Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON: Attributes and personality

    Unit: Hobbies and qualities

    School:

    Date:

    Teacher name:

    CLASS: 9

    Number present:

    absent:

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    9.L1 understand the main points in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics

    9.W8 spell most high-frequency vocabulary accurately for a wide range of familiar general and curricular topics on a wide range of familiar general and curricular topics

    9.UE12 use a variety of comparative degree adverb structures with regular and irregular adverbs use a wide variety of pre-verbal, post-verbal and end-position adverbs on a wide range of familiar general and curricular topics


    Lesson objectives

    All learners will be able:

    Respond to the questions about their hobbies. Learn adjectives and adverbs building suffixes.

    Most learners will be able:

    Build adjectives from nouns and adverbs from adjectives.

    Some learners will be able:

    Use suffixes to create new words and word combinations.

    Plan

    Planned timings

    Teacher’s action

    Pupil’s actions

    Assessment

    Resources

    1-

    2 min



    The lesson greeting.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.



    Teacher asks questions:

    • What hobby have you got?

    • What are the most popular hobbies among teenagers in Kazakhstan?



    Warm up – Hobbies

    Teacher shows flashcard.

    Ss try to guess unusual free time activities.




    T writes hobbies list on the board.




    Origami making


    Jewelry making


    Woodworking


    Soap making




    • What hobby would you like to try?

    • I would like to try …

    • Why do you like this hobby?

    • I think it’s interesting, useful, calming etc.










    Flashcards

    6-12 min












    35 min






    Grammar topic:

    (TD) Teacher demonstration

    • It was a great pleasure to hear about your hobbies. Today you will understand how to learn more words using suffixes.

    • Suffix is a word part added to the end of the root word. You can use suffix to create new words – adjectives and adverbs.

    Adjectives and adverbs building


    Ex.3 p.8.Completing questionnaire.Comparing answers (oral task)

    Ex.1p.8. Word formation activity.

    Generosity – generous

    Passion – passionate

    Moodiness – mood

    Anxiety – anxious

    Pessimism – pessimistic

    Optimist – optimistic

    Responsibility – responsible

    Enthusiasm – enthusiastic

    Confidence – confident

    Vocabulary work:

    Ambitious – амбициозный, өр, өршіл

    Generous – добрый жомарт

    Nervous –нервный ашушаң

    Serious – серьезный байсалды

    Courageous – смелый батыл

    Glamourous – гламурный сәнді

    Reliable - надежный сенімді

    Responsible – ответственный жауапты

    Admirable – восхитительный ғажайып

    Sociable – общительный ашық адам

    Dependable – надежный сенімді

    Approachable – достижимый

    Қол етерлік

    Adorable – восхитительный ғажайып


























    (W) –whole class game activity

    One student completes the sentence about his/her classmate using learnt vocabulary. Other have to guess who it is using the descriptions.

    Model:

    -She is smart, reliable and satiable.

    -It’s Gulnur.

    -Right!



    (I) Individual work

    Card work


    This birdhouse is made of wood. My grandfather used to make _____ birdhouses.

    I don't desire fortune or fame. Not all rich and _____ people are happy.

    I don't desire fortune or fame. If you have good friends, you are a _____ person.

    I rely on my iPad for recipes while cooking. My iPad is a _____ and durable gadget.

    Descriptor:

    1. Ss use suffixes to create new words.

    2. Ss are able to translate sentences into native language.





































    Self-evaluation

    1. I talked about my hobby. Yes/No

    2. Was able to form adjectives from nouns. Yes/No

    3. Used new vocabulary in game activity. Yes/No












    Cards



















    45 min

    Homework:

    Make adjectives out of the underlined words. Write and learn words from the exercise 1 p. 8.

    1. We can drink this water.
      → Thi
      s water is .

    2. Michael has great beauty.
      → Michael is .

    3. Rebecca is playing with a doll made of wood.
      → Rebecca is playing with a  doll.

    4. I don’t have a home.
      → I am ?

    5. His eyes are a green like colour.
      → His eyes are a  colour.








    Card work








    LESSON: comparing adjectives and adverbs

    School:

    Date:

    Teacher name:

    CLASS: 9

    Number present:

    absent:

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    9.L1 understand the main points in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics

    9.W8 spell most high-frequency vocabulary accurately for a wide range of familiar general and curricular topics on a wide range of familiar general and curricular topics

    9.UE12 use a variety of comparative degree adverb structures with regular and irregular adverbs use a wide variety of pre-verbal, post-verbal and end-position adverbs on a wide range of familiar general and curricular topics


    Lesson objectives

    All learners will be able:

    Recognize and use nouns and adjectives of attributes and personality.

    Make adverbs from adjectives.

    Most learners will be able:

    Comprehend comparisons to compare and contrast people and the things they do.

    Some learners will be able:

     Produce a clear, coherent description of a person they know.

    Plan

    Planned timings

    Teacher’s action

    Pupil’s actions

    Assessment

    Resources

    1-

    2 min




    The lesson greeting.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson



    Phonetic drill

    Reading task: teacher mixes all cards Ss read words aloud and sort all words into 3 groups (ild ind old)


    Teacher corrects mistakes and gives feedback

















    6-12 min












    35 min






    (P) pair work.


    - Today we will continue to describe personal qualities and we will revise learnt vocabulary. There are some famous people on the screen. Try to describe these characters.





    Grammar topic: Comparative adjectives and adverbs.

    We form comparative adjectives and adverbs by adding -er to the end of the word or putting more before the word.

    • One syllable: add -er (old → older)

    • Two syllable adjectives ending in -y: change -y to -ier (easy → easier)

    • Two or more syllables: put more before (famous → more famous)

    • Exceptions: cleverer, quieter, simpler, gentler, narrower

    1. One-syllable adverbs: add -er

    If an adverb has only one syllable, we usually just add -er to make it comparative: fast → faster. Here are some examples:

    adverb comparative adverb

    fast faster

    hard harder

    high higher

    late later

    long longer

    low lower

    wide wider

    When an adverb has two or more syllables (like all -ly adverbs), we can make it comparative by adding more in front: quickly → more quickly. Look at these examples:

    adverb

    comparative adverb

    carefully

    more carefully

    efficiently

    more efficiently

    happily

    more happily


    Ss in pairs try to describe all characters using vocabulary from the previous lesson.

    Model:

    -This is Thor. He is coming from Marvel Universe. He is brave, courageous, reliable.



    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Джейлан Самал Берікқызы
    12 Наурыз 2023
    2304
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    English plus grade 9 1 term lesson plans

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    English plus grade 9 1 term lesson plans

    Материал туралы қысқаша түсінік
    9 сыныптарға арналған English plus оқулығы бойынша ҚМЖ 1 тоқсан
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON: Attributes and personality

    Unit: Hobbies and qualities

    School:

    Date:

    Teacher name:

    CLASS: 9

    Number present:

    absent:

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    9.L1 understand the main points in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics

    9.W8 spell most high-frequency vocabulary accurately for a wide range of familiar general and curricular topics on a wide range of familiar general and curricular topics

    9.UE12 use a variety of comparative degree adverb structures with regular and irregular adverbs use a wide variety of pre-verbal, post-verbal and end-position adverbs on a wide range of familiar general and curricular topics


    Lesson objectives

    All learners will be able:

    Respond to the questions about their hobbies. Learn adjectives and adverbs building suffixes.

    Most learners will be able:

    Build adjectives from nouns and adverbs from adjectives.

    Some learners will be able:

    Use suffixes to create new words and word combinations.

    Plan

    Planned timings

    Teacher’s action

    Pupil’s actions

    Assessment

    Resources

    1-

    2 min



    The lesson greeting.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.



    Teacher asks questions:

    • What hobby have you got?

    • What are the most popular hobbies among teenagers in Kazakhstan?



    Warm up – Hobbies

    Teacher shows flashcard.

    Ss try to guess unusual free time activities.




    T writes hobbies list on the board.




    Origami making


    Jewelry making


    Woodworking


    Soap making




    • What hobby would you like to try?

    • I would like to try …

    • Why do you like this hobby?

    • I think it’s interesting, useful, calming etc.










    Flashcards

    6-12 min












    35 min






    Grammar topic:

    (TD) Teacher demonstration

    • It was a great pleasure to hear about your hobbies. Today you will understand how to learn more words using suffixes.

    • Suffix is a word part added to the end of the root word. You can use suffix to create new words – adjectives and adverbs.

    Adjectives and adverbs building


    Ex.3 p.8.Completing questionnaire.Comparing answers (oral task)

    Ex.1p.8. Word formation activity.

    Generosity – generous

    Passion – passionate

    Moodiness – mood

    Anxiety – anxious

    Pessimism – pessimistic

    Optimist – optimistic

    Responsibility – responsible

    Enthusiasm – enthusiastic

    Confidence – confident

    Vocabulary work:

    Ambitious – амбициозный, өр, өршіл

    Generous – добрый жомарт

    Nervous –нервный ашушаң

    Serious – серьезный байсалды

    Courageous – смелый батыл

    Glamourous – гламурный сәнді

    Reliable - надежный сенімді

    Responsible – ответственный жауапты

    Admirable – восхитительный ғажайып

    Sociable – общительный ашық адам

    Dependable – надежный сенімді

    Approachable – достижимый

    Қол етерлік

    Adorable – восхитительный ғажайып


























    (W) –whole class game activity

    One student completes the sentence about his/her classmate using learnt vocabulary. Other have to guess who it is using the descriptions.

    Model:

    -She is smart, reliable and satiable.

    -It’s Gulnur.

    -Right!



    (I) Individual work

    Card work


    This birdhouse is made of wood. My grandfather used to make _____ birdhouses.

    I don't desire fortune or fame. Not all rich and _____ people are happy.

    I don't desire fortune or fame. If you have good friends, you are a _____ person.

    I rely on my iPad for recipes while cooking. My iPad is a _____ and durable gadget.

    Descriptor:

    1. Ss use suffixes to create new words.

    2. Ss are able to translate sentences into native language.





































    Self-evaluation

    1. I talked about my hobby. Yes/No

    2. Was able to form adjectives from nouns. Yes/No

    3. Used new vocabulary in game activity. Yes/No












    Cards



















    45 min

    Homework:

    Make adjectives out of the underlined words. Write and learn words from the exercise 1 p. 8.

    1. We can drink this water.
      → Thi
      s water is .

    2. Michael has great beauty.
      → Michael is .

    3. Rebecca is playing with a doll made of wood.
      → Rebecca is playing with a  doll.

    4. I don’t have a home.
      → I am ?

    5. His eyes are a green like colour.
      → His eyes are a  colour.








    Card work








    LESSON: comparing adjectives and adverbs

    School:

    Date:

    Teacher name:

    CLASS: 9

    Number present:

    absent:

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    9.L1 understand the main points in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics

    9.W8 spell most high-frequency vocabulary accurately for a wide range of familiar general and curricular topics on a wide range of familiar general and curricular topics

    9.UE12 use a variety of comparative degree adverb structures with regular and irregular adverbs use a wide variety of pre-verbal, post-verbal and end-position adverbs on a wide range of familiar general and curricular topics


    Lesson objectives

    All learners will be able:

    Recognize and use nouns and adjectives of attributes and personality.

    Make adverbs from adjectives.

    Most learners will be able:

    Comprehend comparisons to compare and contrast people and the things they do.

    Some learners will be able:

     Produce a clear, coherent description of a person they know.

    Plan

    Planned timings

    Teacher’s action

    Pupil’s actions

    Assessment

    Resources

    1-

    2 min




    The lesson greeting.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson



    Phonetic drill

    Reading task: teacher mixes all cards Ss read words aloud and sort all words into 3 groups (ild ind old)


    Teacher corrects mistakes and gives feedback

















    6-12 min












    35 min






    (P) pair work.


    - Today we will continue to describe personal qualities and we will revise learnt vocabulary. There are some famous people on the screen. Try to describe these characters.





    Grammar topic: Comparative adjectives and adverbs.

    We form comparative adjectives and adverbs by adding -er to the end of the word or putting more before the word.

    • One syllable: add -er (old → older)

    • Two syllable adjectives ending in -y: change -y to -ier (easy → easier)

    • Two or more syllables: put more before (famous → more famous)

    • Exceptions: cleverer, quieter, simpler, gentler, narrower

    1. One-syllable adverbs: add -er

    If an adverb has only one syllable, we usually just add -er to make it comparative: fast → faster. Here are some examples:

    adverb comparative adverb

    fast faster

    hard harder

    high higher

    late later

    long longer

    low lower

    wide wider

    When an adverb has two or more syllables (like all -ly adverbs), we can make it comparative by adding more in front: quickly → more quickly. Look at these examples:

    adverb

    comparative adverb

    carefully

    more carefully

    efficiently

    more efficiently

    happily

    more happily


    Ss in pairs try to describe all characters using vocabulary from the previous lesson.

    Model:

    -This is Thor. He is coming from Marvel Universe. He is brave, courageous, reliable.



    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Неміс тілі Тест 10 сынып
    12.03.2023
    2304
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Джейлан Самал Берікқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации