Павлодар облысы
Екібастұз қаласы
№26 мектеп – гимназиясы
2 «Б» сынып оқушысы
Жұмабай Алдияр
Бахтиярұлы
Ғылыми жетекшісі: Жүсіпбекова Рыскүл
Әубәкірқызы
Қазақстан Республикасының білім және ғылым
министрлігі
Павлодар облысы
Екібастұз қаласы
№26 мектеп –
гимназиясы
2 «Б» сынып оқушысы
Жұмабай Алдияр
Екібастұз аумағының экологиялық жағдайын
жақсарту
Ғылыми
бағыты: Таза табиғи орта –
Қазақстан – 2050 стратегиясын
іске асырудың негізі
Секциясы: Экология
Ғылыми жетекшісі: бастауыш
сынып мұғалімі
Жүсіпбекова Рыскүл Әубәкірқызы
Екібастұз
қаласы
Павлодар облысы
Екібастұз қаласындағы
№26 мектеп –
гимназиясының
2
«Б» сынып
оқушысы
Жұмабай Алдиярдың
«Екібастұз аумағының
экологиялық жағдайын жақсарту»
тақырыбындағы ғылыми
жұмысына
Пікір
Бұл жұмыстың басты мақсаты -
Екібастұз қаласының экологиялық жағдайын зерттеу және экологияны
ластамау жолдарын қарастыру. Автор туған қаласының экологиялық жағдайын жақсартуға
талпыныс жасаған.
Табиғатқа қатер төндіретін
факторларды (ғаламдық жылыну, азон қабатының жұқаруы, тіршілік ету
ортасының күйреуі, Өсімдіктер мен жануарлардың кейбір түрлерінің
құрып кетуі, қаламыздағы судың
ластануы, жер асты суларының сарқылуы және ластануы, химиялық
өндірістерден келетін қауіп қатерлер) мысал ретінде алып, Екібастұз
аймағы бойынша жазған.
Сонымен, бұл жұмысты дүниетану, жаратылыстану
сабақтарында, үйірме жұмыстарында қолдануға болатынына сенім
білдіремін.
Пікір жазған: биология пәнінің
мұғалімі
Аннотация
Зерттеудің мақсаты:
1) Екібастұз қаласының
экологиялық жағдайын
зерттеу;
2) Экологияны ластамау
жолдарын қарастыру
Гипотеза: егер біз Екібастұз қаласы экологиясының ластанбау жолдарын
іздесек, қала халқының денсаулығын жақсартар
едік.
Зерттеу кезеңдері:
1) Туған қаламның экологиялық
жағдайын жақсартуға үлес қосу жолдарын
қарастыру;
2) Табиғатқа қатер төндіретін
факторлар:
- жер бетіндегі халықтың
өсуі;
- ғаламдық
жылыну;
- азон қабатының
жұқаруы;
- тіршілік ету ортасының
күйреуі;
- өсімдіктер мен жануарлардың
кейбір түрлерінің құрып кетуі мысалы ақбөкен, қызыл түлкі, ұлар,
қырғауыл, арыстан, жолбарыс, арқарлар тағы да басқа аң құстардың
кейбір түрлерінің құрып кетуі, қаламыздағы судың ластануы, жер асты
суларының сарқылуы және ластануы, химиялық өндірістерден келетін
қауіп қатерлер туралы ақпарат
жинау.
Тәжірибе әдістері:
Табылған ақпараттар негізінде зерттеу
жүргізу;
Экологиялық жағдайды жақсарту жолдарын
іздестіру.
Жұмыстың жаңалығы:
Алғаш рет бастауыш сынып оқушыларына арналған
экологиялық мәліметтер жиналды.
Аннотация
Цель
исследования:
1) Исследовать экологическое
состояние
города
Экибастуз;
2) Рассмотреть пути предотвращения
загрязнения экологии.
Гипотеза:
если мы найдем
пути предотвращения
загрязнения экологии города Экибастуз, то улучшим здоровье
населению города.
Этапы
исследования:
1) Рассмотрение путей внесения вклада в улучшение
экологической обстановки родного города;
2) Факторы, угрожающие
природе:
- рост населения на поверхности
Земли;
- глобальное потепление;
- истощение азонового слоя;
- развал среды обитания;
- сбор информации об угрозе
гибели некоторых видов животных и растений, например: сайгака,
красной лисы, улара, фазана, льва, тигра, архаров и других видов
животных,о загрязнении воды в городе, об истощении и загрязнении
подземных вод, об угрозах от химических
производств.
Методы эксперимента:
Проведение
исследований на основе обнаруженной информации;
Поиск
путей улучшения экологической ситуации.
Новизна
работы:
Впервые были собраны экологические данные для младших
школьников.
Annotation
Purpose of
research:
1) Study of the
ecological state of the city of Ekibastuz;
2) Consider ways to
prevent environmental pollution.
Hypothesis:
if we are
looking for ways to prevent environmental pollution in Ekibastuz,
we will improve the health of the city's
population.
Investigation
phase:
1) Consider ways to
contribute to improving the environmental situation of your
hometown;
2) Nature-threatening
factors:
- population growth on the
Earth's surface;
- global
warming;
- depletion of the azone
layer;
- habitat
ruins;
- Collecting information
about threats from chemical production, the death of certain plant
and animal species, such as saiga, red Fox, Ular, pheasant, lion,
tiger, Barbary and other animal species, water pollution in the
city, depletion and pollution of underground
water.
Methods of
the experiment:
Conducting research based on the discovered
information;
Search for ways to improve the environmental
situation.
Novelty of the work:
For the first time, environmental data was
collected for primary school children.
Мазмұны
І
Кіріспе ..................................................................................................................3
ІІ. Теориялық
бөлім .............................................................................................4
2.1. Экология
түсінігі..............................................................................................4
2.2. Туған қаламның
экологиялық
проблемалары..............................................4
2.3. Табиғатқа қатер
төндіретін
факторлар...........................................................6
ІІІ. Практикалық
бөлім:
- Қала жағдайын суретке түсіру
……………………………………..................6
- Мектептегі сенбілік
………………………………………………......................6
- 1 сынып оқушыларының
тапсырмалары (суреттер)…………………….....6
- зерттеу: қоқыс су мен
топырақта қанша мерзімде сақталады
.....................6
ІV.
Қорытынды……………………………………………………………..........8
Пайдаланылған әдебиеттер
тізімі…………………………………………........9
Қосымшалар...........................................................................................................10
Кіріспе
Табиғат – халық қазынасы. Ата
заңымызда көрсетілгендей оны қорғау әрбір азаматтың
парызы.
Экология саласын жақсартуға қаламызда елеулі
шаралар өткізілуде. Адам денсаулығының жақсаруы қоршаған ортаға
байланысты. Ұлы ғұлама Аристотель айтқандай «Біз қаланы құрамыз, ал
қала бізді...». Біз өскелең ұрпақ қаламыздың жасыл желекке
бөленуіне үлес қосуымыз керек.
Экологиялық
проблема – адамзат дамуындағы маңызды
проблема. Ол адамзат әлемінің тағдырын анықтайды. Атақты француз
мұхиттанушысы Жак Ив Кусто «Бұрын табиғат адамға кері әсерін
тигізетін (жел, топан су және т.б.), қазір адам табиғатқа кері
әсерін тигізетін болған» деп айтқан болатын. Су ішкен құдығыңа
түкірме деген мақал бар. Қаламызда кез келген жерге қоқыс лақтыруға
болмайды. Арнайы қоқыс орындарына тастау
керек.
Қаламызды қоқыстан
тазарту, табиғатқа қатер төндіретін
факторлардан қорғау менің ғылыми жұмысымның негізгі
мақсаты.
Өзімнің зерттеу жұмысымды өте
өзекті деп санаймын. Оқу зерттеу жұмысымда экологиялық тұрғыдан
қаламыздың қоршаған орта проблемасын көрсетуге тырыстым. Әрбір адам
табиғатқа құрметпен қарау керек.
Зерттеу
объектісі: Екібастұз қаласының
экологиясы.
Зерттеудің
міндеттері:
1. Туған қаламның экологиялық проблемаларын
зерттеу;
2. Табиғатқа қатер төндіретін
факторларды анықтау.
Зерттеу
әдістері: қажетті материалдарды іздеу
және таңдау; материалды талдау; нәтижелерді
қорытындылау.
ІІ. Теориялық
бөлім:
2.1. Экология түсінігі
- Экология деген
не?
Экология – қоршаған ортаны қорғау туралы
ғылым.
Бұл терминді алғаш рет 1866
жылы неміс биологы Э. Геккель қолданған, қоршаған ортамен тірі
организмдердің өзара қатынасы деп түсініледі. Оқымысты өсімдіктер
мен жануарлар арасындағы қатынасты ғана зерттейді деген
болатын.
<