Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Энергия көздері туралы ғылыми жұмыс
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Бөлім 4 Әлеуметтік география Бөлімше: 4.1 -бөлім: Халық географиясы
Демографиялық көрсеткіштер мен демографиялық жағдай
Қызылорда облысы, Қазалы ауданы,
Әйтеке би кентіндегі
Е.С. Бозғұлов атындағы
№ 249 мектеп – лицейдің
география пәнінің мұғалімі
Калдыбаева Зинегуль Кахармановна.
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) |
8.4.1.3 елдердің демографиялық жағдайын талдап, демографиялық көрсеткіштерін есептейді: халық саны, туу және өлім коэффициенттері, табиғи және механикалық өсім, жалпы өсім, жас-жыныстық көрсеткіштер, ұлттық және діни құрам |
|||||||
Сабақ мақсаттары |
Дж халқының сандық көрсеткіштерін талдау |
|||||||
Бағалау критерийлері |
«Жетті» деп есептеледі, егер:, елдердің демографиялық жағдайын талдай алса: демографиялық көрсеткіштерді есептей алса; халық саны, туу және өлім коэффициенттерін есептей алса; табиғи және механикалық өсім, жалпы өсім, жас-жыныстық көрсеткіштерді есептей алса; ұлттық және діни құрамдарды анықтай алса; |
|||||||
Тілдік мақсаттар |
Пәнге қатысты лексика мен терминология Туу, өлім, табиғи өсім, демографиялық жарылыс, демографиялық дағдарыс, халықтың жастық-жыныстық құрамы, халықтың өсу қарқыны, халық саны, өмір сүру ұзақтығы, нәресте өлімі, миграция, халықтың тығыздығы Диалогқа/жазылымға қажетті тіркестер Халық санын анықтаудың ... әдістері бар; Туу дегеніміз ... ; Өлім-жітім коэффиценттерін ... арқылы анықтайды; Табиғи өсімнің механикалық өсімнен айырмашылығы ... ; |
|||||||
Құндылықтарды дарыту |
Нақты пән бойынша күнделікті білім беру процесінің мазмұны оқу мақсаттарына бағынады және оқушылардың меңгерген білім, білік және дағдыларын кез келген оқу процесінде және өмір жағдаяттарында шығармашылықпен пайдалану даярлылығын қалыптастыруға, жетістікке қол жеткізуде қажырлылықты дамытуға бағытталған, өмір бойы білім алуға ынталандырады. |
|||||||
Пәнаралық байланыстар |
Экономика және математика пәндерімен байланыс жасайды. |
|||||||
АКТ қолдану дағдылары |
АКТ дағдыларын дамыту өздеріне қажетті ақпараттарды іздеп табуда ғаламторды қолдануда және карталар мен презентация қолдану барысында жүзеге асады. |
|||||||
Бастапқы білім |
Халықтың ұдайы өсуі тақырыбы |
|||||||
кезеңдер |
Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет |
Ресурстар |
||||||
Сабақтың басы 3 мин 10мин сабақ басы |
Сәлемдесу, түгелдеу, қолайлы орта қалыптастыру, Зейінді шоғырландыруға және ынтымақтастық орнатып, бүгінгі сабаққа қызығушылықтарын арттыру, белсенді болу ниеттерін ояту мақсатында «Қос шеңбердегі комплименттер» жаттығуын орындату. Оқудан күтілетін нәтижелерді белгілеу. Бейнебаяндар көрсету, бейнебаяннан көргендерін дәптерге түртіп отырғызу, қосымша сұрақтар бере отырып түсіндіру демографиялық көрсеткіштерді түсіндіру: халық саны, туу және өлім коэффициенттері, табиғи және механикалық өсім, жалпы өсім, жас-жыныстық көрсеткіштер, ұлттық және діни құрамдар туралы түсіндіру. Халықтың орналасуы, тығыздығы және табиғи өсуі
Берілгені: Табу керек:
Берілгені: Егер жыл басында Қазақстанда 17 900 000 адам өмір сүрсе, жыл ішінде 402 750 бала дүниеге келсе, ал өлім 15 ‰ құраса ел халқының саны жыл соңында қанша болатынын есепте. Жауабы:
Қайтыс болғандар - Ө Халықтың жалпы саны - Х Өлу коэффициенті - Кө Ө = Х х Кө 1000 ‰ Ө = 17 900 000 х 15 = 268 500 1000 ‰
17 900 000 + 402 750 – 268 500 = 18 034 250 адам болды. |
Бейнебаяндар көрсету Слайд слайд |
||||||
Сабақ ортасы 13 есептеуге Бағалауға 2мин 7 мин |
Тапсырма 1 Жұптық жұмыс. Қосымша 1 дегі статистикалық мәліметті пайдаланып, әр жұп 2016 жылғы Қазақстанның жалпы туу және өлім коэффицентін есептейді , Туу және өлім коэффицентін есептеу формуласын түсіндіру № 1 1 - топ Қазақстан Туу коэффициентін табу. Туу коэффициенті - Кт Туылғандар саны – Т Халықтың жалпы саны - Х Кт= Т х 1000 ‰ Х Кт= 402 750 х1000 ‰ = 22.5 ‰ 17 900 000 Туу коэффициенті: 22.5 ‰ № 2 Өлу коэффициентін табу. Өлу коэффициенті - Кө Қайтыс болғандар саны – Ө Халықтың жалпы саны - Х Кө = Ө х 1000 ‰ Х Кө = 132460 х 1000 ‰ = 7.4 ‰ 17 900 000 Өлу коэффициенті 7.4 ‰ № 3 2 -топ 1. Халықтың табиғи өсуін табу. 2. Табиғи өсу коэффициентін табу
Табу керек: КТ-? Кө -? 1. Халықтың табиғи өсуін табу. Туу – Т Өлу – Ө Табиғи өсу ? Тх = Т - Ө 402 750 – 132 460 = 270 290 адам. 2. Табиғи өсу коэффициентін табу Табиғи өсу коэффициенті - Тө Тө = Т - Ө х 1000 ‰ Х Тө = 270 290 х 1000 ‰ = 15 ‰ 17 900 000 Табиғи өсу коэффициенті - 15 ‰№ 4 3 – топ Механикалық өсім бойынша Әр жұп қосымша 2 тегі стат. мәліметтерді зерделейді. Миграция ең көп мемлекеттер мен ең аз мемлекеттерді анықтайды, олардың себебін жазады. Жекелеген мемлекеттермен салыстырма жүргізсе де болады.
И – иммигранттар (келгендер) Э – эмигранттар ( кеткендер) Мө – механикалық өсу. Мө = И – Э Мө = 16 581 – 30 047 = - 13 466 (– теріс сальдо) 2.Көшіп келгендер коэффициентін табу Ки - көшіп келгендер коэффициенті И – көшіп келгендер саны Х – халық саны Ки = И х 1000 ‰ Х Ки = 16 581 х 1000 ‰ = 0.9‰ 17 900 000 ⁎ Көшіп кеткендер коэффициентін табу Кэ - көшіп кеткендер коэффициенті Э – көшіп кеткендер саны Х – халық саны Кэ = Э х 1000 ‰ Х Кэ = 30 047 х 1000 ‰ = 1.7 ‰ 17 900 000 № 5 4 - топ
|