Шарипбаева Мейрамкуль
Налибаевна
Түркістан облысы, Ордабасы
ауданы, Шұбарсу ауылы
Б.Нұрлыбеков атындағы жалпы
орта мектебі КММ-нің көркем еңбек пәнінің
мұғалімі
Сабақтың
тақырыбы: Ши тоқу
өнері
Білімділік: оқушыларға ши тоқу
өнері, тоқылуы мен өңделуі туралы толық мағлұмат беру;
Дамытушылық: теориялық білімдерін сарамандық жұмыста пайдалана
білу, оқушыларды өз бетінше ізденуге дағдыландыру, олардың
ой-өрісін дамыту;
Тәрбиелік: өз қолымен әсем бұйым жасауға, ұқыптылыққа,
еңбексүйгіштікке, іскерлікке тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: аралас
Сабақтың әдісі: түсіндіру, сұрақ-жауап, өз бетінше сарамандық
жұмыс.
Сабақтық көрнекілігі: Дайын ши түрлері, қондырғы ағаш, әр түрлі
жіптер
Пәнаралық байланыс: сызу, бейнелеу өнері, тарих, биология.
I. Ұйымдастыру кезеңі:
• Оқушылармен сәлемдесемін;
• Оқушылардың құрал – жабдықтарын түгендеу;
• Оқушылардың зейіндерін сабаққа
аударту.
Ши тоқу (орау)— бұрын және
қазіргі кезде қазақ халқы мен Орта Азия халықтары арасында кеңінен
тараған өнер. Күнделікті тұрмыс пен шаруашылық қажеті үшін тоқылған
ши қазірге дейін кеңінен пайдаланып келеді. Оны киіз үйдің құрамдас
бір бөлігі ретінде кереге сыртына тұтуға, сондай-ақ үй ішіндегі
ыдыс-аяқ, ошақ басын қоршай қоюға, киіз үйдің есігіне ұстауға, әр
түрлі үй шаруашылық мүддесіне (мәселен, киіз басу жұмыстарына,
жаюлы киіз-сырмақтың асты ылғал тартып, бүлінбеуі үшін солардың
астына төсеуге, сонымен бірге құрт жаю, тары сүзу т. б. ) кеңінен
пайдаланылады.
Ши ораудың екі түрі бар.
Біріншісі — тоқулы тұрған даяр шидің өрнегіне сала отырып орау;
Екіншісі — жаңа өрнек сүретінін үлгісімен тоқу.
Шиді бірінші түрмен тоқу үшін оларды бір-бірлеп тоқылған даяр шидің
өрнегінің үстіне салып, дәл келтіріп, әр түсті оралған шидің
буындарын, санап отырып орайды. Осылай ораған шилерді араласып
кетпеу үшін өрнегіне сәйкес келтіріп, өз алдына бөлектел шуда
жіппен тізіп отыру керек.
Станок (сырық) дайын болған соң, тас салмаға оралған жіптерді
арасын 10—15 ем етіп жалпы саны ши талының ұзындығына байланысты
арқалыққа көлденең асады. Содан соң бірінші шиді жіп үстіне салып
салмалы әрлі-берлі айқастыру арқылы шалып бастырады. Осылай
көлденең сырықтың үстіне салынған ши бастан-аяқ тоқылғаннан кейін
екіншісі салынады, осы тәртіп ши тоқылып біткенше қайталаныл
отырады.
Тоқылатын шидің екі шеті берік болу үшін шидің бастал атын жағы мен
аяқталатын жақ шетіне үш-төрт шиді қабаттан, әуелі өз алдына бір
рет, ширатылған жүн жіппен айқастыра үшбұрыштардың тізбегі сияқты
етіп байланыстырады. Бұл жерді шидің «алақаны» деп атайды. Шиді
баулау үшін қарақұсқа бекітілетін бауды «шибау» дейді. Тоқылып
болған шидің бас аяғын тегістеп қырқады, кейбір шеберлер осы
қырқылған шидің екі жақ шетін әдемі матамен көмкеріп
тігеді.
Венн
диаграммасы арқылы сабақты бекіту
Сабақты
қортындылау: оқушыларды білімін бағалау
Үйге
тапсырма: Ши тоқуды үйрену.