Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
«Цифрлық әлемде қауіпсіз қадам» слайд, қмж тапсырмаларымен ашық сабақ
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Д.Қонаев атындағы жалпы білім беретін мектеп
Тақырыбы:
«Цифрлық әлемде қауіпсіз қадам»/ «Қауіпті және болжанбайтын жағдайлардан, зиянсыз әзілдер мен ұсыныстарды қалай ажыратуға болады»
Сыныбы: 8 «В»
Күні: 14.10.2024ж
Сынып жетекшісі:
Тақырыбы: «Цифрлық әлемде қауіпсіз қадам»/ «Қауіпті және болжанбайтын жағдайлардан, зиянсыз әзілдер мен ұсыныстарды қалай ажыратуға болады»
Тәрбие жоспары |
Д.Қонаев атындағы жалпы білім беретін мектеп |
|||||
Күні: 14.10.2024жыл |
Мұғалім: |
|||||
Сыныбы: 8 «В» |
Number present: 24 |
absent:0 |
||||
Оқыту мақсаты |
|
|||||
Күтілетін нәтиже |
Оқушылар цифрлық қауіпсіздік негіздерін түсініп, интернетте қауіпсіздікті сақтау жолдарын білетін болады. |
|||||
Сабақ құндылығы |
|
|||||
Апта дәйексөзі |
Отанды сүю – отбасынан басталады! |
|||||
САБАҚ БАРЫСЫ |
||||||
Stages |
Teachers actions |
Students actions |
Assessment |
Resources |
||
Кіріспе
(3 минут) |
ҚР гимн орындалады. Амандасу сәтінде оқушылардың демалыстарының өтуін сұрау. Тазалықтарын және апталық хабарламаларды хабарлау. |
ҚР гимн орындайды. |
|
Speaker PPT Led TV |
||
Mingling activity (3 min) |
Мұғалім оқушылардың сынып тақтасына «ИНТЕРНЕТ қауіпсіздігі туралы» маңызды фактілері жазылған стикерлер жабыстырады. |
Оқушыларға тақтаға келіп стикерлерді оқып, 1 минут сыныптастарымен талқылайды. |
Жарайсың! Ойыңды ашық жеткізе алдың. Дұрыс ойладың десек те, ... |
Стикер
Слайд 3 |
||
Топқа бөлу (Manage mat)
Тақырыпты таныстыру
(3 минут) |
Экранда жасырылынған ұяшықты оқушыларға таңдатып топқа орналастырады және сабаққа дейінгі сұрақ қойылады. «Қазіргі таңда не себепті цирлы ұрпақ деп атаймыз?» (Digital natives) |
Айқындалған сөзі жазылған топқа бірлеседі және өз ойларын Қазіргі таңда не себепті цирлы ұрпақ деп аталу» себебін талқылап сабақ тақырыбына көшеді. Жаңа сабақ тақырыбы: «Цифрлық әлемде қауіпсіз қадам». |
Мадақтау сөздер |
|
||
Суретті салыстыру (3минут) |
Жұптық жұмыс және иықтас жұмыс бойынша мұғалім оқушыларға суреттер ұсынады. |
Оқушылар суреттерге қарап өз 4 ойларын айтады.
|
High fives |
Слайд 8 |
||
2 факт 1 мысал
(5 минут)
(2 миут) |
Мұғалім сахна суретін бүгінгі тақырыппен байланыстыруға оқушыларға А4 қағаздарын таратады.
Интернетті қолдану сауаттылығымен таныстыру. |
Оқушылар топтаса отырып 2 факт 1 мысал келтіреді.
Оқушылар еркін түрде өз ойларын ұсынса алады. |
Қол шапалақтау,
Ынталандыру сөздері |
А4 Сурет Слайд 9
Слайд 10 |
||
Топтық жұмыс
(Қауіпті сілтемелер)
3 минут |
Мұғалім терминдер мен суреттерді әр топқа таратады.
Мұғалім толық қорытындылау мақсатында термин анықтамаларын сәйкестендіруді тапсырады. |
Интернеттегі қауіптер (фишинг, зиянды бағдарламалар, жеке ақпараттың ұрлануы). Терминдері мен суреттерін сәйкестендіреді.
Және термин анықтамаларын біріктіреді.
|
Мадақтау |
Слайд 11 Оқушылар сәйкестендіру тапсырмасын тексереді
Слайд 12 |
||
M&Ms (5 минут) |
Мұғалім 3 топ бойынша жұмыс жасау ережесін түсіндіреді. 1 топ термин 2 топ анықтама 3 топ әсері
Бойынша суретке анықтама береді. |
Талқылау: Әр топ өздері анықтаған қауіптерді ұсынады. Оқушыларды 4-5 адамнан тұратын топтарға бөліп, әр топқа цифрлық қауіпсіздік бойынша нақты ситуация береді.. |
M&Ms
Әр дұрыс жауапқа |
Слайд 13 |
||
3 минут |
Мұғалім интернет фишинг сөзіне анықтама береді және оқушылардан бұндай жағдайға түскендері туралы ақпарат сұрайды.
Аналогиялар: Балық аулау: Фишинг сілтемелері – бұл балық аулау сияқты. Алаяқтар сізді «балық» ретінде тартады, яғни сіздің жеке ақпараттарыңызды алу үшін «жем» ретінде көрнекті сілтемелерді пайдаланады. Егер сіз сілтемені бассаңыз, олар сізді ұстап алады. |
Оқушылар өз басынан өткен жағдайларды айтады және шешімінің дұрыс болуына көз жеткізу үшін цифрлы сауаттылық тармағын атайды. |
Take off Touch down |
Слайд 14 |
||
«Қауіпті және болжанбайтын жағдайлардан, зиянсыз әзілдер мен ұсыныстарды қалай ажыратуға болады» |
||||||
Қауіпсіздік ережелері |
Мұғалім әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Ресурстар |
|||
Қорытынды бөлім (15 минут) |
Зиянсыз әзілдер мен ұсыныстарды ажыратудың бірнеше әдісі 1. Мазмұнның тонусы - Көңілді немесе жағымды: Зиянсыз әзілдер әзіл-қалжыңмен, жағымды сезіммен беріледі. Қауіпті ұсыныстар, керісінше, қорқыту немесе шұғыл әрекет жасауға шақырады.
2. Контекст - Таныс немесе әзіл-оспақ: Зиянсыз әзілдер көбінесе белгілі бір контексте, күлкілі жағдайларда орын алады. Қауіпті ақпараттар контекстсіз немесе анықталмаған.
3. Дереккөзді тексеру: - «Сенімділік : Танымал және сенімді дереккөздерден келген ақпаратқа сеніңіз. Күмәнді сілтемелер мен дереккөздерден сақ болыңыз.
4. Сілтемелер мен ұсыныстар - Күмәнді сілтемелер Зиянсыз әзілдер мен ұсыныстар көбінесе белгілі веб-сайттарға сілтеме жасайды, ал қауіпті сілтемелер белгісіз немесе жаңа домендерден келеді.
5. Жауап беру - Сезімдеріңіз: Зиянсыз әзілдер сізді күлдіріп, көңіл-күйіңізді көтереді, ал қауіпті ұсыныстар алаңдаушылық тудыруы мүмкін.
6. Күдік пен тексеру: - Скептицизм: Егер ұсыныс немесе әзіл шындыққа жанаспайтын болса, оған күмәнмен қараңыз. Мұндай жағдайларда ақпаратты қосымша тексеру пайдалы. Сабақты қорытындылау мақсатында тест беріледі |
«Mix and freeze» Әдісін пайдалана отырып балалар бұрышқа Зиянсыз әзілдер мен ұсыныстарды ажыратудың бірнеше әдісі талдайды.
Оқушылар тестті топпен талқылай отыра орындап, «Интернет желісі» өлеңін айтып сабақты қорытындылайды. |
Слайд 16
Слайд 17
Слайд 18 Слайд 19
Слайд 20
Слайд 21
Слайд 22
https://suno.com/song/1076b756-348a-4042-b7f7-1f48f5d24ffd |
(тақтаға қиып жабыстырып, сабақ басында оқушылар оқып шығып талқылайды) 2 мин
-
Күлімсіреудің 30 жылдан астам тарихы бар
Американдық компьютер ғалымы Скотт Фалман 1982 жылы ғаламторға алғаш рет смайлик жіберген -
YouTube сайтындағы барлық бейнелерді қарау мүмкін емес. Әр минут сайын YouTube сайтына жаңа бейнелер қосылады. Ютубтағы барлық видеоларды көрсеңіз 16 жылдан кейін бітеді.
-
Бірінші сайт әлі де қолданыста
Бірінші сайт – біраз уақыттан бері жабылып, өткен жылдан бері жұмыс істеп келе жатқан швейцариялық «CERN». -
Бірінші веб-камера 1991 жылы Кембридж университетінде кофеқайнатқышқа орнатылды. Бұл жұмысшыларға кофе қайнатылғанын білуге мүмкіндік берді. 1993 жылы интернетке 128х128 пиксельдік камера енгізілді. Сегіз жылдан кейін әйгілі кофеқайнатқыш аукционға 5200 долларға сатылды.
-
Дүние жүзі халқының қанша пайызы интернетке қол жеткізе алады?
Әлем халқының жартысына жуығы, яғни 3 миллиард адам интернетті пайдаланады. Олардың 2,4 миллиарды ұялы телефон арқылы интернетті пайдаланады. -
Әлемде «Интернет кілтін» ұстайтын жеті адам бар. Бұл арнайы нөмірі бар электронды карта және оны бүкіл әлемде қайта жүктеуге болады. Бүкіл әлемде интернет бұзылса, негізгі иелері АҚШ-тың интернет базасында жиналып, интернетті бұғаттай алады.
-
Интернеттегі алғашқы жарнама
AT&T алғаш рет интернетте 1994 жылы жарнамаланды. -
Небәрі төрт жылдың ішінде интернет пайдаланушылар саны 50 миллионға жуықтады. Осыншама пайдаланушы саны телефонға 75 жыл, радиоға 38 жыл, теледидарға 13 жыл қажет болса, Angry Birds ойынына небәрі 35 күн қажет болды.
-
Дүние жүзінде 4 миллиардқа жуық электрондық пошта мекенжайлары қолданылады. Күн сайын осы беттерден шамамен 190 миллиард электрондық хат жіберіледі. Барлық хаттардың 80 пайызы спам. «Спам» тұрақты жарнамасымен жұртты жалықтырған ет комбинатының атынан шыққан
-
• Электрондық энциклопедияның мәліметтеріне сәйкес, 2023 жылы интернетті 5 800 000 000 адам пайдаланған – бұл бүкіл әлем халқының 72,06 пайызы;
-
• Интернет 1991 жылы жалпыға қолжетімді болды;
-
• Статистикалық зерттеулерге сәйкес, интернеттің ең белсенді қолданушылары – филиппиндіктер, белсенділігі аз қолданушылар – жапондықтар;
-
Өңделетін іздеу сұрауларының саны бойынша Google көш бастап тұр – күніне 7 миллиардтан астам. Бұл әлемдегі барлық іздеу сұрауларының 91%-дан астамы;
-
• Әлемдегі ең жылдам интернет – Оңтүстік Кореяда (орташа жылдамдық – 25,3 мбит/с), екінші орын – Гонконг (орташа жылдамдық – 16,3 мбит/с), үшінші орын – Жапония (орташа жылдамдық – 15 мбит/с). Әлемдегі ең баяу интернет – Ливияда (орташа жылдамдық 0,5 мбит/с).
-
• Орташа есеппен Интернет қолданушылары желіде күн сайын 6 сағат 58 минут өткізеді. Бұл жылына 2,5 мың сағаттан асады;
-
• Әлемде күн сайын 319,6 млрд электрондық хат жіберіледі, оның 80%-ы спам;
-
Домендік атаулар жүйесі 1983 жылы әзірленген;
-
• Интернет арқылы электрондық пошта жіберу бағдарламасы 1971 жылы пайда болды;
-
Статистикалық зерттеулерге сәйкес, әлемде секундына орта есеппен 127 құрылғы интернетке қосылады;
-
• Әрбір сегізінші ерлі-зайыпты интернет арқылы танысқан;
-
• Интернет-трафиктің көп бөлігін адамдар емес, роботтар өндіреді – шамамен 64%. Олардың 39%-ы зиянды;
-
• Бүгінгі таңда дүниежүзілік желіде 1,9 миллиардтан астам веб-сайт бар;
-
• Халықаралық Интернет күні – 4 сәуір (4.04) әйгілі "404 қатесіне" сілтеме болып табылады;
-
1969 жылы төрт ғылым орталықтарын біріктіріп, барлық жұмыстарды АҚШ Қорғаныс министрлігі қаржыландыруымен және тапсырысымен интернет желісі толық іске қосылды.