Сабақтың
тақырыбы:
Ежелгі түріктердің
жазуы
|
Мұғалімнің
аты-жөні: Мустафаева
Ж.А.
Күні: 25.09.2018ж
|
СЫНЫП: 7
|
Қатысқан оқушылар саны:
|
Қатыспағаноқушылар
саны: 0
|
Сабақ негізделген оқу мақсаттары
|
6.2.3.1 – көне түркі жазуының
маңызын түсіндіру
|
Сабақ нәтижесі:
|
Оқушылардың барлығы мынаны
орындай алады: Оқулықта берілген және қосымша
тапсырмаларды орындайды. Жазба жұмыс жасайды. Сұраққа жауап
береді.
Оқушылардың көбісі мынаны
орындай алады: Топтық жұмысты брлесе
орындайды.Өз бетінше жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Қосымша
үлестірме ресурстармен жұмыс жасайды.
Оқушылардың кейбіреуі
мынаны орындай алады:
Оқулықтан тыс берілген қосымша
тапсырмалады орындайды, тақырып бойынша қосымша мәліметтер мен
дәлелдер келтіре алады.
|
Бағалау
критерийі
|
Көне түркі жазуының тарихи
маңыздылығын талдайды.Деректің құндылығы
анықтайды.
|
Тілдік
құзіреттілік
|
Ежелгі түріктердің
жазуы
|
Ресурстар
|
Оқулық, суреттер,
топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар және әртүрлі
заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс,
стикер.
|
Әдіс-тәсілдер
|
Сұрақ-жауап,
әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік.
Рефлексия.
|
Пәнаралық
байланыс
|
Музыка, қазақ
тілі.
|
Алдыңғы
оқу
|
Ежелгі түріктердің
жазуы
|
Сабақтың
жоспары
|
Жоспарланғануақыт
|
Сабақ барысы
:
|
Бағалау
түрлері
|
Басталуы
5
минут
|
Б
ағалау парақшасымен таныстыру
Топтарға
бөлу.
Себетпен конфет әкелу.
Оқушыларға себеттен конфет алуларын сұраймын.Конфеттің түрлеріне
қарай 3 топқа бөлініп отырады.
1-топ «Сары
кәмпиттер»
2-топ «Көк
кәмпиттер»
3 -топ «Қызыл
кәмпиттер»
Психологиялық ахуал
қалыптастыру:
«Қызыл гүлім-ай»
би
|
Тапсырманы орындаған
әр балаға конфеттер беріп отырамын.
|
Жаңа
білім
10
минут
|
Білу және
түсіну
Берілген мәтіндерді балалар
оқып алады.
Көне Түркі жазуының құпиясын
ашқан Даниялық ғалым Вильгельм Томсен болатын (1898 жылы бастап).
Кейін орыс түркітанушылары аударып, көп зерттеді. Оған 20 ғасырда
Түркі елдерінің ғалымдары – Татар, Өзбек, Түрік, Қазақ, Әзірбайжан
зерттеушілері қосылды. Кейде "руна (руникалық) жазулары" деп
аталады. Оның себебі жазудың құпиясы ашылмай тұрғанда, бұл жазулар
бір қарағанда ежелгі скандинавия халықтарының жазбаларына ұқсайтын
еді. Алайда ғылыми зерттеулер Түркі жазулары екенін анықтады.
Томсен ең алғаш рет "Түрік" және "Теңрі" сөздерінен бастап оқыған
екен.
Бұл жазулардың жалпы көлемі
ұзақ. Қазіргі өлшеммен алғанда орта көлемдегі кітапты құрайды.
Көптеген тарихи, мәдени, жағраппиялық, саяси деректер бар, сол
кездегі халықтың өмірінен, таным-түсінігінен, дүниетанымы мен
салт-дәстүрінен хабар береді. Тарихи оқиғалар тізбегі Ұлы
қағандардың жорықтары жыраулық-жорықтық үлгідегі әдемі, көркем
тілмен баяндалған. Сондықтан көптеген зерттеушілер оларды көркем
шығармаларға жатқызады. Жазбаларды Көне Түркілер мен Көк Түркілер
дәуіріндегі болған оқиғалар сипатталып, жағрапиялық атаулар, сол
кездегі тайпалардың атаулары мен оналасу, таралу аймағы көрінеді.
Өкініштісі, Түркі жазба ескерткіштері манихейшіл Ұйғыр қағандығы
кезінде аяусыз қиратылған.
Жазбаларда ең алдымен 5-8
ғасыр аралығындағы Ұлы даладағы тарихи оқиғалар көркем тілмен
баяндалған, айналып келетін оралымдары мен ішкі ұйқастары,
композициялық тұтастығы бар. Сондықтан оның ең алдымен жанрын
айқындасақ – жылнама не шежіреден гөрі, бұлар – тарихи дастандар.
Жазудың сипаты түркі тілдерінің дыбыстық ерекшеліктерін, соның
ішінде үндестік заңдарын жақсы береді. Жазудың ерекшелігі оңнан
солға қарай оқылады және негізінен дауыссыз дыбыстар таңбаланады.
Олардың жуан және жіңішке түрлері бар, олар жеке-жеке бөлек
таңбаланады.
Көне Түркі
жазуларының сыртқы түрі бізге тасқа қашалған түрде, "баспа
әріптері" түрінде жетті. Оның жазбаша түрі қандай болғаны туралы
мәлімет жоқ. Себебі маталарға, өңделген терілерге жазылуы мүмкін
жазба әріптер бұл материалдардың төзімсіздігіне байланысты бізге
жетпеді. Алғаш көрген адам адам бұл жазуларды бір қарағанда қазақ
руларының таңбаларына ұқсатады. Яғни жазулар «жебе таңбалар», «ай
таңбалар» және «тұмар таңбалар» мен «көз таңбалар», «аша таңбалар»,
«балық таңбалар» сосын «тарақ таңбалар» мен «сырға таңбалардан»
құралады. Орхон-Енесай
жазбасы — Орхон және
Енесай өзен бойларында
табылған көнетүркі
жазуыменжазылған жазбалар. Оның ішінде
әйгілі Білге
қаған, Күлтегін, Тоныкөк құлпытастарындағы
жазбалар.
«Сақина салмақ
ойыны»
Балалар біз бүгін сақина
салмақ ойынын ойнаймыз. Бұл ойынның бүгіінгі ерекшелігі кімнің
қолында сақина қалса менің сұрағыма жауап
береді?
|
Оқулық,
мәтіндер.
|
Ортасы
10
минут
|
Қолдану
Зерттеу
сұрағы: Білге қаған мен
Күлтегіннің мемлекетті нығайтудағы саясаты бізге қандай деректерден
белгілі?
Талдау
«Ыстық
орындық» орындық
әдісі
(Бір оқушы алдыңғы жақта,
орындықтар оны айнала қоршай
орналастырылады.
Жаттығудың
сипаттамасы:
Б ір оқушы алға
шығып өз пікірін айтып және тақырып бойынша сұрақтарға жауап
береді. Сұрақты анағұрлым мазмұнды қылу үшін, оқушылар белгілі бір
пікір бойынша бірлесіп алға шығып сөйлей
алады.
|
Оқулық,қабырғаға ілінген
ватмандар, түрлі-түсті маркерлер
«Ыстық
орындық» орындық әдісі, сұрақтар,
орындық.
|
Сергіту
сәті
2
минут
|
«Қыдырып
қайтайық!»
би
билеу
|
Оқушылар би билеп сергіп
қалады.
|
Аяқталуы
Сабақты
бекіту
10
минут
|
Синтез
|
Графикалық органайзер: «Балық
қаңқасы» диаграммасы
|
Бағалау
5
минут
Кері
байланыс
3
минут
|
|
Кері байланыс
кемесі
|
Қосымша
ақпарат
|
Саралау – Сіз қосымша көмек
көрсетуді қалай
жоспарлайсыз? Сіз қабілеті
жоғары
оқушыларға
тапсырманы күрделендіруді қалай
жоспарлайсыз?
|
Бағалау -
Оқушылардың
үйренгенін
тексеруді
қалай
жоспарлайсыз?
|
Пəнаралық
байланыс
Қауіпсіздік жəне
еңбекті
қорғау
ережелері
АКТ-мен байланыс
Құндылықтардағы
байланыс
|
Рефлексия
Сабақ / оқу мақсаттары
шынайы ма? Бүгін оқушылар
не
білді? Сыныптағы
ахуал
қандай болды? Мен
жоспарлаған
саралау шаралары
тиімді болды ма?
Мен
берілген
уақыт ішінде
үлгердім бе? Мен
өз
жоспарыма
қандай түзетулер
енгіздім жəне
неліктен?
|
Төмендегі бос ұяшыққа сабақ
туралы өз пікіріңізді жазыңыз.
Сол ұяшықтағы Сіздің
сабағыңыздың тақырыбына сəйкес
келетін сұрақтарға жауап
беріңіз.
|
Қорытынды бағамдау
Қандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды
да ескеріңіз)?
1:
2:
Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды
да, оқуды да ескеріңіз)?
1:
2:
Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген
оқушылар туралы менің келесі сабағымды
жетілдіруге көмектесетін не
білдім?
|