Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Биология пәніен іріктеу тапсырмалары
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
10- сынып іріктеуге арналған тапсырмалар
Биология І–нұсқа
1 тапсырма: Суретте парниктік эффекттің сызбасы берілген.
а) Cызбаны пайдалана отырып парниктік эффект туралы кестені толтырыңыз.
-
Парниктік эффект тудыратын газдар
Қайдан пайда болады?
Өсімдіктерге әсері
Жануарларға әсері
СО2
NO;NO2
[4]
(b) Сызбадан озон қабатының бұзылуына әкелетін факторларды (себептерді) анықтаңыз.
[1]
(с) Озон қабатының бұзылуынан туындайтын салдарларды атаңыз (кемінде 3).
[3]
2 тапсырма : Диаграммада адамның асқорыту жүйесі мүшелерінкөрсетілген
Диаграммадағы 7, 4, 6 мүшелерінде жүретін үдерістерді сипаттаңыз.
7
4
6__________________________________________________________________________
[3]
3 тапсырма:
(а)Прогестерон гормонының қызметін сипаттаңыз [1]
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(б) Тестостерон гормонының қызметін сипаттаңыз. [1]
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(в) Жыныстық жолмен таралатын аурулардың екі cалдарын жазыңыз. [1]
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4 тапсырма:
Суретте жапырақтың ішкі құрылысы берілген
Бұл сызбада 7 санымен таңбаланған бағдаршалармен қандай процесс көрсетілген? [1]
Бағалау критерийлері |
Тапсырма |
Дескриптор |
балл |
білім алушы |
|||
Парниктік эффектінің тірі ағзаларға әсерін және озон қабатының бұзылуы себептері мен салдарын түсіндіреді |
1 В |
парниктік эффектіні тудыратын газдардың (СО2, NO; NO2) пайда болу жолдарын анықтайды; |
2 |
Парниктік эффектіні тудыратын газдардың өсімдіктер мен жануарларға әсерін түсіндіреді; |
2 |
||
озон қабатының бұзылуын тудыратын факторларды анықтайды; |
1 |
||
озон қабатының бұзылуынан туындайтын 1/2/3 салдарды атайды. |
3 |
||
Адамның асқорыту жолдарындағы үдерістерді түсіндіреді |
2 В |
7 санындағы мүшесінде жүретін үдерістерді сипаттайды; |
1
|
4 санындағы мүшесінде жүретін үдерістерді сипаттайды; |
1
|
||
6 санындағы мүшесінде жүретін үдерістердісипаттайды; |
1 |
||
Аталық пен аналық жыныс гормондары және жыныстық жолмен таралатын аурулардың екі cалдары туралы сипаттайды |
3 В |
Прогестерон гормонының қызметін түсіндіреді; |
1 |
Тестостерон гормонының қызметін түсіндіреді; |
1 |
||
Жыныстық жолмен таралатын аурулардың екі cалдарын анықтайды; |
1 |
||
Өсімдіктердің өсуі мен дамуына әсер ететін заттардың әрекетін талдайды |
4 С |
сызбада 7 санымен таңбаланған бағдаршалар қандай процесс екенін түсіндіреді; |
1 |
Барлығы |
15 |
10- сынып іріктеуге арналған тапсырмалар
Биология ІІ–нұсқа
1 тапсырма:
Оқушы бұршақ өсімдігін Vicia faba зертханада өсіріп, оның тамырының өсуін зерттеді. Ол тамырдың ұшын кесіп алып, жарық микроскобы арқылы қарады.
Суретте тамыр ұшының жасушасының бір бөлігі берілген. D әрпімен интерфаза кезіндегі жасуша.
Митоз кезеңдерінің атауы мен осы кезеңдерге сәйкес жасуша А-H әріптермен белгіленген.
(а) Әріптер митоздың қай кезеңдеріне сәйкес келетінін анықтаңыз.
Митоз кезеңдерінің атауы |
Қай әріппен белгіленген? |
|
|
|
|
|
|
|
|
[4]
(b) Митоздың басында жануар жасушасында бөліну шүйкесін түзу үшін центриольдер микротүтіктердің жинақталуына жауапбереді.
Бөліну шүйкесінің жануарлар жасушасындағы митоз үшін маңызын сипаттаңыз.
[2]
2 тапсырма: Кестені толтырындар
Р/с |
Тіршіліктің қалыптасу кезеңдері |
Тіршіліктін қалыптасу кезендерінің сипаттамасы |
1 |
|
Алғашқы прокариоттардың пайда болуы (біржасушалы прокариоттар) |
2 |
|
Көп жасушылы эукариоттар-омыртқасыздар мен балдырлар пайда болды. (бактериялар, балдырлар, жануарлар патшалығында омыртқасыздардың барлық типтері) |
3 |
|
Жоғары сатыдағы өсімдіктер пайда болды.(мүктер, қырықбуындар, плаундар, қырықжапырақтар, ашықтұқымдылар) |
4 |
|
Омырқалыларкласының соңғы өкілдері: құстар, сүтқоректілер, ал өсімдіктерден жабықтұқымдылар (гүлді өсімдіктер) |
5 |
|
Тіршілік заманауи түрге ие болып, адамның пайда болуымен аяқталды. |
[5]
3 тапсырма: Суретте жатырдағы ұрықтың дамуы бейнеленген.
(а) L әрпімен белгіленген бөлімді атаңыз. [1]
(b) Плацентаның қорғаныштық және гормоналды қызметін сипаттаңыз. [2]
4 тапсырма: Биотехнология дегеніміз не? Биотехнология әдісі арқылы алынатын өнімдерге мысал келтіріңіз.
___________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
[1]
Бағалау критерийлері |
Тапсырма |
Дескриптор |
балл |
білім алушы |
|||
Дезоксирибонуклеин қышқылының молекуласының қос шиыршықты құрылымын сипаттайды |
1 В |
сызбадан нуклеотидтің X бөлігін атайды; |
1 |
сызбадан нуклеотидтің Y бөлігін атайды; |
1 |
||
сызбадан нуклеотидтің Z бөлігін атайды; |
1 |
||
Z пен Q арасындағы байланыс түрінанықтайды; |
1 |
||
ДНҚ екінші тізбегін толықтырады; |
1 |
||
бұл заңдылық қалай аталатынын жазады; |
1 |
||
Тіршіліктін қалыптасу кезендерін сипаттайды |
2 В |
Алғашқы прокариоттардың пайда болуы кезеңін анықтайды; |
1
|
Көп жасушылы эукариоттар-омыртқасыздар мен балдырлар пайда болу заманын анықтайды; |
1
|
||
Жоғары сатыдағы өсімдіктердің пайда болу заманын анықтайды; |
1 |
||
Омырқалыларкласының соңғы өкілдері: құстар, сүтқоректілер, ал өсімдіктерден жабықтұқымдылардың пайда болу заманын анықтайды; |
1 |
||
Тіршілік заманауи түрге ие болып, адамның пайда болу заманын анықтайды; |
1 |
||
Жатырдағы ұрықтың дамуын сипаттайды |
3 В |
L әрпімен белгіленген бөлімді анықтайды; |
1 |
Плацентаның қорғаныштық және гормоналды қызметін түсіндіреді; |
2 |
||
Биотехнология саласын сипаттайды |
4 С |
Биотехнология әдісін сипаттап мысал келтіреді |
1 |
Барлығы |
15 |