«Биологияны оқытуда оқушылардың шығармашылық
дағдыларын қалыптастырудағы ғылыми жобаның
рөлі»
Ғылыми жұмыстың өзектілігі
: Биологияны оқытуда оқушылардың
шығармашылық дағдыларын қалыптастырудағы ғылыми жобаны орындауға
бағыттау тәсілдерін қолданудың жолдарын қарастыру және оның
тиімділігін педагогикалық эксперимент жүзінде
дәлелдеу.
• білім беру саласында биология
курсын оқытуда инновациялық технологияларды, соның ішінде ғылыми
зерттеу жобаларын орындауға бағыттау тәсілдерін қолданып оқытудың
теориялық негіздерін саралау;
• ғылыми зерттеу жобаларын
орындауға бағыттау тәсілдерін оқу сапасын арттырудағы
мүмкіндіктерін анықтау;
• зерттеуге байланысты ұсыныстар
мен әдістемесін педагогикалық эксперименттен өткізу, қорытындысын
жасау;
Зерттеу
нысаны: Жалпы білім беретін орта
мектептегі биологияны оқыту үрдісі. Сондай-ақ өз педагогикалық
тәжірибемде Жетісу ауданы №148 мектеп-гимазисының 7 «Д», 7 «Г»
сынып оқушылармен жүрізілді.
Зерттеу
әдістері: Зерттеу жұмысын орындау
барысында келесі төмендегідей әдістер
қолданылды;
- теориялық (зерттеу нәтижесі
бойынша философиялық, психологиялық- педагогикалық, биологиялық,
ғылыми әдістемелік әдебиеттерді, биологиялық ерекшеліктерді
талдау);
- эмперикалық (әңгімелесу,
бақылау, сауалнама, оқу әдістемелік құжаттарды), мемлекеттік
стандарт, бағдарламалар, оқулықтар, саралау, педагогикалық озық
іс-тәжірибелерді зерттеу, талдау. Мектепте оқушылармен жоба жұмысы
жүргізіледі.
Зерттеудің ғылыми
жаңалықтары:
- Мектеп табалдырығынан бастап
аса білімді оқушылармен жеке өздік жұмыстарды ұйымдастырудағы
инновациялық әдістердің ғылыми –теориялық негіздері
нақтыланады;
- Оқу үдерісінде оқушылардың
шығармашылық дағдыларын қалыптастырудағы ғылыми жобаны орындауға
бағыттау;
- Жалпы білім беру орындарында
биологияны оқыту барысында жобалау технологиясын кеңінен қолданып,
оқу үдерісіне пайдалану;
Зерттеудің практикалық
маңыздылығы:
Ботаника, зоология, анатомия,
жалпы биология пәндерінен оқушыларға жоба жұмыстарының әдістемесі
ұсынылуында: Зерттеу нәтижелері мен қорытындылары келешекте осы
бағыт бойынша жүргізілетін ғылыми ізденістерге негіз
болады.
Зерттеудің көздері: Зерттеу
мәселесі бойынша философтардың, педагогтар мен психологтардың,
әдіскерлердің еңбектері; Қазақстан Республикасының білім және ғылым
министрлігінің ресми құжаттары, Қазақстан Республикасы Білім туралы
Заңы, Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2011 - 2020
жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы, мемлекеттік жалпыға
міндетті білім беру стандарты, бағдарламалар, озық тәжірибелер,
студенттің педагогикалық және зерттеушілік іс-
тәжірибесі.