Материалдар / Білім мазмұнын жаңартуда ақпараттандырудың тиімділігі
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Білім мазмұнын жаңартуда ақпараттандырудың тиімділігі

Материал туралы қысқаша түсінік
Білім мазмұнын жаңартуда ақпараттандырудың тиімділігі мұғалімге әдістеме
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
16 Мамыр 2018
491
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады











































Shape3 Shape4



Капакова Раушан Алимхановна





БІЛІМ МАЗМҰНЫН ЖАҢАРТУДА АҚПАРАТТАНДЫРУДЫҢ ТИІМДІЛІГІ





























































































Оңтүстік Қазақстан облысы

Шардара ауданы

Алатау батыр ауылы



С.Кәттебеков атындағы жалпы орта мектеп



БІЛІМ МАЗМҰНЫН ЖАҢАРТУДА АҚПАРАТТАНДЫРУДЫҢ ТИІМДІЛІГІ













БІЛІМ МАЗМҰНЫН ЖАҢАРТУДА АҚПАРАТТАНДЫРУДЫҢ ТИІМДІЛІГІ



Shape5

Автор информатика пәнінің мұғалімі:

Капакова

Раушан Алимхановна









П І К І Р

Капакова Раушан информатика пәнінен осы мектепте 2005 – 2006 оқу жылынан бері сабақ беріп келеді. І-ші санатты мұғалім. Сабақ беру барысында оқушыларға білім берумен қатар, олардың жеке тұлға болып қалыптасуына айрықша мән береді. Сабақ өтуде жаңа технологиялардың элементтерін жаңартылған бағдарламаға сәйкестендіріп өтуде. Атап айтсақ:

  • жетістік критерийлерімен жұмыс;

  • тілдік мақсаттарды пайдалану;

  • пәнаралық байланысты орнату;

  • құндылықтарды баулу;

  • АКТ қолдану дағдыларын қалыптастыру;

  • деңгейлеп оқыту;

  • тірек-сызбаларды пайдалану;

  • сатылап кешенді талдау жұмыстарын пайдалану;

  • ойын элементтерін пайдалану;

  • логикалық есептер шығару.

Сабақты өту барысында тұлғаны жан-жақты дамыту үшін олардың танымдық қызығушылығы мен ақыл-ойын бәсекеге қабілетті болып өсу қасиеттерін баулуда.

Раушан Алимханқызынан тәрбие мен білім нәрін сусындаған шәкірттері болашақта Отанымызға берік, білімді, өз елінің патриоты болатындығына сенімдімін.




Директордың ғылыми істер

жөніндегі орынбасары: Қ.Қ.Нұржанова




Адам байлығының ең тамашасы – білім.

Барлығы соған ұмтылады, бірақ ол өзі келмейді.

Әбу-р-Райхан әл-Бируни



К І Р І С П Е


Қазіргі заманымызда ақпараттандыру техникаларының өте жылдам дамып, оны ғылымның кез-келген салаларында қолданылуына байланысты жаңартылған бағдарламамен мектеп оқушыларын оқыту – өмір талабы болуда. Қазіргі шапшаң жүріп жатқан жаһандану үрдісі әлемдік бәсекелестікті күшейтуде. Елбасымыз Н.Ә.Назарбаев Қазақстанның әлемдегі бәсекеге қабілетті 50 елдің қатарына кіру стратегиясы атты жолдауында: « Білім беру реформасы – Қазақстанның бәсекеге нақтылы қабілеттілігін қамтамасыз етуге мүмкіндік беретін аса маңызды құралдардың бірі» - деп және Үздік отыздыққа апарар «100 нақты қадам» жоспарының 79-шы қадамында Білім жүйесінде – оқушылардың ағылшын тілінде оқытуға кезең-кезеңмен көшу керектігін айрықша атап көрсетті.

ХХІ ғасыр – бұл ақпараттық қоғам дәуірі, технологиялық мәдениет дәуірі, айналадағы дүниеге, адамның денсаулығына, кәсіби мәдениеттілігіне және рухани құндылықтарды бойына сіңіре отырып өзін дамытатын дәуір. Бүгінгі білім мазмұны – мұғалім мен оқушы арасындағы байланысты субъективті деңгейде көтерудегі демократиялық бастамалардың барлығы мұғалім арқылы жүзеге асырылады. Бүгінгі мұғалім тек пән мұғалімі емес, ол – қоғам айнасы.









Құзырлылық қалыптастыру

(14 мин)


Деңгейлік тапсырмалар

1 деңгей

Үш бүтін санның а, в, с көбейтіндісін есептейтін программа құр. (1 ұпай)


2 деңгей

Тіктөртбұрыштың а және b қабырғалары бойынша ауданын және периметрін есептейтін программа құр. (2 ұпай)

S=a*b P=2(a+b)


3 деңгей

Екі нақты сан берілген: х және у. Олардың қосындысын, айырмасын, көбейтіндісін және бөліндісін табатын программа құрыңдар. (3 ұпай)


Жеке жұмыс - 3 ұпай

Топ басшы бағалау парағын толтырады

Бекіту (3мин)

Семантикалық карта


1.Program 1. Меншіктеу операторы

2.Begin 2. Енгізу опреаторы

3.End 3. Шығару оператры

4.Write 4. Программа тақырыбы

5.Read 5. Бүтін сан

6.Integer 6. Нақты сан

7.Real 7. Басы

8. := 8. Соңы


Жеке жұмыс - 8 ұпай

Топ басшы бағалау парағын толтырады

Бағалау

(2 мин)

Жүйелеп нақты бағалаймын

18- 15 - "5"

14 -10 - "4"

9 - 5 - "3"

4 -0 - "2"


Топ басшылар бағалау парағын толтырып мұғалімге тапсырады

( жинақтау бағалау)

Бағамдау - бағалау Рефлексия

(1 мин)


Білім ағашы Не білдім? Не білгім келеді?


Үй тапсырмасы

(1 мин)

Келесі сабаққа дайындық тапсырмасы

Анықтамаларды жаттау, кубтың қырының мәнін енгізу арқылы оның көлемін табатын программа жаз.




Ойлауды Б.Блум бойынша жіктеу

Тапсырма түрлері

Бағалау

Үй жұмысын ауызша және жазбаша сұрау, тексеру

3 мин


"Мен саған, сен маған" әдісімен сұрау





"Мен саған, сен маған" әдісі

Оқушылар қарсы топтағы оқушыларға сұрақтар қояды.


1.Алгоритм дегеніміз не? Қасиеттерін ата.

2. Программа дегеніміз не?

3.Алгоритмнің жазылуы.

4.Алгоритмнің түрлері.

5.Паскаль тілінің алфавиті.

6. Паскаль тілінің негізгі элементтері.

7. Паскаль тілінің объектілері.

8. Паскаль тілінің функциялары.

9.Паскаль тілінің өрнектері.

10.Программалау тілі дегеніміз не?




Әр жауапқа 1 ұпай

Ой толғау

2 мин

Тақтада бейнеленген суреттерге қарап, бір-біріне байланыстырып жаңа сабақтың тақырыбын ашу

Сұрақ – жауап арқылы сабақтың тақырыбын ашу

Жаңа тақырыпты түсіндіру

7 мин

  • Сызықтық алгоритмдерді еске түсіру

  • Сызықтық программалар құрамындағы операторлар

  • Сызықтық программа мысалдары

  • Терминдермен жұмыс (үш тілде)


Шығармашылық қалыптастыру

7 мин

Топтық жұмыс.


Берілген есепке программа құрыңдар

1-топ тапсырмасы: P:=x+y/z

2-топ тапсырмасы: P:=x*y/z


Топтық жұмыс

Тапсырманың мазмұнымен танысады. Постерге жазады.Топ басшылар бағалау парағын толтырады. (3 баллдық шкала)- 3 ұпай

Топ бірін бірі бағалайды









Информатика пәнінің оқытылуы репродуктивтік оқытудан конструктивтік (сындарлы) оқытуға көшуі.



ҚР «Білім туралы» Заңында «Білім жүйесінің басты міндеті: ұлттық құндылықтар, жеке адамды қалыптастыруға және кәсіби шыңдауға бағытталған білім алу үшін қажетті жағдайлар жасау, оқытудың жаңа технологияларын енгізу, білім беруді ақпараттандыру, халықаралық ғаламдық желілерге шығу. Оқушыларды қазіргі заманғы компьютерлік технологияларды меңгеруі өмірге жаңа көзқарасын қалыптастырып, ой-өрісін жетілдіру, шығармашылық белсенділігін арттыру» - деп айқындалып көрсетілген.

Сондықтан, бүгінгі күннің талабы – оқытуды жаңартылған бағдарламаға сәйкес жүргізе отырып, оқытудың жаңа әдістерін тиімді қолдану, сабақты үштілдік жүйемен жүргізу, рухани құндылықтарымызды сақтай отырып жаңа технологияны меңгеру және пайдалану. Оқушылардың білім деңгейін мемлекеттік және халықаралық стандартқа сай жетуіне барынша оқыту. Осы қойылған талаптарды орындауымыз үшін оқытуды репродуктивтік оқытудан конструктивтік оқытуға көшіру. Оқушылар сабақ барысында жаңа тақырыпты өтіп қана қоймай өзін қалыптасқан «өмір бойы азық боларлықтай білім беру» идеясынан енді «өмір бойы өздігімен үйрену», яғни («Life long learning») ұстанымына санасын өзгертуді барынша үйрету.









Информатика пәнін оқытуда инновациялық бағыттардың қолданылуы.

Бүгінгі әлемнің тез өзгеретіні соншалық, заманауи білім беру өзгерістерді соңынан емес, керісінше, алдын ала болжау тиіс. Осыған байланысты қазіргі таңда еліміздің білім беру жүйесіндегі реформалар мен сындарлы саясаттар, өзгерістер мен жаңалықтар әрбір педагогтың күнделікті бақылауында болып отыр. Қазіргі білім беру жүйесінің мақсаты - бәсекеге қабілетті Қазақстанды құру, әрі қарай дамыту.

Информатика пәнін оқытудың сапасының жоғары болуы үшін – мұғалімнің беретін білімі тиімді әрі түсінікті, қазіргі инновациялық бағыттардың мүмкіндіктерін максималды пайдалануда болып отыр. Жаңа технология – мұғалімнің мүмкіндігін күшейтетін құрал, оның көмегімен өтілген сабақтың оқушылар үшін жаңа білім ортасын игеруін жылдамдатады.

Информатика пәнін оқытудың негізгі мақсаты – оқушыларды белсенді, ақпараттық қоғамдағы жұмысқа толықққынды дайын болуына дайындау. Сондықтан, оқушылар сабақ барысында өзін практикалық іс-әрекеттермен, шетел тілін толық меңгерумен, термин сөздермен толыққанды жұмысымен, рухани құндылықтарды бойына сіңірумен шыңдайды. Атап айтқанда:

  • оқушының ойлау қабілетін жетілдіру;

  • оқушының практикалық дағдысын шыңдау;

  • оқушыға шетел тілінде термин сөздерін ұғындыру;

  • оқушыға эстетикалық тәрбие беру;

  • оқушыны шығармашылықпен жұмыс жүргізе білуін үйрету;

  • оқушының танымдық қасиеттерін жетілдіру;

  • оқушының ақпараттық мәдениет пен ақпаратты өңдеу ісін жүргізе білуін қалыптастыру;

  • оқушыны рухани құндылықтарға баулу.




Модульдің кіріктірілуі

  1. Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер

  2. Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету

  3. Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау

  4. Оқытудағы басқару және көшбасшылық

  5. Жас ерекшеліктеріне қарай оқыту

Сабақ типі

Жаңа білімді игеру

Негізгі дерек көздер

ДК, смайликтер, тапсырмалар, стикерлер, А4 парағы, маркерлер, БП.

Негізгі ұғымдар мен терминдермен жұмыс

Program

Программа

Бағдарлама

Variable

Переменная

Айнымалы

Begin

Начать

Бастау

Linear algorithm

Линейный алгоритм

Сызықтық алгоритм

Branching algorithm

Разветвленный алгоритм

Тармақталушы алгоритм



Оқушыда дағды қалыптастыру:

  • Өтілген тақырыпты толық игеру

  • Қажет болған жағдайда мұғалімнен көмек сұрау

  • Өтілген тақырыпты бекіту мақсатында үй жұмысын, деңгейлік тапсырмаларды толығымен өз бетімен орындау.

Мұғалімнің іс-әрекеті:

  • Жаңа терминдермен таныстыру

  • Тапсырмаларды орындау үшін нақты мысалдарды түсіндіру

  • Оқушыларға тапсырманы өз бетімен орындап көруге мүмкіндік беру

  • Өз бетімен орындауда нәтижелері оң болмаған жағдайда нұсқаулар беру.

Ақпарат көздері:

  1. Б.Қ.Сапарғалиева, Н.Е.Масалимова Информатика оқулығы, «арман пв» 2013ж.

  2. Информатика негіздері журналдары. Ақпарат көзі.

  3. Интернет беттерінен қосымша ақпараттар.

  4. С.Т.Мұханбетжанова, Д.С.Момбекбаев, Е.Бұлтұлы, М.Е.Сағымбаев «Компьютерлік дизайн» ақпарат көзі

Сабақ барысы

Ұйымдастыру кезеңі

2 мин

  • Оқушылармен амандасу;

  • оқушыларды түгелдеу;

  • шаттық шеңберін құру;

  • оқушылар геометриялық фигуралар арқылы топ құрайды;

  • топбасшы сайлау; топтық ережені сақтау.



Бағалау

2 мин

Жүйелеп нақты бағалаймын


18-15 - «5»

14-10 - «4»

9 – 5 - «3»

4 – 0 - «2»

Топбасшылар БП толтырып мұғалімге тапсырады

Рефлексия

1 мин

Білім ағашына оқушылар стикерлерге БББ принципі бойынша ойларын жазып жапсыру

Үйге тапсырма беру, бағалау

1 мин

Тақырыпты оқу






Қысқа мерзімді сабақ жоспары:

Мектеп: С.Кәттебеков атд.ЖОМ

Мұғалімнің АЖ: Р.Капакова

Күні/сынып 9 сынып

Қатысушылар саны / қатыспағандар:


Сабақтың тақырыбы: Сызықты алгоритмдерді программалау

Сабақтың мақсаты:

Шетел тілдері, математика пәндеріндегі білімдерін пайдалана отырып программа құрайды.

Күтілетін нәтиже:

Білімділік

Жаңа білім

Сызықтық алгоритмдерді есіне түсіреді.

Жаңа түсінік

Сызықтық алгоритмдерді программалау үшін қандай операторлар қолданылатынын түсінеді.

Құзырлылық

Қолданым әрекеті

Сызықтық алгоритмдерді программалауда қолданады.

Талдау әрекеті

Сызықтық алгоритмге негізделген математикалық есеп шешімін көрсететін программаны талдайды.

Шығармашылық әрекет

Математикадағы білімін пайдаланып есеп шешімінің программасын түсіндіреді.

Құндылық

Бағамдау әрекеті

Сызықтық алгоритмдерді программалау жайлы білімін түйіндейді.

Оқыту әдіс-тәсілдері

Әдісі: түсіндірмелі-иллюстративтік, конструк-тивті, топтық, жұптық

Тәсілдері: топтастыру, Insert, Джигсо стратегиялары



Қ О Р Ы Т Ы Н Д Ы


Информатика пәнін мектепте оқыту кезінде жаңа ақпараттық инновациялық технологиялардың даму қарқынына орай мен өз пәнімді күнделікті өмірмен байланыстырып, сабақ өтудемін.

Қазіргі кезеңде ұлттық білім моделін қалыптастыру Қазақстанның білім жүйесін заманауи бүкіләлемдік білім кеңістігіне кіріктіруімен сипатталады. Сондықтан, білім беру саласы қоғамнан интерактивтілікті, конструктивтілікті қажет етуде. Оны жүзеге асыратын техникалық мүмкіндіктерді тұрақты түрде дамыта отырып, ақпараттық заманауи қоғамға көшу процесімен анықталады. Сол себепті, информатика пәнін оқыту кезінде осы қарастырылған алғы шарттар мен оқыту әдістемесін жетілдірсем шәкірттерімнің бәсекеге қабілетті, шетел тілдерін меңгерген, компьютерлік сауатты, білімді және мәдениетті етіп шығара алатындығыма сенімдімін.




ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР:


  1. Елбасымыз Н.Ә.Назарбаевтың «Қазақстанның әлемдегі бәсекеге қабілетті 50 елдің қатарына кіру стратегиясы» жолдауынан үзінді.

  2. Елбасымыз Н.Ә.Назарбаевтың «Үздік отыздыққа апарар «100 нақты қадам»» жоспарынан үзінді.

  3. Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңы.

  4. Білім беру жүйесіндегі реформалар туралы Интернет беттерінен қосымша материалдар.

  5. К.З.Халықова «Информатиканы оқыту әдістемесі».

  6. Жалпы білім беретін мектептің сынып оқушыларына арналған оқулық.


Бірнеше сабақ жоспарларымның үлгісі:


Ұзақ мерзімді сабақ жоспары:

Мектеп: С.Кәттебеков атд.ЖОМ

7.3А

Мұғалімнің АЖ: Р.Капакова

Күні/сынып 7 сынып

Қатысушылар саны / қатыспағандар:


Сабақтың тақырыбы: Программалау тілдері

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

7.1.2.1 – «Программалау жүйесі» және «Программалау тілдері» ұғымдарын ажырата білу.

Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар білетін болады:

Бағдарламалау тілдерінің жүйеленуін, бағдарламалау тілдерінің айырмашылық ерекшеліктерін, олардың артықшылықтары мен кемшіліктерін; жоба бойынша қалай есеп жазу керектігін.

Оқушылар істей алады:

Әртүрлі бағдарламалау тілдерінің артықшылықтары мен кемшіліктерін анықтайды; бағдарламалау тілінде кодтар жазады.

Жетістік критерийлері

  • Тақырыпты түсініп оқи білуге бағыттау;

  • Тілін сөздік қорларын дамыту арқылы сабаққа деген қызығушылығын арттырады;

  • Алгоритмнің командаларымен және құрылымымен таныстыра отырып, алгоритм құру дағдыларын қалыптастырады.

Тілдік мақсаттар

Оқушылар біледі:

Жоба бойынша қалай есеп жазу керек екендігін; бағдарламалау жүйелері мен тілдерін классафикациялай алады және оларды жобаны жазу үшін қолданады.

Оқушылар істей алады:

Бағдарламалау тілінен бағдарламалау жүйесін ажырата алады; әртүрлі бағдарламалау тілдерінің артықшылықтары мен кемшіліктерін анықтай алады; жоба бойынша есеп жаза алады.


Пәндік лексика және терминология:

Процедуралық бағдарламалау

Procedural programming

Процедуралық емес бағдарламалау

Non- procedural programming

Структуралық бағдарламалау

Structured programming

Объектілі-бағытталған бағдарламалау (ОББ)

Object-oriented programming (OOP)


Ойлауды Б.Блум бойынша жіктеу

Тапсырма түрлері

Бағалау

Үй жұмысын ауызша және жазбаша сұрау, тексеру

7 мин


1.«Гүлдесте құрау» әдісімен сұрау





2. Тапсырманы орындау


Әр оқушы гүлде оралған сұраққа жауап беріп, гүлдесте құрайды.

  1. Алгоритм дегеніміз не?

  2. Алгоритмнің түрлерін ата.

  3. Программа дегеніміз не?

  4. Программа құрылымы қандай?

  5. Паскаль тілінің алфавиті

  6. Есепті шешу кезеңдерін ата

  7. Паскаль тілінің негізгі элементтері

  8. Сызықтық алгоритм

  9. Тармақталу алгоритмі

  10. Циклдік алгоритм


  1. Алгоритм сөзі қай ғалымның есімімен байланысты? ........

  2. Паскаль тілін ұсынған ғалым кім? .....

  3. Алғашқы программист кім? ......

  4. Компьютердің атасы деп кімді атаймыз? ......

  5. Таңдау операторларын жаз ...........

  6. Қайталану операторларын жаз .......

  7. Операторлар бөлімі қандай түйінді сөзбен басталады? .........




Әр жауапқа 1 ұпай

Ой толғау

2 мин

«4 сурет 1 жауап»

Сұрақ – жауап арқылы сабақтың тақырыбын ашу

Жаңа тақырыпты түсіндіру

7 мин

  • Жаңа оператормен таныстыру

  • Программа құруды көрсету

  • ASCII кодының қолданылуын түсіндіру


Шығармашылық қалыптастыру

5 мин

Топтық жұмыс

Берілген тапсырманы орындау

1-топ: Операторларды жазады

2-топ: Алгоритмдерді жазады

Тапсырманы Постер етіп орындайды. 3 ұпай

Құзырлылық қалыптастыру

10 мин

Тапсырмаларды компьютерде орындау

Жеке жұмыс

3 ұпай

Бекіту

3 мин

Жаңа тақырып бойынша оқушыларға бақылау сұрақтарын қою

Жеке жұмыс 8 ұпай



Модульдің кіріктірілуі

  1. Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер

  2. Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету

  3. Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау

  4. Оқытудағы басқару және көшбасшылық

  5. Жас ерекшеліктеріне қарай оқыту

Сабақ типі

Жаңа білімді игеру

Негізгі дерек көздер

ДК, смайликтер, тапсырмалар, стикерлер, А4 парағы, маркерлер, БП.

Негізгі ұғымдар мен терминдермен жұмыс

Program

Программа

Бағдарлама

Variable

Переменная

Айнымалы

Begin

Начать

Бастау

Write

Записывать

Жазу

Read

Читать

Оқу

End

Конец

Аяғы

Character

Символ

Символ



Оқушыда дағды қалыптастыру:

  • Өтілген тақырыпты толық игеру

  • Қажет болған жағдайда мұғалімнен көмек сұрау

  • Өтілген тақырыпты бекіту мақсатында үй жұмысын, деңгейлік тапсырмаларды толығымен өз бетімен орындау.

Мұғалімнің іс-әрекеті:

  • Жаңа терминдермен таныстыру

  • Тапсырмаларды орындау үшін нақты мысалдарды түсіндіру

  • Оқушыларға тапсырманы өз бетімен орындап көруге мүмкіндік беру

  • Өз бетімен орындауда нәтижелері оң болмаған жағдайда нұсқаулар беру.

Ақпарат көздері:

  1. Б.Қ.Сапарғалиева, Н.Е.Масалимова Информатика оқулығы, «арман пв» 2013ж.

  2. Информатика негіздері журналдары. Ақпарат көзі.

  3. Интернет беттерінен қосымша ақпараттар.

  4. С.Т.Мұханбетжанова, Д.С.Момбекбаев, Е.Бұлтұлы, М.Е.Сағымбаев «Компьютерлік дизайн» ақпарат көзі

Сабақ барысы

Ұйымдастыру кезеңі

2 мин

  • Оқушылармен амандасу;

  • оқушыларды түгелдеу;

  • шаттық шеңберін құру;

  • гүлдердің түрлері арқылы топ құрау;

  • топбасшы сайлау;

  • топтық ережені сақтау.







Декларативті бағдарламалау

Declarative programming

Сценарийлер тілі

Script language

Оқиға

Event

Сипаты

Property

Анимация

Animation

Модуль

Unit

Форма

Form

Компонент

Component

Айнымалы

Variable

Компиляция

Compilation

Интерпретация

Interpretation

Қолданушының интерфейсі

Graphic User Interface

Кроссплатформенность

Cross – platform

Алгоритм

Algorithm

Түсініктілік

Intelligibility

Детерменированность

Determinacy

Бұқаралық

Mass character

Нәтижелік

Effectiveness

Блок-схема

Flowchart

Сызықтық алгоритм

Linear algorithm

Тармақталушы алгоритм

Branching algorithm

Бағдарламалық код

Programming code

Модельдеу

Modeling

Алгоритмнің модулі

Algorithm module/unit

Бағдарламалау тілдері

Programming language

Өмірлік цикл

Life cycle

Жобаны өңдеу

Create project


Диалог / хат үшін пайдалы сөйлемдер:

Бағдарламалу тілі – бұл ...

Бағдарламалау жүйесіне кіреді ...

Бағдарламалау тілі келесілер бойынша жүйеленеді ...

Менің жобамның тақырыбы, мақсаты және міндеттері ...


Құндылықтарға баулу

  • Өмір бойы оқу;

  • Құрметтеу;

  • Ынтымақтастық.

Пәнаралық байланыс

Тарих, орыс және ағылшын тілдері, математика

АКТ қолдану дағдылары

ЖК-да жұмыс істеу дағдысы

Алдын ала білімдері

Бағдарламалау тілдері туралы алдында алған білімдері

Сабақтың барысы:

Сабақты жоспарлаған кезеңдері

Сабақта жоспарланған қызмет

Ресурстар

Сабақтың басы

3 мин









«Бір минут» әдіс

7 мин


Ұйымдастырушылық сәт:

  • Журнал бойынша сабаққа қатысушыларды тексеру;

  • Сыныптағы тәртіп ережесімен танысу;

  • Топқа бөліну;

  • Оқушыларды сабақтың тақырыбымен, оның мақсатымен және критерийлерімен таныстыру.

Үй тапсырмасын «Бір минут» әдіс арқылы тоқтаусыз, қайталаусыз, қатесіз ілесу тәртібімен айтады. Интербелсенді тақтада сұрақтар көрсетіледі.

Дескриптор:

  • Тілдік дағдыны дамыту


А4 формат, қима қағаздар








Интербелсенді тақта, слайд 1, «Бағдаршам» арқылы бағалау

Сабақтың ортасы

Бейнебаян 4 мин




«Мәтінді толықтыр» әдісі

5 мин

«Программалау жүйесі» және «Программалау тілдері» ұғымдары туралы бейнебаян көрсетіледі (4 мин)


1-тапсырма: Топтық жұмыс

«Мәтінді толықтыр» әдісі бойынша бейнебаянда не баяндалды? Сұрақ бойынша диалог/жазылым мәтін беріледі. Мәтіндегі көпнүктенің орнына сөзтіркестерін жазыңдар.

Ең төменгі деңгейдегі программалау тіліне ........... жатады. Жоғары деңгейдегі программалау тілдеріне ........ тілдері жатады. Бағдарламалау тілінің тарихына үңілсек, ең бірінші бағдарламалау тілі болып ..... (1949) саналады. Аудармашы бағдарламалар ....

Дескриптор:

  • Программмалау тілдерінің шығу тарихын біледі.

  • Программалау тілдердің сөз тіркестерін ажырата біледі.

«Бағдаршам» арқылы бағалау

Интербелсенді тақта, https://www.youtube.

com/watch?v=ZK- OuwteyHk


А4 формат, маркер, «Бағдаршам арқылы» бағалау, дескриптор парағы



Саралау – Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?



Оқушыларға тест тапсырмасын беру.

Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?









«Күн» мен «бұлт» суреттерін тарату арқылы бағалау

Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау.









Сергіту сәтін өткізу




Қысқа мерзімді сабақ жоспары:

Мектеп: С.Кәттебеков атд.ЖОМ

Мұғалімнің АЖ: Р.Капакова

Күні/сынып 9 сынып

Қатысушылар саны / қатыспағандар:


Сабақтың тақырыбы: Символдық мәліметтермен амалдар орындау

Сабақтың мақсаты:

Шетел тілдері, математика пәндеріндегі білімдерін пайдалана отырып программа құрайды.

Күтілетін нәтиже:

Білімділік

Жаңа білім

Программа құру ережесін еске түсіреді.

Жаңа түсінік

Символдық мәліметтермен жұмыс істеуде операторлардың қолданылуын түсінеді.

Құзырлылық

Қолданым әрекеті

Операторларды программа құруда қолданады.

Талдау әрекеті

Алгоритмге негізделген тапсырмаларды программалауды талдайды.

Шығармашылық әрекет

Математикадағы білімін пайдаланып есеп шешімінің программасын түсіндіреді.

Құндылық

Бағамдау әрекеті

Символдық мәліметтерді программалау жайлы білімін түйіндейді.

Оқыту әдіс-тәсілдері

Әдісі: түсіндірмелі-иллюстративтік, конструк-тивті, топтық, жұптық

Тәсілдері: топтастыру, Insert, Джигсо стратегиялары



Жаңа сабақты түсіндіру













Тапсырмалармен жұмыс

10 мин







7 мин




Жоба – жасалуға, қайта құрылуға, қалпына келтіруге, салынуға тиісті кәсіпорындар мен ғимараттардың, қондырғылар мен жабдықтардың, ақпараттардың т.б. макеттері, есептеулері және принципті дәлелдері көрсетілген техникалық құжаттар жиынтығы.

Интерфейс – компьютерде сақталған және қолданушының енгізген ақпараттарымен жұмыс істеуге мүмкіндік беретін құралдар мен ережелердің жиынтығы.


1-тапсырма: топтық жұмыс. Әр топ «Менің алғашқы жобам» тақырыбында компьютерде практикалық жұмыс орындайды.

Дескриптор:

Оқушылар Lazarus-та жоба жасау мүмкіндігін игереді.


2-тапсырма: «Серіктесті оқыту» әдісі. Бұл әдіс оқушының басқа оқушыдан белгілі бір нәрсенің қалай жасауға болатынын түсіндіріп беруін сұрау.

Дескриптор:

Оқушылар өз ойларын түсіндіре алатын болады.


Оқулық, слайд, интерактивті тақта













Компьютер








Интерактивті тақта

Сергіту сәті

3 мин

Сергіту сәті : Сергіту жаттығуын жасау


Компьютер, музыкалық әуен


Сабақтың соңы

2 мин







2 мин


«Конверттегі сұрақ» әдісі бойынша сабақты қорытындылау.


Кері байланыс

Оқушылар рефлексия парағын сөйлемдермен жалғастырып толтырады: «Бүгінгі сабақта...»

  • Мен мынаны қайталадым....

  • Мен мынаны білдім....

  • Мен мына нәрсені білгім келеді.

Үйге тапсырма: Тақырыпты оқып келу.

Конверт










«SWOT» талдау әдісі

8 мин




















Жеке жұмыс

6 мин

2-тапсырма: Топтық жұмыс

SWOT талдау әдісі арқылы «Программалау жүйесі» және «Программалау тілдері» ұғымдарын топпен талдау жасап, үлкен топта қорғайды.

Күшті жақтарын

Әлсіз жақтарын

Мүмкіндіктерін

Қауіпті жақтарын


Дескриптор:

  • Программа жүйесі, ұғымы туралы мәлімет алады.

  • Интерпретатор және компилятордың қызметін ажрата алады.

  • Программалау жүйесін талдай алады.

  • Программалау тілдерінің мүмкіндіктерін көреді.

«Бағдаршам» арқылы бағалау, өзара бағалау

3-тапсырма: Жеке жұмыс «Шеңбер бойынша сөз тізбегі» әдісі арқылы оқулықпен жұмыс жасап, оқушылар жеке жұмыстарын шеңбер бойынша сөздерін тізбектеп айтады.

Оқулықпен жұмыс жасау.

  1. Компьютер дәрісханасындағы компьютердегі орналасқан бағдарламалау тілдерінің тізімін жасаңдар.

  2. Оларды 71-сурет бойынша түрлерге ажыратыңдар, нәтижесін дәптерге түсіріңдер.

Дескриптор:

  • Программалаудың түрлерін біледі.

  • Программалау тілдерінің түрлерін ажырата алады.

  • Компьютер дәрісханасындағы компьютерде орналасқан программалау тілдерін біледі.

«Бағдаршам» арқылы бағалау, өзара бағалау


А3 формат, маркер, «Бағдаршам арқылы» бағалау, дескриптор парағы




















А4 формат, оқулық 71 бет, «Бағдаршам арқылы» бағалау

Сергіту сәті

«Мен таптым»

3 мин

Сергіту сәті : «Мен таптым» жаттығуы

Қатысушылар дөңгелене отырып, кезекпен 1-ден 4-ке дейін санайды. 4 санын айтатын адам «төрт» деудің орнына, орнынан тұрып, «мен таптым» деп айтуы керек. Кім жаңылысса, сол ойыннан шығады.

Компьютер, музыкалық әуен

Сабақтың соңы

2 мин







2 мин

«Сүзгі» әдісі бойынша сабақты қорытындылау. Оқушылар өтілген тақырып бойынша термин сөздерді пайдаланып «Сүзгі» әдісі бойынша сүзеді.

Басбармақ әдісі

Кері байланыс

Оқушылар рефлексия парағын сөйлемдермен жалғастырып толтырады: «Бүгінгі сабақта...»

  • Мен мынаны қайталадым....

  • Мен мынаны білдім....

  • Мен мына нәрсені білгім келеді..

Үйге тапсырма: Интернет беттерінен «Программалау тілдерінің даму тарихы» тақырыбында зерттеу жасаңдар. Осы тақырыпқа байланысты шағын жоба жұмысын дайындаңдар.

А3 формат, маркер, Басбармақ әдісі







А3 формат, стикерлер

Саралау – Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?






Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау.







Құндылықтарға баулу

  • Оқушылардың танымдық қызығушылығын дамыту.

  • Жақсы қарым – қатынас орнату.

  • Ынтымақтастық дағдысын дарыту.

Алдыңғы білім

Мәліметтер типтерін біледі, түсінеді.

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар

Сабақтың басы

4 мин










«Қарлы кесек» сұрақтарға жауап беру

6мин








Сабақтың ортасы

5 минут

Ұйымдастыру кезеңі:

  • Оқушылармен амандасу, түгелдеу.

  • «мен үшін қымбат...» тренингін ұйымдастыру.

  • Сыныпты топқа бөлу, топбасшы сайлау.

  • Оқушылардың назарын сабаққа аудару

Үй жұмысын сұрау. «Қарлы кесек» сұрақтарға жауап беру.

  1. Деректер дегеніміз не?

  2. Деректер типі дегеніміз не?

  3. Стандартты тип дегеніміз не?

  4. Стандартты қарапайым типтер.

  5. Стандартты күрделі типтерді ата.

  6. Программалау тілі деген не?

  7. Программалау тілдері қалай жіктеледі?

  8. Транслятордың қызметі қандай?

  9. Программалау тілдерінің бөлінуі.

  10. Программаны жасау кезеңі.


Сабақ тақырыбын «адасқан әріптер» әдісі арқылы ашамын.

Оқушы білгендерін тыңдай отырып, жаңа сабақ тақырыбы мен мақсатымен таныстыру

Жоба, Интерфейс. Ендеше бүгінгі сабағымыздың тақырыбы «Жасалатын жобаның интерфейсін құру талаптарын орындау».




Кеспе қағаздар











Үлестірме қағаздар








Кесте, оқулық, интерактивті тақта, түсті қағаздар, маркерлер, флипчарт, слайд, АКТ.








Ұзақ мерзімді сабақ жоспары:

Шешімдерді программалау

Мектеп: С.Кәттебеков атд.ЖОМ

Мұғалімнің АЖ: Р.Капакова

Күні/сынып 7 сынып

Қатысушылар саны / қатыспағандар:


Сабақтың тақырыбы: Жобаның интерфейсі

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

7.4.1.1.-Жасалатын жобаның интерфейсін құру талаптарын орындау.

Ойлау дағдыларының деңгейі

Білу, түсіну, талдау.

Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар білетін болады:

  • Үлгісі бойынша жобаның интерфейсін құру талаптарын түсіну.

Біраз оқушылар білетін болады:

  • Жобада қолданылатын бағдарламалардың қасиеттерін түсіну.

Кейбір оқушылар орындайды:

  • Бағдарламалау кезінде орналасқан интерфейс элементтерінің мүмкіндіктерін сипаттай алу.

Оқушылар істей алады:

Бағдарлама тілінің артықшылықтары мен кемшіліктерін анықтайды; бағдарламалау тілінде кестелер жазады.

Бағалау

критерийі

  • Жасалатын жобаның интерфейсін құру талаптарын түсінеді.

  • Тәжірибеде қолдана алады.

Тілдік мақсаттар

Оқыту барысында тілдің айтылым, жазылым, оқылым дағдыларын қалыптастыру.


Пәндік лексика және терминология:

Бағдарламалау

Programming

Интерфейс

Interface

Стандарт

Standard

Мәзір

Menu

Жоба

Project

Нақты

Real


Пәнаралық байланыс

Қазақ тілі: лексикалық, грамматикалық қателер жібермеу.

Ағылшын тілі: жұмыс жасау барысында кездесетін сөздерді дұрыс оқу, жазу жіне аудармасын білу.

Жаратылыстану: оқушылардың жауаптарына қарай «күн» мен «бұлттың» суреттерін тарату.


Ұзақ мерзімді сабақ жоспары:

Ақпараттық коммуникациялық технологиялар

Мектеп: С.Кәттебеков атд.ЖОМ

Мұғалімнің АЖ: Р.Капакова

Күні/сынып 8 сынып

Қатысушылар саны / қатыспағандар:


Сабақтың тақырыбы: Функциялар

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

Функциялар ұғымын түсіндіру.

Ойлау дағдыларының деңгейі

Білу, түсіну, талдау.

Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар білетін болады:

  • Функция туралы түсінік.

  • MS Excel бағдарламасы туралы білімдері қалыптасады.

Біраз оқушылар білетін болады:

  • MS Excel бағдарламасында жұмыс істейді.

Кейбір оқушылар орындайды:

  • Функция қосындысын пайдаланып, есептеулер орындайды.

Оқушылар істей алады:

Бағдарлама тілінің артықшылықтары мен кемшіліктерін анықтайды; бағдарламалау тілінде кестелер жазады.

Бағалау

критерийі

  • Функция ұғымын біледі.

  • Функция қызметін түсінеді.

  • Функция туралы ақпараттар алады, олармен жұмыс жасайды.

Тілдік мақсаттар

Оқыту барысында тілдің айтылым, жазылым, оқылым дағдыларын қалыптастыру.


Пәндік лексика және терминология:

Бағдарламалау

Programming

Функция

Function

Кесте

Table

Ұяшық

Cell



Пәнаралық байланыс

Қазақ тілі, орыс тілі, ағылшын тілі, математика

Құндылықтарға баулу

  • Оқушылардың танымдық қызығушылығын дамыту.

  • Оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамыту.

  • Жалпыға ортақ еңбек қоғамы.

  • Қарым-қатынас жасау қабілеті.

  • Елжанды, рухани дамыған тұлға қалыптастыру.

Алдыңғы білім

Алгоритмнің түрлерін біледі.

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар

Сабақтың басы

3 мин










«Рухани жаңғыру» сатылап сұрақтарға жауап беру

7мин















Сабақтың ортасы

10 мин

Ұйымдастыру кезеңі:

  • Оқушылармен амандасу, түгелдеу.

  • Психологиялық тренинг «Өрмекшінің торы» жаттығуы. (оқушылар шеңбер құрады, бір-біріне жақсы тілек айтады, жіп кімнен ілініп басталса, сонымен аяқталып өрмек жиналу керек.

  • Сыныпты топқа бөлу, топбасшы сайлау.

  • Оқушылардың назарын сабаққа аудару

Үй жұмысын сұрау. «Рухани жаңғыру» сатылап сұрақтарға жауап бере отырып, жаңа сабақтың тақырыбы ашылады.

  1. MS Excel кестесінің шынайы көлемі.

  2. Электрондық кестені ғылымға енгізген кім?

  3. Сілтеме дегеніміз не?

  4. Кестелік процессор дегеніміз не?

  5. MS Excel терезесін сипатта.

  6. Формула неден басталады?

  7. Кестеге не енгізуге болады?

  8. Электрондық кесте не үшін қолданылады?

  9. MS Excel бағдарламасының жұмысы қалай қосылады?

  10. Сандық типтерге қандай пішімдер қолданылады?

Жаңа тақырыпты ашып, түсіндіру.

MS Excel –дің стандартты шешімдерді жүзеге асыруға арналған құрамдас функциялары бар. Олар: Формулалар – Функцияны қою командасымен шақырылады.



Өрмекшінің торы, оқулық











Үлестірме қағаздар
















Кесте, оқулық




MS Excel функциялары

категория

функция

қызметі

Матема-тикалық

СУММ

Сандар сомасы

ABS

Сан модулі

СТЕПЕНЬ

Санды дәрежеге салу нәтижесі

ПРОИЗВЕД

Сандардың туындысы

КОРЕНЬ

Квадраттық түбірдің мәні

Статис-тикалық

СРЗНАЧ

Орташа мәні

МАКС

Ең үлкен мәні

МИН

Ең кіші мәні



5 мин




3 мин




3 мин





5 мин

1-тапсырма (топтық жұмыс)

Оқушылар компьютерде тапсырма орындайды.

«Жәрмеңкеден түскен табыс» кестесін құру.


2-тапсырма

«Өзге тілдің бәрін біл, өз тіліңді құрметте» тіл-өнер үштілде термин сөздерді атайды.


Сергіту сәті

Түрлі-түсті шарлар үрленіп, ішіне логикалық сұрақтар жазылған. Оқушылар шарды жарып, екі топ бір-бірінің сұрақтарына жауап береді.


Бекіту: 160 беттегі тест тапсырмасын дәптерге орындау


Компьютермен жұмыс



Интерактивті тақтадағы терминдерді атау


Шарлар



Оқулық

Рефлексия

2 мин

«Эмоция» әдісімен оқушылар «эмоциялы смайликтерге» стикерлер жапсыраады.

Эмоциялы смайликтер

Үй тапсырмасын беру

1 мин

Функциялар тақырыбын оқу


Бағалау

1 мин

Оқушыларды топбасшылардың БП-на сәйкес бағалау.

БП



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!