Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson: Unit: Entertainment and Media Lesson title: Movies and music


    School: #44 lyceum named after Oralkhan Bokey

    Date: 08.11

    Teacher name: Serikbaeva G.

    CLASS:8

    Number present:9


    Learning objectives

    8.1.8.1 develop intercultural awareness through reading and discussion

    8.2.6.1 deduce meaning from context with little or no support in extended talk on a growing range of general and curricular topics

    8.4.2.1 understand specific information and detail in texts on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

    Lesson objectives




    All learners will be able to:

    Understand details of the text;

    Work in a group/ pair –work/ do individual work;

    Define information about importance of music in a movie

    Assessment criteria

    do matching with some support

    complete “A Graphic organizer”

    introduce to the class

    make up a short dialogue with support

    act out a short dialogue

    Values links

    Respect and cooperation

    Level of thinking skills

    Knowledge, understanding and application

    Cross-curricular links

    Self-study subject, music, Kazakh

    Previous learning


    Significant,unforgettable, impression, depict, subtle, suitable, disguise, abrupt smoother, flow, villain

    Plan

    Planned timings

    Teacher’s action


    Student’s action

    Resour

    ces

    Start

    5 min



    Greeting.

    Watching pictures students define the topic of the lesson.

    Teacher asks: What will you do today?

    OK, great, you are right.

    Today you will do different tasks, group work, individual work

    Warm up: Jogging memory. You should name adjectives what describe your feelings during watching films.( First student says one word next student repeats first student’s word and adds his one and so on... )

    Group work.


    Students great to each other, teacher

    Take cards and get into groups









    Take their sits and name the word



    Remind the rule of group work

    ICT

    pictures































    ICT

    pictures

    Middle





    5-8 m





























    10-13 m

































    5-7 m



















    10 m













    3 m























    5 m

    Pre-reading “Speed chatting”: answer the questions:

    1. Are watching films without music possible? Why?

    Descriptor

    A learner:

    • scans the text

    • does matching highlight words with synonyms

    • does matching highlight words with translations

    • completes “A Graphic organizer”

    • introduces to the class

    • makes up a short dialogue with support

    • acts out a short dialogue

    While – reading

    Task 1: a) Scan the text

    Pay attention highlight words , I hope that you learned them, they are from previous lesson

    Music plays a significant role in improving the cinematic experience of the viewers. The soundtrack is an important factor that determines the success of a movie. In every kind of movies such as drama, comedy, thriller, horror or action, filmmakers include some soundtracks. When the right kind of music is used in the right scene, then it becomes an unforgettable piece of art because it leaves a strong impression in the hearts of its audience. It forms such an integral part of the scenes that, without it, they can’t be even imagined.

    Songs depict various kinds of emotions. Even a whole story can be narrated through a song written cleverly.

    Music demonstrates the socio-cultural and geographic references of a character or the whole group in a movie. So, by hearing it, the audience can actually know the location without actually seeing it.

    A particular period can be accurately demonstrated by music, such as a subtle reference to the extravagant sounds makes the audience think of the 18th century. Similarly, suitable musical style can be made use of to demonstrate the time and make the flashbacks more comprehensible to the audience. When there is an abrupt change in the scenes, an addition of music can create a smoother flow.

    Music can be used for manipulative purposes when something that is being shown is not the reality. Such as when a villain disguises himself as a good person, the right background music can convey the truth to the viewers.

    b) title the text

    Post -reading

    Differentiation by support:

    Most able Ss will be able to: Do matching highlight words with synonyms

    1.Significant a)describe

    2.Unforgettable b)suited

    3.Impression c)sharp

    4.Depict d)important

    5.Subtle e)malefactor

    6.Suitable f)conceal

    7.abrupt g)never-to-be-forgotten

    8.smoother h)stream

    9.flow i)feeling

    10.villain j) peacemaker

    11.disguise k)delicate

    More able Ss will be able to: Do matching highlight words with translations

    1.Significant a)сипаттау

    2.Unforgettable b)сай келетін

    3.Impression c)күрт өзгеріс

    4.Depict d)маңызды

    5.Subtle e)қаскүнем

    6.Suitable f)жасыру

    7.abrupt g)ұмытылмас

    8.smoother h)ағыс

    9.flow i)әсер

    10.villain j) бітімгер

    11.disguise k)нәзік

    check your answers: Keys

    1) d 2) g 3) i 4) a

    5) k 6) b 7) c 8) j

    9) h 10) e 11) f

    Assessment: self-assessment

    1)find out six arguments to prove the importance of music in a movie from the text

    2)complete “ A Graphic organizer” using three words













    Assessment: Teacher’s observation.

    Children, I want to ask you what genre of music do you listen in historical Kazakh movies ? Let’s have a rest by hearing kuy and I want to ask you to close your eyes and relax….What emotions did you feel?

    Name of

    Group

    Clear speech

    (1-3)

    Correct answer

    (1-2)

    Correct question (1-2)

    Acting

    (1-5)

    Total







    Feedback tree learners write down, speak and stick :

    I liked this lesson ……

    I didn’t like…

    The best thing was…

    The worst thing was…



    Teacher does conclusion and gives assessment, gives homework

























    students read the text













































    Title the text







    Do matching



















    Some students will translate and do matching



















    check their answers





    find and read



    Complete A Graphic organizer” , tells the class and do group -assessment

















    Playing kuy, listen and relax











    Students say feedback















    ICT

    handout



























    `





















    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Серикбаева Гульжанат Кунапьяновна
    10 Мамыр 2022
    452
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Entertainment and Media : Movies and music

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Entertainment and Media : Movies and music

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Бұл материал 8сынып бойынша Entertainment and Media : Movies and music тақырыбына сабақ жоспары, жас мұғалімдерге алып үйреніп сабақта қолдана алатын бірнеше әдіс-тәсілдер бар
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson: Unit: Entertainment and Media Lesson title: Movies and music


    School: #44 lyceum named after Oralkhan Bokey

    Date: 08.11

    Teacher name: Serikbaeva G.

    CLASS:8

    Number present:9


    Learning objectives

    8.1.8.1 develop intercultural awareness through reading and discussion

    8.2.6.1 deduce meaning from context with little or no support in extended talk on a growing range of general and curricular topics

    8.4.2.1 understand specific information and detail in texts on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

    Lesson objectives




    All learners will be able to:

    Understand details of the text;

    Work in a group/ pair –work/ do individual work;

    Define information about importance of music in a movie

    Assessment criteria

    do matching with some support

    complete “A Graphic organizer”

    introduce to the class

    make up a short dialogue with support

    act out a short dialogue

    Values links

    Respect and cooperation

    Level of thinking skills

    Knowledge, understanding and application

    Cross-curricular links

    Self-study subject, music, Kazakh

    Previous learning


    Significant,unforgettable, impression, depict, subtle, suitable, disguise, abrupt smoother, flow, villain

    Plan

    Planned timings

    Teacher’s action


    Student’s action

    Resour

    ces

    Start

    5 min



    Greeting.

    Watching pictures students define the topic of the lesson.

    Teacher asks: What will you do today?

    OK, great, you are right.

    Today you will do different tasks, group work, individual work

    Warm up: Jogging memory. You should name adjectives what describe your feelings during watching films.( First student says one word next student repeats first student’s word and adds his one and so on... )

    Group work.


    Students great to each other, teacher

    Take cards and get into groups









    Take their sits and name the word



    Remind the rule of group work

    ICT

    pictures































    ICT

    pictures

    Middle





    5-8 m





























    10-13 m

































    5-7 m



















    10 m













    3 m























    5 m

    Pre-reading “Speed chatting”: answer the questions:

    1. Are watching films without music possible? Why?

    Descriptor

    A learner:

    • scans the text

    • does matching highlight words with synonyms

    • does matching highlight words with translations

    • completes “A Graphic organizer”

    • introduces to the class

    • makes up a short dialogue with support

    • acts out a short dialogue

    While – reading

    Task 1: a) Scan the text

    Pay attention highlight words , I hope that you learned them, they are from previous lesson

    Music plays a significant role in improving the cinematic experience of the viewers. The soundtrack is an important factor that determines the success of a movie. In every kind of movies such as drama, comedy, thriller, horror or action, filmmakers include some soundtracks. When the right kind of music is used in the right scene, then it becomes an unforgettable piece of art because it leaves a strong impression in the hearts of its audience. It forms such an integral part of the scenes that, without it, they can’t be even imagined.

    Songs depict various kinds of emotions. Even a whole story can be narrated through a song written cleverly.

    Music demonstrates the socio-cultural and geographic references of a character or the whole group in a movie. So, by hearing it, the audience can actually know the location without actually seeing it.

    A particular period can be accurately demonstrated by music, such as a subtle reference to the extravagant sounds makes the audience think of the 18th century. Similarly, suitable musical style can be made use of to demonstrate the time and make the flashbacks more comprehensible to the audience. When there is an abrupt change in the scenes, an addition of music can create a smoother flow.

    Music can be used for manipulative purposes when something that is being shown is not the reality. Such as when a villain disguises himself as a good person, the right background music can convey the truth to the viewers.

    b) title the text

    Post -reading

    Differentiation by support:

    Most able Ss will be able to: Do matching highlight words with synonyms

    1.Significant a)describe

    2.Unforgettable b)suited

    3.Impression c)sharp

    4.Depict d)important

    5.Subtle e)malefactor

    6.Suitable f)conceal

    7.abrupt g)never-to-be-forgotten

    8.smoother h)stream

    9.flow i)feeling

    10.villain j) peacemaker

    11.disguise k)delicate

    More able Ss will be able to: Do matching highlight words with translations

    1.Significant a)сипаттау

    2.Unforgettable b)сай келетін

    3.Impression c)күрт өзгеріс

    4.Depict d)маңызды

    5.Subtle e)қаскүнем

    6.Suitable f)жасыру

    7.abrupt g)ұмытылмас

    8.smoother h)ағыс

    9.flow i)әсер

    10.villain j) бітімгер

    11.disguise k)нәзік

    check your answers: Keys

    1) d 2) g 3) i 4) a

    5) k 6) b 7) c 8) j

    9) h 10) e 11) f

    Assessment: self-assessment

    1)find out six arguments to prove the importance of music in a movie from the text

    2)complete “ A Graphic organizer” using three words













    Assessment: Teacher’s observation.

    Children, I want to ask you what genre of music do you listen in historical Kazakh movies ? Let’s have a rest by hearing kuy and I want to ask you to close your eyes and relax….What emotions did you feel?

    Name of

    Group

    Clear speech

    (1-3)

    Correct answer

    (1-2)

    Correct question (1-2)

    Acting

    (1-5)

    Total







    Feedback tree learners write down, speak and stick :

    I liked this lesson ……

    I didn’t like…

    The best thing was…

    The worst thing was…



    Teacher does conclusion and gives assessment, gives homework

























    students read the text













































    Title the text







    Do matching



















    Some students will translate and do matching



















    check their answers





    find and read



    Complete A Graphic organizer” , tells the class and do group -assessment

















    Playing kuy, listen and relax











    Students say feedback















    ICT

    handout



























    `





















    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 8 сынып
    10.05.2022
    452
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Серикбаева Гульжанат Кунапьяновна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации