Материалдар / Баяндама: «PISA бағдарламасың талаптарына сәйкес математикадан 8-9 сынып оқулық тапсырмаларының мазмұнын іріктеу»
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Баяндама: «PISA бағдарламасың талаптарына сәйкес математикадан 8-9 сынып оқулық тапсырмаларының мазмұнын іріктеу»

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл материал мұғлімдерге көмек ретінде пайдалануға болады. Өйткені қазіргі PISA бағдарламасы бойынша оқушыларды дайындау өте қажет. Бұл материалдар 8-9 сынып оқулық тапсырмаларының мазмұнына байланысты іріктеу жүргізілген. Маиематикалық сауаттылықты тапсырмалар арқылы дамыту.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
21 Желтоқсан 2017
1834
3 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қазақстанның PISA бағдарламасына қатысу қажеттігі мәселесі алғаш рет 2001-2004 жылдары Сорос-Қазақстан Қоры бастамасымен жүзеге асырылған «Өзгеріп келе жатқан әлемдегі жалпы орта білім берудің ұлттық стандартын дамыту» жоба шеңберіндегі пікірталастың тақырыбы болды. Жоба ҚР Білім және ғылым министрлігімен серіктестікте жүзеге асырылып, Қазақстанға жалпы орта білім берудің ұлттық стандарттарын қайта құру саласында халықаралық сарапшылық қолдау көрсетуді, сондай-ақ қазақстандық мамандардың осы саладағы әлеуетін көтеруді көздеді. Жобаның ең басты нәтижесі ретінде Қазақстанның «Outcome Based Education» (Нәтижеге бағдарланған білім) тұжырымдамасын қабылдануын атап айтуға болады. Оның негізгі мағынасы – білім алудың күтілетін нәтижелерін жастардың саналы таңдау жасауына және қазіргі әлемде тиімді бағдар табуына мүмкіндік беретін іргелі құзырлықтар жиынтығы ретінде мүлде жаңа тұрғыдан түсіну. Білім беру саясатының осы бағыты «Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2005-2010 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасында» ресми түрде бекітіліп, мектепте білім берудің 12 жылдық үлгісіне көшу жағдайында Жалпы орта білім берудің ұлттық стандартын әзірлеудің тұжырымдамалық шеңберін айқындады. PISA жобасы ЭЫДҰ мүше елдерінің бірлескен күш-қуатымен 1997 жылы 15 жасар оқушылардың білімі мен машықтарын халықаралық деңгейде бағалау үшін әзірленген болатын. Осы бағалауға негізінен жұмыс берушілер бастамашы болды. PISA бағдарламасы міндетті білім алуды аяқтаудың алдында тұрған оқушылардың қоғамның толыққанды мүшесі болу үшін қажетті белгілі бір білім мен машықтар жиынтығын қаншалықты жақсы меңгергенін бағалауды көздейді. Басқаша айтқанда, оқушылардың ересек өмірге араласуға дайындық дәрежесі бағаланады. Бүгінгі әлемде өзін ауқымды халықаралық контексте көрместен, білім беру саясатын әзірлеу аса қиын. Оның үстіне бұл білім беру реформаларын әзірлеушілерге жұмыс берушілердің, ата-аналардың, оқушылардың, тұтастай қоғамның, яғни білім беру қызметтерін пайдаланатын және салық төлейтін барлық адамдардың тарапынан қойылатын міндетті шартқа айналып келеді. Осындай зерттеулердің нәтижелері әдетте қоғамда кеңінен талқыланады және ел ішіндегі білім беру саясатын қалыптастыруға тікелей ықпал етедіPISA Халықаралық тест тапсырмалары 15 жасар оқушының мектепте меңгерген курстарының мазмұнын академиялық білімін өлшемейді. Халықаралық емтихан жабдығының бірегейлігі, ол оқушылардың білімін анықтайды, есейген өмірде өзін жеке тұлға ретінде қабылдап, мектепті сәтті аяқтауына мүмкіндік туғызады.PISA зерттеуі оқушылардың білім мен дағды деңгейін анықтап, академиялық білімдерін әртүрлі өмірлік жағдайларда қолдануға (өмірлік дағдылар)үйретеді.PISA жобасындағы оқушылардың функционалды сауаттылығын бағалау артықшылығы үш бағытта жүреді: оқу құзіреттілігі, математикалық және ғылыми жаратылыстану сауаттылықтары.2015 жылы зерттеудегі басымды бағыт - «ғылыми жаратылыстану сауаттылық» бағыты болады. Тапсырма үлгілері мәтін, кесте, диаграмма, графика, карта, жарнамалық буклет және әртүрлі нұсқаулықтардан тұрады. 2012-2016 жылдарға арналған оқушылардың функционалды сауаттылығын жетілдіруде Ұлттық іс-шаралар жоспары мақсатқа ба ғытталған, біртұтастық, оқушылардың функционалды сауаттылығын дамытуға бағытталған іс-шаралар жүйелігін Қазақстан Республикасының мектеп білім берудің сапасын арттырушы негізгі бағыт ретінде қамтамасыз етуге бағытталған. Оқушылар арасындағы функционалды сауаттылықтың қалыптастырудың жоғары деңгейі қоғамда тиімді қызмет етудің қабілеттілігіне, өзін-өзі анықтауға бағытталған қабілет, өзін-өзі дамытуға және қалыптастыруға бағытталады. Нәтижесінде, қоғамға функционалды сауатты, нәтижеге жұмыс істеуге және маңызды жетістіктерге жетуге қабілетті тұлға қажет.Математикалық сауаттылығы - өзі тұрып жатқан әлемде математика рөлін анықтау және түсіну, жасампаз, мүдделі және ойшыл азаматқа тән дәйектелген математикалық пікір айту және математиканы қазіргі таңда және болашақта қажеттілікті қанағаттандыру үшін қолдана алуына адами қабілеті.Оқушыларға оқулықтағы емес, практикалық жағдайлар бойынша тапсырмала ұсынылады. Математикадан тестілік тасырмалар :
  • Құзырлықтары бойынша;
  • Математикалық білімдерін бағалау жүйесі бойынша;
  • Типі бойынша;
  • Қиындық деңгейі бойынша бөлінген.
Математикадағы мазмұндық аймағы: сандар кеңестік және форма өзгерістер мен қатынастар белгісіздік.Математикалық құзыреттілік деңгейі:
  • елестету(стандартты қабылдаулар мен әдістер, белгiлi алгоритмдарды қолдану; таныс өрнектермен жұмыс; қарапайым математикалық амалдарды орындау);
  • байланыс орнату (тапсырманың бір түрінен екінші түріне өтуі, математикалық модельдер жасауы, есептердің шартын шешуде әртүрлі тәсілдерді қолдана білуі, тапсырма шешімін интерпретациялау);
-талдау (күрделi мәселелер; ойлау және тұжырымдау; шығармашылық тәсілдер, шешу тәсілдерін өңдеу; жалпылау; дәлелдеу; математикалық икемділіктің кең спектрі).Оқушылардың функционалдық математикалық сауаттылығын қалыптастыра отырып, PISA тапсырмаларын өз бетімен шығара алатын қабілеттерін қалыптастыру есептер құрастыру үшін 8-9 сынып алгебра және геометрия пәндерінен мынандай тақырыптар алынады.

РетіСабақ тақырыпСынып
1у = функциясы, оның қасиеттері және графигі.8
2Квадрат теңдеу түбірлерінің формулалары8
3Мәтінді есептерді квадрат теңдеулер арқылы шығару.8
4Квадрат теңсіздік. Квадрат теңсіздіктерді квадраттық функцияның графигі арқылы шығару.8
5Ықтималдықтар теориясы және математикалық статистика туралы ұғым8
6Тіктөртбұрыш, ромб, квадрат және олардың қасиеттері

8
7Үшбұрыштың, трапецияның орта сызығы

8
8Пифагор теоремасы. Тікбұрышты үшбұрыштың қабырғалары мен бұрыштары арасындағы қатыстар

8
9Фигураның ауданы туралы ұғым8
10Екі айнымалысы бар теңдеулер жүйесі.9
11Сандар тізбегі9
12Тригонометрия элементтері9
13Ықтималдықтар теориясының элементтері және математикалық статистика9


Сабақ барыстарында әр түрлі жаңа технология элементтерін қолдана отырып PISA есептері мен жаттығулар ретінде адамдардың өмірінде, әртүрлі кездесетін жағыдайлардан мысалдар қарастырылады. Осы алған дағдылары оқушыларға , әртүрлі ғылыми зерттеулер мен алуан түрлі мәліметтерді жинақтағанда кездесетін қиындықтарды жеңуге көмектеседі. салыстыра отырып талдау жасайды, өз көзқарасын білдіреді, өзіндік мәнін қалыптастырады, өз ойын тұжырымды жеткізе алады. Сабақ қарастырылғалы тұрған мәселе жайлы оқушы не біледі, не айта алатындығын анықтаудан басталады. Осы арқылы ойды қозғату, ояту, ми қыртысына тітіркенгіш арқылы әсер ету жүзеге асады.8 сыныпта «Фигуралардың ауданы туралы ұғым» тарауын оқыған кезде мен мынандай «Ауылдағы үй» есебін құрастырып әкелемін. Мынау Асанның ата-анасының ауылдағы үйінің жоспары деп жоспарын сызып әкелемін. Масштабын беремін. Сұрақтарын дайындап әкелемін.Бірінші сұрақ бойынша оқушылар сызылған жоспарды өлшеп ауданын есептеп шығарады. Бұл сұрақ бойынша:
  • Құзыреттілігі: елестету
  • Математикалық аймағы: кеңестік және форма
  • Жағдайаты: жеке
  • Деңгейі: 1
Сұрақ 2: «Ауылдағы үй»Верандының еденін сырлау үшін қанша банкі сыр кетеді?Ескерту: 1 банкіде 2,5 кг сыр бар. 1 м2 –қа 0,1 кг сыр кетеді.Тапсырманы орындағанда оқушылар алдымен верандының ауданын жоспардан сығышпен өлшеп тауып алып, тапсырманы орындайды.
  • Құзыреттілігі: елестету
  • Математикалық аймағы: кеңестік және форма
  • Жағдайаты: жеке
  • Деңгейі: 2
Сұрақ 3: «Ауылдағы үй»Жататын бөлмені қаптап шығу үшін қанша метр түс қағаз керек?Ескерту: Жататын бөлмеде 1 терезе бар. Терезенің ұзындығы 1,5м, биіктігі 1,2м; есіктің ені-80см, биіктігі-2,2м.Жауабының 4 нұсқасы берңліп тұрады. Оқушылар тапсырманы есептеп шығарып, жауабын таңдап алады.
  • Құзыреттілігі: талдау
  • Математикалық аймағы: сандар
  • Жағдайаты: жеке
  • Деңгейі: 2


































































Пайдаланылған әдебиеттер:1. Қазақстан Республикасында білім берудің 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы.2. Мұғалімге арналған нұсқаулық «Назарбаев Зияткерлік» ДББҰ, 2012 Источник: http://sabak.ucoz.org/publ/0-0-0-0-13. Функционалдық сауаттылығын арттыруға арналған 2012-2016 жж.ұлттық іс қимыл жоспары. 4. PISA халықаралық зерттеуін жүргізу аясында оқушылардың фунционалдық сауаттылығын дамыту бағдарламасы.5. 8 – 9 сынып алгебра, геометрия оқулықтары.









Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!