Оқытудың жаңаша
әдіс-тәсілдерін кез келген мұғалім өз сабақтарында тиімді қолдана
біледі. Оның жарқын дәлелі ретінде алдарыңызда тұрмын.Өзім жиі
қолданатын стратегияларым «Әдеби үйірме», «Сұқ саусақ», «Көңілді
қалпақ» стратегиясы т.б. Мен сіздермен осындай жаңа
әдіс-тәсілдердің бірнеше түрімен
бөлісейін.
Әдеби
үйірмеде: Оқушыларды мынандай топтарға
бөлеміз.
1.
Баяндаушы
топ- оқыған әңгіменің мазмұнын
баяндап айтып береді.
2.
Сұрақ құрастырушы
топ. Әңгіменің мазмұнына
байланысты сұрақтар құрастырады.
3.
Бейнелеуші
топ- әңгіменің мазмұнан сипаттап,
суреттеп береді (ауызша да , суретпен бірін таңдауға
болады)
4.Дәнекер
топ- әңгіменің мазмұнын өмірмен
байланыстырады.
Мәтін «Ана құшағында» «Қазақ
салдаты» романынан үзінді
«Сұқ саусақ» әдісі оқушыларға
ізденуге тапсырмалар бергенде, сұрақтар дайындатамыз. Сол сәтте
қарсылас дайындап алу үшін қолданылады. «Сұқ саусақ»,»қай топқа
бағытталса сол топ жауап береді.
Осы екі әдісті бірге қолданып
көрейік.
Ең жақын адамың кім? Ол ана.
Ендеше анамен хабарласатын уақыт жоқ қазір өз аналарыңызға хат
жазыңыздар (Хат жазады)Қабырғаға(стратегия) қарап
оқиды. (стратегия)Хатты сағаттың тілімен
бір-бірімізге беріп ауыстырып оқимыз.
( ЖИГСО
) Ең үздік хат ортаға
шығады («Көңілді қалпақ»
әдісі
Сонымен «Ана» тақырыбына әр
топ өздеріне тиесілі міндеттерін басшылыққа ала отырып жан-жақты
талықлап береді.
«Кезбе
тілші» стратегиясы. Оқушыларды шағын
топтарға біріктіріңіз. Топтарда талқылау басталғанда әр топтан бір
«ерікті тілші» шығып, басқа топтағы оқушылармен сұхбаттасады.
Соңында жиналған мәліметтерімен өз тобының мүшелерімен бөліседі.
Келесі сұрақтар бойынша талқылауды
ұйымдастырады:
«Түйінді
сөздер» стратегиясы. Оқушыларға
проекторлар арқылы немесе парақшаларда түйінді сөздер тізімі
беріледі. Оқушылар сол сөздерді пайдалана отырып, әңгіме құрайды.
Жаңа сөздерді енгізеді.
– Балалар, жаңа сөзге мән
беріңдер.
«Мәдениет»
– Қалай ойлайсыңдар, бұл ұғымның
сабағымызға қатысы бар ма?
«Сұрақтар жаңбыры»
стратегиясы. Оқушыларды топтарға
біріктіріңіз. Оқушылар өз тобында сұрақтар жазып, басқа топқа
лақтырады, ол сол топтың лақтырған сұрағына жауап жазып кері
лақтырады. Жауап жазылған парақты қағып алған ойыншы сол жауаптан
сұрақ тудырып, келесі топқа лақтырады. Ойын солай жалғасады.
Төмендегі сұрақтарды пайдалануға болады:
– Бір-біріңмен кездескенде не
айтасыңдар?
– Досыңның туған күніне қандай
сыйлық сыйлайсың?
– Досыңа қандай тілек
айтасың?
– Достарыңмен уақытты қалай
өткізуге болады?
|