Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit of a long-term plan: The World of Work




    School: №65 school-gymnasium

    Date:

    Teacher name: Sakh A.S.

    Grade: 8

    Number present:

    absent:

    Lesson title:

    Dream job

    Learning objectives






    8.1.9.1 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings;

    8.4.2.1 understand specific information and detail in texts on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts;

    8.3.3.1 give an opinion at discourse level on a wide range of general and curricular topics;

    Lesson objectives

    Learners will be able to

    • create speech in an imaginative way within real and imaginary situations

    • comprehend specific information and detail in texts

    • provide a point of view at discourse level

    Assessment criteria

    • create speech in an imaginative way within real and imaginary situations

    • comprehend specific information and detail in texts

    • provide a point of view at discourse level

    Level of thinking skills

    Knowledge and Comprehension, Higher order thinking skills

    Value links

    Develop effective communication skills

    Cross curricular links

    Geography

    Previous lesson

    Strange jobs, unusual jobs

    Stages / Time


    Teacher’s actions

    Students’ actions

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson


    3 min





    2 min





    Middle of the lesson


    5 min















    10 min































    5 min













































    15 min









    GREETINGS

    Warm-up: “Who am I?”

    Teacher shows cards with pictures with different professions.

    CHECKING HOME TASK (UNUSUAL JOBS)


    Teacher wants to know about Ss’ dream jobs.

    Teacher sets learning objectives in simple way.

    TASK 1

    Pre-reading task: Teacher shows Ss pictures and author of a text to predict what a text is about

    Author of a text: Velislava Velinova (who is she? What does she want to talk about in the text?)


    Teacher presents new lexis on the board:

    advance definite

    reliable purpose

    dissemination dedication

    rewarded gathering

    announcement to receive


    While reading task: Teacher gives a part of a text for pair working [PA]


    My dream job.

    Journalist

    STUDENT A

    I want to be a journalist and advance in my career when I grow up. I really wish to be a famous and successful journalist. The journalist should have a definite purpose and always tell the truth to people.

    The journalism is gathering processing and dissemination of news and information about events of the day to the audience. The profession also involves announcement and presentation of news and different points of view Nowadays for

    the Bulgarians the most important is to receive reliable information about the situation not only in our country but in the whole world.


    STUDENT B

    When I choose my career, I should be completely sure that I will put heart and

    soul into my job. I will refer to my work with love and dedication and I will be rewarded. I believe in the honour, the truth and the goodness. So I hope that my reports will present these humans values.

    I know that the way will be long and difficult. Keep your fingers crossed that I will succeed realizing my dream.

    Post-reading task:

    Teacher gives graphic organizer to complete understanding


    Task for a student with special educational needs:

    Teacher gives task to Student for reading and filling the gaps.

    Task 1. Read a text and put the words in the gaps (profession, journalist, choose, believe, information)


    My dream job.

    Journalist

    I want to be a 1) __________and advance in my career when I grow up. I really wish to be a famous and successful journalist. The journalist should have a definite purpose and always tell the truth to people.

    The journalism is gathering processing and dissemination of news and information about events of the day to the audience. The 2) __________ also involves announcement and presentation of news and different points of view Nowadays for the Bulgarians the most important is to receive reliable 3)__________ about the situation not only in our country but in the whole world.

    When I 4) _________ my career, I should be completely sure that I will put heart and

    soul into my job. I will refer to my work with love and dedication and I will be rewarded. I 5) _______ in the honour, the truth and the goodness. So, I hope that my reports will present these humans values.

    I know that the way will be long and difficult. Keep your fingers crossed that I will succeed realizing my dream.


    Answer key: 1) journalist; 2) profession; 3) information; 4) choose; 5) believe.


    Teacher asks whole class CCQs:

    1. Does she work as a journalist? /NO/

    2. Is it her dream? /Yes/

    3. Is journalism gathering information? /Yes/


    Task 2 (Formative assessment)

    8.3.3.1 give an opinion at discourse level on a wide range of general and curricular topics;


    Teacher changes the pairs of Students randomly and gives task to make an interview for getting a dream job [PA] [FA]

    Teacher asks the whole class ICQs:

    1. What are you going to do now?

    2. Do you have a dream job?

    3. Why do like this job?

    4. What are advantages and disadvantages of this job?


    Student guesses who he is by asking questions



    Students present their posters of unusual jobs


    Students suggest own ideas




    Ss make a prediction for a text



















    Ss read a given part of the text.






















    Ss complete graphic organizers and retell own part to the partner.







    Student reads a text and fills the gaps





























    Ss answer the CCQs




    Ss make a dialogue interviewing for a dream job


    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Сах Айжамал Сұлтанқабылқызы
    26 Мамыр 2024
    350
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Dream job, 8 grade

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Dream job, 8 grade

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Dream job, 8 grade, task for FA, handouts, links
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit of a long-term plan: The World of Work




    School: №65 school-gymnasium

    Date:

    Teacher name: Sakh A.S.

    Grade: 8

    Number present:

    absent:

    Lesson title:

    Dream job

    Learning objectives






    8.1.9.1 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings;

    8.4.2.1 understand specific information and detail in texts on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts;

    8.3.3.1 give an opinion at discourse level on a wide range of general and curricular topics;

    Lesson objectives

    Learners will be able to

    • create speech in an imaginative way within real and imaginary situations

    • comprehend specific information and detail in texts

    • provide a point of view at discourse level

    Assessment criteria

    • create speech in an imaginative way within real and imaginary situations

    • comprehend specific information and detail in texts

    • provide a point of view at discourse level

    Level of thinking skills

    Knowledge and Comprehension, Higher order thinking skills

    Value links

    Develop effective communication skills

    Cross curricular links

    Geography

    Previous lesson

    Strange jobs, unusual jobs

    Stages / Time


    Teacher’s actions

    Students’ actions

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson


    3 min





    2 min





    Middle of the lesson


    5 min















    10 min































    5 min













































    15 min









    GREETINGS

    Warm-up: “Who am I?”

    Teacher shows cards with pictures with different professions.

    CHECKING HOME TASK (UNUSUAL JOBS)


    Teacher wants to know about Ss’ dream jobs.

    Teacher sets learning objectives in simple way.

    TASK 1

    Pre-reading task: Teacher shows Ss pictures and author of a text to predict what a text is about

    Author of a text: Velislava Velinova (who is she? What does she want to talk about in the text?)


    Teacher presents new lexis on the board:

    advance definite

    reliable purpose

    dissemination dedication

    rewarded gathering

    announcement to receive


    While reading task: Teacher gives a part of a text for pair working [PA]


    My dream job.

    Journalist

    STUDENT A

    I want to be a journalist and advance in my career when I grow up. I really wish to be a famous and successful journalist. The journalist should have a definite purpose and always tell the truth to people.

    The journalism is gathering processing and dissemination of news and information about events of the day to the audience. The profession also involves announcement and presentation of news and different points of view Nowadays for

    the Bulgarians the most important is to receive reliable information about the situation not only in our country but in the whole world.


    STUDENT B

    When I choose my career, I should be completely sure that I will put heart and

    soul into my job. I will refer to my work with love and dedication and I will be rewarded. I believe in the honour, the truth and the goodness. So I hope that my reports will present these humans values.

    I know that the way will be long and difficult. Keep your fingers crossed that I will succeed realizing my dream.

    Post-reading task:

    Teacher gives graphic organizer to complete understanding


    Task for a student with special educational needs:

    Teacher gives task to Student for reading and filling the gaps.

    Task 1. Read a text and put the words in the gaps (profession, journalist, choose, believe, information)


    My dream job.

    Journalist

    I want to be a 1) __________and advance in my career when I grow up. I really wish to be a famous and successful journalist. The journalist should have a definite purpose and always tell the truth to people.

    The journalism is gathering processing and dissemination of news and information about events of the day to the audience. The 2) __________ also involves announcement and presentation of news and different points of view Nowadays for the Bulgarians the most important is to receive reliable 3)__________ about the situation not only in our country but in the whole world.

    When I 4) _________ my career, I should be completely sure that I will put heart and

    soul into my job. I will refer to my work with love and dedication and I will be rewarded. I 5) _______ in the honour, the truth and the goodness. So, I hope that my reports will present these humans values.

    I know that the way will be long and difficult. Keep your fingers crossed that I will succeed realizing my dream.


    Answer key: 1) journalist; 2) profession; 3) information; 4) choose; 5) believe.


    Teacher asks whole class CCQs:

    1. Does she work as a journalist? /NO/

    2. Is it her dream? /Yes/

    3. Is journalism gathering information? /Yes/


    Task 2 (Formative assessment)

    8.3.3.1 give an opinion at discourse level on a wide range of general and curricular topics;


    Teacher changes the pairs of Students randomly and gives task to make an interview for getting a dream job [PA] [FA]

    Teacher asks the whole class ICQs:

    1. What are you going to do now?

    2. Do you have a dream job?

    3. Why do like this job?

    4. What are advantages and disadvantages of this job?


    Student guesses who he is by asking questions



    Students present their posters of unusual jobs


    Students suggest own ideas




    Ss make a prediction for a text



















    Ss read a given part of the text.






















    Ss complete graphic organizers and retell own part to the partner.







    Student reads a text and fills the gaps





























    Ss answer the CCQs




    Ss make a dialogue interviewing for a dream job


    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 8 сынып
    26.05.2024
    350
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Сах Айжамал Сұлтанқабылқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации