Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: Денелердің өзара әрекеттесуі Мектеп: «№9 мектеп-лицейі»КММКүні: Мұғалімнің аты-жөні: Караева ЖСынып: 7 «А» Қатысқаны: 18 оқушы Қатыспағаны:
|
Сабақ тақырыбы: | Тартылыс құбылысы және ауырлық күші. Салмақ |
Оқу мақсаты
| 7.2.2.10-масса, салмақ және ауырлық күші ұғымдарын ажырату |
Сабақтың мақсаттары | Барлық оқушылар:масса, салмақ,ауырлық күші ұғымын ажырата алады және денелердің тартылыс күшін Исаак Ньютон ашқанын, өлшем бірлігі Н-мен өлшенетінін біледі.Көпшілік оқушылар:Гравитациялық өзара әрекеттесу, гравитациялық өріс және гравитациялық күштің айырмашылығын түсінеді.Кейбір оқушылар:Денеге әрекет ететін ауырлық күші мен оның массасы арасындағы қатынасты ажырата біледі,күрделі есептерді шығара алады, күнделікті өмірмен байланыстырып мысал келтіруде қолданады. |
Бағалау критерийлері | Тартылыс құбылысы мен ауырлық күшінің айырмашылығын анықтайдыФормуланы есеп шығаруда тиімді,дұрыс қолданадыӨмірмен байланыстырып күрделі есептер шығарады |
Тілдік мақсаттар | Физика тілінде сөйлеу мәдениетін, көптілділікті дамыту
|
Құндылықтарға баулу | 1.Қоғамдағы ұлттық бірлік2.Тілдің біртұтастығы |
Пәнаралық байланыс | Қазақ,орыс тілі. Математика. Астрономия. Жаратылыстану |
Тақырып бойынша алдыңғы білім | Күш. Динамометр. Күш түрлері |
Сабақтың барысы |
Сабақтыңжоспарланғанкезеңдері | Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері | Ресурстар |
Сабақтың басы5мин | 1.Ұйымдастыру:Сәлемдесу,тарау басталғанда құралған топтар «Үйкеліс күші», «Серпімділік күші», «Ауырлық күші» орындарына отырады.2.Ынтымақтастық қалыптастыру:Қол алысып,қане біз Достасайық бәріміз.Айтарым бар сендерге,Тез тұрыңдар шеңберге.Қандай жақсы бір тұруДостарменен бір жүруКүлкіміз біздің көңілді,(бір-біріне жымияды)Жеткізсін жылу, шаттыққа(жүректерін ұстайды)Бөліскен жақсы ғой өмірде(саусақтарын күн сияқты алдыға созып ашады)Қуаныш,Мейірім,Бақытты.(қолдарын екі жаққа созады)Бастайық бүгінгі сабақты(қолдарын төмен түсіріп отырады)3.Үй тапсырмасымен жұмыс: (жеке жұмыс)«Тірек сөздер»-интербелсенді тақтадан 1-мин көрсетіледіДеформация, динамометр, күш, Ньютон, әрекет, құрал, вектор, қатаңдық, бірлік,ұзындық, Гук, бағыт, тең әрекет, созылу,шама, қарама-қарсы, мән, сығылу, тепе-теңдік, өлшеу.Көріп оқыЕсте сақтаОйланып жаз-әдісімен тірек сөздерді тізіп жазып сол сөздеріне тақырыпқа байланысты эссе жазады.ҚБ:өзара тексеру,тыңдау, қатені түзету,шапалақпен бағалау |
І-топІІ-топІІІ-топ |
Сабақтың ортасы30 мин | «Миға шабуыл»-сурет бойынша оқушылар ойларын ортаға сала отырып жаңа тақырыпты табу, сабақ мақсатына бірлесіп критерийлер құру
| Қосымша-1 |
| ЖИГСО әдісімен оқулықтан «Тартылыс құбылысы және ауырлық күші. Салмақ»-тақырыбын түсіндіру | Қосымша-2 Оқулықпен жұмыс
|
| «Түртіп алу» әдісі арқылы-талқылап түйінді шешімдерді жазып алу | Үлестірме қағаз
|
| ҚБ: «Үш шапалақ» |
|
| Концептуалдық кесте толтыру: «Тартылыс құбылысы және ауырлық күші. Салмақ»тақырыбының мәтінін оқи отырып кесте толтырадыҚБ: жұптық жұмыс әдісімен бір-бірін тексеріп матрица картасына белгілеу
| Матрица картасы
|
| «Саралау»- тапсырмалары: «Биоақпараттандыру және Синергетика»әдісіменА-деңгейі:№1.Массасы 300кг сом шойынға әсер ететін ауырлық күші қандай?№2.Массасы 70кг шкафты орнынан жылжыту үшін қандай күш жұмсау керек? Үйкелу коэффиценті 0,3.№3.Массасы 50 кг дене 200Н күштің әсерінен жазық жерде бірқалыпты қозғалып келеді. Үйкеліс коэффиценті неге тең?№4. 800Н ауырлық күші әсер ететін құм салынған жәшіктің массасын есептеп тап. №5. Әсерінен массасы 500г дене 2м/с2 үдеумен қозғалатын күш.№6.Егер қозғалтқыштың тарту күші 90кН болса, онда жылдамдық алу кезінде массасы 60т реактивті ұшақтың үдеуі.№7.Массасы 5кг денеге 4м/с2 үдеу беретін күш№8.Егер соққыдан кейін ол 500м/с2 үдеу алса, ал соғу күші 420Н-ға тең болса, онда футбол добының массасы?В-деңгейі: №1. Көлемі 18,75л керосиннің салмағы қандай?№2. Көлемі 25л бензиннің салмағы қандай?№3.Массасы 1кг ыдысқа көлемі 5л керосин құйылған. Ыдысты көтеру үшін қандай күш жұмсау керек?№4. 320Н күштің әсерінен амортизатордың серіппесі 9мм-ге сығылды.1,6кН жүктемеде серіппе қанша милиметрге сығылады?№5.Динамометрдің серіппесін 4Н күштің әсерінен 5мм ұзарды. Осы серіппенің 16мм –ге ұзаруына әсер ететін жүк салмағы қандай?№6. Массасы 0,5кг доп 0,02с-қа созылған соққыдан кейін 10м/с жылдамдық алады. Соққының орташа күшін тап?№7.Жердің бетінен 400км биіктікте орналасқан, массасы 40кг дене Жерге тартылу күші. Жердің радиусын 6400км-ге тең деп алыңдар.№8. Өлшемі 1085см болатын мыстың білеушеге әсер ететін ауырлық күші (ρ мыс =8900кг/м 3)С-деңгейі№1.Массасы 60кг адамға жердің бетіне әсер ететін ауырлық күші.№2.Жердің бетінде 25кН ауырлық күші әсер ететін дененің массасы.№3. Жер бетінен бастау алған космостық ракета 20м/с 2 үдеумен вертикаль бағытта қозғалады. Егер ұшқыш-косманавтың массасы 90кг болса, онда оның кабинаға түсіретін салмағы (g=10м/с2)№4. Төмендегідей бағытталған, 1м/с2 үдеумен қозғалатын лифтінің еденін массасы 70кг адам қандай күшпен қысады: а)жоғары; б)төмен?№5.Массасы 600г дене 8Н күштің әсерінен түзу сызықты қозғалып дене120см қашықтықта 6м/с жылдамдыққа ие болды. Дененің бастапқы жылдамдығы.№6.Егер шарлар бір-біріне 0,01Н күшпен тартылатын болса, онда әрқайсысының массасы 100кг болатын осы шарлардың арасындағы қашықтығы.№7. Таудан түсудің соңғы мезетінде10м/с жылдамдыққа ие болатын массасы 60кг шаңғышы түсу аяқталғаннан 40с-тан кейін тоқтайды. Қозғалысқа әсер ететін кедергі күшінің модулі.№8.Білеуше столдың бетін 50Н күшпен қысады. Осы күш қалай аталады? Ол тақтайшаның ауырлық күшінен көп пе, әлде аз ба? Осы тақтайшаның массасы?
ҚБ: матрица картасына ұпайлары белгіленеді. | Үлестірме қағазТоптық жұмыс:А:№2,4,6В:№3,4,7С:№2,3,4Жұптық жұмыс:А:№3,5,7В:№2,5,6С:№5,6,7
Матрица картасы
|
1 мин | Сергіту сәті «Кім зерек»ойыны |
|
4 мин | Венн диаграммасы. Тапсырма: ауырлық күші мен тартылыс күшінің айырмашылығы мен ұқсастығын жазу |
|
| ҚБ: Топ жұмыстары матрица картасына ұпайлары қосылады.
| Матрица картасы
|
Сабақтың соңы | Үйге тапсырма: Бірнеше мектеп динамометрі бар. Динамометрді бүлдіріп алмай, 4Н-нан артық болатын күшті өлшеу үшін не істеу керек? |
|
3мин | Кері байланыс: «Сәйкестікті тап»
| Слайд |
2мин | Рефлексия: EXPO-2017 | Түрлі-түсті жапырақша қиындысына байланысты көңіл-күйін білдіреді. Жасыл-көтеріңкіКөк-орташаҚызыл-көңіл-күйім жоқ. |