Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Lesson objectives: All learners will be able They will learn types of genres.
They will give an opinion at discourse level.
They will use speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
«Келісемін» «Бекітемін»
Директордың ОІЖ меңгерушісі Мектеп-гимназия директоры
________________ П. Кунпейісова
______________Қ.Тулегенов
№1 Ы.Алтынсарин атындағы
қоғамдық-гуманитарлық
бағыттағы
мектеп-гимназия
Тақырыбы:
Films and
theatres
Пәні:Ағылшын
тілі
Пән мұғалімдері:Сапарова
Галия, Байжанова Жайна
Сынып:6
Кентау2021жыл
Unit:4
Drama and
comedy
Teacher’s
name:
Saparova Galiya, Baizhanova
Zhaina
Date:
10.12.2021
Grade:6
Number present: absent:
Theme of the
lesson:
Films and
theatre
Learning objectives(s) that
this lesson is contributing
to:
6.4.3.1 understand the detail
of an argument on a limited range of familiar general and
curricular topics, including some extended
texts
Lesson objectives:
All learners will
be ableThey will learn types of
genres.
They
willgive an opinion at discourse
level.
They willuse speaking and listening
skills to provide sensitive feedback to
peers
Value
link:
Be friendly, respect each
other.
Plan:
Part of the
lesson/Time
Teacher’s
activity
Student’s
activity
Assessment
Resources
Beginning of the
lesson
Warming-up
Team
work
3
min.
Organization
moment:
1.Greeting.
Ask about the
weather. Stick disk on the blackboard for each S and ask them to
select according to the
color
3 teams: 1. Actors 2.Animators
3. Directors
“I
wish….”method helps to start the
lesson with telling supporting words to each
other.
The
aim:To develop Ss speaking skills
and create friendly
atmosphere
Efficiency:By telling the wishes they
show their appreciations .
At the organization moment T
tries to award active Ss.«The
praise»method is used to
evaluateSs with phrases
like:
“Good
job!
Well
done!”
CD
player
Microphone
cards
Pre-learning
«Brainstorming»method
5
min.
Teacher shows video and asks
Ss to to find out the theme of the
lesson.
T asks general questions to
involve Ss.
In
differentiationpart«Discussion»method was used to check up
student’s vocabulary
knowledge.
After that Teacher introduces
the aim and theme of the
lesson.
Ss watch and try to
share ideas.
Aim:Revise the previous lessons
material.Find out how much do they
remember.
Efficiency:Ss refresh their mind before
starting new theme.
Descriptor:
-identify the
theme
-can make
sentence
-know vocabulary of previous
lesson.
Total:
1point
Praise
teamwhohas more cards and could name
the cards.
Whiteboard
Cards
Student’s
book
Middle of the
lesson
Presentation
part.
Team
work.
5min.
«Watch and
discuss»method is used to open up the
theme of the lesson.T. puts picture on the board
and asks Ss to find out the words according to the theme of the
lesson.
T asks different questions
according to the theme.
Ss find out and
speak about cinema and
theatre.
Ss name theatres
that they know in our
country.
Name plays they have
seen.
Descriptor:
-can spell the
word
-can label the
picture
Total:
1point
Whiteboard
Student’s
book
Flashcards
«Listen and
repeat»
T aks to listen and
repeat key phrases connected with the
unit.
To
act
To
direct
To put
on
To
win
To take
part
To write a
play
An
award
To play a
part
To make someone
laugh
Write them
down.
Ss listen and repeat
new words.
T praise active Ss with
phrases such as:“Good
job!
Well done!” “One more time,
please”
Whiteboard
Student’s
book
Poster
Individual
work
3min.
Writing
task
T gives exercise
1.p. 45 “ Read and find”
task.
T asks Ss to read
the through the list of the
verbs
Team
work.
Aim:work with new
vocabulary
Efficiency:
To develop Ss
critical thinking skills and find out new
words
Differentiation:«Verbal
support»method is used to help Ss use
new words in the sentences.
Ss work as a
team.
Read and find verbs
in the past form.
Discuss as a
team.
Make a list of
irregular verbs.
Other teams check and evaluate
them.
Descriptor:
-cooperate as a
team
-work with new
words
-can make
sentences
Total:
1point
Whiteboard Student’s
book
Team
work
5min
Listening
task
T gives exercise 2
on page 45.
Listen and
complete
Teacher allows
students time to read and listen
phrases
Aim:enlarge vocabulary
knowledge
Efficiency:
Ss use new
vocabulary and practice it with
groupmates.
Differentiation:«Change the
pair»game is used to develop their
speaking and listening
skills.
Ss listen and
check.
Ss read and complete
phrases.
Discuss
it.
Descriptor:
-know new
words-1point.
-can identify and name the type
of the problem
-can make a
dialogue-1point.
Whiteboard
Student’s
book
Team
work
Speaking
task
The Acting
Game
9min
Teacher explains
rules of the game
Aim:enlarge vocabulary
knowledge
Efficiency:
Ss use new
vocabulary and practice it with group
mates.
Ss select the numbers and
answers the questions using new
vocabulary
Descriptor:
-know new
words-
-can understand the
phrases
-1point.
770 ₸ - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз