«Брейн-ринг» оқыта үйрету
ойыны.
(жарыс -
ойын)
Сабақтың
тақырыбы: Еуразия материгіне физикалық –
географиялық сипаттама (Еуразия тарауын
қайталау)
Мақсаты:
Білімділік: оқушыларды топпен жұмыс
істеуге ұйымдастыру. Еуразия материгінің географиялық орны,
зерттелу тарихы, жер бедері, климаты туралы ғылыми түсінік
қалыптастыру.
Дамытушылық: оқушылардың өз беттерінше
жұмыс сітеп, шығармашылық ойларын өсіру. Өз ойларын еркін айтып
қорытынды жасай білуге дағдыландыру.
Тәрбиелік: Оқушылардың ұлтжандылық және
интернационалдық сезімдерін қалыптастыру.
Сабақтың
түрі: Ойын сабақ (қорытынды
сабақ)
Сабақтың
тәсілі:
сұрақ-жауап
Сабақтың
көрнекілігі: Жарты шарлар картасы, Дүние
жүзі картасы, атлас, кескін карта.
Сабақтың
барысы: «Брейн-ринг» оқыта үйрету
ойыны.
Құрал
–жабдығы:
1. Нөмірлері мен атқаратын
рөлі жазылған жетондар (1-қосымша)
2. Тапсырмаларғы арнап алты
бөлікке бөлінген жаймалар (2-қосымша)
3. Сандар жазылған жаймалар
(3-қосымша)
4. Сары («3» бағасы), жасыл
(«4» бағасы), көк («5» бағасы) түсті фишкалар жәнен толықтыру
жасағандарға берілетін көк түсті жарты фишкалар
(4-қосымша)
5. Үстелдердің сілтемесі
(5-қосымша)
6. ортақ бағалау парағы
(6-қосымша)
7. Үш күрделілік деңгейіндегі
тапсырмалар жазылған карточкалар: ойынның екінші нұсқасына мұндай
карточкалар түрлі-түсті – көк, жасыл, қызыл және сары түстиі
қатырма қағаздан жасалады.
8. жауап үлгілері жазылған
карточкалар.
Ойынның жүру
барысы:
Сынып 7 (5) адамнан топтарға
бөлінеді: мұнда 6 (4) ойыншы және бір жүргізуші болады. Ойынға
қатысушылар нөмір жазылған жетондар таратылады. Әрбір топ жеке
үстел басында отырады. Үстелдің үстінде – үстелдің сілтемесі және 6
(4) бөлікке бөлінген жаймалар; бөліктерге бөлінген әрбір жаймаға
бір ғана тапсырма карточкасы (онда 1-2 сұрақтан) қойылады. Бір
үстелге қызыл түсті карточка, екіншісіне – көк, сосын – сары, жасыл
түсті каточкалар қойылады. Топ қызыл үстелдегі тапсырманы орындаған
соң, көк үстелге, одан – жасыл және сары үстелдерге көшеді (
Бсуретін қараңыз).
Командалар бір уақытта
ойнайды. Бір үстел басындағы ойынның ауқыт немесе тиісті деңгей
сұрақтарына жауап беру уақыты – 10-12 минут (әр ойыншыға 1,5-2
минут есебінен). Ойын барысында әрбір ойыншы фишка алып отырады.
Солардың санына және түсіне қарай баға қойылады. Сөйтіп бір ойында
әр оқушы әр түрлі күрделілік деңгейіндегі 18-24 тапсырма
ойындайды.
I
үстел. Қызыл түсті карточка
сұрақтары
1.Еуразия ауданы – 54,4
2.Еуразияның солтүстік шеткі нүктесі – Челюскин мүйісі 3.Материктің
солтүстіктен оңтүстікке дейінгі арақашықтығы – 8000км 4.Батысынан
шығысына дейінгі қашықтық – 16000км 5.Еуразия арқылы өтетін
дүниежүзіндегі ең ірі екі сейсмикалық белдеулер – Альпі-Гималай,
Тынық мұхиттың геосинклинальдық белдеуі 6.Ең биік сонбеген жанартау
– Ключи шоқысы 7.Ең ірі түбек – Арабия
II
үстел. Көк түсті карточка
сұрақтары
1.Дүние жүзіндегі ең биік тау
шыңы – Джомолунгма,8848м 2.Теңіз деңгейінен ең төмен орналасқан жер
– Өлі теңіз 3.Ең ыстық әрі аптапты жер – Тар шөлі,+53˚С 4.Жер
шарындағы ең үлкен көл – Каспий 5.Ең терең көл – Байкал 6.Каспий
теңізінің ауданы – 390 мың км² 7.Материктің халқы – 4 млрд
астам
III
үстел. Сары карточка
сұрақтары
1.Еуразия материгінің
жағалауларын шайып жатқан мұхиттар – Солт.Мұзды мұхиты, Тынық,
Атлант, Үнді 2.Еуразия материгінің батысын финикиялық зерттеушілер
не деп атаған - Эреб 3.Асу деп Еуразия материгінің қай бөлігін
атаған – шығыс 4.Еуразияның солтүстігін алып жатқан мұхит –
солт.мұзды мұхит 5.Шығысында қандай мұхитпен шектеседі – Тынық
мұхиты 6.Оңтүстік батысы шектеседі.... – Атлант 7.Үнді мұхиты
Еуразия материгінің қай бөлігімен шектеседі –
оңтүстік
IV
үстел. Жасыл карточка
сұрақтары
1.Ең терең нүктесі – 403 2.Өлі
теңіз орналасқан түбек – Арабия 3.Еуразия мен Солтүстік Америка
географиялық орнының басты ұқсастықтары – олардың солт.те, оңт.ке
экваторға дей.гі аралықта созылып жатуы 4.Челюскин мүйісінің
координатасы 77с.е, 104ш.б 5.1 с.е, 103 ш.б координатында
орналасқан мүйіс - Пиай 6.Еуразияның батыс шеткі нүктесі – Рока
мүйісі 7.Шығыс шеткі нүктесі – Дежнев
мүйісі
Қорытынды.