Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
fantasy world
Материал туралы қысқаша түсінік
Қоршаған орта туралы суреттейтін сын есімдер
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
08 Маусым 2018
428
0 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Lesson plan
LESSON: Unit 7: Fantasy WorldHome and Garden 2 | School: | |
Date: | Teacher name: | |
CLASS: 5 | Number present: | absent: |
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to | 5.L6 deduce meaning from context in short, supported talk on an increasing range of general and curricular topics5.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics5.UE14 use prepositions to talk about time and location use prepositions like to describe things and about to denote topicuse prepositions of direction to, into, out of, from, towardson a limited range of familiar general and curricular topics5. C10 use talk or writing as a means of reflecting on and exploring a range of perspectives on the world5.W8 spell most high-frequency words accurately for a limited range of general topics | |
Lesson objectives | All learners will be able to: | |
Most learners will be able to: | ||
Some learners will be able to: | ||
Language objectives | Use prepositions of place | |
Value links | Respect, Cooperation | |
Cross curricular links link | Art, Biology | |
ICT skills | Projector or Smart board for presenting a PPT | |
Previous learning | Learners learned the objects in the house (rooms, furniture etc.) | |
Plan | ||
Planned timings | Planned activities | Resources |
Lesson I | ||
8 min 3 min | Pre-learning (G) | An image of gardens projected on IWB PPT slides 3-10 PPT slide 11 |
Middle5 min 5 min 10 min 2 min | PPT slide 12 Posters | |
End2 min | ||
Lesson II | ||
5 min | Warm up Show students the video about the garden to activate their ideas. | |
Middle 10 min 5 min 15 min | (P) Learners in pairs draw a plan for a fantasy school garden and label it. They include: trees, plants, flowers, grass, seat, wall, gate, water, bird house, fountain, stones, stairs, bridge, bush, path. (show them slide with the words)Learners prepare a short description of their school garden and finish it with a question. They use a range of nouns, prepositions and connectors.For exampleThere are paths round the outside of the garden. There are two apple trees and many flowers next to the paths. There’s grass and you can smell beautiful flowers. You can taste some vegetables but you can’t eat them. Can you hear birds singing?While students working play the music so it is going to be more positive.(f) Robin round Students go around and present their gardens. Tell the students that even if they work in pairs both students talk during the presentation. Assessment criteria (Peer assessment) | Posters/ markers or crayons PPT slide 13 and the words on the board students wrote at lesson 1(nouns, adjectives and verbs) PPT slide 14 PPT slide 15 Assessment sheet |
End 5 min | Ask the studentsWhat do they usually do in the garden?Why do people have gardens? | PPT slide 16 |
Additional information | ||
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? | Assessment – how are you planning to check learners’ learning? | Cross-curricular linksHealth and safety checkICT linksValues links |
ReflectionWere the lesson objectives/learning objectives realistic? What did the learners learn today? What was the learning atmosphere like? Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why? | Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson. | |
Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1: 2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson? |
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)