«Брейн-ринг» оқыта үйрету ойыны.(жарыс - ойын)Сабақтың тақырыбы: Еуразия материгіне физикалық – географиялық сипаттама (Еуразия тарауын қайталау)Мақсаты:Білімділік: оқушыларды топпен жұмыс істеуге ұйымдастыру. Еуразия материгінің географиялық орны, зерттелу тарихы, жер бедері, климаты туралы ғылыми түсінік қалыптастыру.Дамытушылық: оқушылардың өз беттерінше жұмыс сітеп, шығармашылық ойларын өсіру. Өз ойларын еркін айтып қорытынды жасай білуге дағдыландыру.Тәрбиелік: Оқушылардың ұлтжандылық және интернационалдық сезімдерін қалыптастыру.Сабақтың түрі: Ойын сабақ (қорытынды сабақ) Сабақтың тәсілі: сұрақ-жауапСабақтың көрнекілігі: Жарты шарлар картасы, Дүние жүзі картасы, атлас, кескін карта. Сабақтың барысы: «Брейн-ринг» оқыта үйрету ойыны.Құрал –жабдығы:1. Нөмірлері мен атқаратын рөлі жазылған жетондар (1-қосымша)2. Тапсырмаларғы арнап алты бөлікке бөлінген жаймалар (2-қосымша)3. Сандар жазылған жаймалар (3-қосымша) 4. Сары («3» бағасы), жасыл («4» бағасы), көк («5» бағасы) түсті фишкалар жәнен толықтыру жасағандарға берілетін көк түсті жарты фишкалар (4-қосымша)5. Үстелдердің сілтемесі (5-қосымша)6. ортақ бағалау парағы (6-қосымша)7. Үш күрделілік деңгейіндегі тапсырмалар жазылған карточкалар: ойынның екінші нұсқасына мұндай карточкалар түрлі-түсті – көк, жасыл, қызыл және сары түстиі қатырма қағаздан жасалады.8. жауап үлгілері жазылған карточкалар.Ойынның жүру барысы:Сынып 7 (5) адамнан топтарға бөлінеді: мұнда 6 (4) ойыншы және бір жүргізуші болады. Ойынға қатысушылар нөмір жазылған жетондар таратылады. Әрбір топ жеке үстел басында отырады. Үстелдің үстінде – үстелдің сілтемесі және 6 (4) бөлікке бөлінген жаймалар; бөліктерге бөлінген әрбір жаймаға бір ғана тапсырма карточкасы (онда 1-2 сұрақтан) қойылады. Бір үстелге қызыл түсті карточка, екіншісіне – көк, сосын – сары, жасыл түсті каточкалар қойылады. Топ қызыл үстелдегі тапсырманы орындаған соң, көк үстелге, одан – жасыл және сары үстелдерге көшеді ( Бсуретін қараңыз).Командалар бір уақытта ойнайды. Бір үстел басындағы ойынның ауқыт немесе тиісті деңгей сұрақтарына жауап беру уақыты – 10-12 минут (әр ойыншыға 1,5-2 минут есебінен). Ойын барысында әрбір ойыншы фишка алып отырады. Солардың санына және түсіне қарай баға қойылады. Сөйтіп бір ойында әр оқушы әр түрлі күрделілік деңгейіндегі 18-24 тапсырма ойындайды.I үстел. Қызыл түсті карточка сұрақтары1.Еуразия ауданы – 54,4 2.Еуразияның солтүстік шеткі нүктесі – Челюскин мүйісі 3.Материктің солтүстіктен оңтүстікке дейінгі арақашықтығы – 8000км 4.Батысынан шығысына дейінгі қашықтық – 16000км 5.Еуразия арқылы өтетін дүниежүзіндегі ең ірі екі сейсмикалық белдеулер – Альпі-Гималай, Тынық мұхиттың геосинклинальдық белдеуі 6.Ең биік сонбеген жанартау – Ключи шоқысы 7.Ең ірі түбек – Арабия II үстел. Көк түсті карточка сұрақтары1.Дүние жүзіндегі ең биік тау шыңы – Джомолунгма,8848м 2.Теңіз деңгейінен ең төмен орналасқан жер – Өлі теңіз 3.Ең ыстық әрі аптапты жер – Тар шөлі,+53˚С 4.Жер шарындағы ең үлкен көл – Каспий 5.Ең терең көл – Байкал 6.Каспий теңізінің ауданы – 390 мың км² 7.Материктің халқы – 4 млрд астам III үстел. Сары карточка сұрақтары1.Еуразия материгінің жағалауларын шайып жатқан мұхиттар – Солт.Мұзды мұхиты, Тынық, Атлант, Үнді 2.Еуразия материгінің батысын финикиялық зерттеушілер не деп атаған - Эреб 3.Асу деп Еуразия материгінің қай бөлігін атаған – шығыс 4.Еуразияның солтүстігін алып жатқан мұхит – солт.мұзды мұхит 5.Шығысында қандай мұхитпен шектеседі – Тынық мұхиты 6.Оңтүстік батысы шектеседі.... – Атлант 7.Үнді мұхиты Еуразия материгінің қай бөлігімен шектеседі – оңтүстік IV үстел. Жасыл карточка сұрақтары1.Ең терең нүктесі – 403 2.Өлі теңіз орналасқан түбек – Арабия 3.Еуразия мен Солтүстік Америка географиялық орнының басты ұқсастықтары – олардың солт.те, оңт.ке экваторға дей.гі аралықта созылып жатуы 4.Челюскин мүйісінің координатасы 77с.е, 104ш.б 5.1 с.е, 103 ш.б координатында орналасқан мүйіс - Пиай 6.Еуразияның батыс шеткі нүктесі – Рока мүйісі 7.Шығыс шеткі нүктесі – Дежнев мүйісі Қорытынды.