Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / "Білім кілті – танымдылықта" Биология 6 сынып. Дидактикалық материалдар
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
"Білім кілті – танымдылықта" Биология 6 сынып. Дидактикалық материалдар
Материал туралы қысқаша түсінік
Түсініктеме
1. Негізгі орта білім деңгейіндегі Биология курсының Өсімдіктер бөліміне арналған білімді толықтыру бағытына арналды.
2. Жалпыға міндетті білім стандартына сай әзірленді.
3. Бұл бөлімнің мазмұны мен құрылымы биологиялық бөлімнің базалық деңгейіне қол жеткізуге мүмкіндік бермек, оқушылардың оқулықпен жұмыс жасай отырып, шығармашылық пен іскерлікті қалыптастыруға шақырады.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
«Сабақ беру – үйреншікті жай ғана шеберлік емес, жаңадан жаңаны табатын өнер»Жүсіпбек Аймауытов
№9 жалпы орта білім беретін мектепКокебаева Айгуль Куановна
Білім кілті – танымдылықтаБиология6 сыныпДидактикалық материалдар
2015 жылСәуір
Түсініктеме
Негізгі орта білім деңгейіндегі Биология курсының Өсімдіктер бөліміне арналған білімді толықтыру бағытына арналды.
Жалпыға міндетті білім стандартына сай әзірленді.
Бұл бөлімнің мазмұны мен құрылымы биологиялық бөлімнің базалық деңгейіне қол жеткізуге мүмкіндік бермек, оқушылардың оқулықпен жұмыс жасай отырып, шығармашылық пен іскерлікті қалыптастыруға шақырады.
Мазмұндық бөлігі•6 сыныптың биология курсының бағдарламасына сәйкес қосымша дидактикалық тапсырмалары негізінде құрастырылды.Құжаттың ақпаратты – әдістемелік бөлігі
Тығыз пән аралық байланыста;
Оқушы белсенділіктері мен білімділіктерін бағалай білуге;
Бағдарлама бойынша білімді нақты қабылдауға бағытталды.
Құралда әртүрлі тапсырмалардың түрлері беріледі: оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттыруға мүмкіндік беретін, жаратылыстану-ғылыми білімдерін бекітуге арналған сұрақтар, кесте және сызбалармен жұмыстар бар. Тапсырмаларды орындау арқылы оқушылардың белгілі практикалық білімдерін қалыптастыруға, есте сақтауын, логикалық ойлауы мен т.б. қабілеттерін дамытуға көмектеседі.
І. Тірі табиғат дүниесі
Ағзалық әлемнің дүниеге жіктелуін қарапайымнан күрделіге қарай орналастыр.
Тірі табиғаттың дүниеге жіктелуінің ғылыми атаулары бойынша жіктеп жаз.
Вирустар Бытыранықтар Жасушасыз Бактериялартірлік құрылымы Ядросыздарпппп Ядролылар
ІІ. Ғалымдар еңбектерін танып білейік.
12Ж. Күдерин(1891-1938) Р. Кох(1843-1910)3А.К. Тимирязев(1843-1920)4Р.Гук(1635-1703)5 Т.Дарқанбаев(1910-1987)1. 1660 жылы жасушаны көрген ғалым2. Фотосинтездің негізін қалаған орыс ғалымы «Күн, тіршілік және хлорофилл» деген еңбегі бар.3.Витаминдер және олардың адамға пайдасы. «Микробиология негіздері» оқулықтарының авторы. 4.Қазақтың тұңғыш биолог ғалымы, «Өсімдіктану» атты оқу құралы 1927 жылы жарық көрген. 5. Туберкулез ауруын тудыратын бактерияларды анықтағане ғалым. Дұрыс жауаптар санмен белгіленеді.! Биологиялық диктант
Тірі табиғатта бытыранықтар дүниесінің дүние тармағы——— деп аталады. Олар екі бөлімге бөлінеді. ——— және ——— бөлімі. Көк – жасыл балдырлар ——— деп аталады.
Көпшілігі балдырлар тәріздес болғандықтан —— деп аталған.
• Көк – жасыл балдырларды микробиологиялық әдебиеттерде қалай атайды?А. Бытыранықтар; Ә. Көк – жасыл таяқша;Б. Эднанобактерия; В. Микробиология• Ұсақ ағзаларды алғаш рет сипаттаған ғалым.А. А.Левенгун; Ә. Луй ПастерБ. Р.Кох; В. Р.Гук• Микробиология ғылымының дамуына үлес қосқан ғалым.А. Луй Пастер; Ә. Р.Гук;Б. Ивановский Д.И; В. Р.Кох• 1892 жылы Вирусты ашқан микробиолог:А. Д.И.Ивановский; Ә. Бейерник;Б. Луй Пастер; В. Р.Гук• «Вирус» терминін ғылымға енгізген.А. М.В.Бейерник; Ә. Д.И.Ивановский;Б. Луй Пастер; В. Р.Гук.
ІІІ. Гүлді өсімдіктерді топтарға бөлу1. Жүйелілік көрсеткіштерінің реттілігі бойынша орналастыр:1——————5——————2——————6——————3—————— 7——————4——————.2. Гүлді өсімдіктер класы3. Дара жарнақтылар класы.Гүл формулалары бойынша сәйкестендір.Астық тұқымдастары Гᶜ³+³А³+³Ж(³)Лалагүлділер тұқымдастары Гж²А³Ж(³) (Гж – түрі өзгерген жапырақ)Құртқашат тұқымдастары Гᶜ³+³А³+³Ж(³)Пияз және інжугүл тұқымдастары Гᶜ6×А³Ж¹
Қос жарнақтылар класы Жабық тұқымды өсімдіктер.
Өкілдері
Жемісі
Көкнәр тұқымдастары
Алабота тұқымдастары
Раушангүлділер тұқымдастары
Бұршақ тұқымдастары
Алқа тұқымдастары
Күрделігүлділер тұқымдастары
• Төменде көрсетілген көмекті пайдалана отырып толтыр.Жемісі: қауашақ, құрғақ жидек жеміс бұршаққап, шырынды құрғақ, жидек немесе қауашақ, айдарлы, айдарсыз тұқымшалар.
IV. Оқушылардың оқулықтан ізденіс жұмыстары
Көкнәр тұқымдастарына сипаттама жаз.
Тіршілік формасы ;
Ғаламшардағы саны ;
Қазақстандағы саны ;
Жемісі ;
Тұқымдары
Қазақстанның Қызыл Кітабына енген түрі: ;
Тозаңдануы: ;
Дәрілік түрі ;
Улы түрі ;
Халық медицинасында сүйелді кетіруге арналған түрі ;
Жабайы Көкнәр гүлінің формуласы .
Алабота тұқымдастарына сипаттама бер.
Тіршілік формасы;
Тамыр жүйесі;
Сабағы;
Жапырақтары;
Гүлдері;
Гүлшоғыры;
Тозаңдануы;
Түрлері;
Ақ алаботадан қандай зат жасаған?
Ақ алабота гүлінің формуласын құрастыр:
• Күлше жапырақшасы жоқ, тостағанша жапырақшасы-4; аталығы-4; аналығы-1;• Қазақстанда сексеуілдің қандай түрлері өседі?1——————; 2——————; 3——————;3. Сәйкестендір.Асқабақ пен Орамжапырақ тұқымдастарының ерекшеліктері: (+ таңбасын қой)
Бақша өсімдіктері
Қос жарнақтылар класы
Бір үйлі, дара жынысты өсімдік
Жемісі қабақ
Мұртшалары – өзгерген өркен
Мәдени өсімдіктер
Медицинада тамыры пайдаланылады
Бір тұқымды түрі – мексикалық қияр-кайот д.а.
Отаны – Мексика
Шаршыгүлділер тұқымдасы немесе орамжапырақ гүлді өсімдіктер деп аталады.
Шомыр мен қыша туысына бөлінеді.
Жемісі: бұршаққын немесе бұршаққынша
Дәрілік түрі – Ақбасқурай.
Әсіресе Сарбасқурай Қазақстан Қызыл кітабына енген.
4. Раушангүлділер тұқымдастары класы ғаламшардағы түріРеспубликамызда түрі.
Жапырақ түрлерін анықтау.
• жай жапырақты түрлері: • Күрделі жапырақты түрлері: (үшқұлақты) • Қауырсын тәрізді күрделі түрлері: • Саусақ салалы күрделі түрлері:
Раушангүлділер жемістерінің көп түрлерін анықта. Кестені толтыр
р/с
Раушангүлділер жемістерінің түрлері
Құрғақ жеміс
Шырынды жеміс
Сүйекті шырынды жеміс
Көпсүйекті құрама жаңғақшалы жеміс
1
2
3
4
Итмұрын және Жабайы алхоры (терн) гүлінің формуласы.
Раушангүлділер және Бұршақ тұқымдастарының негізгі ерекшеліктерін орналастыр.
Раушангүлділер Бұршақ
Ерекшеліктері:
Қос жарнақтылар класы
Жемісі: шырынды, құрғақ
3000-нан астам түрі бар
12000 түрі бар
Май, хош иісті заттар алынады
Жапырақтары әртүрлі
Гүл құрылысы ерекше
Жемісі: бұршаққап
Тамыр түйнектері бос азотты сіңіреді
Көпшілік түрі мал азығы болып саналады.
Кіріккен күлтелі өсімдіктер
тұқымдастарғаламшарымыздаКөпшілігі: өсімдіктер.Қазақстанда түрі бар.13. Биологиялық диктант түрінде гүл формуласын жаз.Дұрыс гүл, тостағанша жапырақша біріккен – 5; Күлте жапырақша біріккен – 5; аталығы – 5; аналығы – 2.14. Бұршақ тұқымдастарының негізгі ерекшеліктерін анықта:1. Кіріккен күлтелілер2. Дұрыс гүлді өсімдіктер3. Жемісі: - бұршаққап, құрғақ жеміс4. Күлте жапырақшасы күрделі5. Аталығы – 10 6. Аталығының 9- біріккен7. Улы өсімдігі – тектекмия8. Топырақ құнарлылығын арттырады9. Жемісі жидек10. Тамыры түйнекті бос азотты сіңіреді. Санмен көрсет!
Күрделігүлділер тұқымдастары
Класы
Ғаламшарда Қазақстанда түрі бар.
Гүлдерінің құрылысы:
Гүлшоғыры:
Гүл құрылысы:
Күрделігүлділер тұқымдастары – ............. деп аталады.
- көпжылдық өсімдік- Қазақстанда 1 ғана түрі өседі.- Тамыр сабақты өсімдік- түйнекті өсімдік- жапырағы 2 түрлі- себетгүл шоғыры бар- гүлшоғыры шашақ- себетгүл жиегі мен ортаңғы гүл құрылысы да екі түрлі- себетгүл жиегінде аналық тілшелі гүл орналасқан- себетгүл ортасында аталық түтікшелі гүлдер орналасқан- дәрілік өсімдік- қақырық түсіреді- туберкулезді емдейді.
Дара жарнақты өсімдіктер класы тұқымдастары геометриялық фигура бойынша аттарын анықта.
А ГЫ З Н Ү У Л Л П І Ж
Лапыз 2) Інжугүл
Қос жарнақты өсімдіктер класы. Басқатырғы
Ы с ғ а б н ү к; 2) қ а ш р ұ б с а;
қ а р ы п а ж р а о м.
Берілген гүл диаграммасына қарап, гүл формуласын құрастыр.
6 Сынып оқушылары меңгеруге тиіс сұрақтарға негізделгенСауалнамалық тапсырмаларІ – нұсқа
Жапырақ жүйкелеріне мықтылық қасиет беретін ұлпа
А) Жабын В) негізгі С) Тірек D) Түзуші Е) өткізгіш2. пияз бен сарымсақтарда болатын ұшқыш затА) Гормон В) Гербецид С) Токсин D) Фитонцид Е) Фермент3. Шырынды сабақты өсімдікА) жабайы алмұрт; В) Сүттіген; С) Бүлдірген; D) Бүйрек; Е) Бидай4. Қауашақ жемісті өсімдікА) Меңдуана; В) Шие; С) Қараған; D) Орамжапырақ; Е) Бидай.5. Балдыр жасушасындағы хлоропластардың атауыА) Хромопласт; В) Лейкопласт; С) Таллом; D) Меланин; Е) Хроматофор6. Бірнеше жасушалардан тұратын жіңішке жіп тәрізді сыртқы қабық өсіндісіА) Таллом; В) Спора; С) Микориза; D) Зооспора; Е
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз