Материалдар / "Білім кілті – танымдылықта" Биология 6 сынып. Дидактикалық материалдар

"Білім кілті – танымдылықта" Биология 6 сынып. Дидактикалық материалдар

Материал туралы қысқаша түсінік
Түсініктеме 1. Негізгі орта білім деңгейіндегі Биология курсының Өсімдіктер бөліміне арналған білімді толықтыру бағытына арналды. 2. Жалпыға міндетті білім стандартына сай әзірленді. 3. Бұл бөлімнің мазмұны мен құрылымы биологиялық бөлімнің базалық деңгейіне қол жеткізуге мүмкіндік бермек, оқушылардың оқулықпен жұмыс жасай отырып, шығармашылық пен іскерлікті қалыптастыруға шақырады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
18 Желтоқсан 2017
880
3 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады





«Сабақ беру үйреншікті жай ғана шеберлік емес, жаңадан жаңаны табатын өнер»Жүсіпбек Аймауытов

























№9 жалпы орта білім беретін мектепКокебаева Айгуль Куановна

Білім кілті – танымдылықтаБиология6 сыныпДидактикалық материалдар

2015 жылСәуір































Түсініктеме
  • Негізгі орта білім деңгейіндегі Биология курсының Өсімдіктер бөліміне арналған білімді толықтыру бағытына арналды.
  • Жалпыға міндетті білім стандартына сай әзірленді.
  • Бұл бөлімнің мазмұны мен құрылымы биологиялық бөлімнің базалық деңгейіне қол жеткізуге мүмкіндік бермек, оқушылардың оқулықпен жұмыс жасай отырып, шығармашылық пен іскерлікті қалыптастыруға шақырады.


Мазмұндық бөлігі 6 сыныптың биология курсының бағдарламасына сәйкес қосымша дидактикалық тапсырмалары негізінде құрастырылды.Құжаттың ақпаратты – әдістемелік бөлігі
  • Тығыз пән аралық байланыста;
  • Оқушы белсенділіктері мен білімділіктерін бағалай білуге;
  • Бағдарлама бойынша білімді нақты қабылдауға бағытталды.
Құралда әртүрлі тапсырмалардың түрлері беріледі: оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттыруға мүмкіндік беретін, жаратылыстану-ғылыми білімдерін бекітуге арналған сұрақтар, кесте және сызбалармен жұмыстар бар. Тапсырмаларды орындау арқылы оқушылардың белгілі практикалық білімдерін қалыптастыруға, есте сақтауын, логикалық ойлауы мен т.б. қабілеттерін дамытуға көмектеседі.





















І. Тірі табиғат дүниесі
  • Ағзалық әлемнің дүниеге жіктелуін қарапайымнан күрделіге қарай орналастыр.
1_____; 2_____; 3_____; 4_____; 5_____.
  • Тірі ағзаның қасиеттері қандай?
1_____; 2_____; 3_____; 4_____; 5_____; 6_____; 7_____; 8_____; 9_____; 10_____.
  • Тірі табиғаттың дүниеге жіктелуінің ғылыми атаулары бойынша жіктеп жаз.
Вирустар Бытыранықтар Жасушасыз Бактериялар тірлік құрылымы Ядросыздар пппп Ядролылар





ІІ. Ғалымдар еңбектерін танып білейік.

1 2 Ж. Күдерин(1891-1938) Р. Кох(1843-1910) 3 А.К. Тимирязев(1843-1920) 4 Р.Гук(1635-1703) 5 Т.Дарқанбаев(1910-1987)1. 1660 жылы жасушаны көрген ғалым2. Фотосинтездің негізін қалаған орыс ғалымы «Күн, тіршілік және хлорофилл» деген еңбегі бар.3.Витаминдер және олардың адамға пайдасы. «Микробиология негіздері» оқулықтарының авторы. 4.Қазақтың тұңғыш биолог ғалымы, «Өсімдіктану» атты оқу құралы 1927 жылы жарық көрген. 5. Туберкулез ауруын тудыратын бактерияларды анықтағане ғалым. Дұрыс жауаптар санмен белгіленеді.! Биологиялық диктант
  • Тірі табиғатта бытыранықтар дүниесінің дүние тармағы——— деп аталады. Олар екі бөлімге бөлінеді. ——— және ——— бөлімі. Көк – жасыл балдырлар ——— деп аталады.
Көпшілігі балдырлар тәріздес болғандықтан —— деп аталған.
  • Төмендегі ұғымдарға сипаттама жаз.
Микробиология; ————Батерия; ————Спора; ————Синрофиттер; ————Парафиттер; ————
  • Шағын сауалнама
• Көк – жасыл балдырларды микробиологиялық әдебиеттерде қалай атайды?А. Бытыранықтар; Ә. Көк – жасыл таяқша;Б. Эднанобактерия; В. Микробиология• Ұсақ ағзаларды алғаш рет сипаттаған ғалым.А. А.Левенгун; Ә. Луй ПастерБ. Р.Кох; В. Р.Гук• Микробиология ғылымының дамуына үлес қосқан ғалым.А. Луй Пастер; Ә. Р.Гук;Б. Ивановский Д.И; В. Р.Кох• 1892 жылы Вирусты ашқан микробиолог:А. Д.И.Ивановский; Ә. Бейерник;Б. Луй Пастер; В. Р.Гук«Вирус» терминін ғылымға енгізген.А. М.В.Бейерник; Ә. Д.И.Ивановский;Б. Луй Пастер; В. Р.Гук.



ІІІ. Гүлді өсімдіктерді топтарға бөлу1. Жүйелілік көрсеткіштерінің реттілігі бойынша орналастыр:1—————— 5——————2—————— 6—————3—————— 7——————4——————. 2. Гүлді өсімдіктер класы 3. Дара жарнақтылар класы.Гүл формулалары бойынша сәйкестендір.Астық тұқымдастары Гᶜ³+³А³+³Ж(³)Лалагүлділер тұқымдастары Гж²А³Ж(³) (Гж – түрі өзгерген жапырақ)Құртқашат тұқымдастары Гᶜ³+³А³+³Ж(³)Пияз және інжугүл тұқымдастары Гᶜ6×А³Ж¹
  • Қос жарнақтылар класы Жабық тұқымды өсімдіктер.


ӨкілдеріЖемісі
Көкнәр тұқымдастары



Алабота тұқымдастары



Раушангүлділер тұқымдастары



Бұршақ тұқымдастары



Алқа тұқымдастары



Күрделігүлділер тұқымдастары



• Төменде көрсетілген көмекті пайдалана отырып толтыр.Жемісі: қауашақ, құрғақ жидек жеміс бұршаққап, шырынды құрғақ, жидек немесе қауашақ, айдарлы, айдарсыз тұқымшалар.

IV. Оқушылардың оқулықтан ізденіс жұмыстары
  • Көкнәр тұқымдастарына сипаттама жаз.
  • Тіршілік формасы ;
  • Ғаламшардағы саны ;
  • Қазақстандағы саны ;
  • Жемісі ;
  • Тұқымдары
  • Қазақстанның Қызыл Кітабына енген түрі: ;
  • Тозаңдануы: ;
  • Дәрілік түрі ;
  • Улы түрі ;
  • Халық медицинасында сүйелді кетіруге арналған түрі ;
  • Жабайы Көкнәр гүлінің формуласы .
  • Алабота тұқымдастарына сипаттама бер.
  • Тіршілік формасы;
  • Тамыр жүйесі;
  • Сабағы;
  • Жапырақтары;
  • Гүлдері;
  • Гүлшоғыры;
  • Тозаңдануы;
  • Түрлері;
  • Ақ алаботадан қандай зат жасаған?
  • Ақ алабота гүлінің формуласын құрастыр:
• Күлше жапырақшасы жоқ, тостағанша жапырақшасы-4; аталығы-4; аналығы-1;• Қазақстанда сексеуілдің қандай түрлері өседі?1——————; 2——————; 3——————;3. Сәйкестендір.Асқабақ пен Орамжапырақ тұқымдастарының ерекшеліктері: (+ таңбасын қой)
  • Бақша өсімдіктері
  • Қос жарнақтылар класы
  • Бір үйлі, дара жынысты өсімдік
  • Жемісі қабақ
  • Мұртшалары – өзгерген өркен
  • Мәдени өсімдіктер
  • Медицинада тамыры пайдаланылады
  • Бір тұқымды түрі – мексикалық қияр-кайот д.а.
  • Отаны – Мексика
  • Шаршыгүлділер тұқымдасы немесе орамжапырақ гүлді өсімдіктер деп аталады.
  • Шомыр мен қыша туысына бөлінеді.
  • Жемісі: бұршаққын немесе бұршаққынша
  • Дәрілік түрі – Ақбасқурай.
  • Әсіресе Сарбасқурай Қазақстан Қызыл кітабына енген.
4. Раушангүлділер тұқымдастары класы ғаламшардағы түріРеспубликамызда түрі.
  • Жапырақ түрлерін анықтау.
• жай жапырақты түрлері: • Күрделі жапырақты түрлері: (үшқұлақты) • Қауырсын тәрізді күрделі түрлері: • Саусақ салалы күрделі түрлері:
  • Раушангүлділер жемістерінің көп түрлерін анықта. Кестені толтыр
р/сРаушангүлділер жемістерінің түрлеріҚұрғақ жемісШырынды жемісСүйекті шырынды жемісКөпсүйекті құрама жаңғақшалы жеміс
1









2









3









4









  • Итмұрын және Жабайы алхоры (терн) гүлінің формуласы.
Биодиктант түрінде жазылғанды формуламен жаз.
  • Тостағанша жапырақшасы біріккен – 5; Күлте жапырақшасы – 5; аталығы көп; аналығы көп;
  • Тостағанша жапырақшасы біріккен – 5; Күлте жапырақшасы – 5; аталығы – 20; аналығы – 1.
  • Аула сәнін келтіретін сәндік гүл -
  • Раушанның іріктемесі бар.
  • Раушан гүлінің күлтесінен не алынады?


  • Раушангүлділер және Бұршақ тұқымдастарының негізгі ерекшеліктерін орналастыр.


Раушангүлділер Бұршақ




















Ерекшеліктері:
  • Қос жарнақтылар класы
  • Жемісі: шырынды, құрғақ
  • 3000-нан астам түрі бар
  • 12000 түрі бар
  • Май, хош иісті заттар алынады
  • Жапырақтары әртүрлі
  • Гүл құрылысы ерекше
  • Жемісі: бұршаққап
  • Тамыр түйнектері бос азотты сіңіреді
  • Көпшілік түрі мал азығы болып саналады.


  • Кіріккен күлтелі өсімдіктер
тұқымдастарғаламшарымыздаКөпшілігі: өсімдіктер.Қазақстанда түрі бар.13. Биологиялық диктант түрінде гүл формуласын жаз.Дұрыс гүл, тостағанша жапырақша біріккен – 5; Күлте жапырақша біріккен – 5; аталығы – 5; аналығы – 2. 14. Бұршақ тұқымдастарының негізгі ерекшеліктерін анықта:1. Кіріккен күлтелілер2. Дұрыс гүлді өсімдіктер3. Жемісі: - бұршаққап, құрғақ жеміс4. Күлте жапырақшасы күрделі5. Аталығы – 10 6. Аталығының 9- біріккен7. Улы өсімдігі – тектекмия8. Топырақ құнарлылығын арттырады9. Жемісі жидек10. Тамыры түйнекті бос азотты сіңіреді. Санмен көрсет!



  • Күрделігүлділер тұқымдастары


Класы

Ғаламшарда Қазақстанда түрі бар.
  • Гүлдерінің құрылысы:
  • Гүлшоғыры:
  • Гүл құрылысы:




  • Күрделігүлділер тұқымдастары – ............. деп аталады.








Күрделі гүлділер тұқымдастарының маңызы







  • Мақсыр – (сафлор) өсімдігінің сипаттамасын анықта. (+)
  • Сабағы;
  • Көпжылдық өсімдік;
  • Гүлшоғыры: масақ;
  • Гүлшоғыры: себетгүл;
  • Жемісі: қауашақ немесе жидек;
  • Жемісі: тұқымша;
  • Май алынады;
  • Бояу, эмаль, сабын алынады;
  • Күнжара бағалы мал азығы алынады.


  • Өгейшөп өсімдігінің сипаттамасын анықта. (+)
- көпжылдық өсімдік- Қазақстанда 1 ғана түрі өседі.- Тамыр сабақты өсімдік- түйнекті өсімдік- жапырағы 2 түрлі- себетгүл шоғыры бар- гүлшоғыры шашақ- себетгүл жиегі мен ортаңғы гүл құрылысы да екі түрлі- себетгүл жиегінде аналық тілшелі гүл орналасқан- себетгүл ортасында аталық түтікшелі гүлдер орналасқан- дәрілік өсімдік- қақырық түсіреді- туберкулезді емдейді.





  • Дара жарнақты өсімдіктер класы тұқымдастары геометриялық фигура бойынша аттарын анықта.


А ГЫ З Н Ү У Л Л П І Ж
  • Лапыз 2) Інжугүл


  • Қос жарнақты өсімдіктер класы. Басқатырғы


  • Ы с ғ а б н ү к; 2) қ а ш р ұ б с а;
  • қ а р ы п а ж р а о м.


  • Берілген гүл диаграммасына қарап, гүл формуласын құрастыр.




6 Сынып оқушылары меңгеруге тиіс сұрақтарға негізделгенСауалнамалық тапсырмаларІ – нұсқа
  • Жапырақ жүйкелеріне мықтылық қасиет беретін ұлпа
А) Жабын В) негізгі С) Тірек D) Түзуші Е) өткізгіш2. пияз бен сарымсақтарда болатын ұшқыш затА) Гормон В) Гербецид С) Токсин D) Фитонцид Е) Фермент3. Шырынды сабақты өсімдікА) жабайы алмұрт; В) Сүттіген; С) Бүлдірген; D) Бүйрек; Е) Бидай4. Қауашақ жемісті өсімдікА) Меңдуана; В) Шие; С) Қараған; D) Орамжапырақ; Е) Бидай.5. Балдыр жасушасындағы хлоропластардың атауыА) Хромопласт; В) Лейкопласт; С) Таллом; D) Меланин; Е) Хроматофор6. Бірнеше жасушалардан тұратын жіңішке жіп тәрізді сыртқы қабық өсіндісіА) Таллом; В) Спора; С) Микориза; D) Зооспора; Е
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ