ENGLISH grade 10 Natural disasters

Тақырып бойынша 11 материал табылды

ENGLISH grade 10 Natural disasters

Материал туралы қысқаша түсінік
lesson plan
Материалдың қысқаша нұсқасы

Unit: 2. Natural Disasters

Lesson 2

School:

Grade: 10

Date:


Teacher’s name:

Learning objective(s) that this lesson is contributing to


10.2.7 recognise typical features at word, sentence and text level of a range of spoken genres

10.3.5 deduce meaning from context in extended texts on a wide range of familiar general and curricular topics, and some unfamiliar topics

10.3.7 recognise typical features at word, sentence and text level in a wide range of written genres, including some which focus on unfamiliar topics

Lesson’s objectives

All learners will be able to:

  • Learn new words for discussing natural disasters

  • Understand functional language for debating, discussing and sharing opinions & use it to understand a discussion

  • Identify and understand an author’s arguments in an opinion essay

Most learners will be able to:

  • Use new words for discussing natural disasters

  • Use functional language for debating, discussing and sharing opinions & use it to understand a discussion

  • Identify and understand an author’s arguments in an opinion essay

Some learners will be able to:

  • Explain new words for discussing natural disasters

  • Accurately use functional language for debating, discussing and sharing opinions & use it to understand a discussion

  • Identify and explain an author’s arguments in an opinion essay

Language objective

Understand the Disaster concept utilizing English language skills to express knowledge.

Value links

Respect, Cooperation, Multiculturalism

ICT skills

Projector or Smart board

Kazakh culture

Kazakhstan natural disasters and people’s attitude to invasive species

Pastoral care

To create a friendly atmosphere for collaborative work

Planned timings

Planned activities

Resources

2 min

(W)

Lesson objectives

Familiarize the students with the lesson objectives. Stress out that they will be listening and reading.



10 min

(I)









Listening

Intro -

- Show Slide 3 and read through the information about cane toads – an invasive species

Listening - Now, pass out the cane toad questions. Tell students to read through them. Tell students to also keep their Functional Language notes out for help while listening (or project Slide 4 on the screen for everyone to see the language of debating, discussion and opinion).


Play the track twice.





PPT 3



Cane Toad Questions & Audio

+ Functional Language notes (from the previous lesson)


8 min

(P)

Peer Check

Switch group/pair papers. Check and discuss answers/common mistakes as a class – display the answers to make sure students understand WHY.



Cane Toad Transcript and Answers (display)


20 min

(G/I)

Reading Practice

- Show slide 23 and read through the directions

- Read the text aloud as a class to practice pronunciation

- Allow the students to begin working on the tasks in flexible groupings

-Allow the students to finish doing the tasks for homework

-Ask the students to bring highlighters next lesson.






PPT 5


Jellyfish text

5 min

(W)

Closing Thoughts & Discussion

Discuss as a class or in groups the information on Slide 6.



PPT 6

Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Learners ‘Assessment – how are you planning to check learn learning?

Cross-curricular links

Students will be put into flexible groupings to complete the reading exercises. In this manner, they will either have support or be able to support their fellow students. The teacher may group students into split groups to read and work on the text with more teacher support.

Learners will be assessed through their answers and observed in the thinking processes during the listening & reading questions.

Biology & geography

Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

1:


2:


What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1:


2:


What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?















Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
07.12.2020
869
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі