Материалдар / Дұрыс көпбұрыштар. 9 сынып
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Дұрыс көпбұрыштар. 9 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Дұрыс көпбұрыштың анықтамасын біледі;
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
23 Сәуір 2021
634
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қысқа мерзімді жоспар

Ұзақмерзімдіжоспарбөлімі:

Шеңбер. Көпбұрыштар


Күні:


Сынып: 9 ә

Қатысқандарсаны:

Қатыспағандар саны:

Сабақ тақырыбы

Дұрыс көпбұрыштар.


Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

9.1.2.2 дұрыс көпбұрыштардың анықтамасын және қасиеттерін білу;

Сабақ мақсаттары

Дұрыс көпбұрыштың анықтамасын біледі;

Бағалау критерийлері

Оқушы мақсатқа жетті, егер:

  • дұрыс көпбұрыштың анықтамасын біледі;

  • дұрыс көпбұрыштың қасиеттерін біледі;

  • есептерде формуланы қолданады;

Тілдік мақсаттар

Пәндік лексика және терминология:шеңбер, доға, радиус, көпбұрыш, шеңберге іштей сызылған дұрыс көпбұрыш; шеңберге сырттай сызылған дұрыс көпбұрыш; шеңбер ұзындығы; доға ұзындығы

Құндылықтарды дарыту

Қомандада жұмыс істеуге,жауапкершілікке, ұқыптылыққа, еңбексүйгіштікке тәрбиелеу.

Пәнаралық байланыстар

Академиялық әділдік, шығармашылық ұрлыққа және ақпаратты оның шыққан көзін көрсетпей көшіруге төзбеушілік қағидаттарын сақтаудан тұратын басқа адамдардың идеялары мен ойларын құрметтеу.

Негізгі

дағдылары

Өзін-өзі реттеу дағдылары:  

Сабақтағы тапсырмаларды орындау кезінде өздері жұптасады, өзінің уақытын берілген уақытқа сайреттейді және түсінбеген тұстарын басқа жұптардан немесе мұғалімнен сұрайды.

Бастапқы білім


төртбұрышқа іштей сызылған шеңбердің және төртбұрышқа сырттай сызылған шеңбердің анықтамаларын білу; қасиеттерін білу.

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет


Ресурстар

Сабақтың басы

3 мин

І.Ұйымдастыру кезеңі.

Сабақтың мақсатын оқушылармен айқындау. Бағалау криетрийлерін құрастыру.


Сабақтың ортасы

10 мин































































10 мин



























15 мин









































Еске түсіру.

Оқушылардан:

  1. Төртбұрыштың анықтамасын сұрау.

  2. Дөңес төртбұрыштың анықтамасын сұрау.


Жаңа сабақ.

Мұғалім слайдтан анықтамаларды көрсетеді.

Анықтама1.

Көпбұрыш – жазықтықтағы кез келген тұйық сынық сызық. Сынық сызықтың әрбір бөлігі көпбұрыштың қабырғасы, ал олардың ұштары көпбұрыштың төбелері деп аталады.


- көпбұрыштың қабырғалары,

- көпбұрыштың төбелері және көпбұрыштың диогоналдары.


Анықтама2.

Дөңес көпбұрыш.

Егер көпбұрыштың төбелері кез келген қабырғасы арқылы жүргізілген түзудің бір жағында жатса, онда оны дөңес көпбұрыш дейді.












Оқушылармен бірге дұрыс көпбұрыштың анықтамасын талқылау.

Анықтама3.

Дұрыс көпбұрыш.

Егер көпбұрыштың барлық қабырғалары мен ішкі бұрыштары өзара тең болса, онда оны дұрыс көпбұрыш деп атайды.

Дұрыс көпбұрыш деп –барлық қабырғалары мен барлық бұрыштары тең дөңес көпбұрышты атайды.

Оқушылармен бірге дұрыс көпбұрыштың анықтамасын талқылау.

Дұрыс үшбұрыштың және дұрыс төртбұрыштың басқаша аталуын және қасиеттерін еске түсіруді сұрау.

Дұрыс көпбұрыштардың кейбіреулерінің атаулары латын тіліндегі бес – пента, 6- гекса, 7-септима, 8- октава 9- новембер, 10-децембер атауларына байланысты.

Үшбұрыш – тең қабырғалы үшбұрыш

Дұрыс төртбұрыш – квадрат

Бесбұрыш - пентаграмма

Алтыбұрыш – гексаграмма

Жетібұрыш – септаграмма

Сегізбұрыш – октаграмма

Тоғызбұрыш – нонаграмма

Онбұрыш – декаграмма

Келесі төмендегі фигуралар дұрыс көпбұрыш болып табыла ма?

Жауабы: жоқ, олар жартылай дұрыс көпбұрыштар:

Жұптық жұмыс.

Оқушылар өздері жұптарға бірігеді./ Өзін-өзі реттеу

Есепті шешпес бұрын, оқушыларға көпбұрыштың барлық бұрыштарының қосындысы (n-2)180° екенін еске түсіру және n-ші бұрыштың бір бұрышын табу формуласын бірге қорытып шығару:

Әр жұпқа келесі есепті шығаруды ұсыну:

  1. Дұрыс сегізбұрыштың бұрыштарын табыңыз.

Шешуі: n=8 жоғардағы формулаға қойамыз, сонда дұрыс сегізбұрыштың бір бұрышы-135° тең.

  1. Дұрыс көпбұрыштың қабырғалар санын табыңыз, егер:

а) оның әрбір бұрышы 140°-қа тең болса;

ә) оның әрбір сыртқы бұрышы 36°-қа тең болса;

Ш ешуі: оқушылар n-ші бұрыштың бір бұрышын табу формуласынан көпбұрыштың қабырғалар санын қорытып шығарады:

Жауабы: а) n=9; ә) n=10

  1. Суреттегі ABCDЕ дұрыс бесбұрышты білдіреді. ал ∆ABF – теңқабырғалы үшбұрыш. AFЕ бұрышы неге тең?



  1. A BCDЕ... дұрыс көпбұрышында BDЕ бұрышы 120°-қа тең. Дұрыс көпбұрыштың қабырғаларының санын анықтау.

Топтық жұмыс. / Зерттеу жасау

Оқушылар екі топқа бөлінеді. Әр топқа дұрыс көпбұрышқа сырттай сызылған шеңбер жайлы және дұрыс көпбұрышқа іштей сызылған шеңбер жайлы теоремаларды дәлелдеуді ұсыну.

Оқушыларға келесі үлестірмелерді ұсыну.

1 топ:

Суретте бейнеленген көпбұрышта және бұрыштарының биссектрисалары жүргізілген. Бұрыш биссектрисалары О нүктесінде қиылысады.

Кез келген дұрыс көпбұрышқа сырттай шеңбер сызуға болатынын және оның жалғыз болатынын дәлелдеңіз.

1. О нүктесін көпбұрыштың төбелерімен қосыңыз.

2. Пайда болған кесінділердің теңдігін дәлелдеңіз.

3. Көпбұрыш төбелеріне қатысты О нүктесінің орналасуы жайлы қорытыны жасаңыз.

4. Сырттай сызылған шеңбердің жалғыздығы жайлы қорытынды жасаңыз.

2 топ:

Кез келген дұрыс көпбұрышқа іштей шеңбер сызуға болатынын және оның жалғыз болатынын дәлелдеңіз.

1. ОА1А2, ОА2А3 , ... ОА1Ап үшбұрыштарының биіктіктері тең болатынын дәлелдеңіз.

2. Көпбұрыш төбелеріне қатысты О нүктесінің орналасуы жайлы қорытыны жасаңыз.

3. Іштей сызылған шеңбердің жалғыздығы жайлы қорытынды жасаңыз.


Дұрыс көпбұрышқа сырттай және іштей сызылған шеңбер центрлерінің орналасуын оқушылармен бірге талқылау.







Слайд


























































кеспе





Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!