Материалдар / Экология пәніне кіріспе
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Экология пәніне кіріспе

Материал туралы қысқаша түсінік
Экология пәнінің маңызын ұғыну, өзге ғылым салаларымен байланысын білу.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
14 Желтоқсан 2023
104
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қысқа мерзімді жоспар

Сабақтың тақырыбы: Экология пәніне кіріспе


Бөлім:

І. Экологияға кіріспе

Мұғалімнің аты-жөні:

Нұршатова Нұрайым Нұршатқызы

Күні:

01.09.2023

Сыныбы: 5 Б

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Экология пәніне кіріспе

Сабақтың мақсаты:

Экология пәнінің маңызын ұғыну, өзге ғылым салаларымен байланысын білу.

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/

Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

5 мин.

Ұйымдастыру кезеңі:

1.Сыныппен амандасу, сынып реттілігін қадағалау.

2. Сыныпқа жағымды атмосфера қалыптастыру.

Жаңа сабаққа кіріспе


Мұғалім оқушыларға «Экология» курсының мазмұны, курстың зерттейтін обьектісін, мақсаты мен міндеттерімен таныстырады.

Мақсаты:
Оқушылардың қоршаған орта туралы білімін ұдайы кеңейіп, олардың ғылымға деген қызығушылығын және ой - өрістің шығармашылық белсенділігін зерттеушілік қабілетін дамыту, экологиялық мәселелерді түсіндіру және өз бетінше
шешуге дағдыландыру. Оқушылардың практикалық іс - қабілетін дамыту және оны өмірде қолдана білу функциональдық сауаттылыққа бағыттау. Оқушылардың оқу еңбегіне қажетті білімдері мен біліктерін және дағдыларын қалыптастыру, байқампаздығын, қисынды ойлау, есте сақтау, сөйлеу, қоршаған ортаны эстетикалық тұрғыдан қабылдау, өмірге шығармашылықпен қарау. Яғни, бұрыннан қалыптасқан табиғатқа деген тұрпайы түсініктен арыла отырып, экологиялық білімді ұрпақ тәрбиелеу. Ғылыми және тәжірибелік білімнің бірлігі негізінде оқушылардың қоршаған ортаға деген парасатты жауапкешілігін арттыру.

Міндеті:

  • табиғи қорларды тиімді пайдалану мен қорғауда жеке адамның жауапкершілігін күшейту;

  • қоршаған орта мен адамзат арасындағы үйлесімділікті сәйкестендіру;

  • антропогендік өзгерістер мен қоршаған ортаның ластануына жол бермеу;

  • экологиялық жағдайларға мән беру және экологиялық

проблемаларды шешу жолдарын іздестіру;

  • адамның іс-әрекетіне баға беру және адам денсаулығын сақтау;

  • табиғат қорғаудың экологиялық негіздерін білу;

  • экологиялық білім, әдеп, сана мен мәдениетті қалыптастыру.

  • анықтамалық, ғылыми әдебиеттермен, мерзімдік - басылымдармен,

интернетпен жұмыс жасап еркін ақпарат көздерін пайдалана білуге баулу.

Пәнаралық байланыс: биология, география, химия, медицина, физика, математика, валеология, тарих және т.б.


Жұмысты ұйымдатыру формалары: дәріс беру, зертханалық жұмыстар орындау, экскурсия ұйымдастыру, пікір алмасу, әңгімелесу, болжамдар жинақтап талдау, оқушылардың шығармашылық жұмыстарын қорғау.



Оқушылар сұрақтарға жауап беріп, өзара ұжымдық талқылау жасағаннан кейін мұғалім оқушыларға сабақтың тақырыбы, мақсатымен таныстырады.

Оқушылар «Экология» курсының мазмұны, курстың зерттейтін обьектісін, мақсаты мен міндеттерімен танысады.

Кері байланыс:

Оқушы – оқушы, мұғалім – оқушы. Сабақ тақырыбы мен мақсатын оқушылармен біріге ашу.


Қалыптастырушы бағалау: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен ынталандыру.

Мақсаты: Жылдам әрі функционалды түрде сыни ойлануды дамыту.

Тиімділігі: оқушының танымдық дағдысы артады. Сонымен қатар оқушыға сабақтың өмірмен байланысын көрсетеді және сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтауға мүмкіндік береді.

Саралау: Бұл жерде саралаудың «Диалог және қолдау көрсету» тәсілі көрінеді. Дұрыс мағынада жауап беруге бағыттау мақсатында кейбір оқушыларға ашық сұрақтар, ал кейбір көмек қажет ететін оқушыларға жетелеуші сұрақтар қойылады.


Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу.

35 мин.

Жаңа сабақтың тақырыбы түсіндіріліп, оқушыларға қысқаша дәріс оқылады, бейнеролик көрсетіледі.


Дәріс: Табиғат – бұл біздің қоршаған орта. Ол – адам баласының санасынан тыс өздігінен пайда болған дүние. Таза табиғат біздің ырыс – құтымыз, ал ластанған табиғат – бізге қасірет. Табиғаттың тозуы – экологиялық дағдарыс. Елімізде туындап отырған экологиялық проблемалар олардың тек қана нарықтық-экономикалық факторларға ғана емес, әлеуметтік-экологиялық факторларға да тәуелді екенін көрсетіп отыр. Ең бастысы, экологиялық проблемаларды шешуде адамдардың санасын, психологиясын өзгертумен қатар жаңаша ойлауды қалыптастыру, табиғатқа деген көзқарасты экологияландыру мәселесі тұр. Экология курсын оқыту оқушылардың туған жерге деген сүйіспеншіліктерін арттырып қана қоймай оларды өздерінің туған мекендеріне, Отандарына деген үлкен сүйіспеншілікпен қарап, дұрыс шешім қабылдап, өз елін экологиялық апаттан алып қалуға үлес қоса отырып, дүниежүзіндегі экологиялық проблемаларды шешу жолдарын іздестіреді. Қазіргі кезде экология барлық ғылымдар саласын сабақтастықта әрекет ететін кешенді ғылымға айналды. Экология бүгінгі күннің талаптарын жан-жақты қарастыратын көптеген ғылымдар жүйесінен тұрады.

Оқушылар бастауыш сыныптарда қоршаған орта және оның маңызы жөнінде түсінік қалыптасса, орта буынға көшкенде жас ерекшеліктеріне сай экология туралы білім тереңдей түсуі қажет. Өсіп келе жатқан ұрпақты табиғи ресурстарға ұқыпты қарауға қатысты экологиялық тұрғыдан саналылықты тәрбиелеу, нақты айтқанда:

  • суға ұқыптылықпен қарау;

  • ауаны сақтау;

  • жерді ластанудан сақтау түсініктері толық жетілу қажет.

Табиғатты қорғауға әрбір адамды педагогикалық тұрғыда тәрбиелеуге ерекше назар аудару қажет. Қоғамның қазіргі даму кезеңі жеткіншек ұрпаққа білім беру мәселесін жаңа сатыға көтеруді қажет етіп отыр. Оқушылармен табиғатқа, туған өлкеге ұқыпты қарау, табиғи ресурстарды сақтау, өсімдік және жануарлар әлемін, су ресурстарын сақтау, салауатты эко-әдеттерді: экодемалысты, ТҚҚ бөлек жинауды, дұрыс тамақтануды дамыту және көптеген басқа мәселелерді талқылай отырып, диалог жүргізу. танымдық ойындар, бейне-роликтерді қарау және талқылау, спикердің жеке тәжірибесі арқылы табиғи ресурстарды сақтау бойынша практикалық дағдылар мен саналы көзқарас алыптасады.

Экология курсы ең алдымен оқушылардың санасында көзқарас, ұстанымдар жүйесін, адамның мекені ретінде географиялық ортаға деген қарым - қатынас өлшемін табиғи ресурстарды тиімді пайдалану мен қоршаған ортаны қорғау, экологиялық білімді күнделікті өмірде тиімді қолдана білу, өз жеріндегі табиғатты, шаруашылық және экологиялық жағдайды бағалау білігін қалыптастыруға септігін тигізу.

Оқушылар жаңа тақырыппен танысып шығады. Тірек сөздермен танысып, өз дәптерлеріне жазып алады.


Тақырып бойынша интернет желісін пайдаланып видеоролик көру



Презентация


Топтық жұмыс.

1-тапсырма. Постер қорғау.

1-топ: Бізді қоршаған орта

2-топ:Адамзаттың табиғатқа әсері

3-топ:Адамзаттың табиғатсыз күні жоқ, Табиғаттың бұны айтарға тілі жоқ



2-тапсырма. «Күн шуақтары» әдісі арқылы экология ғылымының өзге ғылымдармен байланысына тоқталады.











3-тапсырма.

Шындық/Жалған (True/False) әдісі бойынша мұғалім оқушыларға тақырып бойынша сөйлемдерді кезекпен кезек оқиды, ал оқушылар сөйлемнің не дұрыс не бұрыс екенін анықтауы қажет.



1) Экология тірі ағзалардың бір-бірімен және қоршаған ортамен қарым-қатынасын зерттейтін биология ғылымының саласы.

2«Экология» (гр. oikos – үй, тұрақ, мекен; logos — ғылым) терминін ғылымға алғаш 1866 ж. неміс ғалымы Эрнест Геккель енгізді.

3)Экология ғылымының мақсаты адамның даму физиологиясы мен анатомиялық құрылысын таныстыру.

4) Экология биологияның саласы ретінде ХІХ ғ. ортасында пайда болғанмен, жеке ғылым ретінде ХІХ ғ. аяғы мен ХХ ғ. басында қалыптасты.

5)Экология ғылымының даму кезеңдерін 5 ке бөліп қарастырамыз.

6)Экология ғылымы зерттеу обьектісіне орай: зоология, анатомия, физиология, ботаника т.с.с. бөлінеді.

7)Экологиялық факторлар 3 ке бөлінеді: биотикалық, абиотикалық, антропогендік.

8)Тірі ағзада ядроның болып, болмауына қарай: прокариоттар,эукариоттар деп 2 ге бөлеміз.

9)Тірі ағзалар патшалығы 3 ке бөлінеді: жануарлар, өсімдіктер, саңырауқұлақтар.

10)Табиғаттың қозғаушы күші- эволюция

1-тапсырма. Постер қорғау.

Оқушылар 3 топқа бөліну арқылы топтық жұмыс орындайды. Әр топқа жеке тапсырма беріледі.









2-тапсырма.

Оқушылар жеке жұмыс жасау арқылы биологиялық терминдерге анықтама береді.

Пәнаралық байланыс: биология, география, химия, медицина, физика, математика, валеология, тарих және т.б.





3-тапсырма.

Шындық/Жалған (True/False) әдісі бойынша оқушылар берілген сөйлемдерден шындық пен жалған ақпаратты анықтайды. Шындық болса екі қолын жоғарыға көтереді, жалған болса екі қолы бел тұсында оң жаққа иіледі, білмейтін ақпарат болса басын шайқайды.










































Қалыптастырушы бағалау:

-Бәрекелді!

-Жақсы! Жарайсың

-Белсенділік таныттың! Жаман емес.

-Таң қаларлық!

-Тек алға!

- Анық ой! 

-Тамаша бастау!

-Ойымнан шықтың! Көңілге қонымды жауап!









Қалыптастырушы бағалау:

-Жарайсың!

-Жақсы!

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!