Бағалау критерииі
|
Дүние жүзі халықтарының тілдік әулеттері мен
топтары туралы түсініктері қалыптасады.
Картадан халықтардың таралу аймақтарын біледі,
әулеттері туралы сипаттайды.
Халықтың этникалық құрамы ұғымын айтып, картадан
пайдаланып тіл әулеттерін кестеде
топтастырады.
|
Басы
6
мин
2
мин
7
мин
|
Ұйымдастыру кезеңі
Оқушылармен амандасып, оқушылардың көңілін
сабаққа аудару, Сыныпты түгелдеу.
Үй тапсырмасын
тексеру.
«Wordwall » әдісі арқылы
оқушы 1 ұяқшық таңдау арқылы сұрақтарға жауап
береді.
Сұрақтар:
-
Табиғи-аумақтық кешен
дегеніміз не?
-
Жергілікті деп
нені атаймыз?
-
Аймақтыққа нені
жатқызамыз?
-
Зоналдық
кешендер?
-
Азоналдық
кешендер?
-
Антропогендік
кешендер?
-
Континенттік
климат?
-
Жердің жылу
белдеулерін атаңыз?
-
Табиғи-
аумақтық
кешендердің
алуан
түрлі
болуының
себебі?
Топтастыру
( Глобуста жазылған топ атаулары арқылы
топтасады)
-
Үндіеуропалық тіл
семьясы
-
Алтай тілдер
семьясы
-
Кавказ тілдер
семьясы
-
Орыс тілдер
семьясы
Жаңа сабақты бастамас бұрын
оқушыларға «Ой шақыру» әдісі арқылы проблемалық сұрақтар
беріледі.
1. «Халық» сөзі нені
білдіреді?
2. Әр халықтың қандай
құндылықтары бар?
3.Қазақ
тілінің ерекшелігін атаңдар?
Оқулықпен жұмыс:
-
Тапсырма
Оқулықты пайдалана отырып мына ұғымдардың
мағынасын ашу: 1.
Этнос…
(халық) 2. Тіл … (тіл
адамдардың
қарым-қатынасының, мәлімет сақтау
және оны берудің маңызды
туралы) 3.
Билингвизм……(қостілділік немесе билингвизм-көп ұлтты елдерде
кездесетін құбылыс) 4. Лингва
франка… (түрлі ұлт
өкілдерінің қарым-қатынас жасауына қызмет ететін кез келген тілді
«лингва франка» деп атайды) 5.Тіл
семьялары… (өте ұқсас
тілдер топтарға немесе қосалқы топтарға
біріктіріледі)
|
Әдіс арқылы қайталау
Сұрақ жауап орындайды.
Оқушылар топқа бөлінеді.
Слайдта көрсетілген ресурстарды
талқылайды
|
Бағалау парағы
|
дидактикалық
материалдар.
Интерактивті тақта
«Wordwall» бағдарламасы
Слайд 3 бет
Слайд 4
бет
|
Ортасы 5
мин
7
мин
5
мин
|
2. Тапсырма. Топтық жұмыс
«Кім тапқыр» әдісі бойынша
Оқулықтағы 2 кестені пайдаланып, төмендегі кестеге
халықтардың таралу аймақтары бойынша тіл әулетінен тізбек
құрастырыңыз?
Ұлттың
аты
|
Тіл
тобы
|
Тіл әулеті
/семьясы
|
Мемлекеті
|
Қазақ
|
Түркі
|
Алтай
|
Қазақстан
|
|
|
|
|
Дескриптор:
Тіл
тобын анықтайды .
Тіл әулетін анықтайды.
Мемлекетті анықтайды.
3 -тапсырма бойынша оқушылар атлас картаны қолданып
дүниежүзіндегі тіл топтарына талдау жасайды:
-Дүниежүзі халықтарының орналасуының
ерекшеліктерін, себептерін түсіндіру.
- Ең көп таралған тіл әулеттерін анықтап оларға
сипаттама беру.
Бағалау критерийі
|
Дискриптор
|
Балл
|
халықтың тілдік топтары бойынша топтастыру және
олардың таралу ерекшеліктері.
|
Халықты тіл әулеттері бойынша топтастыра
біледі.
|
+-
|
Халықты тіл әулеттері бойынша топтастыруда
картамен жұмыс жасай алады
|
+-
|
Дүниежүзі халықтарының орналасуының
ерекшеліктерін, себептерін
талдайды.
|
+-
|
4-тапсырма Жеке жұмыс Дүниежүзінде кең таралған әулеттерді
топтастырады сызба түрінде.
Дескриптор:
-
Негізгі «Этникалық құрам»
ұғымын айтады;
-
Картада берілген тіл
әулеттерін шартты белгілер бойынша тауып көрсете
алады;
-
Кестеде топтастыра
біледі;
1. Мұғалім сабақты
қорытындылайды.
2.Үйге тапсырма: «ІІІ деңгейлік тапсырма»
әдісі арқылы беріледі.
1)
А деңгей: §1 Тақырыпты оқып келу;
2)
В деңгей: Көпұлтты елдерге мысал
келтіріңіз.
3)
С деңгей: Өздерің тұрған жердің қандай ұлттық, нәсілдік, тілдік
құрылысдағы халықтарды білесіңдер, айырмашылығын
анықтау.
Дескриптор:
-
Оқушылар көпұлтты елдерді
мысал арқылы түсіндіріп бере
алады;
-
Өз еліндегі ұлттық, нәсілдік,
тілдік құрылымы әртүрлі халықтарды ажырата
алады;
-
Ұлттардың таралу аймақтарын
кескінін картадан белгілей
алады;
|
Арнайы ресурстар арқылы жаңа тақырыпты
талдайды
Топ бойынша
Жеке, өзара тақырыпты түсінгендерін мұғалімге қол
көтеру арқылы білдіреді
Слайдта көрсетілген ресурстарды
талқылайды
Сызбанұсқа арқылы топтастырады.
|
Бағалау парағы
Бағалау парақшасын толтырады.
Бағалау парақшасын толтырады.
|
Оқулық
Слайд 5 бет
Слайд 6 бет
Слайд 7 бет
|