БІЛІМ САПАСЫН АРТТЫРУ
ЖОЛДАРЫ
Шу қаласы, Төле би атындағы
орта мектебі, директордың оқу-тәрбие ісі жөніндегі орынбасары
Буенбаева Нурсулу Адиловна
Бүгінгі таңда барлық елде
білім сапасын арттыру басты мәселелердің бірі болып отыр. Мұны
қалай іске асыруға болады деген сұрақ туындайды. Мектеп не істей
алады және не жасай алмайды?
Төмен немесе жоғары білім беру
нәтижелері мектептің ғана емес, оқушының бүкіл өмірінің нәтижесі
болып табылады. Білім сапасы баланың өмірге келгеннен бастап өмір
тарихын ескереді және отбасының, қоғамның және білімнің әсерін
қамтиды. Осы әсерлердің барлығы уақыт өте келе жинақталып, баланың
қалай оқитынын анықтайды.
Оқу процесінің жоғары сапасына
жету және оны сақтау әдістемелік жұмысты дамытпай және
жетілдірусіз, инновацияларды енгізбей, бірыңғай әдістемелік
кеңістікті қалыптастырмай және дамытпайынша мүмкін
емес.
Қазіргі уақытта мектептің
алдында адаптивті білім беру ортасын құру міндеті тұр, мұнда
оқушылардың да, мұғалімдердің де, ата-аналар ұжымының да әлеуеті
білім беру процесіне қатысушылардың әлеуметтік және жеке
қажеттіліктеріне толық сәйкес келетін жағдайда толық іске
асырылатын болады.
Қазіргі даму кезеңінде білім
сапасын арттырудың неғұрлым жетілдірілген жолдарын іздеу қажет.
Білімге негізделген тәсілден құзыреттілікке көшу жаңа типтегі оқу
орнының басты міндеттерінің бірі болып
табылады.
Білім сапасын арттыру
проблемасы оны шешу жолдарын іздеудің тұжырымдамалық жаңа
тәсілдерін әзірлеуді талап етеді.
Бұл мәселені шешу заманауи
мектептегі оқу процесін ұйымдастырумен және онда жүзеге асырылатын
басқару ерекшеліктерімен байланысты.
Білім беру сапасын басқару
процестерге бағытталған басқару мен нәтижеге негізделген басқару
арасындағы тепе-теңдікті табуды көздейді. Білім сапасын басқару -
бұл әрқашан білім беру мекемесінің жұмыс істеу режимінен
инновациялық даму режиміне өту процесі, бұл процестің жай-күйі мен
нәтижелердің сапасы туралы жедел және сенімді ақпарат алу шартымен
мүмкін болады. Білім сапасын басқару - бұл «ұйымдастырылған және
кез-келгенге емес, кездейсоқ емес, бұрынғыдан гөрі жақсырақ емес,
өздігінен алынатындарға емес, әбден нақты, алдын-ала болжанған
мақсатқа жетуге бағытталған білім беру нәтижелерінің дәлдік
дәрежесі».
Білім беру мекемесінің
әлеуеті, оның білім беру қызметі саласындағы мүмкіндіктері - бұл
білім сапасын қамтамасыз ету, яғни тиісті жағдайлар жасау, білім
беру ортасы, материалдық база, қаржылық және ақпараттық қызметтер.
Демек, білім беру мекемесі білім беру сапасын қамтамасыз ететін
заманауи жүйені құруы керек, ол көрсетілген стандарттарға,
критерийлерге, стандарттарға және тұтынушылардың қажеттіліктеріне
сәйкес келетін осындай білім беру нәтижелеріне қол жеткізуге
кепілдік беретін құралдар мен технологиялардың жиынтығы
болады.