Ақтөбе облысы, Әйтеке би ауданы, Қарабұтақ орта мектебінің
биология пәні мұғалімі
Акмалаева Мерейгуль
Ермагамбетовнаның
«Диалогтік оқытудың»
маңызы туралы
таныстырылымы.
Өзгеріс болмаса, даму да
болмайды,
Себебі өз көзқарасын өзгерте
алмайтын адам ,еш нәрсені де өзгерт
алмайды.
Джордж.
Бернард.Шоу.
Диалогтік
оқыту
Мақсаты:
-диалогтік оқыту арқы-лы оқушылардың ойлау
қабілеті мен сөздік қорларын
дамыту;
-жұптасып диалог құру арқылы бір-бірімен сөйлесу
барысында қызығушылығын ояту;
-оқушылардың сөйлеу мәдениетін
қалыптастыру;
Күтілетін
нәтиже:
-көзқарастарын айтуға
төселеді;
-ой жинақтауға көмек береді
;
-қызығушылық
артады;
-бір-бірінен
үйренеді;
-білімге құштарлығы дамиды
;
-СТО ойлауға
көмектеседі;
-идеяларын
құрметтейді;
-кедергілермен түсінбес-тіктер
анықталады;
Александер (2004) білім
берудегі әңгімелесуде- идеялар екі жақты бағытта жүреді және осының
нәтижесінде оқушының білім алу үдерісі алға жылжиды деп
тұжырымдайды;
Мұғалімнің
нәтижесі
Оқушыларға дайын білім мен
идеяларды ұсыну емес, оқушылардың өздерінің білім мен идеялар құруы
керектігін ұғына
біледі;
Оқушы пікірін шыдамдылықпен
тыңдай білуді
үйренеді
Диалогтік сұхбаттасу арқылы
оқушыларға өз ойларын дамыту және кеңейтуге мүмкіндік бере алатын
тілдік дағдылары дамыған жеке
тұлға
-оқушылар бір-
біріне сұрақтар қойып жауап беруге
төселеді;
аа
-сөйлеу мәдениеттері қалыптасады;
-өзіндік
ой- пікірін,
көзқарастарын ашық айтуға
төселеді;
Оқушының нәтижесі
Мерсердің (2000) зерттеуіне
сәйкес әңгімелесудің 3 түрі бар.
Әңгіме -
дебат барысында:
-
Ой-пікірлерде үлкен
алшақтық болады және әрқайсысы өз шешімдерінде
қалады;
-
Ресурстарды
біріктіруге бағытталған аздаған талпыныс
жасалады;
-
Қарым-қатынас көбіне
«ия, бұл солай», «жоқ,олай емес» деген бағытта жүзеге
асады;
-
Орта бірлесуден гөрі,көбіне
бәсекелестікке бағытталған.
|
Топтық
әңгіме барысында байқалатын
жайлар;
-
Айтылған пікірлермен
тыңдаушылардың әрқайсысы механикалық түрде келісе
беруі;
-
Әңгіме білім алмасу
мақсатында жүргізілгенімен, оған қатысушылардың өзгелер ұсынған
қандай да болсын идеяларды төзімділікпен
тыңдауы;
-
Идея қайталанады
және жасалынады, бірақ үнемі мұқият бағалана
бермейді.
|
Зерттеушілік
әңгіме жүргізілу
үстінде:
-
Әркім ақылға қонымды
мәлімет ұсынады;
-
Әркімнің идеясы
пайдалы ретінде бағаланғанымен, мұқият бағалау
жүргізіледі;
-
Қатысушылар
бір-біріне сұрақ қояды;
-
Қатысушылар сұрақ
қояды және айтқандарын дәлелдейді, осылайша әңгімеде дәлелдеме
«көрінеді»;
-
Топтағы қатысушылар
келісімге жетуге тырысады ( олар келісімге келуі де, келмеуі де
мүмкін, ең бастысы- келісімге
ұмтылу).
|