Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / Buildings above the clouds 6 класс Excel
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Unit – Our Our
neighbourhood
Date:06.04.2023
Teacher’s
name:Serikova
Janerke
Grade
6
Number present:
12
Number absent:
0
Theme of the
lesson:
Buildings above the
clouds
Learning objective(s) that
this lesson is contributing to
6.L5 understand most specific information and detail of
short, supported talk on a wide range of familiar
topics
6.S1 provide basic information
about themselves at sentence level on an increasing range of
general topics
6.UE15 use common verbs
followed by infinitive verb / verb
+
ing patterns on a limited
range of familiar general and curricular
topics
Lessonobjective
understand the main points in
texts
Answers the questions about
skyscrapers
uses common verbs in
sentences
Assessment
criteria
Identify specific information
and details in the texts
Demonstrate the
ability to speak grammatically correct
sentences
Stage,
timings
Teacher’s
instructions\actions
Students’
actions
Assessment
Resources
Org.
moment
1
min
2
min
Greeting
Good morning, everyone. I am
glad to see you here.
“Smile!”Establishes positive
atmosphere in the classroom.
T. Let’s begin our
lesson.
All go to the blackboard and
make please the circle. Do you know who is the prettiest in the
class?
Look into the box and see the
photo of the most beautiful
student.(mirror)
You are the most beautiful
students.
Checking home
task
“Art gallery” game used to
revise the vocabulary of previous
lesson.
The teacher asks learners to
answer what these pictures, where are they
locatedand how they are connected to
each other.
Ss greet the
teacher
Students answer the
questions
Self-assessment
duringthe
lesson
‘Elevator’
Tickets with
points
PPP slide
1
Lead-in
8
min
Presenting lesson
objective
What are we going to speak
about today?
Ss guess the theme of the
lesson
Theme of the lesson ‘Buildings
above the clouds’
Students are divided into 3 groups by
pictures
1 group - “The
Shard”.
2 group - “The
Triump”.
3group -«Burj
Khalifa»
Pre-teaching
vocabulary
Apartment
[əˈpɑːtmənt]-пәтер
Beam
[biːm]-бөрене
Cathedral
[kəˈθiː.drəl]–шіркеу
Development
–[dɪˈveləpmənt]әзірлеу
Elevator
[ˈelɪveɪtə(r)] –лифт
Impressive
[ɪmˈpresɪv] –әсерлі
Living space
[ˈlɪvɪŋspeɪs]–тұрғын алаңы
Mast
[mɑːst]–тірек
Sailor
[ˈseɪlə(r)]–теңізші
Skyline[ˈskaɪ.laɪn]
–көкжиек
сызығы
Steel [stiːl]
–құрыш
(сталь)
Storey
[stоri ]
-қабат
Repeat the
words
T-S
S-S
T. Very good! Thank
you sit down please.
Ss are presented the lesson
objective
Ss divided into 3
groups
Ss are introduced to new
words
Ss repeat new
words
Teacher’s
praise.
Teacher’s
praise
PPP slide
2
(new
vocabulary)
PPP slide
3
Pre-listening
3
min
Listen to the
music
Imagine you are in one of the
buildings in the pictures. What can you see through the
window?
Learners answer the
questions
Teacher evaluates
studentsTickets with
points
PPP slide
4
While-listening
task
6
min
Teacher gives the task to
listen the text and answer for the questions while
reading.
Type of task is
open
Answer the questions
task
Scaffolding
Differentiation by
Content:
Middle order thinking skills
students answer 1-2 questions
High order thinking skills
students answer all questions
Learners listen the
text
Learners answer the questions
according to they level.
Learners check they
answers
Descriptors:
1.listen the
text
2.answer the
questions
Group
assessment
Tickets with
points
SB p
92
e-book
Energizer
3min
developthe
design of your skyscraper using improvised
materials
Teacher’s
praise
designer
toy
newspapers
Post-listening
3
min
After listening the
text, the teacher gives instructions how to do exercise
4
Students do ex
4
Peer –
assessment
Tickets with
points
E-book
work on the
board
Post listening
task
5
min
GW. The teacher
gives the task to create a poster about they selected building
using information on the
internet
Scaffolding
- teacher allows students to
use the internet
Differentiation:
Middle order thinking skills
studentsmake a poster using the
internet
High order thinking skills
students make a posterwithout
support
Students create a poster,
using information on the internet
Descriptors:
1.Creative a
poster
2. Use topic related
vocabulary
Tickets with
points
posters markers
pictures
Speaking
7
min
Use the phrases in
the list to make sentences about
yourself
The verbs
Like/Love/Hate usually take the ING
form
The verb
Enjoy always takes the ING form when we talk in
general
It is not possible to
use TO after
Enjoy
I enjoy playing tennis. I
enjoy to play
tennis.
VERB+ TO
(Infinitive)
want plan decide try hope expect offer
forget need promise refuse
learn
I want to go to India one
day.
Ss make and tell sentences
about themselves
Tickets with
points
Teacher’s
praise
words and
phrases
Self-reflection,
Feedback
2-3
min
-Answer the questions based on
the knowledge gained in today's
lesson
feedback
338тг - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз