналған жаттығу (артикуляция және дикция)

  • Тыныс алу жаттығулары

  • Дем шығару кезінде бір қатардағы 15 дауыссыз дыбысты оқу (дыбыстармен).

  • Жаңылтпаштармен жұмыс

  • Барлық жаңылтпаштарды айту кезінде дыбыстар асықпай анық, анық айтылуы керек. Жаңылтпаштар саусақтардың әртүрлі қозғалыстарымен байланыстырыңыз: біз саусақтарымызбен "фортепианода" ойнаймыз; оң және сол қолдың саусақтарын бүгу арқылы; сол және оң қолдың саусақтарын басу арқылы. Жаңылтпаштар дыбыстарды айтудың тазалығын, дұрыс тыныс алуды, ырғақ сезімін қалыптастыру және қуанышты көңіл-күй қалыптастыру үшін қажет.





Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!