Өткізілген
күндері
2-сабақ
Сабақтың
тақырыбы:
1) Лексикалық тақырып:
Танысым. Кіруге бола
ма?
2) Грамматикалық
тақырып: Орфографиялық және орфоэпиялық
нормалар.
Сабақтың
мақсаты: білімділік: Тыңдаушыларды жаңа тақырыппен
таныстыру, жаңа сөздермен, сөз тіркестірмен
таңыстыру.
дамытушылық: қазақша сөйлеу мәдениетін
дамыту, пәнге деген қызығушылықтарын арттыру, сөздік қорларын
молайту, қызығушылық іс-әрекеттерін дамыту, сауатты сөйлеп, әдемі
жаза білуді үйрету;
тәрбиелік: ұйымшылдыққа, ұстамдыққа,
адамгершілікке үйрету тәрбиелеу.
Сабақтың
көрнекілгі: плакаттар, суреттер,
слайд.
Сабақтың
түрі: аралас
сабақ
Сабақтың
барысы:
І Ұйымдастыру
кезеңі
ІІ Үй тапсырмасын
сұрау.
ІІІ Жаңа
сабақ
Ереже:
Үндестік заңы - закон
сингармонизма.
В
казахском языке различают два вида
сингармонизма.
а) дауысты
дыбыстар үндестігі (гармония гласных
звуков);
б)
дауыссыз дыбыстар үндестігі (гармония согласных
звуков).
Буын
үндестігі
Суть
закона сингармонизма в следующем: в зависимости от слогообразующего
гласного в корне слово может принять только твердые или только
мягкие аффиксы әже-лер, бала-лық,
оқу-шы-лар-ға.
Если
последний слог слова твердый, то к нему присоединяется твердый
аффикс. Если последний слог слова мягкий, то к нему присоединяется
мягкий аффикс.
Дыбыс үндестігі
Прогрессивная и регрессивная
ассимиляция
Гармония
согласных бывает двух видов: прогрессивная и регрессивная
ассимиляция. По прогрессивной ассимиляции: Последний звук основы
влияет на первый звук окончание. Если последний звук глухой или
звонкий б, в, г, д, то начальный звук аффикса
глухой.
Например:
кітап тар. Иванов тар.
Если
последний звук основы звонкий, сонорный или гласный, то начальный
согласный звук аффикса звонкий или
сонорный.
Например:
ақын дар, үй-дің, қыз-ға.
Кейінді
ықпал
Регрессивная ассимиляция
Если к
корням или основам с конечными глухими согласными қ, к, п
прибавляются окончания с начальным гласным ы или і, то конечные
глухие қ, к, п озванчиваются в звуки ғ, г,
б.
Например:
қасық+ы = қасығы, доп+ ым = добым.
Образование притяжательной формы от
существительных тап (класс), аяқ (нога), жүрек (сердце) такое:
жұмысшы табы (рабочий класс), столдың аяғы (ножка стола), жұмыстың
аяғы (конец работы), адамның жүрегі (сердце человека) и
др.
[1,12б.] .
1.
Сөздерді тиісті бағандарға
жазыңыз. Впишите слова в соответствующую
колонку [1,13б.] .
Сабақ, тіл,қала, тақырып,
сөйлем, олар, күнделік, пәтер, Атырау, бөлме, орындық, ақпарат,
Астана, дүкен, Өскемен, дәптер, аспан, терезе, жігіт, кеме,
Қазақстан, мектеп, гүл, алма, көлік, ағаш, шалбар, жылқы, әнші,
қызанақ.
2. Жаңа сөздерді еске
түсіріп, қайталау.
Бір –
один
Екі –
два
Үш –
три
Төрт –
четыре
Бес –
Пять
Алты –
шесть
Жеті –
Семь
Сегіз –
восемь
Тоғыз
–Девять
Он –
десять
Сәлеметсіз
бе! – здравствуйте!
Сәлем!
– привет!
Сәлеметсің
бе! – Здравствуй!
Оқытушы
– преподаватель
Кіруге
болама? – Можно
войти?
Иә,
болады. – Да,
можно!
Жоқ, күте
тұрыңыз. – нет, подождите (вы в
ед.ч.)
Таныс
болайық – будем
знакомы [2,145б.].
3. 2,
8б. Оқылым тапсырмасы бойынша
дұрыс жауапты белгілеңіз
[2,9б.].
4. Оқыңыз
[2,9б.].
Е
Ескендір, Мереке,
Ермек
Ә
Жәния, Әсел,
Сәкен
І
Темірлан, Кәрім,
Ілес
Һ
Қаһарман Гауөар
Жауһар
4. ОҚЫҢЫЗ
[2,10б.].
-
Кіруге бола
ма?
-
Жоқ, күте
тұрыңыз!
5. Топтық жұмыс
[2,10б.].
Біреуіңіз сыныпта қалыңыз.
Басқаларыңыз сыныптан шығыңыздар. Сыныпқа кірерде керекті сөйлесім
үлгісін пайдалаңыздар.
Один из вас остается в классе.
Остальные должны выйти из класса. Пр входе в класс, используйте
нужные образцы речевых высказываний.
Пайдаланылған
әдебиеттер:
-
Қазақ тілін оқытуға арналған
грамматикалық анықтағыш. Г.Қ.Досмамбетова, З.С.Ерназаров,
З.С.Күзекова, А.О.Тымболова – Астана: Ұлттық тестілеу орталығы,
2012 - 308 бет
-
Қазақ тілі. Қарапайым деңгей:
оқулық/ Г.Қ.Досмамбетова, А.К.Балабекова, А.Т.Бозбаева-Хунг,
А.Д.Сейсенова. – Астана: Ұлттық тестілеу орталығы, 2012 -164
бет