Материалдар / ДАРЫНДЫ ОҚУШЫЛАРМЕН ЖҰМЫС
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

ДАРЫНДЫ ОҚУШЫЛАРМЕН ЖҰМЫС

Материал туралы қысқаша түсінік
Информатика пән мұғаліміне
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
30 Қаңтар 2021
424
2 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

ДАРЫНДЫ ОҚУШЫЛАРМЕН ЖҰМЫС

Дарындылықты анықтау:

Міндеттері:

  • Баланың жеке тұлғалық ерекшеліктерін дамыту, оны қоғамда өмір сүруге психологиялық тұрғыдан дайындау.

  • Балалардың кәсіби және  жеке даралық қабілетін анықтай алуына психологиялық –педагогикалық көмек көрсету.

Негізгі принциптері: Баламен жеке сыйластық және сенімді қарым-қатынас орнату.

Болжап отырған нәтиже: Оқу бағдарламасына сай білімді терең меңгерген, жеке шығармашылық қабілеті дамыған, ұлттық сана сезімі жетілген және ішкі жан дүниесін тануға, өзін өзгелермен салыстыра алатын, іс-әрекетке талдау жасай алатын, жоспарлау мүмкіндігі қалаптасқан тұлға.

Дарындылық анықтамасы:

  • Іс-әрекеттің сәтті орындалуын қамтамасыз ететін қабілеттік істің өзара сәйкестік сапалығын айтады.

  • Іс-әрекеттің  жағдайдағы ерекшелігі, кеңінен қамтылған адам мүмкіндігі.

  • Ақылдың потенциалы немесе интеллект. Оқуға, білімге жалпы танымдық мүмкіндіктер және қабілеті.

  • Баланың табиғаты арқылы дамыған қабілет туралы.

  • Таланттылық және адамгершілігінің жоғары жетістіктерге жеткізетін іс-шаралар.

Дарынды баланың сипаттамасы:

  • Интелектуалды сферасы.

  •  Білімділік өрісі.

  • Ойлау қабілеті ерекшесі тұрақты, қызығуы мол, кейде бір іспен айналысса тоқтай аламайды, өз ойын ерте жеткізеді.

Дарындылық үш параметрмен анықталады:

v Танымдық жеке дамуы.

v Психологиялық жеке жамуы.

v Физикалық дамуы.

Дарынды оқушыларды таңдау барлығы назар аударатын ерекшеліктер:

  • Дарынды бала өзгеше және шапшаң ойлайды.

  • Дарынды оқушылардың ішкі сезімі жағынан өзгешелігі:өте сезімтал, ықылас қойған нәрсесін, тақырыбын әр жерде негізгі мәселе етіп ұсынады.

  •  Дарынды оқушылардың физикалық тұлғадан ерекшелігі: дамудағы шапшаңдылық, ақындарша сөйлеуі, жиі-жиі ойға берілуі, қиял-күйінің басым түсуі.

  •  Әлеуметтік тұрғыдан ерекшелігі: адамгершілік сезімдерінің ерте дамып, жоғарғы моральдық қасиеттерге ие болуы.

Дарындылықты анықтағанда төмендегі факторларды ескеру керек:

  •     Жас ерекшелігі

  •     Тұлғалық ерекшелігі.

  •     Экспериментатордың тұлғалық ерекшелігі.  

Дарынды балалармен жүргізілетін жалпы     жұмыс жоспары:
1. Дарынды баланы іздеп табу және іріктеу

2.     Тереңдетілген бағдарлама бойынша (жеке, топтық, жұптап) оқыту

3.     Дарынды балалармен жүйелі түрде қосымша сабақтар өткізу

4.     Проблемалық оқыту әдістерін пайдалана отырып оқыту. Ізденіс жұмыстарын (реферат, баяндама, сөзжұмбақтар, ребус, шығарма жазу, өлең шығару, т.б.) өз бетінше ізденіп оқуды ұйымдастыру, дамыту. Шаталовтың әдіс-тәсілін пайдалана отырып оқыту

5.     Мектепішілік және аудандық пәндік олимпиадаларға, конкурс-сайыстарға, ғылыми-практикалық конференцияларға қатыстыру

6.     Жаңа педагогикалық технологиялар элементтерін пайдалана оқыту

Дарынды балалармен жұмыс жүргізудің мақсаты:

- баланың шығармашылық қабілетін және өз бетінше шығармашылық ізденісін дамыту;

- пәнге терең қызығушылығын арттыру;

- оқушының әсерлілік сезімін қалыптастыру;

- оқушының белсенділігін арттыру мақсатында даму деңгейін, танымдық белсенділігін арттыра оқыту;

- жалпы білім -білік дағдыларын дамыта оқыту;

- білімнің бағасын арттыру;

Ғылыми білімді практикамен теориялық негізде жүзеге асыру.

  

Дарынды балаларды анықтау мен олармен жұмыс ұйымдастыру

І. Дайындық жұмыстары (кімдер жұмыс істейді)

1. Мектеп әкімшілігі не бірлестік мүшелері дарынды балалармен жұмыс жасауға қабілетті, шебер мұғалімдерді анықтау.

2. Мұғалімдерді қажетті құжаттармен қамтамасыз ету, дайындықтан өткізу, пікір алмасу шараларын белгілеу.

3. Қабілетті оқушылармен жұмыс жүргізетін мұғалімдер тобына жетекшіні бекіту не тағайындау.

4. Оқушылар дарындылығын анықтау шараларын ұйымдастыру (жарыс, байқау, емтихан, олимпиада, т.с.с)

5. Дарынды оқушылармен жұмыс бұрышын жабдықтау (кабинетін)

ІІ. Оқушылар арасынан қабілетті оқушыны анықтау (кіммен жұмыс істейді?)

1.     Бастауыш сынып мұғалімдерімен кеңесе отырып қабілетті (өте ерекше) оқушылар тізімін алу.

2.     Пән мұғалімдерімен (сынып жетекшілерімен) қабілетті не айрықша өнері, бейімі бар оқушыларды іріктеу.

3.     Жыл сайын мектепішілік жарыстарда, олимпиадаларда, т.с.с байқауларда жеңімпаз оқушыларды топтастыру (бағытына қарай)

4.     Білім деңгейінің стандарттық өлшемнен ерекшелігін (игеру қабілетін) анықтау.

 

Дарынды оқушыларды таңдау барлығы назар аударатын ерекшеліктер:

  • Ø Дарынды бала өзгеше және шапшаң ойлайды.

  • Ø Дарынды оқушылардың ішкі сезімі жағынан өзгешелігі:өте сезімтал, ықылас қойған нәрсесін, тақырыбын әр жерде негізгі мәселе етіп ұсынады.

  • Ø Дарынды оқушылардың физикалық тұлғадан ерекшелігі: дамудағы шапшаңдылық, ақындарша сөйлеуі, жиі-жиі ойға берілуі, қиял-күйінің басым түсуі.

  • Ø Әлеуметтік тұрғыдан ерекшелігі: адамгершілік сезімдерінің ерте дамып, жоғарғы моральдық қасиеттерге ие болуы.

Дарындылықты анықтағанда төмендегі факторларды ескеру керек:

    Жас ерекшелігі

    Тұлғалық ерекшелігі.

    Экспериментатордың тұлғалық ерекшелігі.  

Дарынды балалармен жұмыс істейтін мұғалімдерді іріктеудің негізгі принциптері

  • Ø Дарынды балаларды оқыту жүйесінде мұғалім негізгі фактор болыптабылады.

  • Ø Дарынды балалармен жұмыс істейтін мұғалімдерге жоғары талаптар қойылады.

  • Ø Бастауыш сыныпта оқитын дарынды баламен кез келген мұғалім жұмыс істей алмайды.

  • Ø Дарынды балалармен жұмыс істейтін мұғалімнің өзіндік «жағымды» Мені болуы керек.                    

 (Өзін төмен бағалайтын мұғалім дарынды шәкірт алдында қорқыныш сезімінде болады.)

  • Ø Табысты педагогикалық тәжірибесі болуы керек.

  • Ø Эмоционалдық тұрақтылық.

  • Ø Мақсатқа жетуге ұмтылу.

  • Ø Шығармашылық  бастама.

  • Ø Мұғалімнің кәсіби компетенттілігі  арнаулы теориялық дайындығының тәжірибемен тығыз ұштасуына негізделеді.

  • Ø Арнаулы бағдарлама құруды өзгелердің тәжірибесіне сүйену үшін арнайы бағдарламен таныс болуы керек.

  • Ø Өзге пәндерден қажетін ала білу.

  • Ø Дарынды баламен мұғалімнің ділі бір болған дұрыс.

 

 Дарынды балалармен жұмыс істейтін мұғалімнің жеке басының қасиеттері:

  • Ø Мейірімді, сезімтал.

  • Ø Дарынды балалар психологиясы, ерекшелігін біледі, олардың қызығушылығы мен қажеттілігін сезеді.

  • Ø Интеллектуалды даму деңгейі жоғары.

  • Ø Қызығушылығы мен икемі кең.

  • Ø Педагогикалық мамандығынан өзге де білімі бар.

  • Ø Дарынды балаларды оқытумен байланысты түрлі міндеттерді орындауға әзір.

  • Ø Белсенді.

  • Ø Әзілқой (бірақ сарказм қажет емес)

  • Ø Өзінің көзқарасын өзгертуге, үнемі өзін жетілдіруге дайын.

  • Ø Өзіндік жеке әлемтану.

  • Ø Өмірге төзімді, дені сау.

  • Ø Жоғары оқу орнынан кейін дарынды балалармен жұмыс жөнінде арнайы дайындығы болып, әлі де арнайы білімді ашуға дайын болу.

  

Дарындылық ұстанымы

  • Сен « білуге міндеттісің» дегеннің орнына, « Сенің қолыңнан келеді!» ұстанымы;

  • Белгілі жағдайдан, белгісіздікке  бетбұрыс жасау қағидасы;

  • Іс -әрекеттің нәтижесіне емес, сол нәтижеге жету барысындағы қуаныш!

  • Баланың қиялын ұштай отырып, сұрақ қоя білуге үйрету!

  • «Қателеспейтін адам болмайды» қағидасына үйрету!

  • Болашаққа бейімдеу;

  • Дамыта оқыту;

  • Жеке ғана емес, әлеуметтік ойлау қабілетін дамыту!

Дарынды балаларға арналған бағдарлама талаптары:

  • Ø Дарынды оқушының коммуникативтік әрекеттерінің негізгі түрлерін қалыптастыру;

  • Ø Өз мүмкіндіктерін сезініп, өзге адамдардан жеке ерекшеліктерін түсіне білу қабілеттерінің дамуына әсер ету;

  • Ø Зерттеу жұмыстарын жүргізу тәсілдерін қалыптастыру;

  • Ø Шығармашылық ойлау қабілеттерін арттыру;

  • Ø Тілдік білім жүйесін сөйлеу әрекеттерінде қолдану т.б.

 

Дарындылықтың бірден бір белгісі

v Дарынды баланың күнделікті өмірінде болып жатқан түрлі іс-әрекеттің ерекшелігін педагогикалық бақылау әдісін қолдану  арқылы анықталады.

v Дарындылық тағылымы-даналықтың, ғұламалықтың, құдіреттіліктің, адамгершіліктің кәусар тамшысы, ағынды тасқыны, дария көлі, мұхиты.

Дарынды балалар” бағдарламасының жұмыс бағыттары:

І.  Дарынды балаларға арналған қосымша оқу бағдарламаларын, тесттапсырмаларын  және  түрлі бақылау жұмыстарының мәтіндерін дайындау.

ІІ.   Диагностика жүргізу.

ІІІ. Дарынды балалардың шығармашылық потенциалын жүзеге асыруда жағдай туғызу.

ҮІ. Дарынды балалардың шығармашылық қабілетін дамыту.

Ү. Дарынды балалардың шығармашылық дамуының негізгі көзі-ынталандару іс-шараларын өткізу.

ҮІ. “Дарынды балалар” мәселесі  бойынша мұғалімдермен ғылыми-әдістемелік іс-шаралар ұйымдастыру.



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!