Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Эссе "Үйде оқытылатын оқушылармен психологиялық жұмыс турлерiн жүргiзу"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Адам жанын түсіне білу, оны зерттей білу- үлкен өнер.
З.Фрейд
Мен педагогикалық қызметімді мектепте алты жыл бұрын бастадым, педагог-психолог қызметімді 2жыл атқарып келе жатырмын. Әрқашан балалар бар: олардың сәттіліктері мен проблемалары, ашылулары және шешілмеген мәселелері. Және де қалайды барлығына көмектеседі. Әлемде, адамдар арасында өмір сүру, бір қарағанда, адамның қарапайым және табиғи мақсаты, бірақ екінші жағынан, бұл ең қиын миссия. Қазіргі әлем қайшылықты және тұрақсыз, адамға көптеген талаптар қояды. Педагог-психолог ретіндегі менің мақсатым-үйде оқытылатын балаларға осы жолдың бір бөлігінен өтуге көмектесу, ең алдымен ішкі үйлесімділікке негізделген басқалармен үйлесімді өзара әрекеттесуді үйрету. Бұл өзімен және басқалармен үйлесімділік, бұл адамға сыртқы күйзелістерден тәуелсіз болуға, өзінің ерекше өмір жолынан өтуге мүмкіндік береді.
Мен үшін ата-аналармен, әріптестермен, адамдармен, айналамдағы адамдармен қарым-қатынастың маңызды стилі, ал бұл тізбектегі ең маңызды буын-бала. Оны түсіну, оның жағдайын бағалау, онымен шынайы болу маңызды. В. А. Сухомлинскийден мен бір кездері: "Егер бала дұшпандықпен өмір сүрсе, ол агрессияны үйренеді; Егер бала үнемі сынға ұшыраса, ол жеккөрушілікті үйренеді; Егер бала мазақ етсе, ол оқшаулануға тырысады; егер бала қорлауда өссе, ол кінәмен өмір сүруді үйренеді, бірақ сонымен бірге егер бала төзімділікте өссе, ол басқаларды түсінуді үйренеді; егер бала жігерленсе, ол өзіне сенуді үйренеді; Егер бала мадақталса, ол ризашылық білдіруді үйренеді; Егер бала қауіпсіз өссе, ол адамдарға сенуді үйренеді; Егер бала түсіністік пен достықта өмір сүрсе, онда ол осы әлемде махаббат табуды үйренеді". Бұл сөздер мен үшін басты бағдар болды. Мен балабақшадағы тәрбиеленушілерімнің біздің кездесулерімізде қаншалықты ыңғайлы екенін бағалауға, топтарда жайлы жағдай жасауға, тәрбиеленушілеріммен өзара сенім орнатуға тырысамын, балалар маған ризашылықпен жауап береді.
Біз, мұғалімдері, әр оқушыны бөлек оқытамыз, сол арқылы оқушының оқу материалын игеруінің жеке қарқынына және оның қабілеттеріне назар аудара отырып, жеке көзқарас жасаймыз. Оқытудың бұл түрінің артықшылығы-мұғалім оқушымен тікелей байланыста болады және әрдайым қателерді түзетіп, жетістіктерді белгілей алады. Жеке оқыту оқушының жеке басының ерекшеліктерін және оның танымдық мүмкіндіктерін тереңірек зерттеуге мүмкіндік береді. Теріс жағы-бұл балалар құрдастарымен қарым-қатынастан айырылған, сондықтан белгілі бір күнделікті дағдыларға, өмір туралы идеяларға ие болуға мүмкіндік беретін әлеуметтік бейімделуді қажет етеді.
Баланы үйде оқыту көбінесе оның балалар тобынан оқшаулануына, балада патологиялық оқшауланудың пайда болуына, басқа балалармен қарым-қатынастан және қорқыныштан қорқуына әкеледі. Тәжірибе көрсеткендей, үйде оқитын көптеген балалар өз бетінше өмір сүруге дәрменсіз. Бұл балалардың болуына байланысты:
- басқалармен тең дәрежеде қарым-қатынас жасауға дайын емес, адамдармен өнімді қарым-қатынас жасай алмайды;
-эмоционалды – мінез-құлық ерекшеліктеріне байланысты жағдайды өз бетінше ойлай және талдай алмайды;
- олардың қоршаған орта туралы білімі төмен;
- оларға белгілі бір әрекеттердің, әрекеттердің қажеттілігін бірінші рет түсіну және дұрыс бағалау қиын;
- олар алған білімдерін әртүрлі өмірлік жағдайларда қолдана алмайды.
Үйде оқитын баланың әлеуметтік бейімделуі-бұл жеке тұлға мен қоғам қатысатын үздіксіз процесс. Мұндай балалармен жұмыс істеудегі басты басымдық-әр баланың психикасы мен денсаулығының дәрежесін ескере отырып, жеке көзқарас. Үйде оқитын балалар-бұл әртүрлі даму бұзылулары бар балалар: сөйлеу, тірек-қимыл аппараты, ақыл-ойы бұзылған, эмоционалды-сауық саласының айқын бұзылулары бар және т.б. даму ерекшеліктері бар балаларда әртүрлі іс-әрекеттерде көптеген шектеулер бар. Олар тәуелсіз емес және ересек адамның үнемі сүйемелдеуін қажет етеді. Олар кең байланыстардан және қарапайым баланың басқа құрдастарынан тәжірибе алу мүмкіндігінен айырылады.
Мүмкіндігі шектеулі балалармен түзету жұмыстары баланың сыртқы көмекке тәуелділігін азайтуға бағытталған болуы керек. Ол оның белсенділігін, қоршаған ортаға және әлеуметтік ортаға бейімделуін ынталандыруы керек.
Балаға қарапайым еңбек дағдыларын игеруге көмектесу, бұл оған болашақта қоғамда өз орнын табуға және басқа адамдардан оқшауланбауға мүмкіндік береді – үйде оқыту мұғалімінің міндеті.
Үйде оқыту жағдайында балалардың әлеуметтік-тұрмыстық бейімделуін қалыптастыру жолдары маған келесідей көрінеді.
Мүмкіндігі шектеулі балалар өздерінің шектеулеріне байланысты үйде оқыту түрінде білім алуға мәжбүр болғандықтан, ата-аналар ( немесе оларды алмастыратын адамдар) балаларды тәуелсіз өмірге дайындауда үлкен рөл атқарады. Сондықтан үйде оқыту мұғалімі үшін ата-аналарды баланы оқыту мен тәрбиелеуде серіктес ету маңызды. Әрине, көбінесе мүгедектігі бар баласы бар отбасылар дайын емес және балаға тәуелсіз өмір сүру үшін қажетті білім қорын бере алмайды, кейде олар тек теріс мысалды көрсетіп, оны аяп, ауруға "батырады". Мұғалім осындай ата-аналармен үнемі тиісті түсіндіру жұмыстарын жүргізуі керек. Оларға" ерекше " бала тек отбасының жеке ісі емес екенін сезіну керек. Білім беру процесі баланың ерекшеліктерін, оқушы мен оның отбасының өмір салтын ескере отырып құрылуы керек. Біз ата-аналармен бірге оқушыларды шынайы өмірге барынша жақындатуымыз керек, болашақта ол әлеуметтеніп, қоғамға бейімделуі үшін баланы өз бетінше әрекет етуге қолдау көрсетуіміз керек.
Үйде оқитын балаларды әлеуметтендіру және бейімдеу мәселесін шешудің нұсқасы сау балалармен бірге қосымша білім беру мекемесінде "ерекше" баланы инклюзивті оқыту болуы мүмкін. Бұл ішінара интеграция әдісін жасауға мүмкіндік береді. Мүмкіндігі шектеулі балаларға қосымша білім беру баланың әлеуметтік тәжірибесі мен жеке басының қалыптасуында түзетуші-дамытушы рөл атқарады, Дамуында проблемалары бар балаларды әлеуметтік бейімдеу мен оңалтудың негізгі міндеттерін шешуге көмектеседі. Грамоталармен белгіленген жұмыстар бар. Инклюзивтік оқытудың басты сәті-мүмкіндігі шектеулі балалар қоғамның ережелері мен жағдайларына бейімделмейді, бірақ қоғам қабылдайтын және ескеретін өз шарттарымен өмірге енеді. Мүмкіндігі шектеулі бала шығармашылық қызметке қатыса отырып, қызығушылықтан, нақты дағдыларды игеру арқылы кәсіби өзін-өзі анықтауға, сәтті әлеуметтену үшін өте маңызды.
Оқушылардың үйде оқытуда белгілі бір әлеуметтік-тұрмыстық дағдыларды игеруі үшін үй шаруашылығы мен Этика сабақтары үлкен маңызға ие. Баланы сәтті әлеуметтендіру үшін қоғамдық көлікті, пошта қызметтерін, дүкендерді пайдалануға үйрету керек, ол көліктегі, қоғамдық орындардағы, көшедегі тәртіп ережелерін білуі керек, әртүрлі ғимараттардың (пошта, банк, емхана, дүкен және т.б.) мақсатын білуі керек. Баланың назарын өмірдің қауіпсіздігін қамтамасыз етумен байланысты жағдайларға аудару керек. Ол көшеде бейтаныс адамдармен сөйлесуге, өзі білмейтін адамдардан сыйлықтар мен шақырулар қабылдауға болмайтынын үнемі қайталап отыруы керек. Баланы сәтті әлеуметтік бейімдеу үшін қарапайым тұрмыстық жұмыстарды орындауға үйрету керек. Бұл үстелге қызмет көрсету, заттарыңызға күтім жасау, ұсақ заттарды жуу және үтіктеу, бөлмені тазартуға көмектесу, ыдыс жуу, қарапайым тағамдарды дайындауға қатысу болуы мүмкін. Мұндай сабақтардың негізгі міндеті-балаларға Тәуелсіздік элементтерін үйрету, өмір, Еңбек және өмір туралы қарапайым түсінік беру.
Оқушыларды бейімдеу бойынша жүргізіліп жатқан жұмыстардың нәтижесінде бала бүкіл өсу кезеңінде мектеп бітіргеннен кейін өзінің әлеуметтік-тұрмыстық дағдыларына сәйкес Күрделі емес жұмысқа орналаса алады.
Орыстың ұлы мұғалімі К. Д. Ушинский: "баланың жадында бір нәрсені мықтап ұстағысы келетін мұғалім мүмкіндігінше көптеген сезім мүшелерін-көз, құлақ, дауыс, бұлшықет қимылдарын, мүмкін болса да, иіс пен дәм сезімін есте сақтау актісіне қатысуы керек"деп сендірді. Мұның бәріне табиғаттағы экскурсиялар, аулада, ауылда серуендеу ықпал етеді. Әлеуметтік бейімделу тұрғысынан экскурсиялар танымдық мәнге ие болуы керек. Балаға көшеде бағдарлау дағдылары қажет, ол тротуар, жүріс бөлігі туралы түсінікке ие болуы керек, бағдаршамның түстерін ажырата білуі және олардың нені білдіретінін білуі керек. Ауызша экскурсиялар балаға басқа жерлердің, қалалардың, елдердің мәдениеті мен өнерімен танысуға көмектеседі.
Білім беру ортасы оқу-тәрбие процесінің барлық стресс құраушы факторларын алып тастауды қамтамасыз етуі тиіс. Бұл мейірімділік атмосферасы, балаға деген сенім, жеке көзқарасты қолдану, бала үшін сәттілік жағдайын жасау арқылы қамтамасыз етіледі.
Сәттілік қуанышы адамды шабыттандырады. Ал сәттілік шығармашылықта туады. Шығармашылықтың қуанышы өз қабілеттеріне деген сенімділікті арттырады және өмірге оң көзқарас қалыптастырады, бірақ бұл мүмкіндігі шектеулі балалар көбірек қажет ететін қасиеттер. Ересек адамның әлемді білуі баланың сөйлеу, ойлау, шығармашылық қабілеттерінің қалыптасуына байланысты. Жұмысты орындау кезінде бала шыдамдылық, фантастика көрсетуге, барынша күш пен күш жұмсауға мәжбүр. Шығармашылық тапсырмалар жалпы білім беруді ғана емес, сонымен қатар оқушылардың ерекше қабілеттерін де анықтауға көмектеседі.
Бала сабақта ыңғайлы болған кезде, сізбен қарым-қатынас ол үшін қауіпсіз екеніне сенімді болған кезде, психологиялық жағдай жағымды болған кезде, шиеленіс болмайды, балалар қызығушылық тудырады, сізді көруге, сабаққа қатысуға және жұмыс істеуге дайын болады. Осындай жұмыстың арқасында балалардың танымдық қызығушылығы артады, тәуелсіздік, өзін-өзі бақылау дағдылары қалыптасады, бұл оларды сәтті әлеуметтендіру және қоғамға бейімдеу үшін қажет.
Сонымен бірге, ұлы педагог К.Д. Ушинскийдің: «Халық педагогикасы жоқ жерде, педагогика ғылымы да жоқ, педагогта жоқ» деген тұжырымын үнемі жадымда ұстай отырып, уақыт талабымен өмірге ене бастаған халық педагогикасын ғылыми түрде дамыту, оның өзіне тән ментодологиясы мен жүйесін айқындау ауадай қажет екендігін сеземін. Кей жағдайларда халық педагогикасына сүйеніп, өзіне тән тәрбие тәсілдерін пайдаланамын.
Ата –баба дәстүрінен бастау алған жан-жарастығы мен жайсандығын әрі қарай жалғастыру, жас ұрпақ санасына қалыптастыру үшін ақын Шәкәрім сөзімен айтсақ, ар ғылымы мен ішкі жан сыры іліміне ерекше көңіл бөлінуі керек. Мектеп ұжымдарының зор табыстарға жетіп, береке бірліктерінің мықты болуына, оқушыларының сапалы білім алып, саналы тәрбиеде болуына мектеп психологтарының үлесі орасан зор деп есептеймін.