Бастауыш сыныпты оқытуда әдіс – тәсілдерді тиімді
пайдалану (Баяндама)
Егеменді еліміздің өсіп келе
жатқан ұрпағын ойлы да, іскер, өзіне – өзі сенімді, интеллектуалдық
деңгейі биік азамат етіп тәрбиелеуде мектептің алатын орны ерекше.
Бастауыш саты – білім дағды іскерліктің қалыптасуының бастамасы
болып табылады. Біздің міндетіміз – жеке тұлғаны дамытып, білімге
деген сенімін нығайту, оқуға қызығушылын оятып, ынтасын арттыру.
Қазіргі заманғы ғылыми – техникалық үрдістің қарқыны білім беру
жүйесінің алдына үлкен мақсаттар мен жаңа міндеттер жүктейді. Бұл
әр мұғалімнің шығармашылық ізденіспен жаңаша жұмыс істеуін қажет
етеді.
Жеке және жұптық топтық
жұмыстар оқушылардың өз бетінше іс – әрекеттерінің ілгерілуіне
септігін тигізеді.
Енді бірнеше бастауыш сынып
оқушыларының негізгі пәндеріне арналған әдіс – тәсілдер мен
ойындарға тоқталайын.
-
«Ыстық орындық
» әдісі. Берілген тапсырмаларға
байланысты қойылған сұрақтарға жылдам жауап беру керек, себебі
орындық ыстық.
-
«Автор орындығы
» Оқушының өзі жазған шығарма,
эссесін оқытқанда отырғызып оқытуға болады. Бұл әдістер үй
тапсырмасын сұрауда, өткен сабақты бекітуге
тиімді.
-
«Бинго» ойыны. Лотоға түскен сандарға
байланысты сұрақтар беру. Әртүрлі сұрақтар қойылады. Алдымен
оқушыларға жауап бергізіп, соңынан дайын жауапты ашып салыстыру «
әдіс алмасу »
-
Интербелсенді әдіс –
тәсілдер
Сұхбат алушы Жауап
беруші
Үнтаспаны жазушы А сұрақ
қояды, В жауап береді, С сұрақ жауаптарды жазып, анализ, талдау
жасайды. Әрбір интервьюден кейін, рөлдер ауысып
отырады.
-
Ғажайып
алаңы. Барабанды айналдырғанда бір
санға келіп тоқтайды. Сандардың астындағы сұрақтар немесе
тапсырмаларға, есептерге жауап бер
-
Ойымды
аяқта. Қазақ тілі пәнінде ертегі не
мәтін аяқталмай беріледі. Оны оқушы өз ойы бойынша
аяқтайды.
-
«Кемпірқосақ
ойыны». 1 минут ішінде түстері әртүрлі
бес затты ретімен тез айтып шығуға тапсырма беріледі.Мыс: қарбыз
(қызыл), лимон (сары), аспан (көк), жапырақ (жасыл), топырақ
(қоңыр) кімде кім түске сәйкес заттың атын таппаса ойыннан
шығады.
-
«Алма
ағашы».әдісі оқушыларға екі түсті
алма беріледі. Сабақ соңында оны алма ағашына ілу керек. Жасыл
түсті алма – мен бүгін барлық тапсырманы жақсы орындадым деп
ойлаймын: менің көңіл күйім көтеріңкі. Қызыл түсті алма – мен
тапсырманы орындай алмадым, көңіл күйім жоқ дегенді
білдіреді.
-
«Бір сөзбен »
әдісі. Оқушылар өздеріне берілген 12
сөздің ішінен өздерінің бүгінгі сабақтағы жағдайын сипаттайтындай 3
сөзді таңдап айтады.
Төзімділік, ашу, қуаныш,
немқұрайлылық, қанағаттану,шабыт, зерігу, алаңдау, тыныштық,
сенімділік, сенімсіздік, рақаттану.
Қорыта айтқанда бағдарламаға
сәйкес алынған әдіс – тәсілдерді сабақта тиімді қолданысқа
енгізсеңіз оқушылардың танымдық белсенділігін арттыруға, өз бетінше
білім алуға шығармашылығын қалыптастыруға ықпал етеді. Білім беру
мазмұнын жаңарту аясында, өз кәсіби біліктілігімізді шыңдап,
құзыреттілігімізді қалыптастырсақ қана тиімді нәтижеге жетеміз деп
сеніммен айта аламын.
Абилова
Жумагул
«Манашы жалпы білім беретін
мектеп» КММ бастауыш сынып мұғалімі
Бейнеу
ауданы
Маңғыстау
облысы