Сабақтың
тақырыбы:
|
Ерте темір
дәуіріндегі Орталық
Қазақстан
|
Негізгі
идея:
|
Оқушылар Ерте темір
дәуіріндегі Солтүстік Қазақстан жайлы мағлұмат
алады
|
Сабақ
мақсаты:
|
Барлық
оқушылар
|
Оқушылар Ерте темір
дәуіріндегі Солтүстік Қазақстан жайлы
түсіндіру
|
Оқушылардың
көпшілігі
|
Ерте темір дәуіріндегі
Солтүстік Қазақстан,тарихи ескерткіштер табылған орындарды картадан
анықтауға бағыт беру.
|
Жекелеген
оқушылар
|
Ерте темір дәуіріндегі
Солтүстік Қазақстан,тарихи ескерткіштер табылған орындарды картадан
анықтауға бағыт беру,Орталық және Солтүстік Қазақстан
ескерткіштерін салыстыра білуді
меңгерту
|
Құндылықтар:
|
Патриотизм,ұлттық
мәдениетімізді, салт- дәстүрді
қадірлеу,дәріптеу
|
Лексика:
|
|
іс-әрекеттер
кезеңдер
|
Мұғалім
әрекеті
|
Тапсырмалар
|
Оқушылар
әрекеті
|
ресурстар
|
Сабақты
ұйымдастыру
|
|
|
Кезекші сыныпты ұйымдастырады,
қажетті құралдарды реттейді
|
|
Үй тапсырмасын
пысықтау
|
Алдыңға тап-сырмаларды еске
түсіреді
|
«Сұрақ менен-жауап
сенен»
1)Сарыарқа атауы қандай мағына
береді?
2)Орталық Қазақстанның табиғаты
жөнінде баяндап беріңдер.
3)Орталық Қазақстандағы
қорғандарды сақ қорғандарымен
салыстыр.
4)Тасмола мәдениетінің алғашқы
ескерткіштері қай жерде
ашылды?
5)Темір дәуірінде Орталық
Қазақстандағы қандай тайпалар
мекендеген?
|
Берілген сұрақтарға жауап
береді. (бағдаршам арқылы
бағаланады)
|
|
Білімді тиянақтау,
жинақтау
|
Ортақ сұрақ
береді
|
Картамен
жұмыс
|
Картадан жетісі
,Оңтүстік Қазақстан аймақтарын
көрсетеді
(басбармақ арқылы
бағаланады)
|
|
Жаңа сабаққа бағыттау,
сілтемелер
|
Жаңа сабаққа кіріспе бағыт
береді
|
Астана қаласы Қазақстанның қай
бөлігінде орналасқан
|
Оқушылар өз ойларын ортаға
салады
|
|
Жаңа білімді
игеру
|
Топтық тапсырмалар
береді
|
1 топқа сұрақ.
1. Солтүстік Қазақстанға қазіргі қай облыстар кіреді?
2. Солтүстік Қазақстан тұрғындары қандай шаруашылықпен
айналысты?
3. Солтүстік
Қазақстандағы тайпаларды ата.
4. Солтүстік Қазақстан тұрғындары көшпелі өмір салтына қашаннан
бастап көше бастады?
5. Жұт дегеніміз не?
6. Жақсы зерттелген обалары:
7. Археологтар Есіл өзенінің оң жағалауында қандай бекініс
қалашығын зерттеді?
8. Металдан жасалған заттар қай жерлерден табылды?
9.Б.з.б. 8-3 ғасырларда Солтүстік Қазақстанды мекендеген тұрғындар
қай жердің тайпаларымен байланыста болған?
10.Маңғыстау жеріндегі Дықылтас және Үстірт аймақтарындағы қандай
қорымдары құнды ескерткіштер болып саналады?
ІІ топқа сұрақ:
1. Солтүстік Қазақстанның табиғаты қандай?
2. Солтүстік Қазақстан туралы мәлімет беретін дерек?
3. «аргиппей» сөзінің мағынасы?
4. Солтүстік Қазақстаннан табылған өнер үлгілері қалай
жасалған?
5. Жайық пен Ертіс өзендері арасында сақ үлгісіндегі мәдениеттің
қалыптасуына қандай мәдениеттің әсері болған?
6. Сақ дәуірінің ерте кезеңіне жататын үш қонысы?
7. Солтүстік Қазақстан халқының мәдениеті қай жердің мәдениетіне
ұқсас болды?
8. Ақтау бекінісі жөнінде айтыңдар.
9. Металдан жасалған заттар нешінші ғасырларға
жатады?
10. Б.з.б. 8-3 ғасырларда қай
жерлерді мекендеген тайпалар өзара байланыста болды?
|
О қушылар
тапсырманы оқып,постер қорғайды (екі жұлдыз бір тілек арқылы
бағаланады.)
|
постер
|
Алған түсінік-терін тексеру,
нақтылау
|
Жұптық тапсырма
береді
|
|
Оқушылыр жұптаса
отырып тапсырманы орындайды.(бағдаршам арқылы
бағаланады)
|
кесте
|
Жаңа білімді
бекіту
|
Шығармашылық тапсырма
береді
|
1.Ақ жалды жүйрік
аттың иелері деп аталатын
тайпа
А)
аргиппейлер
Ә)
исседондар
Б)аримаспылар
В)
дайлар
2.Солтүстік Қазақстан
тұрғындарының көшпелі өмір салтына ауыса бастаған
кезеңі
А) б.з,б, 1 мың
ж
Ә)б.з.б.3 мың
ж
Б) б.з. б.6 мың
ж
В) б.з.-4
ғасыр
3.Жайық пен Ертіс
өзендері арасында сақ үлгісіндегі мәдениеттің қалыптасуына әсер
еткен мәдениет
А)
Беғазы-Дәндібай
Ә) Андрон
мәдениеті
Б) Тасмола
мәдениеті
В) Бесшатыр
мәдениеті
|
Оқушылар тест
тапсырмаларын орындайды
|
Тест
тапсырмасы
|
Үй тапсырмасын орындауға
нұсқау, шығармашылық бағыт
беру
|
Қосымша тапсырмалар
ұсынады
|
Тапсырманы
оқу,
|
Оқушылар күнделікпен жұмыс
жасайды
|
күнделік
|
Сабақты қорытындылау (кері
байланыс)
|
Стикерлер
таратады
|
Сабақтан алған
әсерлері мен ұсыныстарын жазып, себетке
салу
|
Сабақтан алған
әсерлері мен ұсыныстарын жазып, себетке
салады.
|
Стикерлер,
себет
|