Материалдар / Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу. Мәндес теңдеулер. Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеулерді шешу
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу. Мәндес теңдеулер. Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеулерді шешу

Материал туралы қысқаша түсінік
ҚМЖ 6 сынып матем 3 тоқсан. Оқу мақсаттары: 6.2.2.2 бір айнымалысы бар сызықтық теңдеудің, мәндес теңдеулердің анықтамаларын білу;
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
31 Қаңтар 2024
100
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
450 тг 338 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Таныстым:


Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігі

Момынай жалпы орта білім беретін мектебі

Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары

Пәні: Математика

Тақырыбы: Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу. Мәндес теңдеулер. Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеулерді шешу

Бөлім:

6.3А Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу

Педагогтің Т.А.Ә.

Алиева Гүлжан Аманкулкызы

Күні:

10.01.2024ж

Сынып: 6 «А»

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу. Мәндес теңдеулер. Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеулерді шешу

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

6.2.2.2 бір айнымалысы бар сызықтық теңдеудің, мәндес теңдеулердің анықтамаларын білу;

Сабақтың мақсаты

  • бір айнымалысы бар сызықтың теңдеуді шешу.

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурс

тар


Сабақтың басы

  1. Ұйымдастыру кезеңі.

  • оқушылардың назарын жинақтау;

  • оқушылармен бірлесіп оқу мақсатын, сабақ мақсаттарын анықтау.

  • оқушылардың «жақын даму аймағын», сабақ соңында күтілетін нәтижелерді анықтау

Сабақтың мақсаттарымен, күтілетін нәтижелермен таныстыру.

Үй тапсырмасын тексеру.


Жинақтала

ды,сабаққа ынталанады





Ынталандыру сөздерін қолдану «жақсы», «жарайсың», «өте жақсы»




6 сынып оқулығы. 1-бөлім

Сабақтың ортасы

Жаңа сабақ түсіндіру.

ax = b түріндегі теңдеу бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу деп аталады, мұндағы x – айнымалы, a және b – қандай да бір сандар.

Теңдеуді шешу деп айнымылының орнына қойғанда дұрыс санды теңдікке айналдыратын x (теңдеудің түбірі) белгісіз айнымалысының барлық мәнін табуды айтады.

Теңдеуді шешу кезінде жақшаларды ашу, ұқсас мүшелерді біріктіру, өрнекті ықшамдау амалдары орындалады. Бірақ ықшамдалған кезде теңдеу мәндес теңдеуге түрленеді.

Түбірлері бірдей теңдеулерді мәндес теңдеу деп атайды.

Мысалы, 3(x + 2) = 0 теңдеуі мен 3x + 6 = 0 теңдеуі мәндес теңдеулер, себебі 3(x + 2) = 0 теңдеуінің түбірі –2 және 3x + 6 = 0 теңдеуінің түбірі де –2.

Түбірлері жоқ теңдеулер де мәндес теңдеулер болады.

Теңдеуді шешу кезінде оны қарапайым, бірақ мәндес теңдеумен алмастыру керек. Ол үшін теңдеулердің келесі қасиеттері қолданылады:

1-қасиет. Теңдеудің екі жағын да нөлден өзге бірдей санға көбейткенде немесе бөлгенде теңдеу мәндес теңдеуге түрленеді.

Мысалы, түбірі 4 болатын 0,2x – 0,3 = 0,5 теңдеуінің екі жағын да 10-ға көбейтсе, түбірі 4 болатын 2x – 3 = 5 теңдеуі шығады, демек, 0,2x – 0,3 = 0,5 және 2x – 3 = 5 теңдеулері мәндес теңдеулер.

2-қасиет. Теңдеудің екі жағына да бірдей көпмүшені, бірмүшені немесе санды қосқанда теңдеу мәндес теңдеуге түрленеді.

Мысалы, түбірі болатын 3x – 2 = –1 теңдеудің екі жағына да 2x қосса, түбірі болатын 3x – 2 + 2x = –1 + 2x немесе 5x – 2 = –1 + 2x теңдеуі шығады, демек, 3x – 2 = –1 және 5x – 2 = –1 + 2x теңдеулері мәндес теңдеулер.


Тапсырмалар орындау:

1. Теңдеуді шеш: 1,4x + 2 = 4,6 – 1,2x.

2. y айнымалысының қандай мәнінде 2,2y − 7 және 3y − 3 өрнектері тең болады?

3. x айнымалысының қандай мәнінде 3x + 1,5 өрнегі 2(x + 2өрнегінен 4,5-ке кем болады?

4. 2(x – 1,5+ 5 = 2 және 1,2x – 2a = x + 4 теңдеулері a параметрінің қандай мәнінде мәндес теңдеулер болатынын анықта.

5. Екі санның қосындысы 9,5-ке тең. Екі еселенген бірінші сан екінші саннан 2-ге кем болса, осы сандарды анықта.

Жаңа тақырыпты меңгереді.




































Оқушылар өз беттерінше отырып берілген тапсырмаларды орындайды. Нәтижесін тақтаға жазады.

Ынталандыру сөздерін қолдану «жақсы», «жарайсың», «өте жақсы»

































1-10 баллдық жүйеде бағаланады.










































Сабақтың соңы

Үй жұмысы:

есеп

Рефлексия: Оқушылар сабақ соңында келесі сөйлемдерді толықтырады

Бүгін сабақта мен.....үйрендім

Бүгін сабақта маған....ұнады

Бүгін сабақта мен.....қайталадым

Бүгін сабақта мен өзіме....деген баға қойдым


Үй жұмысын алады.

Рефлексияны ауызша орындайды.


Формативті бағаланады.





Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!