Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    «Келісемін» «Бекітемін»

    Директордың ОІЖ меңгерушісі Мектеп-гимназия директоры ________________ П. Кунпейісова ______________Қ.Тулегенов







    №1 Ы.Алтынсарин атындағы қоғамдық-гуманитарлық

    бағыттағы мектеп-гимназия




    Тақырыбы:

    Films and theatres



    Пәні:Ағылшын тілі

    Пән мұғалімдері:Сапарова Галия, Байжанова Жайна

    Сынып: 6









    Кентау 2021 жыл


    Unit:4

    Drama and comedy

    Teacher’s name:

    Saparova Galiya, Baizhanova Zhaina

    Date:

    10.12.2021

    Grade:6

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    Films and theatre

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    6.4.3.1 understand the detail of an argument on a limited range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

    Lesson objectives:

    All learners will be able They will learn types of genres.

    They will give an opinion at discourse level.

    They will use speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers

    Value link:

    Be friendly, respect each other.

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Warming-up

    Team work

    3 min.


    Organization moment:

    1.Greeting.

    Ask about the weather. Stick disk on the blackboard for each S and ask them to select according to the color

    3 teams: 1. Actors 2.Animators 3. Directors

    “I wish….” method helps to start the lesson with telling supporting words to each other.

    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .

    At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”

    CD player

    Microphone

    cards

    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    5 min.


    Teacher shows video and asks Ss to to find out the theme of the lesson.

    T asks general questions to involve Ss.

    In differentiation part «Discussion» method was used to check up student’s vocabulary knowledge.

    After that Teacher introduces the aim and theme of the lesson.

    Ss watch and try to share ideas.


    Aim: Revise the previous lessons material. Find out how much do they remember.


    Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

    Descriptor:

    -identify the theme

    - can make sentence

    - know vocabulary of previous lesson.

    Total: 1point

    Praise team who has more cards and could name the cards.

    Whiteboard


    Cards


    Student’s book

    Middle of the lesson

    Presentation part.


    Team work.

    5 min.



    «Watch and discuss» method is used to open up the theme of the lesson. T. puts picture on the board and asks Ss to find out the words according to the theme of the lesson.

    T asks different questions according to the theme.

    Ss find out and speak about cinema and theatre.

    Ss name theatres that they know in our country.

    Name plays they have seen.

    Descriptor:

    -can spell the word

    -can label the picture



    Total: 1point

    Whiteboard

    Student’s book

    Flashcards


    «Listen and repeat»

    T aks to listen and repeat key phrases connected with the unit.

    To act

    To direct

    To put on

    To win

    To take part

    To write a play

    An award

    To play a part

    To make someone laugh

    Write them down.


    Ss listen and repeat new words.


    T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

    Well done!” “One more time, please”

    Whiteboard

    Student’s book

    Poster


    Individual work

    3 min.



    Writing task

    T gives exercise 1.p. 45 “ Read and find” task.

    T asks Ss to read the through the list of the verbs

    Team work.

    Aim: work with new vocabulary

    Efficiency:

    To develop Ss critical thinking skills and find out new words

    Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.

    Ss work as a team.

    Read and find verbs in the past form.

    Discuss as a team.

    Make a list of irregular verbs.



    Other teams check and evaluate them.

    Descriptor:

    -cooperate as a team

    -work with new words

    -can make sentences


    Total: 1point


    Whiteboard Student’s book


    Team work

    5 min


    Listening task

    T gives exercise 2 on page 45.

    Listen and complete

    Teacher allows students time to read and listen phrases

    Aim: enlarge vocabulary knowledge

    Efficiency:

    Ss use new vocabulary and practice it with groupmates.

    Differentiation: «Change the pair» game is used to develop their speaking and listening skills.

    Ss listen and check.

    Ss read and complete phrases.

    Discuss it.



    Descriptor:

    -know new words-1point.

    -can identify and name the type of the problem

    -can make a dialogue -1point.


    Whiteboard

    Student’s book

    Team work

    Speaking task

    The Acting Game

    9 min

    Teacher explains rules of the game

    Aim: enlarge vocabulary knowledge

    Efficiency:

    Ss use new vocabulary and practice it with group mates.


    Ss select the numbers and answers the questions using new vocabulary

    Descriptor:

    -know new words-

    -can understand the phrases

    -1point.

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Сапарова Галия Муратовна
    19 Желтоқсан 2021
    1034
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Films and theatres

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Films and theatres

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Lesson objectives: All learners will be able They will learn types of genres. They will give an opinion at discourse level. They will use speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    «Келісемін» «Бекітемін»

    Директордың ОІЖ меңгерушісі Мектеп-гимназия директоры ________________ П. Кунпейісова ______________Қ.Тулегенов







    №1 Ы.Алтынсарин атындағы қоғамдық-гуманитарлық

    бағыттағы мектеп-гимназия




    Тақырыбы:

    Films and theatres



    Пәні:Ағылшын тілі

    Пән мұғалімдері:Сапарова Галия, Байжанова Жайна

    Сынып: 6









    Кентау 2021 жыл


    Unit:4

    Drama and comedy

    Teacher’s name:

    Saparova Galiya, Baizhanova Zhaina

    Date:

    10.12.2021

    Grade:6

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    Films and theatre

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    6.4.3.1 understand the detail of an argument on a limited range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

    Lesson objectives:

    All learners will be able They will learn types of genres.

    They will give an opinion at discourse level.

    They will use speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers

    Value link:

    Be friendly, respect each other.

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Warming-up

    Team work

    3 min.


    Organization moment:

    1.Greeting.

    Ask about the weather. Stick disk on the blackboard for each S and ask them to select according to the color

    3 teams: 1. Actors 2.Animators 3. Directors

    “I wish….” method helps to start the lesson with telling supporting words to each other.

    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .

    At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”

    CD player

    Microphone

    cards

    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    5 min.


    Teacher shows video and asks Ss to to find out the theme of the lesson.

    T asks general questions to involve Ss.

    In differentiation part «Discussion» method was used to check up student’s vocabulary knowledge.

    After that Teacher introduces the aim and theme of the lesson.

    Ss watch and try to share ideas.


    Aim: Revise the previous lessons material. Find out how much do they remember.


    Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

    Descriptor:

    -identify the theme

    - can make sentence

    - know vocabulary of previous lesson.

    Total: 1point

    Praise team who has more cards and could name the cards.

    Whiteboard


    Cards


    Student’s book

    Middle of the lesson

    Presentation part.


    Team work.

    5 min.



    «Watch and discuss» method is used to open up the theme of the lesson. T. puts picture on the board and asks Ss to find out the words according to the theme of the lesson.

    T asks different questions according to the theme.

    Ss find out and speak about cinema and theatre.

    Ss name theatres that they know in our country.

    Name plays they have seen.

    Descriptor:

    -can spell the word

    -can label the picture



    Total: 1point

    Whiteboard

    Student’s book

    Flashcards


    «Listen and repeat»

    T aks to listen and repeat key phrases connected with the unit.

    To act

    To direct

    To put on

    To win

    To take part

    To write a play

    An award

    To play a part

    To make someone laugh

    Write them down.


    Ss listen and repeat new words.


    T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

    Well done!” “One more time, please”

    Whiteboard

    Student’s book

    Poster


    Individual work

    3 min.



    Writing task

    T gives exercise 1.p. 45 “ Read and find” task.

    T asks Ss to read the through the list of the verbs

    Team work.

    Aim: work with new vocabulary

    Efficiency:

    To develop Ss critical thinking skills and find out new words

    Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.

    Ss work as a team.

    Read and find verbs in the past form.

    Discuss as a team.

    Make a list of irregular verbs.



    Other teams check and evaluate them.

    Descriptor:

    -cooperate as a team

    -work with new words

    -can make sentences


    Total: 1point


    Whiteboard Student’s book


    Team work

    5 min


    Listening task

    T gives exercise 2 on page 45.

    Listen and complete

    Teacher allows students time to read and listen phrases

    Aim: enlarge vocabulary knowledge

    Efficiency:

    Ss use new vocabulary and practice it with groupmates.

    Differentiation: «Change the pair» game is used to develop their speaking and listening skills.

    Ss listen and check.

    Ss read and complete phrases.

    Discuss it.



    Descriptor:

    -know new words-1point.

    -can identify and name the type of the problem

    -can make a dialogue -1point.


    Whiteboard

    Student’s book

    Team work

    Speaking task

    The Acting Game

    9 min

    Teacher explains rules of the game

    Aim: enlarge vocabulary knowledge

    Efficiency:

    Ss use new vocabulary and practice it with group mates.


    Ss select the numbers and answers the questions using new vocabulary

    Descriptor:

    -know new words-

    -can understand the phrases

    -1point.

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 6 сынып
    19.12.2021
    1034
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Сапарова Галия Муратовна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации