Материалдар / Excel 8 Unit 7 "Travel and transport" Theme: "Use of English : word formation"
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Excel 8 Unit 7 "Travel and transport" Theme: "Use of English : word formation"

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқу мақсаттарына сай жазылған тапсырмалары бар сабақтың қысқа мерзімді жоспары
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
27 Ақпан 2024
136
4 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short term plan:


Unit 7: Travel and transport


Teacher name:


Date:


Grade: 8

Number present:

absent:

Lesson title

Use of English: word formation

Learning objectives


8.3.3.1 give an opinion at discourse level on a wide range of general and curricular topics

8.4.2.1 understand specific information and detail in texts on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

8.6.14.1 use some prepositions before nouns and adjectives
use prepositions as, like to indicate manner
use dependent prepositions following adjectives on a range of familiar general and curricular topics

Lesson objectives

- To practise modals

- To practise word formation (negative adjectives beginning with im-/in-/il-)


Value links

Integrity – Integrity is the quality of having strong moral principles. So, a person with integrity will always act with honesty and adhere to their own moral code regardless of what others do.

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up


3 min







Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.






Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Revise the language of the previous lesson.

Lead – In:

-What is word formation?

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.

Students answer the warming up questions



Determines the topic and purpose of the lesson




Students answer the questions


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!

Descriptor:

-know key phrases

- can make sentence

- know vocabulary of previous lesson

Total: 1 point





Descriptor :

-answer the questions

Total: 1 point




Pictures












Middle of the lesson

Presentation part.

30 min














Ex:4 P:79

Explain the task and give Ss time to read the signs and complete the sentences.

Check Ss’ answers around the class


Ex: 5 P: 79

Explain the task and give Ss time to complete it in their notebooks.

Elicit answers from Ss around the class.














Ex: 6 P: 79

Explain the task and read out the example.

Give Ss time to complete the task and then check Ss’ answers







Ex: 7 P: 79

Ask Ss to read the theory box and then explain the task.

Give Ss time to complete the task and then check their answers.




Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

Pupils read the signs and fill in:

ANSWERS

1 may

2 mustn’t

3 have to

4 don’t have to

Pupils rewrite the phrases in bold in your notebook, using an appropriate modal and making any other necessary changes

ANSWERS

1 You mustn’t/can’t board the plane yet.

2 Can you help me with my bags?

3 You should/ought to call a taxi.

4 Can/May/Might/Could I leave early on Friday? 5 We may/might/could be late for our train.

6 Can we choose a different flight?

7 You must/have to book your seats online. 8 They may/might/could close the road on Monday.

9 You don’t have to/needn’t buy tickets at the station.

10 You should/ought to check if you have enough fuel

Pupils complete the gaps using the modal verbs in the list. Then, match the sentences to the responses

ANSWERS

2 A mustn’t

3 D Do you have to

4 B Can

5 C must

Pupils read the theory, then complete the correct form of the words in brackets.

ANSWERS

1 impatient

2 illegal

3 inadequate

4 incapable


Descriptor:

- read the signs

- complete the sentences.

Total: 2 point










Descriptor:

- rewrite the phrases in bold

- use an appropriate modal

Total: 2 point





Descriptor:

- complete the gaps using the modal

- match the sentences to the responses

Total: 2 point


Descriptor:

- read the theory

- complete the correct form

Total: 2 point


-Make CCQ questions Yes / No

Students book

End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Home task: Ex:












Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!