Бастауыш сыныптарда ағылшын
тілін оқытудың
тиімді
әдісі-тәсілдері
XXI ғасыр табалдырығын білім мен ғылымды
инновациялық технология бағытымен дамыту мақсатымен аттауымыз үлкен
үміттің басты нышаны болып табылады.Ұрпағы білімді халықтың
болашағы жарқын дегендей,жас ұрпаққа саналы,мән - мағыналы,өнегелі
тәрбие мен білім беру бүгінгі күннің басты талабы.Қазіргі
Қазақстандық қоғам көпұлттық, көптілділік және көпмәдинеттілік
жағдайда.Сондықтан осы қоғамға бейімделген көп тілді меңгерген
мәдениетті тұлға қалыптастыру - өзекті мәселелердің
бірі.
Шәкірттер қазақ тілін толық әдеби нормада
меңгеріп, орыс тілі мен ағылшын тілін еркін білу қажет. Ал
ғалымдардың зерттеуінше, бала жас кезінде тілді қиналмай әрі еркін
меңгереді екен. Осы ретте Білім және Ғылым министрлігінің ағылшын
тілін бастауыш сыныптан бастап үйретуге назар аударуы – дұрыс
талап. Бүлдіршін жаста меңгерілген білімнің іргетасы берік әрі
мықты болмақ. Ал осы берік әрі мықты білімді санаға себелеп, жанға
ұялататын әрине мұғалім.
Ағылшын тілін ерте жастан оқытудың мақсаты –
оқушылардың ағылшын тілінде қарым – қатынас жасай алу негіздерін
меңгеруі болып табылады. Ерте жастан ағылшын тілін оқыту
оқушылардың коммуникативті даму біліктілігін арттырады,оқушылардың
қызығушылығын оятуға мүмкіндік береді, бірден көп тілдерде
сөйлесуге мүмкіндік алады.Ал,әлемдік тіл ретінде бейресми түрде
орныққан ағылшын тілін меңгеру ұлттың бәсекеге қабілеттілігін
шыңдай түседі. Қазіргі ағылшын
тілін білу – уақыт талабы.
Ағылшын тілі сабағында оқушылардың тілін
дамыту, білім - білік дағдыларын қалыптастыру, сөйлеуге деген
қызығушылығын, белсенділігін арттыру мақсатында жүргізілетін
жұмыстарға төмендегідей әдістерді жатқызуға
болады:
1. Ауызша әдіс – теория және фактіге
негізделген білімді қалыптастыруда, үй тапсырмасын және жаңа
сабақты пысықтауда, ережелерді қайталауда
пайдаланылады;
2. Көрнекі әдісті – бақылау қабілетін дамыту,
оқылатын мәселеге ықыласын көтеру және оқу материалының мазмұнын
көрнекілік арқылы түсіндіруде
қолданылады;
3. Практикалық әдіс–практикалық іскерлік пен
әдетті дамыту үшін және тақырып мазмұнына сәйкес практикалық
жұмыстарды жүргізу үшін түсіндірілген материалды оқушылардың
қаншалықты меңгергенін бақылау
үшін»пайдаланылады;
4. Іздену әдісі – өзінше ойлануды және
зерттеу қабілеттерін дамыту үшін оқушыларды тақырыпты проблемалық
оқытуға әзірлеуде
қолданылады;
5. Индуктивтік әдіс – қорытынды жасау
қабілетін дамыту күрделендіре оқыту үшін, ойлау қабілетін
қалыптастыру үшін
пайдаланылады;
6. Өзіндік жұмыс әдісін – оқу әрекетінде
жұмыс істеуде қабілетті дамыту және оқу еңбегінде дағдыны
қалыптастыруда жеңіл тақырыптарды өз бетінше дайындауға,
дидактикалық материалдармен тиімді жұмыс жасай білуге баулу үшін
қолданылады;
7.Ойын әдісі – оқушының сабаққа деген
қызығушылығын оятып, белсенділіктерін арттыра түседі, сонымен қатар
оқушылардың сөйлеу - білік
дағдыларынқалыптастырады;
Аталған әдістерді пайдалана отырып түрлі
тапсырмалар мен жаттығуларды, теориялық мәселелер мен қағидаларды
меңгерту тиімді болып
табылады;
Оқушылардың шығармашылық
қабілетін арттырып,ынталандыру үшін өз сабақтарымда мынадай
әдіс-тісілдерді қолданып жүрмін:
-Сабақта кең көлемде көрнекі
құралдарды пайдаланып;
-Сабақты түрлендіріп
өткізу;
-Сабақта оқушылар өздері
жасаған постер,суреттер,схемаларды
пайдалану;
-Техникалық құралдарды тиімді
пайдалану;
-Сабаққа қатысты
бейнетаспаларды,фильмдерді көрсету;
- Ойын элементтерін
қолдану:
Ағылшын тілі сабақтарында оқушылардың
білім-біліктілік танымдық,коммуникативтік құзіреттілігін
қалыптастыруда ойын элементтерін қолдданудың маңызы
зор.
Ойындар маңызды әдістемелік тапсырмалардың
орындалуына мүмкіндік
туғызады:
-Балалардың сөйлеу арқылы
араласуына психологиялық дайындығын
жасауға;
-Олардың тіл материалын көп
қайталауына табиғи қажеттілікті қамтамасыз
етуге;
-Сөйлеудің жалпы алғанда
күтпеген жағдайға дайындығы болып табылатын оқушылардың қажетті
сөйлеу үлгісін таңдап алуға
жаттықтыруға;
Соңғы кезде көп қолданылып келе жатқан жұмыс
түрінің бірі – «Brainstroming» әдісі, яғни суреттеліп берілген
белгілерді қолдану арқылы біртұтас әңгіме құрастыру, оны әңгімелеп
айту болып табылады.
Қорыта келе бастауыш сынып оқушыларының
сөйлеу дағдыларын қалыптастыру үшін тиімді әдістерді пайдалана
отырып жаттығулар орындатудың маңызы зор екендігін байқауға болады.
Демек олардың іскерлік сөйлеу дағдыларын белсенді ұйымдастыра
отырып, тиянақты білім беру – мұғалімнің ой ұшқырлығына,
камуникативті құзіреттілігіне
байланысты.
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН
ӘДЕБИЕТТЕР
1.«Шет тілін оқытудағы әдістеме »
З.Н.Утегулова. 2009 ж.
№3
2.Мектептегі шет тілі №2 2011 ж. «Ағылшын
тілі сабағында білім сапасын арттыруда жаңа технологиялық әдістерді
тиімді пайдалану»
3.«Ойын әрекеті арқылы белсенділікке баулу ».
Петров А.В 2001 ж