Материалдар / ДНҚ құрылымы
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

ДНҚ құрылымы

Материал туралы қысқаша түсінік
ҚМЖ мұғалімдерге
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
22 Ақпан 2021
583
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: Мектеп: Саттар Ерубаев атындағы №24IT мектеп-лицей

  1. 0.4.Молекулалық биология

  2. Мұғалімнің аты-жөні: Есенәлі Гүлзира Бақтыбекқызы

  3. Күні:

  4. Сынып:10 Қатысқандар: Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы:

ДНҚ құрылысы. ДНҚ құрылымы (бірінші және екінші реттік).

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

10.4.1.8 ДНҚ құрылымы мен қызметі арасындағы байланысты орнату

Сабақтың мақсаты:

ДНҚ құрылымын (бірінші және екінші реттік) сипаттайды.

ДНҚ құрылымы мен қызметі арасындағы байланысты анықтайды.

Бағалау критерий

ДНҚ құрылымын (бірінші және екінші реттік) негізгі ерекшеліктерін сипаттайды.

ДНҚ құрылымы мен қызметі арасындағы байланысты тұжырымдайды.

Тілдік мақсаттар

Пәндік лексика және терминология:

 генетикалық ақпарат, дезоксирибонуклеин қышқылы, рибонуклеин қышқылы, аденин, гуанин, цитозин, урацил, тимин, молекулалық биология, ДНҚ-ның бірінші және екінші реттік құрылымы, ДНҚ-ның тұрақты шамасы.

Оқытудың тілдік мақсаты: ДНҚ -ның қос оралымды құрылымын сипаттау арқылы тірі организмдердегі генетикалық ақпараттардың ұрпақтан ұрпаққа берілуін, сақталуын біле отырып, оқушылардың оқылым –жазылым, айтылым – тыңдалым дағдылары дамиды.

Диалог құруға\ жазылымға қажетті сөздер топтамасы

ДНҚ молекуласының екiншi реттiк құрылымын------------------------------------------- анықтады. ДНҚ-ның негізгі құрылымдық бірлігі – -------------- құралған нуклеотид. Бірінші бөлігі --------------- (бескөміртекті қант); екіншісі – ----------------- аденин (А) мен гуанин (Г) және пиримидиндік негіздертимин (Т) мен цитозин (Ц); үшіншісі – ----------------- қалдығы.

Құндылықтарға баулу

«Мәңгілік ел» ұлттық идеясының «Зайырлы қоғам және руханият» құндылығы бойынша атқарылған жеке, топтық, жұптық жұмыс, топтық талқылау, пікірталас арқылы,өмір бойы білім алу, құрмет, ынтымақтастық, ашықтық білім құндылықтары дарыту жүзеге асырылады.

Пәнаралық байланыс

ДНҚ құрылымында фосфор қышқылының қалдығы, негіздер, химиялық элементтердің болуына байланысты химия пәнімен байланысады.

Алдыңғы білім

Жасушаның ішкі құрылысындағы көмірсулар мен липидтердің биологиялық қызметін біледі, мономер, полимер ұғымын біледі.

Сабақтың

жоспарланған

кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар

Сабақтың басы

0-7 минут












1. Сәлемдесу (оқушыларды түгелдеу)

2. Сыныпта "Бір сөзбен" әдісі арқылы жағымды ахуал орнату.

3. Тәттілер арқылы 3 топқа бөлу:

1-топ - Дезиксорибоза,

2-топ - Пуриндік негіздер,

3-топ - Фосфор қышқылы.


Ширату жаттығулары:

Сабақтың тақырыбын ашу мақсатында

"Жабық сұрақ"әдісін қолданамын және сұрақтар қойылады.

1. ДНҚ қандай биополимер?

2.ДНҚ молекуласы деген ұғым нені білдіреді?

3. ДНҚ-ның ашылуының маңызы неде?

Оқушыларды оқу мақсатымен, бағалау критерийімен таныстыру


Смаиликтер арқылы












Интерактивті тақта

Сабақтың ортасы

8-15 минут




















16-27 минут














28-34 минут












1 тапсырма "Инсерт" әдісі

Әр топқа оқулықтағы мәтін бөлшектеліп беріледі, оқушылар сол мәтінге қарап отырып, тірек сөздерді түртіп алып, топта талқылайды.


Дескриптор:

- Мәтінді оқиды

- ДНҚ - ның ашылу тарихын біледі.

- ДНҚ - ның құрылысын, қызметін сипаттайды

- Тірек сөздерді жазады

ҚБ: "Бас бармақ" әдісімен жүргізіледі.

2 тапсырма "Модельдеу" әдісі, топтық жұмыс:

Оқушыларға ермексаз беріледі. Солардан ДНҚ -ның моделін түзеді және ерекшелігін түсіндіреді


Дескриптор:

- Кітаптағы ДНҚ-ның суретіне назар аударады.

- ДНҚ - ның құрылысының моделін қағазға түсіреді

- ДНҚ моделін құрастырады.


ҚБ: "ҚАҚ" (Қосу, алу, қызықты) әдісімен жүргізіледі.


3 тапсырма. "Кім жылдам" әдісімен топтарДНҚ - ның құрылымы мен қызметі арасындағы байланыстарға есептер шығарады.


Дескриптор:

- ДНҚ -ның құрамы мен қызметін салыстырады.

- ДНҚ-ның тұрақты шамаларын біле отырып есептер шығарады.

- жауаптарын негіздейді.

ҚБ: "Екі жұлдыз, бір тілек" әдісімен жүргізіледі.



Оқулық, дәптер


















Химиялық молекулалар мен таяқшалар









Кесте қағазы, қаламсап

Сабақтың соңы

35-40 минут





Рефлексия: «Ай» әдісімен өзін-өзі бағалау.

Оқушылардың сабақты қаншалықты түсінгенін қорытынды жасау үшін «Ай» әдісін ұсынамын.

Толық ай – сабақты толық түсіндім;

Жарты ай - мен жартылай түсіндім;

Shape1 - Жаңа ай – менің түсінбегенім басымдау болды.




Саралау – Сіз қандай тəсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз?

Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?

Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін

қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?

Денсаулық жəне қауіпсіздік техникасын сақтау

Қабілеті төменірек оқушыларға карточкалар, үлестірме материалдар ұсынуға болады, онда оларға қажетті ақпарат берілген.

Қабілетті оқушыларға дерек көздері әртүрлі тапсырмаларды беру арқылы білімдерін тереңдету жоспарланды.


Қалыптастырушы

бағалау-оқушының дағдысының қалыптасу, білімді меңгеру деңгейі туралы ақпарат ала отырып, оқушыларды ынталандыру үшін оқу үдерісінде қолданылатын үдеріс. Оқыту мен оқуды тиімді түрде ұйымдастыру үшін әр оқушының ілгерілеуі мен ағымдағы түсіну деңгейін әрдайым анықтап отыру маңызды. Бұл қалыптастырушы бағалау барысында жүргізіліп, оқушының оқу жетістіктері туралы шешім қабылдауға мүмкіндік бере отырып мұғалім мен оқушы арасында кері байланыс орнатуға мүмкіндік береді.

Қалыптастыру бағалау:

Берілген тапсырманы орындауына қарай оқушылардың оқу жетістігін арттыру мақсатында оқушыларды . «Бас бармақ» арқылы кері байланыс орнатамын.«Қосып, алу, қызықты» әдісі мен берілген тапсырма бойынша әрбір оқушы жеке жұмыс жасау арқылы өз ойын қорытып , жұп болып пікірлерімен бөліседі.



Оқушылардың денсаулығын сақтау қарастырылып, қолайлы оқу ортасы құрылады.

Сабақбойыншарефлексия

Сабақмақсаттары/оқумақсаттарыдұрысқойылғанба? ОқушылардыңбарлығыОМқолжеткіздіме?

Жеткізбесе, неліктен?

Сабақтасаралаудұрысжүргізілдіме?

Сабақтыңуақыттықкезеңдерісақталдыма?

Сабақжоспарынанқандайауытқуларболды, неліктен?

Бұл тарауды сабақ туралы рефлексия жасау үшін пайдаланыңыз. Сол бағандағы өзіңіз маңызды деп санайтын сұрақтарға жауап беріңіз.



Жалпы бағалау


Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:



2:



Сабақтыжақсартуға не ықпалетеалады (оқытутуралы да, оқутуралы да ойланыңыз)?

1:



2:




Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!