Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan Тексерілді: Қ. Байсейтов


    Unit of a long term plan: Our class

    School: By name S. Erubayev

    Date:02.09.22

    Teacher name: S. Murataliyeva

    Grade: 6

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    A classroom.

    Learning objectives


    6.L1 understand a sequence of supported classroom instructions

    6.S1 provide basic information about themselves and others at sentence level on an increasing range of general topics ( Ex.1 p 4,describe a classroom, revise a verb " to be")

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn vocabulary for classroom objects.

    • Use prepositions to describe the position of objects.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers actions

    Students actions

    Assessment criteria

    Resources


    Start














    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    Pre-listening:

    Warm-up

    With books closed, ask: Where are we at the moment?

    • Elicit the word classroom and write it on the board.

    • Ask: What can you find in a classroom? Elicit a few words from individual students.

    Lead - In

    Look at the picture and say what the theme of our lesson will be? You see different word in the picture. What can you see in this picture?

    It is a board.

    It is a clock.

    There are six chairs in the classroom.


    The wish flower” method helps to start the lesson with good wishes to each other.


    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .






    Describe and imagine the pictures





    Students say different words from the picture


    At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”



    Formative Assessment



    Good job!


    CD 1


    Pictures




    PPT
















    Main part













    While-listening:

    To present/practise vocabulary related to class's hobbies and interests

    Play the next recording. Ss listen and repeat chorally or individually. Elicit the L1 equivalents from various Ss.

    Exercise 1

    • Go through the words in the wordpool with students and check understanding. Then study the picture with the class and do the example. Students complete the activity. In a weaker class, allow students to work in pairs.

    • Model and drill the pronunciation of any new words

    Differentiation:

    «Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.

    Exercise 2

    Read out the example sentence. Ask students to find the poster and the door, and then to say whether the sentence is true or false. Confirm that the sentence is false, because the poster is not near the door in this picture


    Differentiation:Support; learners are arranged to interact in mixed groups. Topic vocabulary is used while responding to the given questions




    .

    Ss listen and repeat chorally or individually.






    Students write the name of objects 1-16 in the picture. Then listen and check.

    ANSWERS

    1 window 2 laptop 3 CD player 4 shelf 5 DVD 6 door 7 board 8 clock 9 poster 10 chair 11 notebook 12 pen 13 desk 14 dictionary 15 ruler 16 bag



    Students read the sentences and write true or false


    ANSWERS

    1 true

    2 false

    3 false

    4 true

    5 false

    6 false



    Assessment criteria

    - identify some specific information from the text

    Descriptor:

    -Understand classroom instructions


    Peer assessment: answer key



    Assessment criteria:

    -Use topic related vocabulary in group discussion


    -Make CCQ questions










    Cards




    Student’s book







    Workshets


    End







    Home task:

    Ex: 1,2 P: 4 WB



    Poster Success









    Short term plan Тексерілді: Қ. Байсейтов


    Unit of a long term plan: Our class

    School: By name S. Erubayev

    Date:05.09.22

    Teacher name: S. Murataliyeva

    Grade: 6

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Possessive’s and subject and object pronouns

    Learning objectives


    6.S1 provide basic information about themselves and others at sentence level on an increasing range of general topics ( Ex.1 - 2. p.10).

    6.R2 understand with little support specific information and detail in short, simple texts on a ( Ex.3.p. 10)

    6.S3 give an opinion at sentence level on a limited range of general and curricular topics ( Ex.5 p.10)

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn and practise the use of ’s and s’ to talk about possession.

    • Learn subject pronouns and possessive adjectives.

    • Use subject pronouns and possessive adjectives to name and find things.

    • Learn and use object pronouns.

    • Learn phrases for checking meaning and spelling.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers actions

    Students actions

    Assessment criteria

    Resources


    Start














    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    Warm-up

    Ask an individual student to hold up their pen or notebook.

    • Ask: Is that my pen / notebook?

    • Elicit the answer (No, it’s Anna’s pen / notebook).

    • Repeat the process with a different student.

    Lead - In

    Ask questions about your friend’s family.

    The wish flower” method helps to start the lesson with good wishes to each other.


    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .



    Describe and imagine the pictures


    Students say about their family.


    At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”



    Formative Assessment



    Good job!


    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Джамперова Айгерим Кудайбергеновна
    24 Қырқүйек 2023
    3114
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    English plus 6 grade lesson plans

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    English plus 6 grade lesson plans

    Материал туралы қысқаша түсінік
    english plus 6
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan Тексерілді: Қ. Байсейтов


    Unit of a long term plan: Our class

    School: By name S. Erubayev

    Date:02.09.22

    Teacher name: S. Murataliyeva

    Grade: 6

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    A classroom.

    Learning objectives


    6.L1 understand a sequence of supported classroom instructions

    6.S1 provide basic information about themselves and others at sentence level on an increasing range of general topics ( Ex.1 p 4,describe a classroom, revise a verb " to be")

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn vocabulary for classroom objects.

    • Use prepositions to describe the position of objects.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers actions

    Students actions

    Assessment criteria

    Resources


    Start














    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    Pre-listening:

    Warm-up

    With books closed, ask: Where are we at the moment?

    • Elicit the word classroom and write it on the board.

    • Ask: What can you find in a classroom? Elicit a few words from individual students.

    Lead - In

    Look at the picture and say what the theme of our lesson will be? You see different word in the picture. What can you see in this picture?

    It is a board.

    It is a clock.

    There are six chairs in the classroom.


    The wish flower” method helps to start the lesson with good wishes to each other.


    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .






    Describe and imagine the pictures





    Students say different words from the picture


    At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”



    Formative Assessment



    Good job!


    CD 1


    Pictures




    PPT
















    Main part













    While-listening:

    To present/practise vocabulary related to class's hobbies and interests

    Play the next recording. Ss listen and repeat chorally or individually. Elicit the L1 equivalents from various Ss.

    Exercise 1

    • Go through the words in the wordpool with students and check understanding. Then study the picture with the class and do the example. Students complete the activity. In a weaker class, allow students to work in pairs.

    • Model and drill the pronunciation of any new words

    Differentiation:

    «Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.

    Exercise 2

    Read out the example sentence. Ask students to find the poster and the door, and then to say whether the sentence is true or false. Confirm that the sentence is false, because the poster is not near the door in this picture


    Differentiation:Support; learners are arranged to interact in mixed groups. Topic vocabulary is used while responding to the given questions




    .

    Ss listen and repeat chorally or individually.






    Students write the name of objects 1-16 in the picture. Then listen and check.

    ANSWERS

    1 window 2 laptop 3 CD player 4 shelf 5 DVD 6 door 7 board 8 clock 9 poster 10 chair 11 notebook 12 pen 13 desk 14 dictionary 15 ruler 16 bag



    Students read the sentences and write true or false


    ANSWERS

    1 true

    2 false

    3 false

    4 true

    5 false

    6 false



    Assessment criteria

    - identify some specific information from the text

    Descriptor:

    -Understand classroom instructions


    Peer assessment: answer key



    Assessment criteria:

    -Use topic related vocabulary in group discussion


    -Make CCQ questions










    Cards




    Student’s book







    Workshets


    End







    Home task:

    Ex: 1,2 P: 4 WB



    Poster Success









    Short term plan Тексерілді: Қ. Байсейтов


    Unit of a long term plan: Our class

    School: By name S. Erubayev

    Date:05.09.22

    Teacher name: S. Murataliyeva

    Grade: 6

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Possessive’s and subject and object pronouns

    Learning objectives


    6.S1 provide basic information about themselves and others at sentence level on an increasing range of general topics ( Ex.1 - 2. p.10).

    6.R2 understand with little support specific information and detail in short, simple texts on a ( Ex.3.p. 10)

    6.S3 give an opinion at sentence level on a limited range of general and curricular topics ( Ex.5 p.10)

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn and practise the use of ’s and s’ to talk about possession.

    • Learn subject pronouns and possessive adjectives.

    • Use subject pronouns and possessive adjectives to name and find things.

    • Learn and use object pronouns.

    • Learn phrases for checking meaning and spelling.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers actions

    Students actions

    Assessment criteria

    Resources


    Start














    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    Warm-up

    Ask an individual student to hold up their pen or notebook.

    • Ask: Is that my pen / notebook?

    • Elicit the answer (No, it’s Anna’s pen / notebook).

    • Repeat the process with a different student.

    Lead - In

    Ask questions about your friend’s family.

    The wish flower” method helps to start the lesson with good wishes to each other.


    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .



    Describe and imagine the pictures


    Students say about their family.


    At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”



    Formative Assessment



    Good job!


    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 6 сынып
    24.00.2023
    3114
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Джамперова Айгерим Кудайбергеновна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации