Суреттегі бұл көріністердің
орманшылар үшін
маңызы
қандай?
(Т) «Бұрыштар» сыни тұрғыдан
ойлау стратегиясы.
Орманшылар үшін ауа райын болжау қажет
пе?Топтарда
түсіндіріңдер: 1-топ – керек, 2-топ – керек емес.
(Не үшін?
Неге?).
Балалардың назарын болжамдар ұсынудыүйренуіне
аударады. Балалар бұл кезде осы тіректіпайдалануына болатындығын
ескертеміз:
ықтимал
болжамдайық
мүмкін
солай дейік
ал,
егер…
Жұмбақ:
Сергек ол үнемі,Сарп етіп бар
күшін.
Түгендеп жүреді,Орманның
аң-құсын
Ол
кім? Орманшы.
(Ұ)Тосын
сəт:Есікті қағып, «аққу құсы ұшып келіп»,
хат
береді. (балаларға
хатты оқып беремін).
Балалар орманда тұратын ата бізден көмек сұраған
екен.
Ол
үшін автобусқа отырып орманға баруымыз
керек.Кəне, жүргізушіні сайлап
алайық. (Балалар əн айтыпорманға
барады.
Атай балаларды қарсы алады.
Олардан жолда некездестіргендерін сұрайды.Балалардың əңгімесін
тыңдаған орманшы атай, аңдарға дақамқорлық керек екенін айтады.
Өзінің тиіндерін,кірпілерін таныстырады. Тиін ағашқа секіріп,
тыным
таппайды. Ағаштың діңгегін
мекен етеді. Қысқа азығынжинайды. Ал кірпі – өте сақ аң, ол азығын
түнде аулайды.Өзіне қауіп төнсе домалақ пішінге айналады.Ол
қорегінарқасындағы инелеріне түйреп алады. Орман аңдардыңмекені
болғандықтан, оны қорғау керек, лас заттардытастамау керек. Орманшы
атайдың əңгімесі балаларғаұнады. Атай балаларға риза болды. Оларға
арнап өзінің
жинап қойған орман жаңғақтарын
тарту етеді.
(Ұ) Өзекті
мəселе.
Орман алқаптарында аңдар мен
құстардың бірнеше түрімекен етеді, орман алқаптарында аң аулауға
мүлдем тыйым салынған. Жануарларды қоректендіру, қорғаумақсатында
бұлақ көздері қоршалып, тас төселеді, құсұясы жасалып, құмырсқа
илеулері қоршалады, халық көп жүретін орман алқаптарына, сонымен
бірге орманға кіре беріс жолдарға өрт қауіпсіздігін сақтау мен
аң-құстарды қорғау тақырыбында билборд орнатылады. Орманшыныңбасты
жұмыстарының бірі – орман алқабын тілсіз жауөрттен жəне түрлі
зиянкестерден қорғап, өз
бетімен
заңсыз ағаш кесуді болдырмау
жəне заңсыз
аңшылықпен
күресу болып табылады.Ал қысты
күні орманшылар жаңа
жыл мерекесі қарсаңында
тəуліктік кезекшілікұйымдастырып қылқан жапырықты ағаштарды
күзетеді.Орманшы орманды өрттен бастап, ағаш дертіне дейін,шөбінен
бастап шөлейтіне дейінгі өзгерістерді қатаң бақылауға алып, аялы
алақан, жүрек жылуын талап ететін ізгілікті
мамандық.
(Ұ)Сергіту
сəті.
«Орман» музыкасын
тыңдату.
Əліппе-дəптермен
жұмыс.
1.
Сурет бойынша орманшының еңбегі туралы
əңгімеле.
2.Суреттен орманшының ормандағы еңбек
құралдарын
атап, көрсету (дүрбі, жер өлшеуіш, балта, ара,
күрек.
3.Сурет салу: «Көрікті
орман».
4.
«Кішкентай орманшылар» тақырыбына əңгіме
құрау.
Үлгі
сұрақтар:
Орманшының еңбегі туралы не
білдік?
Орман біздің-байлығымыз дегенді қалай
түсінесің?
Орманшы болу сені қызықтырады
ма?
Орманшы орманды кімдерден
қорғайды?
ҰОҚ қорытындылап, осы ұғымдармен
балалар
жетік танысу
керек.
Орманшы –елдің орман байлықтарын қорғайтын
адам.
|