Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ертегі көмегімен оқушы зейінің ашып, сабаққа деген қызығушылығын арттыру
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Алматы облысы
Кербұлақ ауданы
Қосағаш ауылы
«Қосағаш орта мектебі мектепке дейінгі
шағын орталығымен» КММ
Бағдарлама тақырыбы: «Ертегі көмегімен зейінін ашып, оқушының ыңтасын арттыру»
Секция: Дефектологиялық
Бағдарлама жетекшісі: Асхатқызы Айым
Қосағаш орта мектебінің педагог-дефектологі
Бағдарлама әзірленген жыл: 2020 жыл
Алматы облысы Кербұлақ ауданы «Қосағаш орта мектебі МДШО» КММ дефектологі Асхатқызы Айымның «Ертегі көмегімен зейінін ашып, оқушы ыңтасын арттыру» атты бағдарламасына
Резенция
Кербұлақ ауданы «Қосағаш орта мектебі МДШО» КММ дефектологі Асхатқызы Айымның «Ертегі көмегімен зейінін ашып, оқушы ыңтасын арттыру» атты бағдарламасы Қазақстан Республикасындағы білім беру жүйесінің барлық бөліктерін гуманизм және демакратиялау идеясын іс жүзінде асырудың қазіргі заманғы жағдайында жалпы мектептердегі арнайы педагогтың көмегін қажет ететін оқушыларды оқытуда білім беру және тәрбиелеу ұйымдастыру мен мазмұны жаңа сапалы деңгейге көтерілуде. Осыған байланысты арнайы педагогтың (дефектолог) көмегін қажет ететін оқушыларға танымдық іс-әрекетті түзету, өзін еркін ұстауға машықтандыру курсын енгізудің маңыздылығы байқалады. Бұл курс оқушының жеке жас және мүмкіншіліктеріне қарай ерекшеліктерді есепке ала отырып қарым-қатынас дағдыларын меңгеруге, жағымды эмоциялық қатынас ортатуға, таным мен сөйлеу тілі қызметін дамыту, қоршаған ортада өзін еркін ұстау мақсатында құрылған.
Балаларды оқыту және тәрбиелеу, дамытуды одан әрі жетілдіру жолдары қазіргі кезде мектепте білім беру заңдарында айқындалып берілген. Бұрынғы қалыптасқан концепциялар, оның өзгешелігі тек оқыту, білім, білік дағдыларын қалыптастыру ғана емес, бүкіл оқыту үрдісін жан-жақты ұйымдастыру мақсатын көздейтіндігінде және баланың жеке тұлға ретінде қалыптасуы мен дамуына бағытталады. Қазақстан Республикасында қазіргі мектеп мекемесінде жаңа өзгерістер мен әлемдік білім беру тәжірибелерін пайдалана отырып, баланың жеке дара күшінің дамуын қамтамасыз ететін жаңа бағыттағы жобаны іздестіру және қолдануға арналған Республиканың «Білім туралы» Заңында «Әр баланың қабілетіне қарай интеллектуалдық дамуы, жеке адамның дарындылығын дамыту» сияқты мәселелер мемлекеттің білім саясатының басты ұстанымында атап көрсетілген.
Бағдарламаға таңдап алынған ертегілер жас ерекшеліктеріне сәйкес, қоршаған ортамен тығыз байланыс ортанып мүмкіндігі шектеулі балалар өз ортасында жеке өзінің тұлғасын қалыптастыратына сенімдімін. Бұл жұмыстың келешектеде пайдаланатын мәліметтері мол екендігін атап өтуіміз керек.
Бағдарлама тақырыбы: «Ертегі көмегімен зейінін ашып, оқушы ыңтасын арттыру»
Бағдарлама әзірленген жыл: 2020 жыл.
Топтық түзету-дамыту бағдарламасы
Түсінік хат
«Танымдық іс-әрекетті түзету, өзін еркін ұстауға машықтандыру»
Қазақстан Республикасындағы білім беру жүйесінің барлық бөліктерін гуманизм және демакратиялау идеясын іс жүзінде асырудың қазіргі заманғы жағдайында жалпы мектептердегі арнайы педагогтың көмегін қажет ететін оқушыларды оқытуда білім беру және тәрбиелеу ұйымдастыру мен мазмұны жаңа сапалы деңгейге көтерілуде. Осыған байланысты арнайы педагогтың (дефектолог) көмегін қажет ететін оқушыларға танымдық іс-әрекетті түзету, өзін еркін ұстауға машықтандыру курсын енгізудің маңыздылығы байқалады. Бұл курс оқушының жеке жас және мүмкіншіліктеріне қарай ерекшеліктерді есепке ала отырып қарым-қатынас дағдыларын меңгеруге, жағымды эмоциялық қатынас ортатуға, таным мен сөйлеу тілі қызметін дамыту, қоршаған ортада өзін еркін ұстау мақсатында құрылған.
Балаларды оқыту және
тәрбиелеу, дамытуды одан әрі жетілдіру жолдары қазіргі кезде
мектепте білім беру заңдарында айқындалып берілген. Бұрынғы
қалыптасқан концепциялар, оның өзгешелігі тек оқыту, білім, білік
дағдыларын қалыптастыру ғана емес, бүкіл оқыту үрдісін жан-жақты
ұйымдастыру мақсатын көздейтіндігінде және баланың жеке тұлға
ретінде қалыптасуы мен дамуына бағытталады. Қазақстан
Республикасында қазіргі мектеп мекемесінде жаңа өзгерістер мен
әлемдік білім беру тәжірибелерін пайдалана отырып, баланың жеке
дара күшінің дамуын қамтамасыз ететін жаңа бағыттағы жобаны
іздестіру және қолдануға арналған Республиканың «Білім туралы»
Заңында «Әр баланың қабілетіне қарай интеллектуалдық дамуы, жеке
адамның дарындылығын дамыту» сияқты мәселелер мемлекеттің білім
саясатының басты ұстанымында атап көрсетілген.
Әр елдің болашағы сол халықтың білім, ғылым деңгейімен
анықталатындықтан, оқу жүйесін неғұрлым тиімді құра білу
қажеттілігі қай кезде де өзекті мәселе болмақ. Танымдық қызығушылық
оқу-тәрбие үрдісінің барлық саласында көрініс табады. Қазіргі
тәрбиелеп оқытудың ең көкейкесті проблемалары танымдық қызығушылық
мәселелерін қарастырады. Бала өмірінде қызығушылықтың әр түрі
(эстетикалық, көркемдік, музыкалық, т.б.) көрініс табады. Өскелең
ұрпақ үшін танымдық қызығушылықтың маңызы өте жоғары. Танымдық
қызығушылықты арттыру, дамыту туралы, бұдан басқа оның қоршаған
ортамен тәрбиеге тәуелділігін Гельвеций атап көрсеткен
болатын. Сондай-ақ дамыта оқытудың әдістемесіндегі ең басты
нәрсе көмекті қажет ететін оқушының танымдық қызығушылық әрекетін
арттыру. Мұның өзі эвристикалық және зертттеу әдістеріне ерекше мән
берілетінін көрсетеді. Бұл әдістер ұстаздың «дәстүрлі емес тапсырма
түрлерін ізденудің объектісі» ретінде қоюы, «жекеліктен жалпыны
тауып шығару» тағы басқа сияқты көмекті қажет ететін оқушының
шығармашылық ізденісіне, танымдық қызығушылығына жетелейтін,
іс-әрекетке қосатын , баланы «іс-әрекет біліктері мен дағдыларының
шебері», «белсенді ізденгіш» ететін әдістемелік тәсілдер арқылы
жүзеге асады. Көркем әдебиет сабағында
ертегілерді пайдалану арқылы балалардың танымдық жан қуаттарының
оянуына ықпал ету, білім деңгейін жетілдіру жүйелі жүргізілетін
жұмыстардың нәтижесінде қалыптасады. Ертегілер – бұл
көмекті қажет ететін оқушының танымдық қызығушылығын қалыптастыру
механизмі, яғни жағымды эмоциялық көзқарас - ертегіге
әуестік. Ертегілер өте ерте заманда, тіпті жазу-сызу болмаған
кездің өзінде-ақ туған. Бұларды халқымыз күні бүгінге дейін
ұрпақтан – ұрпаққа ауызша жеткізіп келеді. Халық ауыз
әдебиетінің басқа түрлері сияқты ертегілер де адам баласының
еңбекке, тұрмыс-тіршілік жағдайына байланысты туған.
Балалардың танымдық қызығушылығының өзіндік
ерекшелігіне психологиялық -
педагогикалық тұрғыда мынандай мазмұндық сипаттама
береміз.
1. Ертегілер көмекті қажет
ететін оқушының танымдық қызығушылығын қалыптастыру механизмі. Бұл
механизм психологтар белгілеген теория негізінде бірізділікте
құрылған және сатылап жүзеге асады:
Жағымды эмоциялық көзқарас (ертегіге әуестік) → мазмұнды эмоциялық
көзқарас (ертегімен әуестенуі) → тұрақты танымдық қызығушылық
(ертегіге деген)
2. Ертегілердің педагогикалық жіктемесі. Бұл біріншіден, көмекті қажет ететін оқушының танымдық қызығушылығын қалыптастырудағы мүмкіндіктерін анықтауға ықпал етеді; екіншіден, ертегілерді нақты өлшемдер бойынша сұрыптауға көмектеседі; үшіншіден, ертегілер құндылық көзқарасын бағдарлайды.
3. көмекті қажет ететін оқушының деген қызығушылығын қалыптастыру моделі және оны жүзеге асыруда ықпал ететін педагогикалық шарттар. Модель құрылымы эмоционалдық, интеллектуалдық, еріктік компоненттер бірлігінде байқалады және нақты көрсеткіштер мен өлшемдер арқылы сипатталады.
Бағдарламаның мақсаты: Жалпы мектептегі арнайы педагогтың (дефектолог) көмегін қажет ететін оқушылардың танымдық аясын дер кезінде педагогикалық-дефектологиялық тұрғыдан диагностикалау және түзету арқылы, қоршаған ортада өзін ұстауға машықтандыру. Ізеттілікке, білімпаздыққа, адамгершілікке тәрбиелеу
Бағдарламаның міндеттері:
-
Мүмкіндігі шектелген балалардың танымдық үдерістерін дамытудың ерекшеліктерін зерттеу.
-
Арнайы педагогтың (дефектолог) көмегін қажет ететін оқушыларға арнайы таңдалып алынған дамыту ертегілері арқылы жүйелі түрде түзете- дамыта оқыту.
-
Танымдық қызметке деген жағымды қатынасты қалыптастыра отырып оқушының бойындағы кемшіліктерді түзету және алдын алу.
Ерекшеліктері:
-
Оқушы өз бойындағы кемшіліктерді ертегідегі кейіпкерлердің рөліне ену арқылы жасырады.
-
Зейініне, ойлау қабілетіне тікелей әсер етеді, көзбен көріп, қолмен ұстау арқылы есте сақтау қабілеттері дамиды.
-
Ертегі сыныппен сахналанады. Көмек қажет ететін оқушы үшін сыныптағы достары үлгі әрі демеу беруші.
Күтілетін нәтижелер:
Оқушы әр тоқсан бойынша деңгейіне байланысты ертегілерді сахналайды. (1-4 сынып бойынша)
-
Оқушы өз кемшілігін жасыра отырып, көпшілік алдына шығуды үйренеді.
-
Кемшілігін байқата отырып, кейіпкердің образын сахналап шығып, қоршаған ортаға өзін таныстыра бастайды.
-
Қоршаған ортамен сахна арқылы байланысып, өзінің жеке тұлғасын қалыптастырады.
-
Оқушы мінезі ашылып, өз ойын ортаға сала бастайды.(идеясын, киімін ақылсада бастайды)
-
Оқушы өсе келе жақсы мен жаманды айырады.
-
Ертегінің аяғы баланың миына әсер етіп, ойлау, сөйлеу мәдениеті, жүріс-тұрысы өзін ұстауы қалыптасады.
-
Татулыққа, бірлікке, сыйласымдыққа үйретеді
-
Ең бастысы бала өз бойындағы кемшіліктерді жоюға ұмтылып, бойындағы кемшіліктерден ұялуды ұмытады. Өзгенің емес өзінің образын қалыптастырады.
Бағдарлама мазмұны:
Күнтізбелік тақырыптық жоспары
«Балаларды өз бетімен құмарландыратын, ынталандырып, ықыласын арттыратын сабақ, балаларға ана тілінде қарапайым тілмен қызықты ұғындырылса, әңгімелер мен ертегілер, мысалдар мен өлеңдер орынды пайдаланылса, олардың білім алуға деген қызығушылығы арта түседі»
Ы. Алтынсарин.
Шығармашылық жұмысымды былай тұжырымдаймын:
Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың «Қазақстан-2030» бағдарламасында жан-жақты білімі бар, тез дамыған, дүние жүзіне әйгілі және сыйлы мемлекеттің патриоттарын тәрбиелеу ісін педагогтар қауымына жүктеген. Сол ауырда, жауапты істердің нәтижелі болуы әрине біздерге байланысты, сондықтан да әр педагог балаға білімді беріп қана қоймай, сол білімді баланың бойына сіңіру жолында, баланың білімге деген қызығушылықтарын оята отырып, оның бойындағы қабілеттерін аша білу керек деген екен. Осы шығармашылық жұмысымның нәтижесі, қорытындысы ретінде мынандай ертегілер жинағын ұсынамын.
р/с |
Тақырыптар |
Сағат саны |
Сыныбы |
Мерзімі |
1 |
Шалқан |
1 |
1 |
1 тоқсан |
2 |
Бауырсақ
|
1 |
1 |
2 тоқсан |
3 |
Мысық, әтеш және түлкі |
1 |
1 |
3 тоқсан |
4 |
Мақта қыз бен мысық |
1 |
1 |
4 тоқсан |
|
|
|
|
|
1 |
Қу түлкі |
1 |
2 |
1 тоқсан |
2 |
Қаңбақ шал
|
1 |
2 |
2 тоқсан |
3 |
Ақылды лақ |
1 |
2 |
3 тоқсан |
4 |
Алтын балық |
1 |
2 |
4 тоқсан |
|
|
|
|
|
1 |
Ақыл, ғылым және бақыт |
1 |
3 |
1 тоқсан |
2 |
Жеті өнерпаз |
1 |
3 |
2 тоқсан |
3 |
Ұр, тоқпақ |
1 |
3 |
3 тоқсан |
4 |
Түлкі мен бөдене |
1 |
3 |
4 тоқсан |
|
|
|
|
|
1 |
Алдаркөсе мен Шықбермес Шығайбай |
1 |
4 |
1 тоқсан |
2 |
Жақсылық пен жамандық |
1 |
4 |
2 тоқсан |
3 |
Қарттың ұлына өсиеті |
1 |
4 |
3 тоқсан |
4 |
Өнеге |
1 |
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған
Ұқсас материалдар Дайын ҚМЖ. Барлық пәндерден 2024-2025 оқу жылына, жаңа бұйрыққа сай жасалған Сертификатталған тренер жасаған 01.01.2023 17 863 13 694
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандарты бойынша жасалған.
Барлық пәндер Барлық материалдар Барлық сыныптар
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін тақырыптармен дайындаймыз Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады Толығырақ |