Сабақтың
ортасы
Сабақтың негізгі
мазмұны
Мәтінмен
жұмыс
(Теориялық
материал)
|
Жоспар
Мағынаны
тану:«Джигсо» әдісінің артықшылығы
– топта жұмыс істеуге арналған құрылым ұсынып, сөйлеу және тыңдау
дағдыларын дамытуды қамтамасыз
ететіндігі.Құрылған әр
топқа дәстүрлі тапсырма беріледі.
Тапсырма үлестірме материалдар түрінде таратылады. Күрделілігі
бойынша оқуға арналған материалдің тиісті күрделілік деңгейі
сақталуы керек. Егер топ төрт адамнан тұратын болса, басты
тапсырманың ішінде топтың әр мүшесіне бір сұрақтан төрт сұрақ
немесе тапсырма болады. Сұрақтар немесе тапсырмалар топ ішінде
оқушылардың өзара келісуі арқылы
бөлінеді.
• Нақты бір сұрақты немесе
тапсырманы таңдаған оқушылардың барлығы
Сарапшы
топ деп аталатын жаңа топ құрылып,
ортақ проблеманың шешімін табу үшін олар бірлесіп жұмыс істейді.
Тапсырманы орындаудың бұл кезеңінің соңына қарай оқушы өзге
«сарапшылармен» өзара қарым-қатынас жасап, мәселені талқылаудың
арқасында өз сұрағы бойынша сарапшы болып
қалыптасады.
• Оқушылар бастапқы
топтарына қайтып оралады. Материалдар таратылады да, бастапқы
топтарға ақтық тапсырма беріледі. Ол ұжымдық қорытынды шығару
немесе жеке тапсырма болуы мүмкін. Бұл тапсырманың көздегені:
тапсырманы сәтті аяқтау үшін оқушылар әрқайсысының сарапшы топта
болған кезде алған мәліметтерін ескере отырып, бастапқы топтың
бірлескен «ақылына» сүйенуін қамтамасыз
ету
Джигсо әдісін қолдана отырып,
топтарға 3 түрлі мәтін таратылады. Топтар мәтінмен жұмыс
жасайды. Жаңа білімді оқушының өзі
игеруі, бірін-бірі ұжымдық оқыту.
1 - топ:
Философия
2- топ:
Дүниетаным
3- топ: Адам
қызығушылығы
|
Жұмыс түрлері, (топтық,
жұптық, жеке)
Әдіс тәсілдер (белсенді,
саралап оқыту)
Қалыптастырушы
бағалау әдістері
|
Ой
толғаныс сатысы:
1-топ:
Дін
2-топ.
Білім
3-топ
Ғылым
1-тапсырма:
1.
Тарихи тұрғыдан философияның алдында қайсысы болған
жоқ?
1. Тарихи
бiлiм
2.
Социология
3.
Мифология
4.
Дін
5.
Геометрия
2.
Философия қай елде пайда болды?
1.
Еуропада
2. Ежелгi
қытайда
3. Ежелгi
үндiстанда
4. Ежелгi
Грецияда
5. Бір
уақытта ежелгі Үнді, Қытай және Греция жерлерінде
3.
Философияның ерекшелігі:
1. қатаң
ғылыми ой-тұжырымдарда тануға тырысу.
2.
Әлемді, оның жалпыға ортақтығы мен тұтастығында алып тануға
тырысу
3.
Анықталмайды
4. әлемге
деген практикалық қатынаста
5.
догматизмде.
4.
Дәстүр «философия» терминін пайда болуын кімге
жатқызады?
1.
Фалеске
2.
Аристотельге
3.
Плотинге
4.
Пифагорға
5.
Зенонға
5.
Дүниетанымның қандай тарихи типтерін бөліп қарастыруға
болады?
1.
Мифология, дін, философия
2.
Мифология, ғылым
3.
Метафизикалық, дiни, позитивтiк
4.
әдебиет, философия, ғылым
5. эпос,
пафос, логос
6.
Философияның қандай анықтамасы мүлдем дұрыс
емес?
1.
философия- бұл дүниетаным
2.
философия- бұл мәдениеттiң квинтэссенциясы
3.
Философия – бұл жеке теория
4.
философия-бұл ойларға толы, дәуiр
5.
философия-қоғам мен табиғаттың дамуының жалпы заңдылықтары туралы
ғылым.
7.
Дүниетанымның тарихи типін көрсетіңіз:
1. Діни
дүниетаным
2.
материализм
3.
экзистенциализм
4.
ғылым
5.
атеизм
8.
Адамзаттың рухани мәдениетінің анағұрлым ерте
формасы:
1.
миф
2.
материя
3.
субстанция
4.
ғылым
5.
атеизм
9.
Дұрыс ойлау формасында өмір сүретін, әлем туралы стихиялық
жүйеленбеген, дәстүрлі түсініктер:
1. дiни
дүниетаным
2.
теоретикалық дүниетаным
3.
философиялық дүниетаным
4.
күнделікті дүниетаным
5. ғылыми
дүниетаным
10.Әлемді түсіну табиғаттан тыс күштерге сенуге
негізделген дүниетанымның формасы:
1.
дін
2.
материализм
3.
экзистенциализм
4.
ғылым
5.
атеизм
2-тапсырма
Тапсырма: Кестеде философияның
қызметтерінің анықтамасы берілген. Бірінщі бағанға философияның
қызметтерін анықтамаға сәйкес толтырыңыз.
Кесте
1.1
Философияның
қызметтері
|
Анықтамасы
|
|
Дүние туралы тұтас
түсініктің-дүние құрылымы, заңдылықтары, ондағы адамның орны,
қоршаған ортамен қатынас қағидалары туралы тұтас пікірдің
қалыртасуына әсер етеді.
|
|
Концептуалды ойлауға, теорияны
негіздеуге, қоршаған дүниені барынша жалпылауға
үйретеді.
|
|
Қоршаған дүнині дұрыс және
ақиқатты тануды (тану механизмін анықтауды)
көздейді.
|
|
қоршаған дүниедегі
құндылықтарды, заттарды түрлі құндылық тұрғысынан (моральдық,
этикалық, әлеуметтік, идеологиялық т.б.) бағалап келіп, барлық
бағалы, құнды, пайдалыны өткізіп, барлық ескі қажетсіз құнсызды
кедергілерді ұстап қалатын “сүзгі” ролін
атқарады.
|
|
Қоғамды оның пайда болуын,
эволюциясын, қазіргі жағдайын, құрылымын. Элементтерін, қозғаушы
күштерін зерттеп, ішкі қайшылықтарын ашып, оларды жою немесе
жетілдіру жолдарын нұсқайды.
|
|
Гуманитарлық-гуманистік
құндылықтар мен идеяларды зерттеп, адамға және қоғамға ендіріп,
адамның дүниеге бейімделуіне, өз өмірінің мәнін анықтауына ,
табуына көмектеседі.
|
|
Бұл әдістің міндеті-таным
шеңберін кеңейту, догмаларды жойып, білімнің қатып-семуін тоқтатып,
оны модернизациялау, білімнің ақиқаттылығы деңгейін
жоғарылату.
|
|
Қоршаған дүние мен адамдар
туралы қолда бар философиялық білімдерге таным жетістіктеріне
сүйене отырып материяның, сананың, таным процестерінің, адамның,
табиғат пен қоғамның даму тенденцияларына болжау
жасайды.
|
3-тапсырма:
Тапсырма:Философияның негізгі сұрағының
гносеологиялық жағы: "дүниені тануға болады ма?" Осы сұрақтан
туындайтын бағыттарды жазыңыз. Келесі кестеге бағыттардың
анықтамасын жазыңыз.
Ұсынылатын
әдебиеттер:
1.Философия негіздері. Кактаева Г.А.-Алматы:Кәсіптік білім,
2006.
2. Философия. Кішібеков Д.
-Алматы:Рауан,1991.
3.Философия тарихы. Алтай Ж.
.-Алматы:Жеты жарғы,1996
4.Нағымұлы Ш. Мәдениеттану: А:
Фолтант, 2010
5.Журатосва А.Ш. Ежелгі Шығыс
елдерінің тарихы: О: БҚМУ, 2012
6. Артемьев А.И., Колчигин
С.Ю., Цепкова И.Б., Қазақстандағы діндер: Хрестоматия. А: Бастау,
2011
Дескриптор:
-Философия пәнінің мазмұнымен
танысты;
-Мәдениеттану пәнінің
міндеттерін анықтады;
-Философия пәнінің
әдіс-тәсілдерін ажыратты, мәнін түсінді
-Философия және мәдениеттану
пәнінің басқа ғылымдармен байланысын анықтады, оқып
танысты.
|