Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
“Буллингтен қорған!”
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Сынып сағатының қысқа мерзімді жоспары
Мектеп |
№5 мектеп-лицей |
|||
Мұғалім |
Қадырбек Гүлшат Қадырбекқызы |
|||
Сынып |
10 «А» сынып |
|||
Күні |
24.10.2024 |
|||
Сынып сағатының тақырыбы |
«Буллингтен қорған!» Қауіпсіздік сабағы «Онлайн ойындардың қауіптілігі мен интернетке тәуелділік» |
|||
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары |
Желі қолданушыларының қауіпсіздігін қамтамасыз ету ережелерін сақтау (интернеттегі алаяқтық пен агрессия). Буллингке қарсы күресудің ортақ ережесін сақтайды, мысалдар келтіру. |
|||
Сабақтың мақсаты |
Барлық оқушылар: Желідегі қауіпсіздік ережесін білу Оқушылардың басым бөлігі: Интернет желісін пайдалану барысында қауіпсіздік ережесін сақтай отырып алаяқтардан сақтану. Кейбір оқушылар: Интернет желісін пайдалануда қауіп-қатерден дұрыс қорғана алады |
|||
Сабақ барысы |
||||
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтың әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Ресурстар |
|
Сабақтың басы Жаңа тақырып |
Ұйымдастыру . Сәлемдесу, түгелдеу Ынтымақтастық атмосферасын құрамын. Оқушыларды «Селфи әдісі» арқылы суреттерін бірінші параққа салғызып кейіннен телефонға бір –бірін суретке түсірткізіп қайсы сурет жақсырақ шықты анықтау арқылы бір-біріне комплимент айтады. АКТ мүмкіндігі пайдасы зор екенін айтып өтеді. Келесі тақтаға сельфи суреттерін ашамын Салған суреттеріңізге қарап жеке қасиеттерін анықтайтын 10 сөзді бағанға жазуды ұсынады - жағымды (5 сөз) және теріс ( 5 сөз). Берілген уақытты орындау керек. Содан кейін мұғалім қатысушылардан парақтарды қоюды сұрайды және оларға қайтадан оралу керек екенін, бірақ кейінірек айтады. Енді біз қорқытуға қатысушылардың «портреттерін» жасауға тырысамыз, яғни осы құбылыстың барлық кейіпкерлерінің мінез-құлқының негізгі сипаттамаларын, белгілерін, белгілерін, ерекшеліктері мен мотивтерін сипаттауға тырысамыз. Осы жазғанымызды алдағы уақытта қарастырамыз. Алдарыңызға қойыңыздар Топтастыру 1. Тик-ток 2. Инстаграмм 3. Фейзбук 4. Телеграмм Бүгінгі жаңа тақырыбымыз «Буллингтен қорған» Ойын туралы бейнебаян көрсетіледі. Бейнебаянда оқушы адасып жүр соған біз тапсырмасын орындап саяхат жасауға көмек көрсетеміз 1 тапсырма Топтық жұмыс 1-топ (Вин диаграмасы) Интернеттің пайдасын, буллингке ұшырамау жолдарын, хакерлердің қалай жұмыс жасайтындығы туралы өз ойларын айтыңыздар. Венн диаграмасы арқылы компьютерлік қауіпсіздік пен желілік қауіпсіздікті салыстырыңыздар? Бейнебаян көрсетіледі (бейнебаянда 1 адасқан жерінен шықты келесі жолға көмек сұрайды келесі тапсырманы орындап саяхат жасауға көмек көрсетеміз) 2-Топ (көрініс) «Буллинг пен кибербуллингтің түсінігі және ерекшеліктері» туралы айтасыздар 1. Қорлау деген не? 2. Өмірде қорлауды қалай болдырмауға болады? Бейнебаян көрсетіледі (бейнебаянда 2 адасқан жерінен шықты келесі жолға көмек сұрайды келесі тапсырманы орындап саяхат жасауға көмек көрсетеміз) 3-Топ 1.Қандай жасөспірімде СТАЛКЕР болады? 2. Қайдай жасөспірімдер құрбандыққа түседі? Енді өз парақшаларыңа қараңдаршы, онда өзің туралы 10 сөз жазғансыңдар. Тізімді өзіңізбен бірге үнсіз қарап шығыңыз. Мүмкін, сіз өзіңіздің жеке тұлғаңызда анықтаған ерекшеліктер арасында сізді тәуекел топтарының біріне - қуғындаушыларға немесе қудалау құрбандарына жатқызуға болатын қасиеттер бар. Бейнебаян көрсетіледі (бейнебаянда 3 адасқан жерінен шықты келесі жолға көмек сұрайды келесі тапсырманы орындап саяхат жасауға көмек көрсетеміз) 4-Топ Қылмыстық жауапкершілік пен әкімшілік жауапкершіліктітүсіндіріңіз Бейнебаян көрсетіледі (бейнебаянда 4 адасқан жерінен шықты келесі жолға көмек сұрайды келесі тапсырманы орындап саяхат жасауға көмек көрсетеміз) Төрт бұрыш әдісі Әдістің сипаттамасы. Бөлменің төрт бұрышында (қабырғасында) «Мен де солай істейтін едім», «Әрқашан жұмыс істей бермейді», «Менің өз ұстанымым бар», «Мен де солай істейтін едім», «Менде жоқ» деген жазулар бар А4 өлшемді тақтайшалар ілінеді. мұндай шешімді бекітсін». Содан кейін қатысушыларға бір-бір әңгіме оқылады, қатысушылар талдайды және сол немесе басқа табақта позицияны таңдайды. Әр әңгімеден кейін жиналысқа қатысушылар таңдаған ұстанымдарды талқылау ұсынылады. -Енді мен сіздерге мектептегі зорлық-зомбылықтың құрбаны болып, жағдайды өз бетінше жеңген жасөспірімдердің өмірінен шынайы оқиғаларды оқимын. Әңгімені тыңдап болғаннан кейін бұрыштардың біріне жақын позицияны алу керек, оның белгісі сіздің пікіріңізге сәйкес келеді. Талқылауға арналған мәселелер: - Басқалардың әңгімесін тыңдағанда қандай сезімде болдыңыз? – Өзіңізді батырдың орнында елестету сізге оңай болды ма? - Жағдайлардың қайсысы сізге жақын болып шықты? - Өзіңіз үшін ең тиімді деп қандай мінез-құлық үлгілерін атап өттіңіз? «Логикалық тізбек» жаттығуы. Жаттығудың сипаттамасы. Мұғалім оқушыларға негізгі сөйлемді жалғастыруға шақырады: «Бұзақылыққа қатысушы болмау үшін сізге ... керек». Тренинг алдыңғы қатысушы құрастырған сөз тіркесі негізінде топтағы келесі қатысушыға негізгі сөз тіркесін құрастырады. «Бірақ...» жаттығуы «Менің үмітім» жаттығуы Осы кездесуге қандай мақсатпен, қандай үмітпен келгеніңізді, мақсатыңыздың қаншалықты орындалғанын, қандай эмоцияларды бастан кешіріп, қандай қорытынды жасағаныңызды еске түсірейікші? - Біз бүгін өте жемісті жұмыс жасадық,............... Кездесуде алған білім мен практикалық тәжірибе алдағы өміріңізге көмектеседі деп сенемін. Бірақ қорқыту мәселесін өз бетімен жеңе алатынына сенімді емес адамдар үшін «Қорлаудың құрбаны болған бала не істеу керек?» жадынамасын алуды ұсынамын Бейнебаян көрсетіледі (бейнебаянда 5 адасқан жерінен шықты келесі жолға көмек сұрайды келесі тапсырманы орындап саяхат жасауға көмек көрсетеміз) Қорқытудың құрбаны болған бала не істеуі керек? |
Оқушылар амандасады. Кезекші кім жоғын баяндайды. Оқушылар файлды жұбының бетіне қойып фломастормен көзін,қасын,мұрнын, аузын белгілеп бояйсыңдар. Жұбы салған суретіне әр оқушы пікірін айтады. Кейін мұғалім тақтаға оның алдында сельфи жасаған суреттерін шығарғанда оған пікірлерін айтады. Қазір ұялы телефонның пайдасы өте зор жылдам фотоға түсе саламыз, оны желі болса бірден жібере аламыз. Фотоларды желімізге салып барлық адамныың пікірін ала аламыз. Негізі фотоны салғанда да байқау керек себебі кейбір дұшпандар фотоны алып жасанды бейнелер жасап ғаламторға басқа оймен салып жіберуде мүмкін, ол кезде адам қысым көруі мүмкін. Оқушылар 4 топқа бөлініп орындарына отырады. Оқушылар тақырыпты өздері айтады. Оқушылар: Компьютерлік қауіпсіздік туралы біледі Желілік қауіпсіздік туралы біледі Компьютерлік және желілік қауіпсіздікті салыстыра алады. Оқушылар: Ең жиі кездесетін қорқытудың екі түрі: «тікелей» – физикалық және «жанама» (психологиялық) – әлеуметтік агрессия. Тікелей (физикалық) қорқыту – агрессия және физикалық зорлықпен қудалау. Жанама (психологиялық) қорлауды әртүрлі тәсілдермен көрсетуге болады. Мысалы, егер қудалаушы жәбірленушіні оның ар-намысын қорлайтын және қорлайтын түрлі жағдайларды бастан өткеруге мәжбүрлейтін болса, олар мінез-құлық қорлауы туралы айтады. Бұл көбінесе ауызша агрессияның көрінісі - өсек пен интригадан бопсалау мен бопсалауға дейін. Сонымен қатар, қудалаушылар моральдық қорлау фонында жәбірленушінің үй тапсырмалары жазылған дәптерлерін немесе жәбірленушінің жеке заттарын ұрлауға дейін бойкот жариялауы мүмкін. Адамды неше түрлі әдепсіз сөздермен қорлап, атын атап, мазақ қылса, мазақ ететін жапсырмаларды жапса, біз ауызша қорлаумен айналысамыз. Соңғы жылдары мектептегі қорлаудың жаңа түрі пайда болды, ол кибербуллинг деп аталады. Әдетте қорқытуға қудалаушылар мен құрбандар жатады, олардың арасында тіпті бір жасөспірімге екіншісіне үстемдік етуге мүмкіндік беретін тұрақты қарым-қатынас жиі туындайды. буллинг мектеп оқушылары арасында ғана болады деген түсінік қалыптасқан . Шын мәнінде кез келген жастағы адам үйде, көшеде , жұмыста, оқу орнында, қысқасы барлық жерде буллингпен ұшырасуы мүмкін. Буллинг деп көп жағдайда бір адамның бір адамды қорқытып үркіткенін ,қудалауын атайды. Ал құрбанға топ болып әлімжеттік жасауды моббинг дейді. Буллингтің негізгі төрт түрі бар. Олар 1-сөзбен қорқыту 2-күшпен қорқыту 3-реляцион түрі және кибернетикалық буллинг. Буллингтің күш көрсету арқылы жүретін түрі адамның тәніне зиянын тигізеді оның дүние мүлкіне зардап әкеледі. Мәселен иықпен қағып өту,ұру, төбелесу, осықатарда. Әдетте буллинг басқалай басталып ақыр соңында күшкөрсетуге алып келеді. Күшкөрсету өлімге апаруы мүмкін өте қауіпті буллинг түрі. Сөз формасындағы буллингте адам ауызша айқаймен дауыс көтеру арқылы және күліп кекетіп мұқату арқылы зорлық көрсетеді. Құрбанды қорлап оның намысына тию сыртынан ол туралы өтірік айту өсек тарату дөрекі сөйлеу жәбірлеу сөз түріндегі буллингке кіреді. Буллингті кейде әлеуметтік агрессия депте атайды. Бұл бір адаммен қарымқатынас құру арқылы оған зиян келтіру кемсіту. Сондай ақ реляцион буллинг түсінігін бір адам басқа жанның репутациясына кір келтіргісі келген оның қоғамдағы беделіне нұқсан келтіруді ойлап жасаған әрекетін сипаттағандада қолданады буллинг сырткөзге жақын араласатын адамдар боп көрінетін ортада болуы мүмкін. Сондықтан ол ұзақ уақыт басқа адамдарға байқалмай бірнеше жылға созылуы мүмкін .
Қылмыстық жауапкершілік- Қылмыстық кодексте көзделген заңдарды бұзғаны үшін жауаптылық. Қылмыстық заңда көзделген қылмыс қоғамға қауіпті, қоғамдық жүйеге, меншікке, жеке тұлғаға, азаматтардың құқықтары мен бостандықтарына, қоғамдық тәртіпке қол сұғады. (кісі өлтіру, тонау, зорлау, қорлау, ұсақ ұрлық, бұзақылық). Зиянды бұзақылық, ұрлық, зорлау үшін қылмыстық жауапкершілік 14 жастан басталады. Әкімшілік жауапкершілік- құқық бұзушылық туралы кодексінде көзделген жағдайларды қоспағанда, құқық бұзушылық жасалған кезде он алты жасқа толған жеке тұлға: денсаулыққа қасақана зиян келтіру, ұсақ ұрлық, қасақана жою немесе зақымдау. мүлікке, жануарларға қатыгездік көрсетуге, тыйым салынған жерлерде от жағуға, ұсақ бұзақылыққа, қоғамдық орындарда әдепсіз сөздерге, азаматтарды қорлауға, газға, пневматикалық немесе лақтыруға қатысты заңсыз әрекеттер, қырлы қаруға қатысты заңсыз әрекеттер. Бұл құқық бұзушылықтар үшін жауапкершілік 14 жастан асталады. Білімімізді жаңарта отырып, сұраққа жауап берейік: Бұзақылық қылмыс па? Жауаптар мен негіздеме. Қорқытудың құрбаны кездейсоқ пайда болмайды. Сталкер үшін бұл «белгі» қою үшін біреуді мақсатты іздеу. Жәбірленушіні таңдау және таңбалау әрқашан адамның қандай қабілетімен, мінезімен және мінез-құлқымен ерекшеленетініне байланысты емес. Кейде жәбірленушінің өзі неге құрбан болғанын түсінбейді. «Жапсырмамен» өмір сүру қандай? Оны келесі жаттығуда өзіміз сезініп көрейік... Тарих 1. «Мен жаңа мектепке ауыстым, командаға керемет қосылдым - басында. Бірақ мен достасып, беделге ие бола бастағанымда, сынып жетекшілері бәсекелестіктің бар екенін сезіп, маған қарсы қару алды. Менің жаңа достарым одақтас ретінде олардың жағына тартыла бастады. Ал, мазақ басталды. Әуелі күліп жіберді, сосын ұрыса бастады. Ол көшбасшылардың бірін ұрған кезде бәрі тоқтады. Сосын олар оны құрметтейтін, тиіспейтін болды». Тарих 2. «Мені бір жыл бойы қорқытты. Өзінен үлкен құрбы қыздарының көмегімен сыныптасы уланған. Содан кейін бұл достар мектепті «бітірді». Енді оның қолдауы болмады, оған ешкім математикалық есептерді шешпеді және ол үлкен қиындықтарға тап болды.Оның менен кешірім сұрап, менен көмек сұраудан басқа амалы болмады. Мен одан бас тарта алмадым. Қазір біз әдеттегідей сөйлесеміз, бірақ қорлау есімде. Қиын болғандықтан, ол үйде жылады, мектепке баруға қорықты. Ал мен қуғын-сүргіннен қарапайым «елеспеушілікпен» аман қалдым. Тарих 3. Олар сені қорлай бастағанда бірден басқа мектепке баратынына сенімдімін. Біздің сыныптағылардың бәрі қызды ренжітті, әсіресе бір жігіт. Ол оған тойтарыс берді, ал ол одан да нашар көтерілді. Содан кейін ол оның бетінен жұдырықпен ұрды, ол оған бар күшімен оның асқазанына ұрды. Бірақ бұлар біткен жоқ. Ол желіде әдепсіз жазуы бар әдепсіз формадағы суретін жариялады. Әрине, ол сол жерде бірдеңені «фотошоппен» жасады, бірақ мұны бәрі бірдей түсінбеді. Сосын мектепте оны мазақ етіп, мазақ етті. Ол басқа мектепке ауысып кетті, бәрі жақсы сияқты, оның достары бар, тіпті сыныптастарының бірімен жақсы көреді. Мысалы, «Бұзақылықтың қатысушысы болмау үшін сіз ... кез келген жағдайда өзіңізді қорғай білуіңіз керек». Содан кейін «Кез келген жағдайда өзіңізді қорғай білу үшін ... өзіңізге сенімді болуыңыз керек». Осылайша, келесі қатысушыға арналған сөйлем келесідей естіледі: «Өз-өзіне сенімді болу үшін ...». Жаттығу логикалық тізбек қатысушылардың бүкіл шеңберінен өткенше орындалады. Соңында жаттықтырушы өзінің бірінші түйінді фразасын қайталап, соңғы қатысушы айтқан оймен аяқтайды. – Әрине, сіз біздің мәселелердің жай-күйі оларға қалай қарауымызға байланысты екеніне сенімдісіз. Қысым мен қудалау жағдайында бізге қойылған сынаққа қалай жауап беретініміз де өте маңызды. Қорқытудың құрбаны болмау үшін өзіңізге тек оң көзқарастарды беруді үйреніңіз және эмоцияларыңызды басқаруға тырысатындарға сенімді және әзілмен жауап беріңіз. Жаттығу жасайық... - Қасиеттеріміз жазылған парақтарға тағы бір назар аударайық. Олардың жағымсыз қасиетін кім айта алады? Өзіңіздің жағымсыз қасиетіңізді айтып, осы шақыру фразасына жауап беруіңіз керек. Мысалы, шақыру фразасы «Мен семізбін!». Қатысушы осы сөйлемге жауап ретінде мынаны ұсына алады: «Сонымен не болады! Бірақ менде аппетитпен проблемалар жоқ» немесе «Не болады! Бірақ мен жақсы адаммын, өйткені мен әрқашан көңілдімін. - Біз бүгін өте жемісті жұмыс жасадық, сондықтан біз бәріміз тамаша оқушылармыз!. 1.Мектепте сізді қорлап, атын атаса, киім-кешек пен заттарды бүлдіріп алсаңыз, бұл туралы міндетті түрде үлкендерге: ата-анаға, мұғалімге, үлкен досыңызға айтыңыз. Есіңізде болсын: көмек сұрау - әлсіздік емес, қиналған ересек адамның шешімі. 2. Болып жатқан жайтты біреуге айтсаң, «мұнан да жаман болады» деп қорықпа. Егер сіз өз проблемаңызбен жалғыз қалсаңыз, бұл шынымен де нашар болады. Есіңізде болсын: әрқашан сіздің қылмыскерлеріңізден күшті және сізді қорғай алатын адам болады. 3. Интернетте сізді қудалау болса, болашақта кибербуллингтің дәлелі ретінде пайдалану үшін барлық хат-хабарларды, бейнелерді, дауыстық хабарламаларды сақтауды ұмытпаңыз. 4. Егер қорқыту тақырыбын түзетуге болатын болса, оны түзетіңіз. Егер қолыңыздан келмесе, өзіңізді кінәлі сезінбеңіз. 5. Егер сіз өзіңіздің проблемаңызды таныс ересектерге сенбесеңіз, ұлттық балалар телефон желісіне қоңырау шалыңыз: 8-801-100-1611 - тәулік бойы немесе балалар.pomogut.by веб-сайтында кәсіби психологқа анонимділікпен сұрақтар қойыңыз. 8.00-ден 20.00-ге дейін онлайн режимінде |
видеоролик Файл, ақ бет, фломастор, интерактивті тақта, презентация Файл, ақ бет, фломастор, интерактивті тақта, презентация, фото Тик-ток Инстаграмм Фейзбук Телеграмм белгілері бар фотолар бейнебаян А3 форматты қағазы, маркер, қайшы, смайлик бейнебаян А3 форматты қағазы, маркер, қайшы, смайлик бейнебаян А3 форматты қағазы, маркер, қайшы, смайлик бейнебаян А3 форматты қағазы, маркер, қайшы, смайлик бейнебаян А3 форматты қағазы, маркер, қайшы, смайлик Смайлик Смайлик Смайлик, жақсы сөздермен мадақтау бейнебаян Смайлик, жақсы сөздермен мадақтау |
|
Сабақтың соңы |
Бейнебаян көрсетіледі. «Қорытынды» тәсілі бойынша әр тапсырманы көре отырып, әр оқушы өз ойын өз нұсқада талқылайды. Сабақ соңында қауіпсіздік сабағы «Онлайн ойындардың қауіптілігі мен интернетке тәуелділік» жөнінде қорыта айтамыз. Ойымызды "Шахмат " әдісі арқылы оқушылар ақ ұяшықтарға рефлексия жазады. Жаңа тақырыпты оқыған кезде не туралы білгіңіз келеді? Алдағы уақытта біліміңізді жақсартқыңыз келетін тақырыпты түсінбеу саласын көрсетіңіз деген сұрақтарға жауап жазады. «Ақ тілек» әні Отбасы мүшелінің арасында үнемі жылулық, мейірімділік бауырмалдық, қайырымдылық, достық қарым - қатынасты сезінген оқушы ешқашан бұл жолдардың біріне бармайды деген ойдамын. Сондықтан дайындаған ата-аналарымызбен бірге «Ақ тілек» әнін орындайық Келген қонақтарға алдарыңызда берілген тапсыырманың артында QR код берілген сонда кері байланыстарыңызды жазып кетсеңіздер. |
Бүгінгі сабағымыз саяхат жасағаным ыз туралы екенін айтады. Саяхат жасау үшін онлайн ойынның әр турындағы тапсырмаларды орындағанын жеткізеді. Яғни онлайн ойын ойнау бос уақытыңызды кетіретіңізді және интернетке тәуелділік осыдан басталатынын айтады. Қазіргі таңда бізге онлайн ойын емес білім керек. Қазір білімің болмаса ешқандай армандаған мақсатымызға жете алмайтынымызды білеміз деп өз ойларын айтады. «Ақ тілек» әні Ата-ана айтады 1.Мейріміңді қандырғаның Балапаным балдырғаным Маңдайыңнан сүйейін келші
Оқушылар айтады Күнім әке айым анам Алдымызда жүріп аман Ұрпағыңның қызығын көрші
Қайырмасы Ата-ана айтады Алтындай менің ұл қызым Өсірдік баптап бақтай біз Әлемде мынау сендердей қымбат Сендердей тәтті ау таппаймыз
Оқушылар айтады Біздерге айтқан ақылды Қашанда есте сақтаймыз Мың алғыс асыл анашым әке Үміттеріңді-ау ақтаймыз
Ата-ана айтады 2. Орындалсын мақсаттарың Шықсың ылғи жақсы аттарың Алла қолдап жүрсің бәріңді
Оқушылар айтады Біздер үшін аянбаған Ардақты әкем, аяулы анам Орындаймыз армандарыңды
Ата-ана айтады 3.Жанұямның мерекесі Жылы ұямның берекесі Құттықтайық әжелеріңді
Оқушылар айтады Аман жүрсін асыл әжем Бар қызықты ғасыр әжем Жазсын бізге бірге көруді
Қайырмасы: |
Бейнебаян Шахмат суреті Стикер, мадақтау Үн таспа қосылады, бейнебаян жүреді. |