«Бекітемін»
ТұрарРысқұловатындағы
№20 жалпыорта
білімберетін
мектебінің
директоры
Н.Т.Мырзаханов
____________________
____
«____» 2022ж.
Ерекше
білімді қажет ететін оқушымен жұмысжоспары
4
«А»сынып
Сынып
жетекшісі:Алимкулова
С.С.
2022-2023
оқужылы
Мақсаты: ерекше білімді қажет ететіноқушылармен
жыл бойы жұмыс жүргізе отырып,жекетұрлғалық мүмкіндіктерін
ашуғакөмектесу,пәнгедеген
қызығушылығынарттыру,мемлекеттікстандарттымеңгерту.
Міндеттері:
-
Ерекше
білімді қажет ететін оқушылармен жеке-бағыттық жұмысын ұйымдастыру
үшінжағдайлар жасау.
-
Оқушылардың жеке жетістіктерін анықтау жүйесін
жасау.3.Мұғалімдер біліміменкәсіби
сапасынарттыру.
-
Оқушыныңжекедамудиагностикасы.
-
Мониторинг
арқылы ерекше білімді қажет ететін оқушылардың дамуы мен
оқуынқадағалау.
Үлгермейтіноқушыларгаарналғанереже
-
Үлгермейтінгебірденжагдаяттысұрақтықойып,тезжауабынталапетуге
болмайды.
-
Oқуының
ойланумен дайындалуынажеткіліктіуақытберу;
-
Міндеттітүрдежауапжазбашаболғаны
жаксы;
4Аз уақыт ішінде үлкен материалды меңгеріп алулары мүмкін емес,сондықтанқиынматериалдышaмaшарқынабөлімдергебөліпберукерек.
5.Жаңаөтілгентақырыптар бойыншасұақтарғажауапберулерінталапетпеукерек,одандакелесісабаққақалдырукерек.
б.
Оқуқызмeтiнiцжетістігінқамтамасызетуүшінмұғалімжумысжүйесінойластырукерек.
7.
ЕҚБоқушылардыцөзінедеген,біліміне,күшінедегенсенімділігін
қалыптастыру;
Мотивациясытөменоқушылардыңмыктыжактарыдаболады:
КІРІСПЕ
көптеген дамыған
елдерде жалпы адами құндылықтары мен
әлеуметтікталаптарғасайбілімберужүйесіндебарлықбалалартеңжәнетосқауылсызбілім
алулары қажет деген шешімге келген. Қазақстан
Республикасыныңзаңнамаларындабалалардықорғауаясындағыхалықаралыққұжаттарғасәйкес
мынандай ұғым енгізілген:ерекше білім
беруге қажеттіліктерібарбалалар(тұлғалар)жәнебарлықоқушылардыңжекелікмүмкіндіктеріескерілеотырып
сапалыбілім алудағы теңқұқығы.
білім беруді
дамытудың мемлекеттік бағдарламасына сәйкес
елімізде2011жылданбастапинклюзивтібілімберукезеңімененгізілуде.ҚазақстанРеспубликасының
2025 жылға дейінгі стратегиялық даму жоспары 1.1та-рауы «Қол
жетімділік пен инклюзивті білім беру» төмендегі
мақсаттарғажетудіболжайды:
-
инклюзивтібілімберудіпсихологиялық-педагогикалыққолдауменқамтамасызетуді,жұмысбіліктілігібойыншасұранысқаиеарнайыкабинеттерін,орта,техникалықжәнекәсіптік,ортабілімненкейінгібілімберудіңоқубағдарламаларынқұруды,сондай-ақпедагогикалыққызметкерлердіңбіліктілігінарттыруды;
-
ерекше білім
беруге қажеттіліктері бар тұлғалар үшінбілім
берудіңбарлықдеңгейлерінеқолжетімділіктіқамтамасызету,жанбасынашаққандағықаржыландырушеңберіндеқаржыландырудыңжоғарынормативіқарастырылған,олардыоқытуүшінмемлекеттіктапсырысұлғайтылған.
Қойылғанмақсаттаржалпыбілімберудеерекшебілімберуқажеттілігібартұлғаларды
психологиялық-педагогикалық қолдау
көрсетуәдістемесіменқамтамасызетудіңқажеттілігінкөрсетеді,оныңнегізгіжәнемаңыздыаспектілеріосы
әдістемелікнұсқаулықтаұсынылған.
Экономикалықынтымақтастықжәнедамуұйымы(ЭыДҰ)елдеріоқушыларда
оқуға қиындық туғызатын, соның салдарынан – ерекше
білімберуқажеттіліктерініңпайдаболусебептерініңүштобынұсынады:
-
баланыңпсихикалықжәнеденедамуерекшеліктері;
-
мінез-құлықжәнеэмоционалдықпроблемалары;
-
өмірдіңқолайсызжағдайлары(әлеуметтік,психологиялық,экономикалық,лингвистикалықжәнет.б.проблемалар).
ұсыныстарыналғанмектепжасындағыбалалардыңжалпысанының14,2%-ыбілімалады.Осысанаттағықалғанбалалар,сондай-ақбасқасебептергебайланысты
оқуда қиындықтары бармектеп оқушылары,
ұйымдастыру-әдістемелікмәселелердіңдайындалмағанысебебіненбалаларғақажеттіпсихологиялық-педагогикалыққолдаукөрсетпейтінжалпыбілімберумектептеріндеоқиды.
әдістемелік
нұсқаулықтың мақсаты -ҚР жалпы білім беру мектеп-теріндегі ерекше
білім беруді қажет ететін оқушыларға психологиялық-педагогикалық
қолдау көрсетудің ұйымдастырушылық және
әдістемелікнегіздерініңмәнін ашу.
әдістемелікнұсқаулықтыңміндеті:
-
жалпыбілімберудіңинклюзивтікқағидасыныңнегізгімазмұнынашу;
-
ҚР жалпы білім беруде ерекше білім беру
қажеттілігі бар балалардыңсапалы білім алуына жағдай жасауды
заңнамалық тұрғыда
қамтамасызететінотандықнормативтік-құқықтықактілерментаныстыру;
-
оқушылардыңоқудағықиындықтардыңсебептерінжәнесоныңсалда-рынанпайдаболатынерекшебілімберуқажеттіліктерінсипаттау;
-
оқушыныңерекшебілімалуқажеттілігінанықтаужәнебағалауалгоритмінсипаттау,оқупроцесібарысындапсихологиялық-педагогикалыққолдаудыңмазмұныментәсілдерінанықтау;
-
ерекше білім беруге қажеттіліктері бар білім
алушыларға
арналғанжекежәнеқысқартылғаноқубағдарламасынқұруғаұсыныстарберу.
әдістемелік
нұсқаулықтармектептердің басшыларына, мұғалімдерінежәне
психологиялық-педагогикалық қолдау көрсететін
мамандары-на(психологтарға,логопедтерге,арнайыпедагогтарға,әлеуметтікпедагогтарға),сондай-ақҚазақстанРеспубликасындаинклюзивтібілімберуді
дамытуға мүдделі мектеп қауымдастығының барлық
мүшелерінеарналған.
әдістемелікнұсқаулықматериалдарыинклюзивтібілімберудідамы-тубойыншамектептіңұйымдастыру-әдістемелікжұмысыныңалғашқықадамдарын
қамтамасыз ету мақсатында құрастырылған, алайда
ерекшебілімберуқажеттілігібарбалалардыжалпыбілімберуүдерісінеқосубойыншамектепжұмысыныңбарлықаспектілерінқарастырылмайды.әрине,
Қазақстанда инклюзивті білім беру тәжірибесінің дамуына
қарайқосымша нормативтік-құқықтық, ұйымдастыру-әдістемелік және
басқа дамәселелерді шешу қажеттілігі туындайды. жалпы білім беру
процесініңбарлыққатысушыларына(әкімшіліктер,мұғалімдер,ата-аналарменмамандардың)ерекшебілімберугеқажеттілігібарбалалардыоқытужәнепсихологиялық-педагогикалыққолдаукөрсетуәдістемелеріноданәрі
жетілдіруге мүмкіндік берген белсенділіктері мен ұсыныстары
үшіналғысымыздыбілдіреміз.
Түсініктеме
Ерекшебілімберугеқажеттілігібар
балалардың
төмендегідей топтары
көрсетіледі:
1-топ.психикалықжәнеденедамуындатүрлібұзылымдарыбарба-лалар:көру,есту,сөйлеубұзылымдары,зияты,тірек-қозғалыс аппа-раты,психикалықдамуытежелгенжәнеэмоционалды-ерік-жігераясы
зақымдалған
балалар.
2-топ.Оқытудағыерекшеқиындықтары,мінез-құлықжәнеэмоциялық проблемалары бар
балалар.
зиятықалыптыбалалардыңерекшеқиындықтарыжекеоқудағдыларын меңгерудебайқалады:оқу,жазужәнесанау(дисграфия,дислексия,дис-калькулияжәнет.б.).бұлқиындықтаруақытшасипатқаиежәнеоны балаларғамамандардыңтиістікөмегіменжоюғаболады.мінез-құлық жәнеэмоционалдықпроблемаларерекше психологиялық факторлар-дан(отбасындатәрбиеніңбұзылуы,ата-анаменбаланыңжәнеотба-сыішілікқатынастыңбұзылуы),соныменқатар
дамуындағыерекше проблемалардыңболуынан(гипербелсенділікжәнетолыққандыкөңіл
бөлмеуден,аутистикалықбұзылыстарспекторыжәнет