Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit – Our Our neighbourhood


    Date: 06.04.2023

    Teacher’s name: Serikova Janerke


    Grade 6

    Number present: 12

    Number absent: 0

    Theme of the lesson:

    Buildings above the clouds


    Learning objective(s) that this lesson is contributing to

    6.L5 understand most specific information and detail of short, supported talk on a wide range of familiar topics

    6.S1 provide basic information about themselves at sentence level on an increasing range of general topics

    6.UE15 use common verbs followed by infinitive verb / verb +

    ing patterns on a limited range of familiar general and curricular topics

    Lesson objective

    • understand the main points in texts

    • Answers the questions about skyscrapers

    • uses common verbs in sentences

    Assessment criteria

    • Identify specific information and details in the texts

    • Demonstrate the ability to speak grammatically correct sentences

    Stage, timings

    Teacher’s instructions\actions

    Students’ actions

    Assessment

    Resources

    Org. moment

    1 min











    2 min

    Greeting

    Good morning, everyone. I am glad to see you here.

    “Smile!” Establishes positive atmosphere in the classroom.

    T. Let’s begin our lesson.

    All go to the blackboard and make please the circle. Do you know who is the prettiest in the class?

    Look into the box and see the photo of the most beautiful student.(mirror)

    You are the most beautiful students.

    Checking home task

    “Art gallery” game used to revise the vocabulary of previous lesson.

    The teacher asks learners to answer what these pictures, where are they located and how they are connected to each other.


    Ss greet the teacher











    Students answer the questions




    Self-assessment during the lesson

    ‘Elevator’



    Tickets with points








    PPP slide 1














    Lead-in

    8 min

    Presenting lesson objective

    What are we going to speak about today?

    Ss guess the theme of the lesson

    Theme of the lesson ‘Buildings above the clouds’

    Students are divided into 3 groups by pictures

    1 group - “The Shard”.

    2 group - “The Triump”.

    3 group - «Burj Khalifa»


    Pre-teaching vocabulary

    Apartment [əˈpɑːtmənt]- пәтер

    Beam [biːm]- бөрене

    Cathedral  [kəˈθiː.drəl]– шіркеу

    Development –[dɪˈveləpmənt] әзірлеу

    Elevator  [ˈelɪveɪtə(r)] – лифт

    Impressive  [ɪmˈpresɪv] – әсерлі

    Living space  [ˈlɪvɪŋ speɪs]– тұрғын алаңы

    Mast [mɑːst]– тірек

    Sailor [ˈseɪlə(r)]– теңізші

    Skyline [ˈskaɪ.laɪn] – көкжиек сызығы

    Steel [stiːl] – құрыш (сталь)

    Storey [stоri ] - қабат


    Repeat the words

    T-S S-S

    T. Very good! Thank you sit down please.

    Ss are presented the lesson objective


    Ss divided into 3 groups






    Ss are introduced to new words


    Ss repeat new words








    Teacher’s praise.












    Teacher’s praise

    PPP slide 2













    (new vocabulary)

    PPP slide 3

    Pre-listening

    3 min

    Listen to the music

    Imagine you are in one of the buildings in the pictures. What can you see through the window?


    Learners answer the questions

    Teacher evaluates students Tickets with points



    PPP slide 4

    While-listening task

    6 min

    Teacher gives the task to listen the text and answer for the questions while reading.


    Type of task is open

    Answer the questions task

    Scaffolding

    Differentiation by Content:

    Middle order thinking skills students answer 1-2 questions

    High order thinking skills students answer all questions



    Learners listen the text


    Learners answer the questions according to they level.



    Learners check they answers



    Descriptors:

    1.listen the text

    2.answer the questions






    Group assessment

    Tickets with points



    SB p 92


    e-book

    Energizer

    3 min

    develop the design of your skyscraper using improvised materials


    Teacher’s praise

    designer toy

    newspapers

    Post-listening

    3 min

    After listening the text, the teacher gives instructions how to do exercise 4





    Students do ex 4


    Peer – assessment

    Tickets with points



    E-book

    work on the board

    Post listening task

    5 min


    GW. The teacher gives the task to create a poster about they selected building using information on the internet



    Scaffolding

    - teacher allows students to use the internet

    Differentiation:

    Middle order thinking skills students make a poster using the internet


    High order thinking skills students make a poster without support




    Students create a poster, using information on the internet




    Descriptors:

    1.Creative a poster

    2. Use topic related vocabulary




    Tickets with points




    posters markers pictures


    Speaking

    7 min

    Use the phrases in the list to make sentences about yourself

    The verbs Like/Love/Hate usually take the ING form

    The verb Enjoy always takes the ING form when we talk in general

    It is not possible to use TO after Enjoy

    I enjoy playing tennis.   I enjoy to play tennis.

    VERB+ TO (Infinitive)

    want plan decide try hope expect offer forget need promise refuse learn

    I want to go to India one day.



    Ss make and tell sentences about themselves

    Tickets with points






    Teacher’s praise

    words and phrases

    Self-reflection,

    Feedback

    2-3 min

    -Answer the questions based on the knowledge gained in today's lesson

    feedback

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Серікова Жанерке Серікқызы
    29 Қараша 2023
    902
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Buildings above the clouds 6 класс Excel

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Buildings above the clouds 6 класс Excel

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Book Excel, 6 grade, term 4
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit – Our Our neighbourhood


    Date: 06.04.2023

    Teacher’s name: Serikova Janerke


    Grade 6

    Number present: 12

    Number absent: 0

    Theme of the lesson:

    Buildings above the clouds


    Learning objective(s) that this lesson is contributing to

    6.L5 understand most specific information and detail of short, supported talk on a wide range of familiar topics

    6.S1 provide basic information about themselves at sentence level on an increasing range of general topics

    6.UE15 use common verbs followed by infinitive verb / verb +

    ing patterns on a limited range of familiar general and curricular topics

    Lesson objective

    • understand the main points in texts

    • Answers the questions about skyscrapers

    • uses common verbs in sentences

    Assessment criteria

    • Identify specific information and details in the texts

    • Demonstrate the ability to speak grammatically correct sentences

    Stage, timings

    Teacher’s instructions\actions

    Students’ actions

    Assessment

    Resources

    Org. moment

    1 min











    2 min

    Greeting

    Good morning, everyone. I am glad to see you here.

    “Smile!” Establishes positive atmosphere in the classroom.

    T. Let’s begin our lesson.

    All go to the blackboard and make please the circle. Do you know who is the prettiest in the class?

    Look into the box and see the photo of the most beautiful student.(mirror)

    You are the most beautiful students.

    Checking home task

    “Art gallery” game used to revise the vocabulary of previous lesson.

    The teacher asks learners to answer what these pictures, where are they located and how they are connected to each other.


    Ss greet the teacher











    Students answer the questions




    Self-assessment during the lesson

    ‘Elevator’



    Tickets with points








    PPP slide 1














    Lead-in

    8 min

    Presenting lesson objective

    What are we going to speak about today?

    Ss guess the theme of the lesson

    Theme of the lesson ‘Buildings above the clouds’

    Students are divided into 3 groups by pictures

    1 group - “The Shard”.

    2 group - “The Triump”.

    3 group - «Burj Khalifa»


    Pre-teaching vocabulary

    Apartment [əˈpɑːtmənt]- пәтер

    Beam [biːm]- бөрене

    Cathedral  [kəˈθiː.drəl]– шіркеу

    Development –[dɪˈveləpmənt] әзірлеу

    Elevator  [ˈelɪveɪtə(r)] – лифт

    Impressive  [ɪmˈpresɪv] – әсерлі

    Living space  [ˈlɪvɪŋ speɪs]– тұрғын алаңы

    Mast [mɑːst]– тірек

    Sailor [ˈseɪlə(r)]– теңізші

    Skyline [ˈskaɪ.laɪn] – көкжиек сызығы

    Steel [stiːl] – құрыш (сталь)

    Storey [stоri ] - қабат


    Repeat the words

    T-S S-S

    T. Very good! Thank you sit down please.

    Ss are presented the lesson objective


    Ss divided into 3 groups






    Ss are introduced to new words


    Ss repeat new words








    Teacher’s praise.












    Teacher’s praise

    PPP slide 2













    (new vocabulary)

    PPP slide 3

    Pre-listening

    3 min

    Listen to the music

    Imagine you are in one of the buildings in the pictures. What can you see through the window?


    Learners answer the questions

    Teacher evaluates students Tickets with points



    PPP slide 4

    While-listening task

    6 min

    Teacher gives the task to listen the text and answer for the questions while reading.


    Type of task is open

    Answer the questions task

    Scaffolding

    Differentiation by Content:

    Middle order thinking skills students answer 1-2 questions

    High order thinking skills students answer all questions



    Learners listen the text


    Learners answer the questions according to they level.



    Learners check they answers



    Descriptors:

    1.listen the text

    2.answer the questions






    Group assessment

    Tickets with points



    SB p 92


    e-book

    Energizer

    3 min

    develop the design of your skyscraper using improvised materials


    Teacher’s praise

    designer toy

    newspapers

    Post-listening

    3 min

    After listening the text, the teacher gives instructions how to do exercise 4





    Students do ex 4


    Peer – assessment

    Tickets with points



    E-book

    work on the board

    Post listening task

    5 min


    GW. The teacher gives the task to create a poster about they selected building using information on the internet



    Scaffolding

    - teacher allows students to use the internet

    Differentiation:

    Middle order thinking skills students make a poster using the internet


    High order thinking skills students make a poster without support




    Students create a poster, using information on the internet




    Descriptors:

    1.Creative a poster

    2. Use topic related vocabulary




    Tickets with points




    posters markers pictures


    Speaking

    7 min

    Use the phrases in the list to make sentences about yourself

    The verbs Like/Love/Hate usually take the ING form

    The verb Enjoy always takes the ING form when we talk in general

    It is not possible to use TO after Enjoy

    I enjoy playing tennis.   I enjoy to play tennis.

    VERB+ TO (Infinitive)

    want plan decide try hope expect offer forget need promise refuse learn

    I want to go to India one day.



    Ss make and tell sentences about themselves

    Tickets with points






    Teacher’s praise

    words and phrases

    Self-reflection,

    Feedback

    2-3 min

    -Answer the questions based on the knowledge gained in today's lesson

    feedback

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 6 сынып
    29.11.2023
    902
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Серікова Жанерке Серікқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации