Өткізілген
күндері
Сабақтың
тақырыбы:
1) Лексикалық
тақырып: Таныс
болайық.
2) Грамматикалық
тақырып: Дауысты және дауыссыз
дыбыстар
Сабақтың
мақсаты: білімділік: Өткен тақырыпты еске түсіру,
жаңа сөздермен, сөз тіркестірін
талдау.
дамытушылық: қазақша сөйлеу мәдениетін
дамыту, пәнге деген қызығушылықтарын арттыру, сөздік қорларын
молайту, қызығушылық іс-әрекеттерін дамыту, сауатты сөйлеп, әдемі
жаза білуді үйрету;
тәрбиелік: ұйымшылдыққа, ұстамдыққа,
адамгершілікке үйрету тәрбиелеу.
Сабақтың
көрнекілгі: плакаттар, суреттер,
слайд.
Сабақтың
барысы:
І Ұйымдастыру
кезеңі
- Сәлемдесу! Тыңдаушыларды
түгендеу.
- Өткен сабақты қайталау.
Мысал келтіру.
- Жаңа сабақты
бастау.
ІІ Үй тапсырмасын
сұрау.
ІІІ Жаңа
сабақ
Ереже:
В казахском языке звуки
делятся на две группы: дауысты дыбыс (гласные звуки), дауыссыз
дыбыс (Согласные звуки).
Звуки, образующиеся свободным
потоком воздуха, не встречая преграды в виде органов речевого
аппарата, называются дауысты дыбыстар. Гласные казахского языка: а,
ә, е, о, ө, ұ,ү,ы,і.
Дауысты дыбыстар делятся по
положению языка на жуан (твердые) и жіңішке (мягкие); по степени
открытия рта на ашық (широкие), и қысаң (узкие), по участию губ на
еріндік (губные) и езулік (не губные).
Произношение гласных в слове в
созвучии называют сингармонизмом. Вк казахском языке слова бывают
либо с твердыми глсными либо с мягкими
гласными [1,12б.] .
Дауысты
дыбыстар.
Жуан
Жіңішке
а,о,ұ,ы
ә,ө,ү,і,е
Дауыссыз
дыбыстар
Қазақ әліпбиінде 25
дауыссыз дыбыс бар.
Олар:
б,в,г,ғ,д,ж,з,й,к,қ,л,м,н,
ң,п,р,с,т,ф,х,һ,ц,ч,ш,щ.
|
Дауыссыз
дыбыстар қатаң,ұяң,үнді
болады.
Қатаң
дауыссыздар:
қ,к,п,с,т,ф,х,ц,ч,ш,щ.
Ұяң
дауыссыздар.б,в,г,ғ,д,ж,з,х.
Үнді
дауыссыздар.р,л,м,н,й,ң
Сөзде қанша дауысты дыбыс
болса,сонша буын болады.
|
1. Мәтінен қатаң
дауыссыздарды тауып, белгілеңіз.
Арыстандай
айбатты,
Жолбарыстай қайратты
–
Қырандай күшті
қанатты.
Мен жастарға
сенемін.
Көздерінде от
ойнар,
Сөздерінде жалын
бар,
Жаннан қымбат оларға
ар,
Мен жастарға
сенемін.
2. Ұяң дауыссыздарды бір
сызықпен, үнді дауыссыздарды екі сызықпен
белгілеңіз.
-
Мен кітап оқығанды жақсы
көремін.
-
Бос кезімде спортпен
шұғылданамын.
-
Бақшада гүлдің түр-түрі
бар [1,17б.].
3. Жаңа
сөздер.
ат – собственное
имя
бұл – это, этот,
эта
кім? –
кто?
менің – мой, моя,
мое
Сау болыңыз! – до
свидания
сенің – твой, твоя,
твое
танысып қой – (ты)
познакомься
танысып қойыңыз –
познакомьтесь
танысқаныма қуаныштымын – рад
знакомству с вами [2,145б.].
а) жаңа сөздермен талдау
жұмысын жүргізу.
4) Сөйлесіп
жаттығыңыз.
-
Сәлеметсіз бе! Танысып қояйық,
сіздің атыңыз кім?
-
Сәлеметсіз бе! Менің атым
Әсет. Сіздің атыңыз кім болады?
-
Менің атым .... Танысқаныма
қуаныштымын.
-
Ұлтыңыз
кім?
-
Менің
ұлтым...
-
Сау
болыңыз!
-
Сау
болыңыз!
5. Өзіңіз жайлы әңгімелеп
беріңіз.
Сәлеметсіз бе. Менің атым
Наталья. Мен Қазақстанда тұрамын. Ұлтым орыс. Менің жасым жиырмада.
Танысқаныма қуаныштымын.
Пайдаланылған
әдебиеттер:
-
Қазақ тілін оқытуға арналған
грамматикалық анықтағыш. Г.Қ.Досмамбетова, З.С.Ерназаров,
З.С.Күзекова, А.О.Тымболова – Астана: Ұлттық тестілеу орталығы,
2012 - 308 бет
-
Қазақ тілі. Қарапайым деңгей:
оқулық/ Г.Қ.Досмамбетова, А.К.Балабекова, А.Т.Бозбаева-Хунг,
А.Д.Сейсенова. – Астана: Ұлттық тестілеу орталығы, 2012 -164
бет