Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Елбасы Н.Ә.Назарбаев - тәуелсіз Қазақстанның негізін салушы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
2020-2021 оқу жылы
Ғылыми жоба
Тақырыбы: Елбасы Н.Ә.Назарбаев – тәуелсіз Қазақстанның негізін қалаушы
Орындаған: Апиев Асен-тарих пәні мұғалімі
Мектебі: №124 орта мектебі
Есет батыр ауылы
Мазмұны
-
Кіріспе
2. Аннотация
3. Зерттеу бөлімі
Зайырлылық қағидаты
2. «Әуелі экономика, сосын саясат»
а)Тәуелсіз Қазақстанның бас сәулетшісі және конструкторы.
ә) Нұр-Сұлтан – тәуелсіз Қазақстанның Астанасы
3. «Тату көрші»
-
Ресеймен қарым-қатынас
-
Қытаймен қарым-қатынас
-
Орта Азия республикаларымен қарым-қатынас
-
Тәуелсіз Қазақстанның халықаралық аренадағы ұстанымы
4. «Білімді дамыта алмайтын елдің болашағы жоқ»
5. Қорытынды
-
Аннотация
«Мен бұл жобада 1-Желтоқсан – Тұңғыш Президент күні мерекесі қарсаңында Елбасымыз Н.Ә.Назарбаевтың тәуелсіз Қазақстан мемлекеті үшін сіңірген еңбектерін баян етіп, Елбасы, Ұлт Көшбасшысы атақтарының жайдан жай беріле салмағанын өз замандастарыма дәлелдегім келді. Ғылыми жобаның зерттеу бөлімінің «Революция емес, эволюция» тарауында Н.Ә. Назарбаевтың Қазақстан тәуелсіздігін алғаннан кейін ел ішінде бірлік пен бейбітшілікті, ұлтаралық және конфессияаралық келісім мен татулықты нығайту, Қазақстанда - заманауи және бәсекеге қабілетті зайырлы қоғамды құруға бағытталған үйлесімді ішкі саясатты жүргізу. шет елдерде тұратын отандастарымызды қолдау, ана тілін, мәдениетін және ұлттық дәстүрлерін сақтау және дамыту, шет елдерде тұратын отандастарымызды қолдау, ана тілін, мәдениетін және ұлттық дәстүрлерін сақтау және дамыту бағытындағы еңбектері баяндалады. «Әуелі – экономика, содан кейін – саясат» тарауында Н.Ә.Назарбаевтың планетаның жаңа мемлекетінің басшылығында тұрып Қазақстан Республикасының «бас сәулетшісі және құрылысшысы» болғандығы. және басынан бастап, өз дамуында ерекше жол «дамудың қазақстандық жолын» салғандығы баяндалады. «Нұр- Сұлтан тәуелсіз Қазақстанның жаңа астанасы» тарауында әлемдік тәжірибені басшылыққа ала отырып , яғни негізгі мемлекет астаналары мемлекет аумағының ортасында орналасып елдің батыс, оңтүстік, солтүстік және шығыс аймақтарына тең дәрежеде бақылау мен басқаруды және геосаяси факторды да назардан тыс қалдырмай жаңа астананың негізін қалай қалағандығы баяндалады. «Тату көрші» тарауында көршілес мемлекеттер Ресей, Қытай, Орта Азия республикаларымен қарым-қатынас және Қазақстанның халықаралық аренадағы ұстанымы баяндалады. «Білімді дамыта алмайтын елдің болашағы жоқ» тарауында Елбасының Қазақстанның кедешегі жас ұрпаққа арнап аштырған оқу орындары айтылады.
-
Кіріспе
«Атаның баласы болма,
Адамның баласы бол»,
-деп ұлы Абай атамыз айтқанындай
,қарапайым қазақ отбасында туып-өсіп, тәрбиеленіп, ата өсиетін, ана
ғибратын өмірлік азық еткен Елбасының ғажайып парасаты мен пайымы,
ұлтжандылығы жас ұрпақ біздер үшін өнеге.
Адамзат баласына, күллі әлемге танымал болған осындай Елбасымыздың
барына қуанамын да, мақтанамын да!
Шын мәнінде, Елбасы Қазақстанды Горбачевтің қайта құру мен КСРО-ның ыдырауы кезінде үлкен қиыншылықтардан Қазақстанды аман алып шықты, өйткені 1990-ші жылдардың басында жаңа заманауи тәуелсіз мемлекет - Қазақстан Республикасы - жаңа заңдар, жаңа шекаралар, жаңа нарықты құрып, тәуелсіз сыртқы саясатын, лайықты өмірге айналдыруға үлкен еңбек сіңірді. Ол ТМД мен әлемдегі ең тәжірибелі саясаткерлердің бірі. Назарбаев ішкі және сыртқы саясатта керемет тәжірибелі тұлға. Белгілі украин ақыны, қазір қайтыс болған Иван Драч: «Егер бізде барлық президенттердің орнына бір Назарбаев бар болса, Украина бақытты республика болар еді,» - деген еді.
3. Зерттеу бөлімі
1. «Революция емес, эволюция». Зайырлылық қағидаты
1991 ж.ылдан бастап және
қазіргі уақытқа дейін Президент Н.Ә.Назарбаев
өзі бастаған тәуелсіз Қазақстанда
қоғам мен мемлекеттің дамуында эволюциялық көзқарасты
қалыптастырудың және практикалық іске асырудың маңыздылығын табысты
қолдана алды. Елбасы республикадағы ұлтаралық қатынастарға үнемі
көңіл бөледі.
Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік ұлттық саясаттың негізгі
конституциялық принциптері мыналар болып табылады:
- ұлттық саясатты іске асыруда маңызды рөл атқаратын этносаралық
қоғамдық бiрлестiктердiң құрамына қарамастан адам мен азаматтың
құқықтары мен бостандықтарының теңдiгi;
- азаматтардың әлеуметтік, нәсілдік, ұлттық, лингвистикалық немесе
діни бірлестіктерге негізделген құқықтарын шектеудің кез келген
түріне тыйым салу;
- республиканың тарихи қалыптасқан тұтастығын сақтау;
- Қазақстан Республикасының Конституциясына, халықаралық құқықтың
жалпыға танылған қағидаттары мен нормаларына және Қазақстан
Республикасының халықаралық шарттарына сәйкес Қазақстан аумағында
тұратын халықтардың құқықтарының кепілі;
- Қазақстан халықтарының ұлттық мәдениеттерін және тілдерін
дамытуға жәрдемдесу;
- қарама-қайшылықтар мен қақтығыстарды өз уақытында және бейбіт
жолмен шешу;
- мемлекеттің қауіпсіздігін бұзуға, әлеуметтік, нәсілдік, ұлттық
және діни өшпенділікті, өшпенділікті немесе араздықты қоздыруға
бағытталған іс-әрекеттерге тыйым салу;
- шетелде Қазақстан Республикасының азаматтарының құқықтары мен
мүдделерін қорғау, шет елдерде тұратын отандастарымызды қолдау, ана
тілін, мәдениетін және ұлттық дәстүрлерін сақтау және дамыту,
халықаралық құқық нормаларына сәйкес тарихи отанымен байланысын
нығайту.
Барлық осы қағидалар қазір іске асырылуда. Мемлекеттік ұлттық
саясаттың негізгі қағидаттары - барлық ұлттық және конфессиялық
топтардың өкілдеріне тең құқықтар және барлық конфессиялар
қызметіне қолайлы жағдайлар жасау.
Осыған байланысты Қазақстанда 30 жыл бойы этникалық немесе діни
себептер бойынша саяси қақтығыстар болған жоқ.
Тәуелсіз Қазақстанның алғашқы заңнамалық актілері барлық
азаматтардың азаматтық және саяси қоғамдастығына негізделген
этникалық немесе діни ерекшеліктеріне қарамастан, барлық адамдардың
құқықтары мен бостандықтарының теңдігін қамтамасыз ететін заңдық
негізді құрды.
Қазақстан жүзеге асырған этносаралық саясат тәжірибесі әлемдік
қоғамдастық тарапынан жоғары бағаланып, халықтың полиэтникалық
құрамымен ұқсас елдердің қызығушылығын тудырды. Халықаралық
қоғамдастықта Қазақстанда тұратын барлық ұлттар өкілдерінің
арасында төзімділік, конфессияаралық және мәдениетаралық келісімді
қамтамасыз етуге бағытталған, Қазақстанның жалғыз азаматтарын -
заманауи және бәсекеге қабілетті зайырлы қоғамды құруға бағытталған
үйлесімді ішкі саясатты жүргізетін ел ретінде танылды.
Қазақстан өркениеттер диалогы деп аталатын диалогты кеңейтуге және
тереңдетуге мүдделі, әрқашан Шығыс пен Батыс арасындағы қазіргі
заманғы әлемдік тәртіптің негізгі мәселелері бойынша түсіністікке
жетуге бағытталған халықаралық бастамалармен келуге дайын екендігін
білдірді.
«Әуелі экономика, сосын саясат»
Кеңестік дәуірде бізге 1917
жылы Ұлы Октябрь социалистік революциясы арқылы КСРО-да әлеуметтік
әділеттілік пен біртұтас қоғам құрылды деп үнемі айтты. Бұл
марксист-лениндік идеологияның, кеңестік мемлекеттің сыртқы және
ішкі саясатының негізі болды.
Пролетариат диктатурасы арқылы - әлеуметтік теңдікке және
біртектілігіне келеміз деп айтты. Алайда, іс жүзінде, буржуазия мен
пролетариатқа қарсы әлеуметтік біртекті қоғамға қарсы әрекет етудің
барлық әрекеттері әрқашан сәтсіздікке әкелді. Кеңестік қоғамда
әрқашан билік еткен, материалдық және басқа жеңілдіктерді
таратқандар мен солардан айырылғандар арасындағы қақтығыс
болды.
Кеңестік қоғамдағы адамның позициясы оның ерекше қабілеттеріне,
еңбекқорлығына емес, сондай-ақ барлық дамыған қоғамдарға тән
кеңестік мемлекетте билік жүйесіне жақындығына байланысты болды.
Бұл бірте-бірте адамдардың еңбегі мен кеңестік қоғамның құлдырауына
әкелді. Екінші әдіске сәйкес, эволюциялық даму арқылы тең
мүмкіндіктер қоғамы жекеменшік және басқа да меншік түрлеріне,
саяси және идеологиялық плюрализмге негізделген.
Осындай қоғамды құрудағы ең бастысы - әрбір адамға қажетті
әлеуметтік мәртебеге жету үшін тең мүмкіндіктерге қол жеткізу.
Осындай немесе сол мамандықтардың әлеуметтік мәртебесі тұрақты
дамуда. Егер осы жерде туындайтын қайшылықтар шешілмесе, онда
қоғамда әлеуметтік шиеленістерге, әсіресе революцияға алып
келмейтін ақылға қонымды іс-әрекеттер арқылы жойылуы керек.
Заманауи тәжірибе мен қазіргі заманғы әлемдік тарихтың
көрсеткендей, осындай даму моделі ең үнемді және ең көп таралғанын
көрсетеді. Бүгінде әлемнің барлық елдері адами, мемлекеттік,
әлеуметтік және тарихи даму үлгісін, соның ішінде Қазақстан
Республикасы мен ТМД-ның басқа да елдерін қолдайды. Екінші
дүниежүзілік держава - КСРО-ның ыдырауы кезінде Н.Ә.Назарбаев
планетаның жаңа мемлекетінің басшылығында тұрды және Қазақстан
Республикасының «бас сәулетшісі және құрылысшысы» болды. Бұл жаңа
тәуелсіз мемлекет, өз басынан бастап, өз дамуының қазақстандық
жолына көшті.
КСРО-да әділетсіз түрде «артта қалған» бұрынғы кеңестік республика
ширек ғасырдың ішінде ұлттық мемлекет, тиімді нарықтық экономика,
демократиялық қоғамдық тәртіп және жоғары халықаралық беделге ие
заманауи мемлекетке айналды. Елдің экономикалық, әлеуметтік және
әлеуметтік-саяси салаларында «үш транзит» жүзеге асырылғанын
жаңғырту жылдарында болды.
Тәуелсіз Қазақстан жаңа саяси жүйе құрды, нарықтық экономиканың
тетіктерін қалыптастырды, қоғамдағы этникалық және діни
үйлесімділікті сақтап қалды, әлемде танымал болды. Қазақстанның
алғашқы стратегиясының 1992 жылға қойылған міндеттері толығымен
орындалды.
90-шы жылдардың үшінші тоқсанында басталған және 2010 жылдың
ортасында аяқталған екінші модернизация Қазақстан тұрақты
экономикалық өсудің траекториясына кірді, мемлекеттік
институттардың және орта таптың жүйесін құрды, өз азаматтарының
өмір сүру сапасын жақсартты, жаңа астананы салған, оның
теңдестірілген және жауапты сыртқы саясатымен халықаралық беделін
нығайтты, аймақтық басшылыққа құқығын дәлелдеді.
2012 жылы біздің еліміз «Қазақстан-2030» Стратегиясында белгіленген
барлық міндеттерді мерзімінен бұрын орындады. Қазақстан
Республикасы әлемдегі бәсекеге барынша қабілетті 50 елдің қатарына
және орташа даму деңгейі бар елдер тобына кірді. Сонымен бірге,
«Қазақстан-2050» жаңа стратегиясы қабылданды, ол мақсатқа әлемнің
ең дамыған 30 мемлекетінің қатарына кіруге мүмкіндік береді.
2017 жылдың басынан Қазақстанда 3 реформалар жүзеге асырылды. Осы
мақсатта конституциялық реформа жүргізілді, экономикалық
трансформацияның келесі кезеңі үшін басымдықтар айқындалды және
қоғамдық сананы жаңғыртуға арналған «Рухани жаңғыру» бағдарламасы
қабылданды. «Тәуелсіздік дәуірі» атты еңбегінде Президенті «Барлық
3 жаңғырту - бұл бірыңғай мазмұн мен алгоритммен жаңару мен
дамытудың тұтас үдерісі» деп атап көрсетеді. Бұл үдерістің басты
қағидасы - «революция емес, эволюция» принципі және екінші принцип
- «әуелі - экономика, содан кейін -
саясат».
Нұр-Сұлтан – тәуелсіз
Қазақстанның Астанасы
Елбасымыздың тағы бір керемет жетістігі - біздің еліміздің астанасы
- Астана қаласының құрылуы мен 20 жылдық дамуы. Қазақстан
Республикасының қазіргі астанасы - Астана қаласы 1830 жылы негізі
қаланған және Акмола (Ақмола) атауы болды.
1869 жылы Ақмола қаласы Ақмола облысының орталығына айналды, ол
21-қазанда бекітілген «Орынбор және Батыс Сібір губернаторларының
дала аймақтарындағы басқару туралы уақытша регламентіне» сәйкес
құрылған.
Қазақстан Республикасының болашақ астанасы - Астана қаласы 1961
жылға дейін тарихи тұрғыдан алғанда, ештеңе таңқаларлық болшған
жоқ. 1954-1964 жылдарында, 1953 жылы Сталиннің өлімінен кейін,
билікке Хрущев келді. Ол КСРО-ның шығыс аймақтарында, оның ішінде
Қазақстанда, тың және тыңайған жерлерді игеруді жүзеге асырды.
Хрущев Ақмола біздің елімізде Тың жерлерді игергені орталығына
айналдырды және 1961 жылы Акмола қаласы (Ақмола) Целиноград атын
берды, Тың (Целинный) өлкесінің орталығына айналды. 1961 жылдан
1992 жылға дейін Акмола қаласы (Ақмола) Целиноград деп аталды.
Қазақстан тәуелсіздік алғаннан кейін, Ақмола бұрынғы тарихи атауын
қайтарып алды. Қазақстанның тәуелсіздігінің басында Н. Ә. Назарбаев
ел астанасын Алматыдан Ақмола қаласына көшіру туралы ойлана
бастады.
Кеңестік кезеңде біздің республикамызда үш астана болды, бірінші
Орынбор Қазақ АССР-ның 1920 жылы астанасы болды, содан кейін 1925
жылы республиканың астанасы Қызыл-Орда, ал 1928 жылы Алматы қаласы,
1997 жылы Қазақстанның астанасы Ақмола қаласы бекетілді.
Әрине, Қазақстанның барлық үш астанасын саяси, экономикалық және
басқа да мүдделеріне байланысты одақтастық орталық таңдады, ал
республиканың және оның халқының мүдделері еленбеді. Қазақстанның
астанасы 1928 жылдан бастап республиканың оңтүстік-шығыс бөлігінде
орналасқан – Алматы қаласы орындады және астанадан басқа
Қазақстанның ең маңызды экономикалық аймақтарына - батыс,
солтүстік, шығыс жерлерді басқаруы үлкен қиындық әкелді. Әрине, бұл
фактор кеңестік дәуірде республиканың осы өңірлерді басқару бойынша
шешімдер қабылдаудың тиімділігі мен бақылауына теріс әсер етті.
Әлемдік тәжірибе көрсеткендей, негізгі мемлекеттердің астаналары
мемлекет аумағының ортасында орналасқан және оның батыс, оңтүстік,
солтүстік және шығыс аймақтарына тең дәрежеде бақылау мен басқаруды
қарастырған еді. Егер Қазақстанның астанасын көшірудің заманауи
тәжірибесін алсақ, тәуелсіз Қазақстанның жоғары басшылығы геосаяси
факторды да назардан тыс қалдырған жоқ (біздің елімізге Ресеймен
әрдайым өте тиімді және достық қарым-қатынастар керек), бұл қазіргі
заманғы Қазақстан үшін екіжақты экономикалық, саяси, әскери және
басқа қатынастардың арқылы маңызды фактор болып табылады.
Астананың 20 жылы ішінде бұрынғы Ақмола қаласы, Целиноград қаласы
және қазіргі Астана керемет астана-қалаға айналды. Ол қала
құрылысы, сәулет саласындағы барлық әлемдік талаптарға сәйкес,
сондай-ақ осы деңгейдегі және мәртебелі қалалардағы басқа да
талаптарға сәйкес астаналық функциялары бар заманауи қала ретінде
қалыптасты.
Астана - қазіргі Қазақстанның визит картасы. Осы 20 жыл ішінде
Қазақстанның орталығында өмір сүру үшін заманауи және ыңғайлы қала,
жақсы және керемет өмір сүру қала қалыптасты. Бұл жерде біздің көз
алдымызда еліміздің жаңа беті қалыптасып, оның жаңа тарихы жазылып
жатыр.
«Тату көрші»
Қазақстан Президентінің саясаттың маңызды жетістігі - Ресей мен
біздің республикамыз арасындағы оң және конструктивті және өзара
тиімді қарым-қатынас. ТМД-ның кез-келген елі үшін Ресеймен
қарым-қатынас өте маңызды болып жатыр. Ал, сындарлы және өзара
тиімді, осы күнге дейін 1991 жылдан бастап Қазақстан Республикасы
мен Ресей Федерациясы арасындағы оң қарым-қатынастар - бұл біздің
Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың еңбегі.
Елбасы әуелі Горбачевпен Қазақстан үшін тиімді қарым-қатынас құру
білді, содан кейін Ельцин және Путинмен конструктивті-достық
қарым-қатынастар орнатты. Мемлекет басшысы Нұрсұлтан Назарбаев
достық, тату көршілік, мемлекетаралық және екі халықтар мен
мемлекеттер арасындағы адам диалог орнатты. Түрлі саладағы өзара
тиімді ынтымақтастықты орнату мен дамыту үшін екі ел мен оның
халықтар үшін үлкен еңбек сіңірді!
Енді РФ мен ҚР арасындағы қарым-қатынас одақтас, бауырластық, тең
және өзара тиімді болып табылады, бұл ең алдымен біздің халқымыз
бен еліміз үшін, сондай-ақ Ресей мен оның халқына өте пайдалы.
Кәсіби психолог болудың қажеті жоқ, бірақ Горбачев, Ельцин және
Путин - олардың мінезі, харизмасы және мемлекеттік басқару стилі
мүлдем өзгеше бір біріне. Бірақ, біздің Президентіміз осы 27 жылда
әрбір кезеңде Қазақстан мен оның халқының мүддесі үшін, сондай-ақ
Ресей халқының және Ресейдің мүддесі үшін Ресей басшыларымен
конструктивті және екі жаққа тиімді, пайдалы қарым-қатынастар
қалыптастыра алды.
Н. Ә. Назарбаев Қытай Халық Республикасымен стратегиялық
әріптестікті дамытуға әрқашан үлкен мән беріп келеді. Мемлекет
басшысы біздің елдеріміз ғасырлар бойы көршілер болып табылатын
маңызды стратегиялық әріптес болып қала береді – осы формуланы
әрдайым заң ретінде қабылдайды. 2020 жылы Қазақстан мен ҚХР
дипломатиялық қарым-қатынастардың орнағанына 28 жыл толды.
Қазақстан мен Қытай арасындағы дипломатиялық қатынастар орнатқаннан
бері өткен 1991 жылдан 2018 жылға дейінгі аралықта бұл сенім мен
өзара қарым-қатынастарда бұрын-соңды болмаған дәуір. Қазақстан
тәуелсіздігінің алғашқы күндерінен бастап Қытай Халық
Республикасымен дұрыс және екі жаққа тиімді қарым-қатынастарды
орнату мен дамытуға кірісті. Содан бері Қазақстан мен Қытай
экономикалық және саяси тұрғыда жақсы көршілер, сенімді достар және
сындарлы серіктес болып кетті.
Біздің шығыс көршіміз - Қытай Халық Республикасымен
қарым-қатынасымыз туралы айта отырып, біз Қазақстан мен ҚХР
арасындағы Қазақстан мен Ресей арасындағы қарым-қатынасты сипаттай
аламыз. Дэн Сяопиннен Қытайдың қазіргі көшбасшысы Си Цзиньпинге
дейін, ҚХР барлық басшыларымен бірге Н. Ә. Назарбаев Қазақстан мен
Қытай арасындағы құрметті, өзара тиімді және тату көршілік
қарым-қатынастарды қалыптастыра
алды.
Қазақстан – Өзбекстан,
Қырғызстан, Түрікменстан, Тәжікстан сияқты ортаазиялық дос,
бауырлас елдермен өзара тиімді ынтымақтастықтың дамуына ерекше
көңіл бөліп келеді.2017 жылдың бірінші жартысында Елбасы
Өзбекстанның жаңа президенті Шавкат Мирзиёевпен бірнеше рет жемісті
кездесулер өткізді. Бұл жүздесулер екіжақты ынтымақтастыққа тың
серпін бергені даусыз. Қазақстан 2010–2012 жылдары бауырлас Қырғыз
еліне 30 миллионнан астам доллар мөлшерінде көмек көрсетті. Қырғыз
өнеркәсібін қолдау мақсатында бірлескен инвестициялық қор құрылды.
Сондай-ақ 200 миллион тонна бидай қарызға беріліп, газ жеткізу
мәселесі шешімін тапты. 2014 жылдың қарашасында Қырғызстан
президенті Астанаға ресми сапармен келді. Қазақстан 2015 жылы 1,4
миллиард киловатт-сағат электр қуатын жеткізуге көмек көрсететін
болып келісті, сондай-ақ Қырғызстан тарабы Қазақстанды вегетациялық
кезеңде егістікке жіберілетін сумен қамтамасыз етуге уағдаласты.
Әлемде күрделі жағдайлар болып жатқанын, сондықтан осындай кезде
Қазақстан мен Қырғызстанның ынтымақтастығын өзге елдерге үлгі
ретінде көрсету қажет екені айтылды. Біздің ел Қырғызстанның
ЭЫДҰ-ға кіру ниетіне қолдау көрсетті. 2015 жылғы 12 тамыздағы
елбасының Қырғызстанға жоспардан тыс сапарының мәні зор болды. Сол
күні Қырғыз Республикасының ЭЫДҰ-ға мүше болу туралы келісім күшіне
енді және қазақ-қырғыз шекарасындағы кедендік бақылау алынып
тасталды 2013 жылғы мамыр айында Түрікменстан басшысы Г.
Бердімұхамедовпен бірге Болашақ (Қазақстан – Серхетяка
(Түрікменстан) темір жол өткелін ашты. Шекарада «Алтын төсемнің»
ашылу салтанатының рәсімі өтті. «Өзен – Түрікменстанмен шекара»
учаскесі іске қосылып, Болашақ стансасына қарай Қазақстан астығы
тиелген составтар бет алды. Қазақстан – Түрікменстан темір жолы –
Парсы шығанағына шығатын транзитті дәліздің маңызды бөлігі. 2015
жылы қыркүйек айында ресми сапармен Тәжікстанға барды. Тәжік халқын
Тәуелсіздік күнімен және Гиссардың 3000 жылдығымен шын жүректен
құттықтап, игі тілек білдірді. Біздің елдеріміздің арасында саяси
да, экономикалық тұрғыдан да алауыздық жоқ. Тәжікстан – бізге
бауырлас ел, сондықтан да біз оның тұрақты дамуына мүдделіміз.
Сондай-ақ екі мемлекет те ШЫҰ, АӨСШК және ҰҚКҰ аясында өзара тығыз
байланысты. Президент Э. Рахманов екеуі Қазақстан мен Тәжікстан
арасындағы Стратегиялық әріптестік туралы келісімге қол қойды, бұл
– ресми сапардың маңызды оқиғасы. Душанбедегі келіссөздердің
қорытындысы бойынша, су-энергетикалық қауіпсіздіктің бүкіл Орталық
Азиядағы маңыздылығын ескере отырып, Қазақстан өңір елдерін
келісімге, қазіргі және болашақ ұрпақтың игілігі үшін ұзақ
мерзімді, өзара тиімді қарым-қатынас орнатуға шақырды. 2010
жылдардағы оқиғалар тізбегі өңірлерде, әлемде қандай жағдайлар
туындаса да, түркітілдес мемлекеттермен және Орталық Азия елдерімен
достық қарым-қатынасымыздың өзгермейтінін және бұл Қазақстан үшін
айнымас басымдық екенін көрсетті.
Осындай жағдайды басқа мемлекеттермен, Батыс және Шығыс Еуропадағы, АҚШ-пен және т.б. елдермен мемлекетаралық қарым-қатынасқа қатысты айтуға болады. Яғни, әлемдік саясатта және дипломатияда тәжірибесі болмасада, жас тәуелсіз мемлекет 29 жыл ішінде біздің Елбасының дана, теңдестірілген және икемді саясатының арқасында халықаралық және сыртқы саясат саласында Қазақстанды тамаша нәтижелерге қол жеткізуге жолын тапты.
2019 жылы Қазақстан әлемдік саясаттың беделді және толыққанды қатысушысы ретіндегі ұстанымын тағы бір мәрте растады. Бұған республикада Тұңғыш Президент Нұрсұлтан Назарбаев белгілеген бағыт, елімізде кезектен тыс президенттік сайлаудың өткізілуі, сондай-ақ Қазақстанда жүзеге асырылған тың бастамалар мен ауқымды іс-шаралар дәлел.
ПАН ГИ МУН, БҰҰ БАС ХАТШЫСЫ /2007-2016/:
- Нұрсұлтан Назарбаев мемлекетті басқарған кезде өз елімен қатар бүкіл дүниедегі бейбітшілік пен тұрақты дамуды ілгерілетті. Әлемдегі ең ұлы көшбасшылар қатарына енгені анық. Аймақтағы бейбітшілік пен қауіпсіздік жөнінде және өзге де жаһандық мәселелер бойынша маған кеңес қажет болғанда, үнемі онымен ақылдасып жүретінмін.
МАЙКЛ ГИФФОРД, ҰЛЫБРИТАНИЯНЫҢ ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ ЕЛШІСІ:
- Жаңа президент кезінде сыртқы саясат пен экономикалық стратегияны құруда сабақтастық пен бірізділік сақталып, екі елдің сауда-экономикалық қатынастары дами түседі деп ойлаймын. Бұл өте маңызды.
Өткен жылы республика ірі халықаралық диалог алаң ретінде өзінің тиімділігін тағы да дәлелдеді. Сирия мәселесін реттеу бойынша келіссөздердің үш раунды да ел астанасы Нұр-Сұлтанда өтті.
Сондай-ақ биыл Қазақстан бұрын-соңды болмаған «Жусан» гуманитарлық операциясын өткізді. Оның аясында Сириядан 600-ден астам адам отанына оралды. Таяу Шығыстағы әскери іс-қимылдар аймағынан азаматтарды елге қайтару және қоғамға қайта интеграциялау бойынша Қазақстанның тәжірибесі әлем бойынша жоғары бағаланды.
ГУНИЛЛА ВОН ХАЛЛ, ЖУРНАЛИСТ /ШВЕЦИЯ/:
- Қазақстанның бұл тәжірибесіне өзге елдер зор қызығушылық танытып отыр. Еуроодаққа мүше мемлекеттердің көбі дау-дамай орын алған аймақтардағы өз азаматтарын қайтармайды, ал Қазақстан, керісінше жасауда. Бұл – өте жақсы оңалту бағдарламасы, қайырымдылық шара. Мен осы жайлы жазып, бұл идеяны батыс еуропалық мемлекеттерге көрсетпекпін. Азаматтарды үйлеріне қайтару – бұл игі шара, себебі жағдай ушығып кетуі мүмкін.
Қазақстан халықаралық ұйымдардың белсенді мүшесі болып қала бермек. Еліміз аймақтық және жаһандық қауіпсіздікті қамтамасыз етуге бағытталған бастамаларды ілгерілетуге және қолдауға әрқашан да дайын.
Білімді дамыта алмайтын елдің болашағы жоқ
«Мен үшін елімді дамыған елдердің сапына тұрғызып, санатына қосудан үлкен мақсат жоқ» десе «Қазақтың өзінің ұлттық қасиеттерінің қайта қалыптасуына қамқорлық жасау Президенттік те, перзенттік парызым» деген болатын.
Назарбаевтың бастамасымен ашылған оқу орындар
Халықаралық ақпараттық технологиялар университеті
Қазақстан менеджмент институты
Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық Қазақ-Түрік университеті
Н. Гумилев атындағы Еуразия университеті
Ұлттық мемлекеттік заң университеті
Назарбаев Зияткерлік мектептері
бірқатар лицейлер мен колледждер
Президенттік «Болашақ» бағдарламасы іске асуда, ол бойынша жастар дүние жүзінің ірі оқу орындарында білім алып жатыр.
Аса талантты балалар үшін президенттік «Дарын» сыйлығы тағайындалған
Қорытынды
Ұзақ уақыт Президенттің әлемдік деңгейдегі саясаткер ретінде
сипаттайтын көптеген жетістіктері туралы сөйлесуге болады. Ең
бастысы, Қазақстан Н. Ә. Назарбаевтың дана және көреген саясатының
арқасында «секіру» және «шокты демократияландыру» деген жағымсыз
жағдайлардан аман болып, керек саяси мен әлеуметтік-экономикалық
өзгерістерді мінсіз логика тұрғыдан жүзеге асырды. Егемен
Қазақстанның алға қозғалысының күші жасанды және қауіпті жарылғыш
революциялық толқындардан аулақ болды, соның арқасында Қазақстан
әлемдік қоғамдастықта абырой-беделі бар елге
айналды!
Елбасы Н.Назарбаев әлемдік экономикалық және саяси жүйеге белсенді кірігіп келе жатқан ірі, қарқынды дамып келе жатқан, болашағы зор мемлекеттің әлем қауымдастығы мойындаған көсемі саналады.
Елбасы Н.Назарбаев – Батыс пен Шығыс арасында, Ислам мен христиандық арасында, өркениет арасында келіссөз орната алатын көсем.
Елбасы Н.Назарбаев – кофессияаралық келісімнің қазақстандық моделінің сәулетшісі.
Тұңғыш Президент Н.Назарбаев – Евразиядағы ең белгілі әрі беделді саясаткерлердің бірі. «Бүгінде әлемге ықпалды 5 немесе 6 саясаткер танымал. Олардың арасында Нұрсұлтан Назарбаев бар» деген-ді Маргарет Тэтчер.
770 ₸ - Сатып алу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз
- Жүктелуде...
- Жүктелуде...
- Жүктелуде...
тақырыптармен дайындаймыз