Материалдар / Excel 5 Unit 8 Sports Theme : An article about your favourite sport . SAU
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Excel 5 Unit 8 Sports Theme : An article about your favourite sport . SAU

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақтың қысқа мерзімді жоспары
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
23 Сәуір 2024
57
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short term plan:

Unit 8: Sports

Teacher name:


Date:


Grade: 5

Number present:

absent:

Lesson title

Writing: An article about your favourite sport

Summative assessment for the unit “Sports”

Learning objectives


5.2.3.1 understand an increasing range of unsupported basic questions on general and curricular topics

5.5.1.1 plan, write, edit and proofread work at text level with support on a limited range of general and curricular topics

Lesson objectives

- predict the content of a text

- read for gist

- present and practise linkers

Value links

Respect - treating people with respect, value and courtesy. Especially apologising to them where the situation calls for it.

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up


3 min.





Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.






Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.


Warming up

What is the weather like today?

What month is it now?

What are the spring months?

What day of the week today?








Lead – In:

-What do you see in the picture?

-What sport are you go in ?

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others




Learners remember previous lesson vocabulary










Learners answer the questions


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!


Assessment criteria

make basic statements related to personal information, people and objects on familiar topics


Descriptor:

- answer the question

Total: 2 point





















Picture

Middle of the lesson

Presentation part.

30 min













Ex:1 P: 107

Read the words with Ss.

Elicit suggestions from Ss as to the subject of the text.


Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.

Ex: 2 P: 107

Direct Ss' attention to the picture. Ask them to guess the sport.

Read the text with Ss.






Ex: 3 P: 107

Ask Ss to look at the Study Skills box. Read it with Ss.

Ensure Ss understand the differences between similar, opposing and alternative.

Ss fill in the correct linker in the sentences 1-6.

Check answers round the class.

Ex: 4 P: 107

Explain the task to Ss.

Give them time to complete the exercise.

Check answers around the class.


Summative assessment for the unit “Sports”


Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

Learners read the words. Answer the question.

ANSWERS

I think the text will be about lessons in a winter sport, perhaps skiing or snowboarding.




Learners read the article to find out. Answer the question.

ANSWERS

I think Raisa's favourite sport is skiing. (Rosa's favourite sport is skiing.)



Learners join the sentences. Use the linkers.

ANSWERS

1 and

2 but

3 or

4 but

5 or

6 and

Learners answer the questions.

ANSWERS

1 My favourite sport is cycling.

2 I go to the Saryarka Velodrome every week.

3I cycle fast around the track.

4 I need a bicycle, a helmet and a cycling suit.

5 I love it because it's very exciting and keeps me fit.

Descriptor:

- read the words

- answer the question

Total: 2 point

self assessment

Descriptor:

- read the words

- answer the question

Total: 2 point



Descriptor:

- join the sentences.

- use the linkers.

Total: 2 point









Descriptor:

- use the linkers.

Total: 2 point




Students book

End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.










Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!