Материалдар / БІЛІМ САПАСЫН АРТТЫРУДА ГЕОГРАФИЯ САБАҒЫНДА ИНОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ ҚОЛДАНУ
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

БІЛІМ САПАСЫН АРТТЫРУДА ГЕОГРАФИЯ САБАҒЫНДА ИНОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ ҚОЛДАНУ

Материал туралы қысқаша түсінік
БІЛІМ САПАСЫН АРТТЫРУДА ГЕОГРАФИЯ САБАҒЫНДА ИНОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ ҚОЛДАНУ
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


БІЛІМ САПАСЫН АРТТЫРУДА ГЕОГРАФИЯ САБАҒЫНДА ИНОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ ҚОЛДАНУ


Бүгінгі таңда оқытудағы инновациялық технологиялар оқытуда интерактивті технологияларды қолдануды ғана емес, сонымен қатар жобалық оқыту технологиясын, сондай-ақ білім беру процесіне компьютерлік технологияларды енгізуді де қарастырады. «Инновация» ұғымы – латынша алғанда «innovation» - өзгерту, жаңарту, жаңашылдықты білдіреді және екі аспектке ие – инновация және осы инновацияны белгілі бір процеске, атап айтқанда педагогикалық процеске енгізу саналады. Барлық оқу педагогикалық инновациялық процестер «инновация», «инновация», «инновация» ұғымдарымен белгіленеді және жалпы білім беру жүйесіндегі инновациялық процестерді білдіреді. Интерактивті оқыту дегеніміз - жалпы адамның қарым-қатынасын дамыту психологиясына негізделген және шығармашылық, өнімді ойлау, мінез-құлық пен қарым-қатынас арқылы білімді игеру тәсілі ретінде қарастырылатын, сонымен бірге мұғалім мен студенттердің қарым-қатынасы мен өзара әрекеті арқылы дағдылар мен дағдыларды қалыптастыратын оқу процесі саналады. Оқу процесі студенттердің қарым-қатынас жасауды үйрену, сыни ойлауды, сондай-ақ әртүрлі жағдайларды немесе жағдайлық есептерді талдау және ұсынылған ақпаратқа сәйкес мәселелерді шешуді үйренуі үшін ұйымдастырылуы керек [1].

Қазіргі таңда оқытуда интерактивті технологияларды қолдану оқытушы мен білім алушылардың рөлдерді өзгертуіне мүмкіндік береді Инновациялық технологиялар - бұл жаңа білім беру. нысандары мен әдістерін жүзеге асыру құралы. Қазіргі қоғамның жаһандық ақпараттандыруға көшуі қазіргі білім беру мекемелерінде ақпараттық-коммуникациялық технологиялар.

Білім беру практикасына электрондық оқулықтар мен күнделіктерді, on-line-оқытуды, толықтырылған шындықты, интерактивті тақталарды және тағы басқаларды енгізу оқытуды сапалы жаңа деңгейде жүзеге асыруға және оларды қолданбай-ақ қысқа мерзімде оқуда неғұрлым жоғары нәтижелерге қол жеткізуге мүмкіндік береді. Алайда, білім беру мекемелерімен қамтамасыз етілу деңгейінің жеткіліксіздігі және кейбір басшылардың оқытудың жаңа әдістері мен нысандарын енгізгісі келмеуі біздің елімізде инновациялық технологияларды қолдану процесін тежейді.

География сабағында оқытушының басты міндеті - әр оқушының географиялық білімін, дағдылары мен іс-әрекет тәсілдерін игеруіне жағдай жасау, әр оқушыға өзінің белсенділігі мен шығармашылығын көрсетуге мүмкіндік беретін оқыту әдістерін таңдау болып табылады. Оқытудың дәстүрлі емес әдістерін қолдану сабақтарда танымдық белсенділікті арттыруға, білімді байытуға, жүйелеуге және шоғырландыруға, оларды саналы түрде қолдануға ықпал етеді.

География сабақтарында жаңа педагогикалық технологияларды қолдана отырып, географияны оқыту процесін жаңа көзқараспен қарастыруға және жақсы нәтижелерге қол жеткізе отырып, тұлғаны қалыптастырудың психологиялық тетіктерін игеруге болатыны белгілі. География сабағында сыныптарда балалардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, келесі жаңа технологияларды немесе олардың элементтерін қолдану керек:

1. Перспективалық-озыңқы оқыту технологиялары (әрбір оқушыға ақиқатты немесе нәтижені іздеу жолдарын, тәсілдерін, құралдарын өз бетінше анықтауға мүмкіндік беру);

2. Зерттеушілік оқыту технологиялары (зерттеу қызметінің негіздеріне оқыту);

3. Проблемалық оқыту технологиялары (проблемаларды шешу тәсілдеріне оқыту, проблемалық жағдайды шешуді өз бетінше таңдау үшін жағдай жасау,өзін-өзі іске асыру үшін жағдай жасау);

4. Ұжымдық шығармашылық істерді өткізу технологиялары (оқушылардың шығармашылықта, зерттеу қызметінде, ұжымда өзін-өзі жүзеге асыруы үшін жағдай жасау, оқушылардың ұйымдастырушылық қабілеттерін қалыптастыру);

5. Ақпараттық технологиялар (әртүрлі ақпарат көздерімен жұмыс істеуге үйрету, өздігінен білім алуға дайындық);

6. Жоба әдісі - бұл нақты білімді біріктіруге емес, оларды қолдануға және адам қызметінің жаңа әдістерін белсенді игеру үшін жаңа білім алуға (кейде өздігінен білім алу арқылы) бағытталған педагогикалық технология.

Зерттеушілік оқыту технологиялары, ақпараттық технологиялар. Зерттеу сипатындағы оқушылардың оқу іс-әрекеті нақты белгіленген мақсатта болуы керек. Жоспарланған нәтижелерге қол жеткізу мақсатында барлық оқу рәсімдері «бағалау», «болжау» деңгейіндегі іс-қимылдарды орындауға бағытталған болып табылады. Бұл тұрғыда жобаларды орындауға арналған практикалық тапсырмалар кең мүмкіндіктерге ие. Қоғамды ақпараттандырудың және ақпараттық ағындардың үлкен өсуінің қазіргі жағдайында студенттердің осы ақпаратпен жұмыс істеу, өз бетінше білім алу және оларды өмірлік мәселелерді шешуде дұрыс пайдалану, модельдеу дағдыларын қалыптастыруда маңызды орын беріледі.

Проблемалық оқыту технологиялары. Жалпы білім беру процесінің технологиялық құрылысы мен оқушының жеке басына назар аудара отырып, оқытуды ұйымдастыру формаларын байытуға және әртараптандыруға мүмкіндік береді. Мұнда сабақты өткізудің дәстүрлі емес формаларын қолдануға болады: зерттеу сабақтары, конференция сабақтары, рөлдік және іскерлік ойындар сабақтары, «синквейн» және т.б. олар әр оқушыға сабақты дайындауға және өткізуге қатысуға мүмкіндік береді. Олардың ішінде: сабақтар-пікірталастар, жобаларды қорғау, конференциялар,п ікірсайыстар, тезис-антитезис түріндегі проблемалық сабақтар, коллаж сабақтары - олардың барлығы оқушылардың күрделі, бірақ сонымен бірге әлемнің тұтас әлеуметтік-табиғи бейнесі туралы түсініктерін қалыптастыруға ықпал етеді.

Жалпы географиялық білім адамдар арасындағы ғана емес, сонымен бірге әртүрлі әлеуметтік және табиғи жүйелермен, адам мен географиялық орта арасындағы қатынастарды үйлестіруде кең мүмкіндіктерге ие болып табылады. Осы тәсіл шеңберіндегі мазмұнның негізгі элементтері мәдениетінің алуан түрлілігі мен вариативтілік мәселелері, қазіргі әлем елдерінің әлеуметтік-мәдени және этноұлттық проблемалары, этностық тарихтың даму барысында ықпал ететін адамзаттың жаһандық проблемалары және т.б. болып табылады.

Географияны оқыту барысында жеке құндылықтар жүйесін қалыптастыруға қосқан үлесі төмендегідей анықталады:

- жапы география ғылымының негізгі әдістерімен таныстырады (талдау, синтездеу, болжау, бақылау, эксперимент - бұл мемлекеттік білім беру стандарттарындағы түлектердің дайындық деңгейіне қойылатын талаптарда көрініс тапты), оларды тиісті танымдық және практикалық дағдылармен қаруландыру (байқау, аумақтың бейнесін жасау, қоршаған ландшафтты қабылдау және т.б.);

- берік және пәрменді білімдерінің жүйесін оңтайлы қалыптастырады, географиялық ақпараттың әртүрлі көздерімен өз бетінше жұмыс істеу,бағдарлау,табиғатта және өндірісте бақылау жүргізу біліктерінің дамуын қамтамасыз етеді;

- теорияның практикамен бірге, өмірмен тығыз байланысын жүзеге асыра отырып, геокомпетенттерді қалыптастыруға ықпал етеді;

- таным процесін дұрыс ұйымдастыруға, өзіндік шығармашылық іс-әрекетке деген жеке көзқарасын дамытады.

Жалпы құзыреттіліктерді қалыптастыру білім алушылардың қызмет тәжірбиесіне негізделеді. География сабақтарында ақпараттық компьютерлік технологияларды қолдану оқу материалын игеруді жеңілдетіп қана қоймай, оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамытудың жаңа мүмкіндіктерін ұсынады: - оқуға деген ынтасын арттырады; - оқу танымдық іс-әрекетті белсендіреді; - ойлау қабілеті мен шығармашылық қабілетін дамытады; - қазіргі қоғамда белсенді өмірлік ұстанымды қалыптастырады.

География сабағына жаңа инновациялық, ақпараттық технологиялар коммуникациялық технологиямен тығыз байланыста білім беру процесін жаңғыртуға және негізгі білім беру міндеттерін іске асыруға, оқу процесін адамның әлеуетті мүмкіндіктерін іске асыруға бағыттауға, білім алушыларды алынған білім мен дағдыларды өмірде іс жүзінде қолдануға дайындауға мүмкіндік береді.



Пайдаланған әдебиеттер:


1. Ж.Ж.Қожамқұлова. «Жаңа ақпараттық педагогикалық технологиялар» Алматы, 2013.

2. Алимов. А. «Интербелсенді әдістерді жоғары оқу орындарында қолдану» Алматы, 2012.

3. К.Ж. Бұзаубақова. «Инновациялық педагогика негіздері» Алматы, 2009 ж.

4. Душина И.В., Пятунин В.Б., Летягин А.А. Методика обучения географии в общеобразовательных учреждениях: учебное пособие для студентов вузов. Москва: Дрофа, 2007. - 509 с.

5. Болотникова Н.В. География. Интегрированные уроки. 6-10 класс. - Волгоград: учитель, 2004. - 100 с.

6. Искакова Р., Ерназарова З. «Жаңа технологияны пайдалану әдістері». Қызылорда, 2004. 


Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!