Материалдар / Дарынды балалармен жұмыс
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Дарынды балалармен жұмыс

Материал туралы қысқаша түсінік
материал студенттерге, педагогтерге арналады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
12 Ақпан 2021
336
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Page 1

Қазақстан Республикасының білім және ғылым министрлігі
Е.А.Бөкетов атындағы Қарағанды университеті
Философия және психология факультеті
Әлеуметтік жұмыс және әлеуметтік педагогика кафедрасы
Тақырыбы:Дарынды балалармен жұмыс
Орындаған:Байназарова А.Б.
Қабылдаған:ОразгалиеваГ.З.
Мамандығы:Әлеуметтік пдагогика және өзін-өзі тану
Курс:1


Page 2

Жоспар:
I.Кіріспе: Дарынды балалар
II.Негізгі бөлім
Дарынды балаларды анықтау
Дарынды балалардың ерекшеліктері
Дарынды балалармен жұмыс(оқыту әдістемесі)
III.Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі


Page 3

Кіріспе
Дарындылық-
Адам психикасының өмір бойы жүйелі түрде дамып,басқалармен
салыстырғанда адамның бір немесе бірнеше іс-әрекет төңірегінде
әдеттен тыс,сирек кездесетін жоғары нәтижелерге жету мүмкіндігі
Өз қатарларынан әлдеқайда дамыған,ерекше зейіні бар,белгілі бір
іс-әрекет бойынша асқан қабілеттілік танытып,жоғары
жетістіктерімен дараланатын бала!


Page 4

Дарынды оқушылармен жұмыс максаты:
Жан жақты білімді,іскер,өзіндік ойлау жүйесі дамыған,адамгершілігі
жоғары, дені сау барынша қабілетті жанды қалыптастыру.Бала
дарынының ашылуын өз қабілетіне сәйкестендіре дамыту,жетілдіру
дарынды балалармен жүйелі жұмыс ұйымдастыру.
Міндеті
➢Оқушылардың ақыл ой кабілеттерін жетілдіру.
➢Шәкірттерінің шығармашылық жеке дарындылығын дамыту.
➢Дарынды оқушының шығармашылық бағытының
ашылуына,дамуына,қоршаған ортаға өзін-өзі жарнамалауына көмек
көрсету.


Page 5

Дарындылық
Айқын дарындылық Жасырын түрде кездесетін
дарындылық
Дарынды оқушының баланың іс-әрекетінің
жетістіктерінің айқындығы нәтижесі көбінде
соншалық,«бұл бала дарынды» жасырын түрде
деген қағидаға еш күмән жоқ байқалады.


Page 6

Дарындылықтың түрлері
Интелектуалды дарындық;
Академиялық дарындылық;
Көркем дарындылық;
Лидерлік немесе әлеуметтік
дарындылық;
Спорттық дарындылық;


Page 7

Дарынды балалар-әр түрлі,бір-біріне мүлде
ұқсамайды.Көпшілікті өзіне іс-
әрекетімен,қабілеттерімен бірден баулып
алады.
Ой-өріс қабілетімен ерте жастан көзге түскен оқушылар,өз катарластарын басып
оза,мұғалімнің ерекше мейірім ықыласына бөленеді.Дарынды балалар ортада
өзін емін-еркін ұстай отыра,өздерін басқаның алдында биік ұстай
біледі.Балалардың кейбір дарындылығы байқала бермейді,оның
қабілетін,дарындылығын дамыту-ұстаздың қолында.Ұстаздың оқушыға қалай
бағыт берсе,ол соған қарай бейімделеді.Балалармен жұмыс істеуді тек
ұстаздарға ғана артып қоймай,ата-аналар бірге жұмыс істеуі керек.Сонда ғана
баланың ойлау қабілеті арта түседі.Ата-аналар мен ұстаздарға баланың
бейімділігін арттырып,анықтай түсуге келесідей әдістемелер қолданылады:
-Дарындылық картасы
-
Интелектуалдык портрет,т.б.
Әр бала әр түрлі әрекеттерімен ерекшеленеді.Бірі суретке,биге,ән салуға,есепке т.б
жақын болады.


Page 8

Дарынды баланыңмінез-құлқындағы
ерекшеліктері:
I.Іс-әрекетінің өзіндік стратегиялық ерекшеліктері бар оқушы.
II.Кез келген іс-әрекетті«өзінше орындауы»
III.Кез келген қиын істен жеңілді,жеңілден-қиындықты көру
ерекшелігімен дараланады.
Дарындылықтың бірден бір белгісі
Дарынды баланың күнделікті өмірінде болып жатқан түрлі іс-
әрекеттің ерекшелігін педагогикалық бақылау әдісімен анықтайды.
Дарындылық тағылымы-
даналықтың,ғұламалықтың,құдіреттіліктің,адамгершіліктің
кәусәр тамшысы,ағынды тасқыны, дария көлі,мұхиты.


Page 9

Оқушының танымдық қасиетері мен дағдылары:
✓Үлкен ақпарат көлемін меңгеруі.
✓Сөздік қорының бай болуы.
✓Жасырын тәуелділіктер мен байланыстарды табуы
✓Қорытындыларды жасай білуі.
✓Көзге көрінбейтін айырмашылықтарды байқай білу шеберлігі
✓Ситуацияларды талдай білу.
✓Болжам құра білу шеберлігі.
✓Идеяларды практикада қолдана білу шеберлігі.
✓Ойлаудағы шыншылдығы.
✓Жоғары дәрежедегі білімге құмарлығы.


Page 10

Шығармашылық қабілеттері
Қатерге қабілеттілігі.
Дивергентті ойлауы.
Ойлау мен іс-әрекеттегі икемділігі.
Ерекше идеялар айта білуі,жаңа нәрсе ойлап
табуы.
Қиялға бай
Жоғарғы эстетикалық құндылықтары.
Дамыған интуициясы.


Page 11

Эмоционалды ерекшеліктері.
•Реалистік мен-тұжырымдамасы.
•Өзгелерге сыйластығы
•Адамдарға эмпатиялық қарым-қатынасы.
•Өзге адамдар ерекшеліктеріне шыдамдылығы.
•Өзін талдауға бейімдігі.
•Сынға шыдамды көзқарасы.
•Тапсырманы орындаудағы табандылығы.
•Жарыс құмарлығы.
•Ойлаудағы тәуелсіздігі.
•Әзіл сезімі.
•Өз күші мен қабілетіне сенімділігі.
•Ішкі мотивациясы.


Page 12

Дарындыбалаларменжұмыстың негізгі мақсаты:Олардың
шығармашылық жұмыста өзінің қабілетін жүзеге асыруда
дайындығын қалыптастыру.Ал мақсатқа жету,оқу бағдарламасын
тереңдетіп оқыту және оқушылардың танымдық белсенділігін дамыту
арқылы жүзеге асады.
Дарынды оқушыларды анықтап олармен жұмыс жүргізу үшін:
1)Дарынды оқушыны таңдаған кезінде оқушының жеке
құжатын,мінездемесін,сынып журналын зерттеу.
2)Оқушының сабақтағы,сабақтан тыс әрекетіне талдау жасау.
Әр-түрлі әдістерді пайдаланып,оқушы біліктілігін тексеретін
жұмыстарды ұйымдастырып,баланың білім деңгейін анықтау.
Кез келген мұғалім осындай әдістерді жүйелі жасап және жан-жақты
талдаужұмыстарын жүргізе алса ғана оқушының
дарындылығын,қабілет мүмкіндіктерін айқындай алады.


Page 13

Дарынды оқушының креативті белсенділігін анықтау барысында
белсенділігі көп жақты дарындылық табиғи және тәрбиелеу
барысындағы дарындылық болуы мүмкін.Сондықтанда оның қалай
пайда болғанына қарамастан диагностикасы болуы керек.Осы тұрғыда
мектеп психологының рөлі артады.Олар педагогқа көмек көрсетуі
қажет.
Дарынды оқушыны диагностикалауды,мына бағыттар бойынша жүзеге
асырамыз:
1)Оқушының креативті ойлауына
2)Оқушының өзін-өзі бағалау деңгейіне
3)Оқушының интуициясына
4)Ол ЛИДЕР ме
5)Оқушының қызығушылығы
6)Оқушының көңілінен шығатын іс-әрекетіжаңашыл педагогтар
оқушының жеке тұлғалық абыройын барынша құрметтеуге оның
шығармашылық қабілеттері мен бейімділіктерін,өздігінен ойлау
қабілетін дарытуға жағымды эмоциялық педагогикалық үдерісті
қалыптастырылып,одан педагогикалық зорлықтың барлық түрін
алмастыруға арналған ізгілікті стратегиясымен сипатталады.


Page 14

«Дарындыбала-бұл белгілібір
саладажетістіктеріайқын
көрінетін немесесондай
жетістіктерәлеуеті мол бала»
Н.С.Лейтис


Page 15

Ж.Аймауытовтың пікірінше,адам өмірге өзіндік табиғи
қасиеттерімен,қабілеттерімен келеді.Ал баланың бойындағы
туа біткен қасиеттерді дамытатын-оқыту мен тәрбие.
«Неғұрлым баланың қабілеті мен таландын дамытуға ертерек
көңіл бөлінсе,соғұрлым оны толық ашуға мүмкіндік
туады.Бала бойындағы ерекше қасиеттерді оған жақын жасы
үлкендер дұрыс,жеткілікті бағдарламаса,оның «өзгелер
секілді»болып қалып қоюы мүмкін»дейді американдық
ғалымдар.Олай болса, жастан бойына біткен талантты ары
қарай дамыту әр ата-ананың борышы демекпіз»
XXIғасыр мектебінің ұстаздары оқушы бойындағы ерекше
дарын,қасиеттерін дамыта отырып,бәсекеге қабілетті,еліне
елеулі азамат тәрбиелеу.


Page 16

Дарынды балаларға арналған бағдарлама талаптары
Дарынды оқушының коммунткативтік әрекеттерінің
негізгі түрлерін қалыптастыру;
Өз мүмкіндіктерін сезініп,өзге адамдардан жеке
ерекшеліктерін түсіне білу қабілеттерінің дамуына
әсер ету;
Зерттеу жұмыстарын жүргізу тәсілдерін
қалыптастыру;
Шығармашылық ойлау қабілеттерін арттыру;
Тілдік білім жүйесін сөйлеу әрекеттерінде қолдану
т.б.


Page 17

«Дарындыбалалар»бағдарламасының
жұмыс бағыттары:
I.Дарынды балаларға арналған қосымша оқу
бағдарламаларын,тест тапсырмаларын және түрлі бақылау
жұмыстарының мәтіндерін дайындау.
II.Диагностика жүргізу
III.Дарынды балалардың шығармашылық потенциалын жүзеге
асыруда жағдай туғызу.
IV.Дарынды балалардың шығармашылық қабілетін дамыту.
V.Дарынды балалардың шығармашылық дамуының негізгі
көзі-ынталандыру іс-шараларын өткізу.
VI.«Дарындыбалалар»мәселесі бойынша мұғалімдермен
ғылыми-әдістемелік іс-шаралар ұйымдастыру.


Page 18

Дарындыбалаларменжұмыс жасайтын
мұғалімдердің алдына қойылатын
міндеттер:
1.Қайырымды,әділетті болу.
2.Дарынды балалар психологиясының ерекшеліктерін білу.
3.Ақыл-ой дамуы жоғары деңгейде болуы тиіс.
4.Қызығушылығы мен шеберлігі болуы тиіс.
5.Жан-жақты білімді болғаны абзал
6.Белсенді әрі өте қозғалғыш болуы тиіс.
7.Дарынды балалрды оқытуға байланысты түрліше міндеттерді
орындауға дайын болуы тис.
8.Әзілдесуге де икемі болғаны дұрыс.
9.Икемді,әрі өзін жетілдіріп отыруы тиіс.
10.Жеке дүниетанымы дәстүрлі болмағаны жөн.
11.Денсаулығы жақсы,балалармен жұмыс жасауға дайын,және арнайы
білімі болуы,оны жетілдіруге дайын болуы тиіс.


Page 19

Қорытынды:
Дарындыбаланың бойындағы психологиялық қаситтер әртүрлі болыпкеледі.
Баланың дарындылығы тек психологиялық тұрғыдан ғана емес, соныменқатар
психоәлеуметтік және денедамуынада байланысты. Балалық шақта баланың
дарындылығын себеп–салдарынабайланыстыбайқау қабілетінен көруге
болады. Дарындыбалаларәрқашан да әр түрлі дәрежелі күрделі
тапсырмалардышешугедайынболады. Дарындыбалалардың сөздік қоры
үлкен, күрделі синтаксистікқұрылымдар құрастырады, ойларынерекше
білдіреді, сұрақтарының құрылымы көңіл аударатындайөзгеше –
дарындылықтың осы белгілерінекөңіл аудармаумүмкін емес. Мұндай балалар
ертебалалық шақтан бастапкүрделі, қиын кітаптар, сөздіктер,
энциклопедиялароқиды.
Жалпыдарындыбалалардың бойындақайталанбас, бірақ көпшілік дарынды
балаларға тән ерекшеліктеркөп кездеседі. Бұл ерекшеліктербаланың сөйлеген
сөзінде, ойнаған ойынында, ересектерменбасқа балаларменқұрған қарым-
қатынасында, соныменқатар, әрине танымдық әрекетінде көрінеді.Аталған
ерекшеліктердітек психологтарғана емес, күнделікті тұрмыста бала-бақша
тәрбиешісі, мұғалімдер, ата-аналароңай байқайды. Қалыпты, қарапайым
балалардандарындыбалалардыерекшелендіріптұратын қасиетке баса назар
аударукерек, өйткені педагогикалық үрдісті құрғанда солқасиеттерді ескеру
қажет.


Page 20


Page 21

1.Әбілмажінова Н. Дарындыоқушымен жұмыс // Қазақстан
мектебі, 2005
2. Мусабаева Н.Д. Мектептентысуақытта дарындыбаланың
қабілетін жетілдірумақсатындағы жұмыстар // Дарын, 2003
3.Дамуов Н. Ғ. Дарындыбалаларменжекежұмыстарды
ұйымдастыр // Дарын, 2004
4.Сарсенбаева Қ .Дарындығалым, ұлағатты ұстаз //
Сыныптағы тәрбие, 2004
5.Сейіталиева Қ . Дарындыдамыту–ұстаз парызы//
Сыныптағы тәрбие, 2004


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!